Thumbnail
Αιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα

Τι λένε τα σημερινά δημοσιεύματα για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Σε πλήρη αποσύνδεση της βαθμολογικής και μισθολογικής εξέλιξης των εκπαιδευτικών από τη νέα αξιολόγηση που θα  καθιερωθεί, οδηγεί η απόφαση του νέου υπουργού Παιδείας να ξηλώσει το προηγούμενο σύστημα που επρόκειτο εφέτος να γενικευθεί, αναφέρουν σε σημερινό τους άρθρο «ΤΑ ΝΕΑ». Ταυτόχρονα, το ελληνικό κράτος αποδεικνύεται για πολλοστή φορά ικανότατο στη σπατάλη, αφού το πάγωμα της αξιολόγησης αλλά και ο παροπλισμός της Τράπεζας Θεμάτων του Λυκείου σημαίνουν ότι περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ξοδεύτηκαν ασκόπως.

Για το ζήτημα της αξιολόγηση, οι εκπαιδευτικοί που μέχρι τώρα αντιδρούσαν πολύ έντονα στην επικείμενη γενίκευσή της, στο σύνολο των περίπου 127.000 δασκάλων και καθηγητών, καλούνται να προτείνουν νέο σύστημα στο οποίο θα αξιολογείται μεν το εκπαιδευτικό τους έργο, αλλά χωρίς να τους οδηγεί μια αρνητική αξιολόγηση σε μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση. Το νέο είδος αξιολόγησης που θα θεσπιστεί θα οδηγεί σε επιμορφώσει όσους κρίνονται αδύναμοι, αλλά όχι σε χαρακτηρισμού τύπου «ελλιπής». Η νέα ηγεσία του υπουργείο έδωσε το στίγμα ότι η νέα αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου θα διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο,  «ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού».

Σε αξιολόγηση χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα η οποία δεν θα συνδέεται με τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, προσανατολίζεται η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με το «ΕΘΝΟΣ».

Το σύστημα, που επρόκειτο να εφαρμοστεί από τη νέα χρονιά για την αξιολόγηση δασκάλων και καθηγητών μπήκε ήδη στον «πάγο» και τώρα θα αναζητηθούν άλλοι τρόποι αποτίμησης  του έργου των εκπαιδευτικών με τελικό στόχο να εντοπιστούν προβλήματα και αδυναμίες και να ενισχυθούν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και τα σχολεία. Το βέβαιο είναι ότι η αξιολόγηση δεν μπορεί να «αποπεμφεί» από τα σχολεία με δεδομένο ότι η ελληνική κοινωνία απαιτεί να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί, κάτι που βέβαιά ούτε και η εκπαιδευτική κοινότητα αρνείται, αρκεί, όπως ισχυρίζονται, να γίνεται με αντικειμενικά κριτήρια και να μην έχει σκοπό να δείξει την πόρτα της εξόδου από την εκπαίδευση στους εργαζόμενους.

Όπως έχει ήδη δηλώσει ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, άμεσα θα ξεκινήσει διάλογος με όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα νέο σύστημα το οπίο θα συνδυάζεται με την με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, όπου προκύπτουν τέτοιες ανάγκες.

Ταυτόχρονα, η νέα πολιτική ηγεσία απορρίπτει κάθε σκέψη στη νέου τύπου αξιολόγηση να λαμβάνονται υπόψη οι επιδόσεις των μαθητών για την κατηγοριοποίηση των σχολείων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

άγαλμα
Λέξεις που λες κάθε μέρα και δεν φαντάζεσαι ότι κρύβουν… ομηρική καταγωγή!
Απλές αγγλικές λέξεις όπως yes, no, mother, father και πολλές ακόμη φαίνεται πως έχουν απροσδόκητες ρίζες στην αρχαιότερη μορφή της ελληνικής. Ποια...
Λέξεις που λες κάθε μέρα και δεν φαντάζεσαι ότι κρύβουν… ομηρική καταγωγή!
Αρχαία Ολυμπία
Τι έκαναν οι Αρχαίοι Έλληνες και ένιωθαν πιο ζωντανοί; Το μυστικό τους αποκαλύπτεται!
Η χαμένη πρακτική των Αρχαίων που αύξανε ενέργεια και διάθεση – Γιατί τη θεωρούσαν απαραίτητη;
Τι έκαναν οι Αρχαίοι Έλληνες και ένιωθαν πιο ζωντανοί; Το μυστικό τους αποκαλύπτεται!