Thumbnail
Το πρώτο κουδούνι

Η ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Κρας-τεστ για τον Ν. Φίλη το πρώτο κουδούνι


Της Χαράς Καλημέρη - Ημερησία

Βελτιωμένη κατάσταση στην Παιδεία ή απλώς «μαγική εικόνα»; Το κουδούνι της Δευτέρας και η επιστροφή των μαθητών στα θρανία θα αποτελέσουν το πρώτο ουσιαστικά κρας - τεστ για τις «επιδόσεις» της κυβέρνησης στον ευαίσθητο αυτόν τομέα. Το υπουργείο Παιδείας θριαμβολογεί διότι για πρώτη φορά έγιναν τόσες πολλές προσλήψεις αναπληρωτών πριν το άνοιγμα των σχολείων τονίζοντας, μάλιστα, πως η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς συμβολίζει την «επιστροφή στην κανονικότητα».

Στον αντίποδα, ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για «επικοινωνιακό τρικ» της κυβέρνησης και υποστηρίζουν πως το μεγαλύτερο μέρος των κενών δεν καλύφθηκε με προσλήψεις, αλλά με «τεχνάσματα» σε βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης. Εκτιμούν δε, ότι το υπουργείο θα «κερδίσει» συνολικά περί τους 6.000 εκπαιδευτικούς από τις αλλαγές που έκανε στο ωρολόγιο πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, των δημοτικών και των γυμνασίων. Με δεδομένο, πάντως, ότι η Ν.Δ. έχει σκοπό να «ανεβάσει» τα θέματα Παιδείας στην πολιτική ατζέντα, προκαλώντας μάλιστα και σχετική συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών στη Βουλή στις 27 Σεπτεμβρίου, στην κυβέρνηση καταβάλλουν κάθε προσπάθεια ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα με τη νέα σχολική χρονιά και να μη δοθούν επιπλέον «όπλα» στη φαρέτρα της αντιπολίτευσης.

Προσλήψεις
Ειδικότερα, ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης θα καταφέρει, όπως όλα δείχνουν, να κερδίσει το στοίχημα για ομαλή λειτουργία των σχολείων αφού εγκαίρως εξασφάλισε πιστώσεις από τρεις πηγές χρηματοδότησης (ΕΣΠΑ, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, κρατικό προϋπολογισμό) για προσλήψεις συνολικά 20.916 αναπληρωτών.

Ήδη, μάλιστα, έγιναν οι πρώτες 5.179 προσλήψεις στις ειδικότητες των δασκάλων και νηπιαγωγών για την πρωτοβάθμια ειδική και γενική εκπαίδευση. Βασικός στόχος του υπουργείου είναι να καλυφθούν τα κενά στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία -και δη τα μονοθέσια- ώστε να μην επαναληφθεί η περυσινή εικόνα των 272 κλειστών σχολείων την ημέρα του αγιασμού. «Θα είμαστε έτοιμοι.

Τα σχολεία θα ανοίξουν χωρίς προβλήματα, με όλα τα βιβλία, με τους αναγκαίους αναπληρωτές και με όλο το μόνιμο προσωπικό στη θέση του» διαβεβαιώνει σε όλους τους τόνους ο υπουργός Παιδείας. Μάλιστα, ο κ. Φίλης έχει επανειλημμένως τονίσει ότι η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς θα σηματοδοτήσει την επιστροφή της χώρας στην κανονικότητα, δείχνοντας τον συμβολισμό που έχει για την κυβέρνηση μια τέτοια επιτυχία.

Ωστόσο, τα «πυρά» που δέχεται η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας από την εκπαιδευτική κοινότητα ότι φέτος το σχολείο θα είναι ποιοτικά «φτωχότερο» είναι αλλεπάλληλα. Σύμφωνα με στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ), έχουν χαθεί 60 διδακτικές ώρες την εβδομάδα σε κάθε δημοτικό σχολείο που εφάρμοζε το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), το οποίο καταργήθηκε, κάτι που οδηγεί σε 3.500 λιγότερους εκπαιδευτικούς.

«Δυστυχώς κάθε χρόνο τέτοια εποχή συζητάμε για τα αυτονόητα: την κάλυψη των κενών. Ο μοναδικός ριζικός τρόπος για να λυθεί αυτό το πρόβλημα είναι η πραγματοποίηση όλων των μόνιμων διορισμών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση. Κάτι που συνεχώς εξαγγέλλεται, αλλά δεν πραγματοποιείται», τονίζει στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής.

Ο ίδιος παραδέχεται ότι φέτος, μετά την πρόσληψη των πρώτων αναπληρωτών νηπιαγωγών και δασκάλων, παρουσιάζεται μια ικανοποιητική εικόνα στα σχολεία. «Ως ΔΟΕ δεν μπορούμε παρά να είμαστε ευχαριστημένοι αν η σχολική χρονιά ξεκινήσει ομαλά. Ομαλά, όμως, σημαίνει πως θα προσληφθούν και όλες οι απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών, θα καλυφθούν πραγματικά όλα τα κενά, αλλά και ότι δεν θα υποβαθμίζεται η ποιότητα της εκπαίδευσης.

Το τελευταίο, δυστυχώς, ήδη συμβαίνει εξαιτίας των υπουργικών αποφάσεων για το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό. Το ολοήμερο νηπιαγωγείο χάνει τον παιδαγωγικό προσανατολισμό του και το ολοήμερο δημοτικό πλέον έχει ρόλο παιδοφυλακτηρίου μόνο και μόνο για να εξοικονομηθούν θέσεις και να προσληφθούν λιγότεροι αναπληρωτές», επισημαίνει ο κ. Κικινής.

Με αιχμή τις αλλαγές στη λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων και δημοτικών, οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα προχωρήσουν σε 24ωρη απεργία στις 15 Σεπτεμβρίου, ενώ δεν αποκλείεται η κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους το επόμενο διάστημα.

Υπάρχουν 14.000 κενές θέσεις

Λείπουν 2.500 δάσκαλοι, 1.400 νηπιαγωγοί, 3.000 καθη-γητές ειδικοτήτων και 2.000 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής

Μπορεί η εικόνα που θα παρουσιάσουν τα σχολεία τη Δευτέρα να είναι ικανοποιητική, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν και κενά. Ενδεικτικά, όπως αναφέρει στην «ΗτΣ» ο αιρετός στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ), Βασίλης Παληγιάννης όλα τα κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται συνολικά σε 14.000.

Αναλυτικά, λείπουν περίπου 2.500 δάσκαλοι, 1.400 νηπιαγωγοί, 3.000 καθηγητές ειδικοτήτων και 2.000 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής.

Επίσης, υπάρχουν αιτήματα για την πρόσληψη 5.000 εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη (εκ των οποίων εκτιμάται ότι δεν θα ικανοποιηθούν περισσότερα από 2.500-3.000), ενώ επιπλέον 2.000 υπολογίζονται τα κενά που θα προκύψουν μετά την έναρξη της λειτουργίας των σχολείων από άδειες που λαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί.

«Μακάρι να διαψευστώ, αλλά και φέτος η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με χιλιάδες κενά. Βεβαίως, αν σκεφθούμε τι έγινε πέρυσι με το καταστροφικό δίδυμο Μπαλτά - Κουράκη να στέλνει τους πρώτους αναπληρωτές στη γενική πρωτοβάθμια εκπαίδευση στο τέλος Σεπτεμβρίου και τη σχολική χρονιά να καταλήγει με περισσότερα από 2.500 κενά, τότε δεν μπορούμε παρά να πούμε ότι ο σημερινός υπουργός Παιδείας έχει κάνει ένα θετικό βήμα το οποίο όμως κινείται προς το? χθες. Μην ξεχνούμε ότι μιλάμε πάντοτε για τα αυτονόητα, δηλαδή να βρίσκονται όλοι οι δάσκαλοι στα σχολεία την πρώτη ημέρα των μαθημάτων», υπογραμμίζει ο κ. Παληγιάννης.

Και προσθέτει: «Μήπως, λοιπόν, ο υπουργός δεν θα πρέπει να θριαμβολογεί, αλλά να προβληματίζεται για την επόμενη ημέρα; Θα πρέπει να δούμε τα πράγματα κατάματα. Άλλη μια χρονιά, θα ξεκινήσει με πολλά προβλήματα τόσο στο εκπαιδευτικό προσωπικό όσο και στις υλικοτεχνικές υποδομές -κυρίως στα νηπιαγωγεία τα οποία στεγάζονται, στην πλειονότητά τους, σε κτίρια ακατάλληλα και ενίοτε επικίνδυνα για την ασφάλεια των μικρών μαθητών- που σίγουρα δεν τιμούν τη χώρα μας...».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα
Ενημερωτική εκδήλωση της ΕΛΜΕ Ξάνθης για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί Ξάνθης: Ανοίγει διάλογο για τα εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα