Thumbnail
Προβλήματα υπεραριθμίας (για δυνατούς λύτες), του Ανδρέα Λύκου

 

Προβλήματα υπεραριθμίας (για δυνατούς λύτες)
Το παρόν σημείωμα έχει σκοπό να αναδείξει τις πρακτικές δυσκολίες που δημιουργούνται κατά την εύρεση του πλήθους των υπεράριθμων εκπαιδετικών ανά ειδικότητα σε κάθε σχολείο. Τα προβλήματα γίνονται πιο σύνθετα στις «βασικές» ειδικότητες (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04). 
Πρόβλημα 1ο:  Ας υποθέσουμε ότι ένα Γυμνάσιο έχει 12 τμήματα (4 τμήματα σε κάθε τάξη) και ότι έχουν οργανική θέση 3 μαθηματικοί (χάριν ευκολίας ας θεωρήσουμε ότι ο καθένας θα έχει ωράριο 18 ωρών). Το ερώτημα είναι: υπάρχει υπεραριθμία μαθηματικού; (Σημειώνεται ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα προβλέπει 4 ώρες μαθηματικά την εβδομάδα σε κάθε τάξη, επομένως το συγκεκριμένο γυμνάσιο διαθέτει 4 x 12 = 48 ώρες μαθηματικών)
Λύση 1η: Οι δύο μαθηματικοί καλύπτουν συνολικά 2 x 18 = 36 ώρες, άρα για τον τρίτο μαθηματικό απομένουν 46 – 36 = 10 ώρες που δεν καλύπτουν το 75% του ωραρίου του και αν δεν μπορεί να αναλάβει κάποιο άλλο μάθημα (2η ανάθεση) χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
Λύση 2η (με πιο προσεκτική ματιά): Ο καθένας από τους 2 μαθηματικούς του σχολείου δεν μπορεί να αναλάβει περισσότερα από 4 τμήματα του σχολείου (4 x 4 = 16 ώρες, αν αναλάμβανε 5 τμήματα τότε θα έκανε 5 x 4 = 20 ώρες, δύο παραπάνω από το ωράριό του). Άρα ο καθένας από τους δύο μαθηματικούς μπορεί/πρέπει να καλύψει το ωράριό του με κάποιο άλλο (2ωρο) μάθημα, γα παράδειγμα γεωγραφία (2η ανάθεση). Επομένως, για τον τρίτο μαθηματικό απομένουν 12 – 2 x 4 = 4 τμήματα, δηλαδή 4 x 4 = 16 ώρες, που σημαίνει ότι υπερκαλύπτει το 75% των ωρών του και επομένως δεν χαρακτηρίζεται υπεράριθμος.
Πρόβλημα 2ο: Ας υποθέσουμε ότι σε ένα σχολείο δύο εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων (για παράδειγμα ένας μαθηματικός και ένας χημικός) προσπαθούν να συμπληρώσουν το 75% του ωραρίου τους, ώστε να μη κριθούν υπεράριθμοι. Ας θεωρήσουμε ότι υπάρχει προς διάθεση ένα μόνο τμήμα γεωγραφίας (δεύτερη ανάθεση και για τους δύο). Ποιος από τους δύο θα πρέπει να αναλάβει αυτό το τμήμα, ώστε να αποφύγει να χαρακτηριστεί υπεράριθμος;
Πρόβλημα 3ο: Πώς υπολογίζεται ο αριθμός των τμημάτων του κάθε σχολείου  για την επόμενη σχολική χρονιά; Πώς υπολογίζονται το πλήθος των τμημάτων κατευθύνσεων στο λύκειο; Υπολογίζεται το πλήθος των μαθητών και διαιρούνται ανά τάξη (και ανά κατεύθυνση αντίστοιχα) σε τμήματα 30 μαθητών; Υπάρχει κάποιος άλλος τρόπος ή γίνεται κατά βούληση;     
Τα τρία παραπάνω προβλήματα και πολλά άλλα παρόμοια αναδεικνύουν την δυσκολία στο χαρακτηρισμό υπεράριθμου εκπαιδευτικού. Τα προβλήματα αυτά δεν είναι μόνο θεωρητικά, αλλά πιθανόν να αποτελέσουν τον λόγο που κάποιος συνάδελφος θα υποστεί μία δυσμενή μετάθεση μακριά από τον τόπο κατοικίας του. Για να μειωθούν ή να εξαλειφθούν τέτοιου τύπου προβλήματα οφείλουν οι αιρετοί (εκπροσωπώντας ουσιαστικά τους συναδέλφους που θίγονται) να γνωρίζουν τη νομοθεσία και να πιέζουν προς την κατεύθυνση που συμφέρει τον εκάστοτε συνάδελφο.
 
Ανδρέας Λύκος - Μαθηματικός 
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νέα μέτρα - ταξίδια
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Ψηφιακά σύνορα, τουριστικοί φόροι και περιορισμοί στον μαζικό τουρισμό αλλάζουν τον ταξιδιωτικό χάρτη της Ευρώπης
Νέα εποχή για τα ταξίδια στην Ευρώπη: Αυστηρότεροι έλεγχοι, αυξημένα κόστη και νέοι κανόνες
Τζέκου Δροσής
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
Η πρόωρη απώλειά της συγκλονίζει. Η μνήμη της θα παραμείνει ζωντανή μέσα από το έργο της, τα παιδιά που στήριξε και τις αξίες που υπηρέτησε με...
Έφυγε από τη ζωή η αγαπημένη δασκάλα Δροσή Τζέκου, μόλις σε ηλικία 41 ετών!
mavri_tripa
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
Νέα έρευνα αποκαλύπτει πως οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες δεν καταπίνουν μόνο ύλη, αλλά εκτοξεύουν ισχυρούς ανέμους που επηρεάζουν το φως και τη δομή...
Τι είναι οι ισχυροί κοσμικοί άνεμοι γύρω από τις μαύρες τρύπες – Πώς τους εξηγεί το Αστεροσκοπείο
φοιτητες
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!
Το ερώτημα που θέτει ο φοιτητής προς την κυβέρνηση δεν αφορά μόνο τον ίδιο: τι θεωρεί τελικά «εγκληματική πράξη» η εκπαιδευτική πολιτική; Την...
Συγκλονιστική επιστολή φοιτητή: Θέλω απλά να με αφήσετε να ολοκληρώσω τις σπουδές μου!