ekpaideutikoi_pisa
ΟΛΜΕ- ΔΟΕ να κηρύξουν με απεργία στις 10/5 (3ωρη + 3ωρη) ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στην αξιολόγηση μαθητών κι εκπαιδευτικών που θα αφορά όλα τα σχολεία

«Η εδραίωση των εξετάσεων PISA θα μετατρέψει το δημοτικό και το γυμνάσιο σε “φροντιστήρια” όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά. Μετατροπή της διδασκαλίας από μια συνειδητή ελεύθερη διαδικασία σε μια διεκπεραιωτική πράξη», σημειώνει η Ε' ΕΛΜΝΕ Θεσσαλονίκης και λεί τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές και τις μαθήτριες ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ τις εξετάσεις .

«Τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA θα συνδεθούν με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών», εξηγεί η ΕΛΜΕ και καταλήγει:

«Πίσω, λοιπόν, από τα μεγάλα λόγια για «αναβάθμιση» τις εκπαίδευσης βρίσκεται η σχεδιασμένη, συνειδητή, απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής όπου όλα τα παιδιά από όπου κι αν προέρχονται έχουν δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση»...

Η ανακοίνωση της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Μεγάλη Πέμπτη ανακοίνωσε το ΥΠΑΙΘ τις 600 σχολικές μονάδες που επελέγησαν για τη συμμετοχή χιλιάδων μαθητών της ΣΤ τάξης του Δημοτικού και της Γ΄ Γυμνασίου στις διαγνωστικές εξετάσεις PISA, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στις 10 Μαΐου.

Τα σχολεία που ανήκουν στη δύναμη της Ε ΕΛΜΕ είναι τα εξής: 3ο Γ/Σ και 4ο Γ/Σ Σταυρούπολης, 6ο Γ/Σ Ευόσμου, 2ο Γ/Σ Λαγκαδά, Καλλιτεχνικό Γ/Σ.

Η Κυβέρνηση, ένα μήνα πριν τις εκλογές, προσπαθεί να επιβάλει την αντιεκπαιδευτική της πολιτική, καθ΄ υπόδειξη των επιχειρηματικών κύκλων, της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ. Στόχος όλων τους να μετατρέψουν τα σχολεία σε επιχειρηματικές μονάδες με την ευθύνη στα ίδια να βρίσκουν πόρους για τη λειτουργία τους, να “παράγουν” τόσους μελλοντικούς εργαζόμενους, με όσες και τόσες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για το κεφάλαιο. Αυτό αποδεικνύεται από τις δεκάδες χιλιάδες αποκλεισμένους μαθητές από τα ΑΕΙ, την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την τράπεζα θεμάτων σε όλο το Λύκειο, τη διεθνή PISA και τώρα και τις εξετάσεις PISA στην ΣΤ΄ Δημοτικού και την Γ΄ Γυμνασίου με πρόβλεψη γενίκευσής τους από την Γ΄ Δημοτικού ως τη Γ΄ Γυμνασίου. Οι μαθητές/τριες θα υποβάλλονται συνεχώς σε εξεταστικές δοκιμασίες με στόχο να αφομοιώσουν από μικρή ηλικία την αποτυχία και κατ΄ επέκταση την παραίτησή τους από το όνειρο πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Οι ίδιοι, όπως και οι εκπαιδευτικοί, θα υποτάσσονται σταδιακά στη λογική ότι γνώση είναι μόνο ό,τι χρειάζεται για τις εξετάσεις και άρα, το περιεχόμενο της διδασκαλίας των μαθημάτων θα αντικαθίσταται από τη διδασκαλία «πώς να πετύχεις στο τεστ», όπως επιβεβαιώνει και η διεθνής εμπειρία.

Οι τυποποιημένες εξετάσεις τύπου PISA “επιτρέπουν, παράλληλα, τον έλεγχο των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού συστήματος στο σύνολό του» (Έκθεση Ευρωπαϊκής Επιτροπής). Αποτελούν ένα μετρήσιμο μέγεθος το οποίο μέσω της αξιολόγησης θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, συγχωνεύσεις και κλείσιμό τους.

Η αξιολόγηση σχολείων, εκπαιδευτικών, μαθητών στην ίδια τροχιά: απαξίωση του δημόσιου σχολείου και κατακρεούργηση μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων.

Το ΥΠΑΙΘ υποκριτικά ισχυρίζεται ότι επιδιώκει να μετρήσει το επίπεδο των μαθητών/τριών. Ούτε το ίδιο, ούτε και οι προηγούμενες ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας έχουν μετρήσει τις δικές τους ευθύνες για τα ανελαστικά αναλυτικά προγράμματα, για τις χρόνιες ελλείψεις εκπαιδευτικών, για τα υπερμεγέθη τμήματα, για την έλλειψη υποστηρικτικών δομών, αλλά και για το γεγονός ότι οι εξετάσεις που κυριαρχούν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν τη συνεχώς αυξανόμενη απαξίωση στη γνώση και το σχολείο γενικά.

Όσοι εργαζόμαστε στο δημόσιο σχολείο γνωρίζουμε πολύ καλά ότι τα παιδιά έρχονται στο σχολείο με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο και ανάγκες και γι΄ αυτό διαμορφώνουμε τη διδασκαλία μας λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη διαφορετικότητα. Οι εξετάσεις τύπου PISA αγνοούν συνειδητά αυτή τη διαφοροποίηση και την ανάγκη πολλών παιδιών όχι να πετύχουν, αλλά να μάθουν να διαβάζουν τον κόσμο με τα δικά τους μάτια.

Οι εξετάσεις PISA αποθεώνουν τις μετρήσεις, κατατάσσουν, κατηγοριοποιούν, υποκινούν τον ανταγωνισμό, υποβαθμίζουν τις γνώσεις σε πληροφορίες, διαστρεβλώνουν και υποβιβάζουν τη διδασκαλία και τη μάθηση, με αποτέλεσμα να ανταποκρίνονται αποκλειστικά στις εξετάσεις και να απομακρύνονται όλο και περισσότερο από τη γνώση και την κριτική σκέψη. Το σχολείο καταλήγει να «προπονεί» τους μαθητές για τέτοιου είδους εξετάσεις αντί να τους διδάσκει, τους καταρτίζει αντί να τους εκπαιδεύει οδηγώντας τελικά στην υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης,

Η εδραίωση των εξετάσεων PISA θα μετατρέψει το δημοτικό και το γυμνάσιο σε “φροντιστήρια” όπου το άγχος για να βγει η ύλη θα ενταθεί και θα καλύψει κάθε τι που δεν μετριέται, το παιχνίδι, τη φαντασία, την ελεύθερη έκφραση και επικοινωνία, εν τέλει τη χαρά. Μετατροπή της διδασκαλίας από μια συνειδητή ελεύθερη διαδικασία σε μια διεκπεραιωτική πράξη.

Τα αποτελέσματα των εξετάσεων PISA θα συνδεθούν με το σύστημα αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών, καθώς θα αξιοποιηθούν μελλοντικά, όπως συμβαίνει ήδη σε άλλες χώρες, για την κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση και τις επιδόσεις των μαθητών.

Οι εξετάσεις PISA οργανώνονται από τον ΟΟΣΑ και τις κυβερνήσεις με στόχο την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη μείωση του κόστους λειτουργίας της εκπαίδευσης και την επακόλουθη κερδοφορία για τις επιχειρήσεις-ας αναλογιστούμε μόνο την τεράστια βιομηχανία ιδιωτικών επιχειρήσεων που θα προετοιμάζει τα παιδιά εκτός σχολείου για τις εξετάσεις.

Πίσω, λοιπόν, από τα μεγάλα λόγια για «αναβάθμιση» τις εκπαίδευσης βρίσκεται η σχεδιασμένη, συνειδητή, απαξίωση του δημόσιου σχολείου ως δομής όπου όλα τα παιδιά από όπου κι αν προέρχονται έχουν δικαίωμα στην ολόπλευρη μόρφωση.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα, στα ψέματα που λέγονται, σε όσους προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν υπάρχει εναλλακτική, οι φωνές μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών πρέπει να ενωθούν διεκδικώντας ένα δημόσιο σχολείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και θα βασίζεται στις αξίες της ισότητας, της κοινωνικής δικαιοσύνης και αλληλεγγύης. Ένα σχολείο δημιουργικό και δημοκρατικό όπου κάθε παιδί θα αναγνωρίζει τον εαυτό του.

Γι’ αυτό καλούμε τα εκπαιδευτικά σωματεία, τους φορείς και τις συλλογικότητες του γονεϊκού κινήματος, τους μαθητές και τις μαθήτριες ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ τις εξετάσεις PISA!

Να μην επιτρέψουμε να «νεκρώσει» η γνώση, η κριτική σκέψη, κάθε ζωντανή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να μετατραπεί σε τυποποιημένη μετρήσιμη δεξιότητα ακριβώς όπως απαιτεί η αγορά.

  • Ζητάμε από τους Συλλόγους Διδασκόντων να συνεδριάσουν και να απορρίψουν τη συμμετοχή του σχολείου τους στον διαγωνισμό.

  • ΟΛΜΕ- ΔΟΕ να κηρύξουν με απεργία στις 10/5 (3ωρη + 3ωρη) ημέρα πανελλαδικής δράσης ενάντια στην αξιολόγηση μαθητών κι εκπαιδευτικών που θα αφορά όλα τα σχολεία.

  • Να γίνει κάλεσμα προς γονείς και μαθητές να μην αποδεχτούν τη συμμετοχή τους.

  • Να οργανώσουμε συγκεντρώσεις και κινητοποιήσεις έξω από τα σχολεία και κοινή συγκέντρωση ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, γονιών, μαθητών. Η Ε΄ΕΛΜΕ-Θ έχει κηρύξει στάση εργασίας τη μέρα των εξετάσεων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πώς λέγεται ο κουλ στα ελληνικά;

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 26/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα