Thumbnail

Μάρνυ Παπαματθαίου

Αντιδρούν στην πρόταση του υπουργού Παιδείας να ανατεθεί και σε άλλες ειδικότητες η διδασκαλία Φυσικής και Μαθηματικών

Σάλο έχουν προκαλέσει στην εκπαιδευτική κονότητα της χώρας οι πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, που πρότεινε σε ημερίδα για την τεχνική εκπαίδευση, να ανατεθεί και σε άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών η διδασκαλία Φυσικής και Μαθηματικών στα σχολεία.

«Από τη δική μου μαθητική και φοιτητική εμπειρία οι καλύτεροι και οι καλύτερες του θετικού τμήματος στο σχολείο μου συνέχιζαν τις σπουδές τους στα πολυτεχνεία» είπε συγκεκριμενα ο υπουργός Παιδείας, για να συμπληρώσει ότι «ήξεραν πολύ καλή Φυσική και πολύ καλά μαθηματικά αλλά δεν μπορούσαν να διδάξουν Μαθηματικά και Φυσική στη Τεχνική Εκπαίδευση. Προκύπτει ένα ερώτημα, γιατί περιχαρακώνουμε τα αντικείμενα; Χρειάζεται κάποια διδακτική μόρφωση νωρίτερα; Το ίδιο ισχύει και για τους άλλους, φυσικούς και μαθηματικούς. Τότε να το κάνουμε»...

Μετά τη δήλωση αυτή οι Μαθηματικοί, εξέδωσαν ανακοίνωση διαμαρτυρίας στην οποία αναφέρουν ότι «Θα πρέπει να αποφεύγεται από το δημόσιο λόγο η επανάληψη στερεότυπων αντιλήψεων, είτε ελιτιστικής κατεύθυνσης (οι "καλύτεροι" πηγαίνουν στα Πολυτεχνεία), είτε ισοπεδωτικής κατεύθυνσης ("και ο μηχανικός ξέρει μαθηματικά, άρα θα μπορούσε και να διδάσκει στο σχολείο"). Ιδιαίτερα στις παραμονές των εξετάσεων, όπου τα μαθηματικά έχουν κεντρικό ρόλο και βαρύτητα στις επιλογές των υποψηφίων».

«Η διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών δεν μπορεί να είναι ούτε προϊόν τεχνικής μαθητείας, ούτε διεκπεραίωση μια ασκησιολογίας. Είναι ένα πολύπλοκο έργο σε όλες τις ηλικίες και συνθήκες εκπαίδευσης, με διακριτούς στόχους και μεθοδολογικές ιδιαιτερότητες ανάμεσα στην προσχολική, στην πρωτοβάθμια, στη δευτεροβάθμια και στην τεχνική εκπαίδευση» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

«Σε όλες όμως τις περιπτώσεις χρειάζεται ο/η εκπαιδευτικός να διαθέτει βαθιά μαθηματική καλλιέργεια και γνώση των διεργασιών της μάθησης και της παιδαγωγικής επιστήμης. Είναι ένα ζήτημα που ορθά τίθεται και απασχολεί τα πανεπιστημιακά τμήματα και τις επιστημονικές εταιρείες» αναφέρουν οι μαθηματικοί.


Αντίδραση και απο τους Φυσικούς

Σε ανακοίνωση που τιτλοφορείται «Όχι πια Φυσική...μόνο Parking!» απάντησαν στον υπουργό Παιδείας και οι Φυσικοί.

Η Ενωση Ελλήνων Φυσικών διαμαρτύρεται έντονα για τις δηλώσεις Φίλη και τονίζει ότι «με έκπληξη διαβάσαμε μέσω του τύπου τις δηλώσεις του υπουργού  Παιδείας, ο οποίος ούτε λίγο ούτε πολύ υποστήριξε ότι οι πάντες μπορούν να διδάξουν τα πάντα».

«Η Ε.Ε.Φ. θεωρεί εξαιρετικά προσβλητικές τις απόψεις του κυρίου Φίλη για την ποιότητα και τις δυνατότητες όσων έχουν σπουδάσει στις Φυσικομαθηματικές σχολές και τις αντιπαρέρχεται ως ανάξιες σχολιασμού. Αρκεί να δει μόνο κάποιος ότι πέρυσι ο πρώτος των πρώτων εισήχθη στο Φυσικό της Αθήνας! Εκτιμούμε ότι τέτοιες ιδέες και προτάσεις για το "ποιος μπορεί να διδάξει Φυσική" είναι καθαρά προσωπικές, περιορίζονται στην ικανοποίηση του ακροατηρίου μιας ημερίδας και δεν εκφράζουν την κυβέρνηση» ανφέρουν οι εκπρόσωποι της επιστημονικής Ένωσης.

«Η Ε.Ε.Φ. θα εναντιωθεί με κάθε δυνατό μέσο στις πρωτοφανείς προθέσεις του υπουργείου να υποβαθμίσει περαιτέρω την Παιδεία, αναθέτοντας τη διδασκαλία της Φυσικής σε όποιον…ήταν καλός μαθητής στο Λύκειο. Η εκτίμηση του "ό,τι δηλώσεις είσαι", άρα διδάσκεις όποιο μάθημα δεν έχει εκπαιδευτικό στην αίθουσα, είναι απαράδεκτη από επιστημονική και παιδαγωγική άποψη. Θα μπορούσαμε να συζητήσουμε την άποψη του κ. Υπουργού μετά τον διορισμό και του τελευταίου αδιόριστου Φυσικού. Την ώρα που συνάδελφοι μας παραμένουν αδιόριστοι ή γυρίζουν κάθε χρόνο την Ελλάδα για να καλύψουν τα κενά στα σχολεία μας, τέτοιες δηλώσεις δείχνουν ασέβεια προς αυτούς» αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ενωσης.

«Στις κοινωνίες που βρίσκονται εν μέσω κρίσης, η Παιδεία είναι η μέγιστη επένδυση και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται με κοντόφθαλμα και λογιστικά κριτήρια, που θα στερήσουν από τα παιδιά της τις προοπτικές τους. Ας σεβαστούμε όλοι μας τον πολύπαθο χώρο της Εκπαίδευσης. Ας σταματήσει το υπουργείο την  απορρύθμιση της Εκπαίδευσης, ας σεβαστεί τους ανθρώπους που σπούδασαν και υπηρετούν την Εκπαίδευση. Είναι κρίμα να μεταφέρεται το κλίμα ανασφάλειας, που η κοινωνία βιώνει, μέσα στο σχολικό περιβάλλον.

Το μάθημα της Φυσικής έχει υποβαθμιστεί το τελευταίο διάστημα, καλό είναι να είμαστε όλοι ψύχραιμοι και προσεκτικοί. Η πρακτική που εφαρμόζει το υπουργείο, με τις αναθέσεις μαθημάτων σε άσχετες ειδικότητες, έχει ήδη τα αρνητικότατα αποτελέσματά της, με τους γονείς και τους μαθητές να διαμαρτύρονται για την κατάσταση στα σχολεία» κατσλήγει η ίδια ανακοίνωση

ΤΟ ΒΗΜΑ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
τζουφη
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»
«Κινδυνεύει να διαγραφεί το 50% έως το 2025, με την κυβέρνηση να προβλέπει τη μεταφορά πιστωτικών μονάδων (ECTS) στα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Τζούφη: «Ένας ακόμα προϋπολογισμός ανισότητας και υποβάθμισης της Παιδείας»