Thumbnail
(Αφορά στην «Ένταξη όλων των μαθητών» στο διαλυμένο ελληνικό σχολείο..) Στις 30.01.2013 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4115/2013 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..

Ο.Λ.Μ.Ε.    

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 3230073 – 3221255

FAX: 210 33 11 338

www.olme.gr

e-mail: [email protected]                     

   Αθήνα, 29/03/2013        

ΨΗΦΙΣΜΑ

ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

(Αφορά στην «Ένταξη όλων των μαθητών» στο διαλυμένο ελληνικό σχολείο..)

Στις 30.01.2013 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Νόμος 4115/2013 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.. Το άρθρο 39 του νόμου προβλέπει τη μετατροπή των Ειδικών Σχολείων σε Κέντρα Υποστήριξης, τα οποία θα εξυπηρετούν μια ενότητα σχολικών μονάδων, όλων των βαθμίδων, η οποία θα ονομάζεται Σχολικό Δίκτυο Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και θα δημιουργείται με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή.

Επιπλέον, προβλέπει σε κάθε σχολείο γενικής παιδείας τη δημιουργία μιας Διαγνωστικής Επιτροπής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), η οποία θα είναι υπεύθυνη για την αξιολόγηση και την υποστήριξη των μαθητών του σχολείου.

Το παρακάτω απόσπασμα αρκεί για να καταλάβουμε «που το πάει» το Υπουργείο Παιδείας:

«Σήμερα ωστόσο, η Ειδική Αγωγή διεθνώς δεν ορίζεται πλέον ως ένα διαφοροποιημένο σχολείο και συνεπώς διαφοροποιημένο πρόγραμμα σπουδών, αλλά σαν επιπρόσθετες ειδικές υπηρεσίες, τόσο παιδαγωγικές, όσο και σχολικές ψυχολογικές υπηρεσίες υποστήριξης του κοινού συμβατικού σχολείου για συμπερίληψη όλων των μαθητών και υπηρεσίες αντιμετώπισης των εμποδίων εκπαίδευσης και υποστήριξης των μαθητών αυτών, αλλά και των οικογενειών τους.»

Ο νόμος αυτός βρίσκει τα σχολεία της γενικής και ειδικής εκπαίδευσης υποστελεχωμένα όσο ποτέ άλλοτε και με σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης.

Οι θεσμοί που προβλέπονταν από προηγούμενους νόμους, όπως η αξιολόγηση μέσω των ΚΕΔΔΥ, η παράλληλη στήριξη, τα τμήματα ένταξης, η διδασκαλία κατ’ οίκον, η μεταφορά των μαθητών, η επαγγελματική κατάρτιση και η παροχή ειδικών θεραπειών στα πλαίσια του σχολείου, έχουν συρρικνωθεί τρομακτικά λόγω των περικοπών σε προσλήψεις και χρηματοδότηση. Τα ειδικά σχολεία και τα ΚΕΔΔΥ λειτουργούν σχεδόν αποκλειστικά με αναπληρωτές. Η παράλληλη στήριξη διεκπεραιώνεται μέσω ΕΣΠΑ με προγράμματα τα οποία μπορούν να ανακληθούν οποιαδήποτε στιγμή, όπως έγινε κατά το σχολικό έτος 2011-2012 στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας.

Με άλλα λόγια, το υπουργείο, χωρίς να εξασφαλίζει στοιχειωδώς τη λειτουργία των σχολικών μονάδων που υπάρχουν ήδη, διαλύει ολοκληρωτικά τους θεσμούς της ειδικής εκπαίδευσης και εισηγείται τη λειτουργία ενός δήθεν καινούριου ενταξιακού «Σχολείου για όλους», το οποίο για να λειτουργήσει χρειάζεται χρηματοδότηση, προσωπικό και προσλήψεις πολλαπλάσια των σημερινών.

Η Ελλάδα έχει υπογράψει την Ευρωπαϊκή συμφωνία «Σχολείο για όλους», για την ενταξιακή εκπαίδευση, από το 1996 στη Σαλαμάνκα. Υπήρχε ο χρόνος και υπήρχαν και τα χρήματα για να εφαρμοσθεί, υπήρξε ακόμη και η προσπάθεια να δημιουργηθεί νομικό πλαίσιο με τον Ν. 2817/2000. Δεκατρία χρόνια μετά, η ένταξη δεν ολοκληρώθηκε ποτέ στο ελληνικό σχολείο. Είναι βέβαιο ότι δεν πρόκειται να εφαρμοσθεί στο ζοφερό μέλλον, την ώρα που προαναγγέλλονται απολύσεις εκπαιδευτικών, ενώ σε όλα τα σχολεία της χώρας εξακολουθούν να υπάρχουν κενά, μαθήματα που δεν γίνονται και ειδικότητες που δεν λειτουργούν, και ακόμη, ελλείψεις σε μελάνι, χαρτί και αίθουσες!

Η διεθνής εμπειρία διδάσκει ότι σε χώρες στις οποίες εφαρμόστηκαν αντίστοιχα μοντέλα ένταξης, τον πρώτο καιρό επικράτησε χάος στα σχολεία και στη συνέχεια ήρθε ως «σωτήρας», να δώσει τη λύση ο ιδιωτικός τομέας, με την ίδρυση ιδιωτικών σχολείων και ιδρυμάτων, με πανάκριβα δίδακτρα, για όσους βέβαια μπορούσαν να πληρώσουν. Οι υπόλοιποι στον «Καιάδα».

Ζητάμε:

·         Να εξασφαλιστεί η λειτουργία, η οικονομική στήριξη και η στελέχωση όλων των σχολείων και μονάδων ειδικής αγωγής που υπάρχουν ήδη.

·         Να καταργηθεί ο Ν. 4115/2013.

·         Να καθιερωθεί η Ειδική Εκπαίδευση ως υποχρεωτική και αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν από την ηλικία των 3 χρόνων.

·         Να παρέχονται δωρεάν από το δημόσιο η διάγνωση, η αξιολόγηση και όλες οι ειδικές θεραπείες που χρειάζονται οι μαθητές, ώστε να μην επιβαρύνονται οι οικογένειές τους ούτε ένα ευρώ.

·         Να στελεχωθούν τα Τμήματα Ένταξης και να διευρυνθεί η λειτουργία τους στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

·         Να ιδρυθούν ΣΜΕΑΕ σε όλες τις περιοχές της χώρας –όχι μόνο στις πρωτεύουσες των περιφερειακών ενοτήτων.

·         Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι της ειδικής αγωγής, όλων των ειδικοτήτων και να γίνουν όλοι οι αναγκαίοι διορισμοί ώστε να στελεχωθεί η ειδική εκπαίδευση με μόνιμους εργαζόμενους.

Προτείνουμε στις ΕΛΜΕ να συμβάλλουν :

·         Στο συντονισμό των ΣΜΕΑΕ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

·         Στην οργάνωση αγωνιστικών δράσεων στης περιοχές τους (με συμμετοχή των εργαζόμενων, των μαθητών, των γονέων και των σωματείων ΑμεΑ).

 

 

====================

Ο.Λ.Μ.Ε.

Ερμού & Κορνάρου 2

ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255

FAX: 210 33 11 338

www.olme.gr

email:[email protected]                                                                                Αθήνα, 29/3/2013

Κινητοποίηση για την ειδική αγωγή

O χώρος της ειδικής αγωγής βιώνει την σκληρή πραγματικότητα εδώ και πολλά χρόνια. Ακόμα και σήμερα υπάρχουν αρκετά κενά σε εκπαιδευτικούς (σε τμήματα ένταξης και σε παράλληλες στηρίξεις),  σε ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Εδώ και πολλά χρόνια οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμια Εκπαίδευσης καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Εργάζονται κάθε χρόνο στα ΕΕΕΕΚ, ΤΕΕ, στα Τμήματα Ένταξης, στις δομές της Ειδικής Αγωγής μόνο ως συμβασιούχοι / αναπληρωτές (ΠΕ 02.50 - ΠΕ 03.50, κ.ο.κ.) καθότι ποτέ δε διορίστηκαν είτε μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής  είτε μέσω της πολύχρονης προϋπηρεσίας τους (εκατοντάδες έχουν συμπληρώσει 24μηνο& ΑΣΕΠ, 30μηνο).

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

·                     Να λήξει η ομηρία των συναδέλφων αναπληρωτών.

·                     Να γίνουν άμεσα μόνιμοι διορισμοί

ΖΗΤΑΜΕ από το Υπουργείο Παιδείας και τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής:

Να τροποποιηθεί με Προεδρικό Διάταγμα το ελαστικότατο θεσμικό πλαίσιο που ενισχύει την άνθιση μιας «βιομηχανίας» μεταπτυχιακών (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ιταλία, κ.α) χωρίς πολλές φορές να μην παρακολουθούν ούτε μια ώρα μαθημάτων ή να μην κάνουν μια ώρα πρακτική άσκηση. Αν δεν αλλάξει αυτή η διάταξη φέτος, υπάρχει ο κίνδυνος να κατακλυστεί του χρόνου η Ειδική Αγωγή από εκατοντάδες ανθρώπους που ποτέ δεν μπήκαν  σε Ειδικό Σχολείο, Τμήμα Ένταξης, κτλ. και να μείνουν άνεργοι οι εκπαιδευτικοί που εδώ και πολλά χρόνια εργάζονται στην Ειδική Αγωγή.

            Για όλα τα παραπάνω  το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ κηρύσσει  το μήνα Απρίλιο ως «Μήνα Ειδικής Αγωγής» και συμμετέχει στη διοργάνωση Πανελλαδικού συλλαλητηρίου για τα θέματα της Ειδικής Αγωγής, την Παρασκευή 19 του Απρίλη 2013 και ώρα 13:00 στο Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με τη ΔΟΕ, την ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τους γονείς και τους λοιπούς φορείς ειδικής αγωγής.

          Για την διευκόλυνση των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που θα συμμετέχουν στο συλλαλητήριο κηρύσσει 3ωρη στάση  11μμ-2μμ και 2μμ-5μμ. Ταυτόχρονα καλούμε τις ΕΛΜΕ, όπου χρειαστεί, να κηρύξουν επιπλέον 3ωρη στάση εργασίας για να διευκολυνθούν οι συνάδελφοι της επαρχίας να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο.

           Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή και τους γονείς να συμμετέχουν στην κινητοποίηση . Η προάσπιση των δικαιωμάτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες μας αφορά ΟΛΟΥΣ. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση