Πανελλήνιες: Τα θέματα των 10 τελευταίων ετών στα μαθηματικά
Σχετικά με τον υπεύθυνο και ευέλικτο σχεδιασμό της παιδαγωγικής ενδυνάμωσης των μελλοντικών και υπηρετούντων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Ανακοίνωση-κόλαφος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας για τη στάση του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ στο ζήτημα της παιδαγωγικής αναβάθμισης των μαθηματικών εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική ενδυνάμωση των σπουδών στα Τμήματα Μαθηματικών και στα επιμορφωτικά προγράμματα.

«Οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ εξακολουθούν να αποφεύγουν κάθε συστηματική διαβούλευση. Δείχνουν να αγνοούν τις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις των ακραίων μεταβολών, όπως είναι η οικονομική κρίση, το προσφυγικό και η πανδημία, στην ασυνέχεια της μαθησιακής πορείας, στην εύθραυστη ψυχολογία του μαθητικού πληθυσμού και στην επέκταση φαινόμενων και συμπεριφορών βίας», αναφέρει χαρακτηριστικά η ΕΜΕ

Η ανακοίνωση της ΕΜΕ

Η συμπληρωματική παιδαγωγική και ειδική διδακτική κατάρτιση των μελλοντικών εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας κυρίως Εκπαίδευσης συνιστά ένα σύνθετο ζήτημα που απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό και συνεργασία της πολιτείας με όλες τις εμπλεκόμενες επιστημονικές κοινότητες και τα Πανεπιστημιακά Τμήματα. Ο πρόσφατος νόμος δεν απομακρύνεται από μια αντίληψη του παρελθόντος που παραβλέπει την ιδιαιτερότητα των γνωστικών αντικειμένων και αντιφάσκει με τους στόχους της διεπιστημονικότητας και της ενδυνάμωσης του ρόλου των Σχολικών Μονάδων, που η ίδια η πολιτεία προκρίνει.

Η αρνητική εμπειρία από ισχύουσες πρακτικές οδηγεί στην αναγκαιότητα ενός σχεδιασμού που θα πρέπει να προβλέπει δράσεις για φοιτητές διαφορετικών ετών, για απόφοιτους, αλλά και για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς. Αντί για την επιλογή ενός ευέλικτου σχεδιασμού, στηριγμένου στην ερευνητική εμπειρία στην εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτικών και στις καλές πρακτικές ορισμένων Πανεπιστημιακών Τμημάτων, επελέγη ένας σχεδιασμός μεγάλης κλίμακας που δεν λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες των σπουδών των φοιτητών και αποφοίτων.

Η επιμονή σε κεντρικές ρυθμίσεις που εξυπηρετούν τις προδιαγραφές χρηματοδότησης σχετικών προγραμμάτων δεν είναι αποτελεσματική και οδηγεί σε όξυνση κλαδικών αντιθέσεων. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατόν να αναπτύσσεται πανομοιότυπο πρόγραμμα στόχων και κατάρτισης σε ειδικότητες που απασχολούνται επαρκώς σε ορισμένα τμήματα μιας Σχολικής Μονάδας και σε ειδικότητες που απασχολούνται μια ή δυο ώρες εβδομαδιαίως σε πολλαπλά τμήματα και διαφορετικές Σχολικές Μονάδες.

Οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας και του ΙΕΠ εξακολουθούν να αποφεύγουν κάθε συστηματική διαβούλευση. Δείχνουν να αγνοούν τις ψυχολογικές και κοινωνικές επιπτώσεις των ακραίων μεταβολών, όπως είναι η οικονομική κρίση, το προσφυγικό και η πανδημία, στην ασυνέχεια της μαθησιακής πορείας, στην εύθραυστη ψυχολογία του μαθητικού πληθυσμού και στην επέκταση φαινόμενων και συμπεριφορών βίας.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) διαθέτει ισχυρή εμπειρία από επιμορφωτικές πρωτοβουλίες και από συμμετοχές των μελών της σε διεθνείς επιτροπές σχεδιασμού της παιδαγωγικής αναβάθμισης των μαθηματικών εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική ενδυνάμωση των σπουδών στα Τμήματα Μαθηματικών και σε επιμορφωτικά προγράμματα.

Η ΕΜΕ θεωρεί πως είναι αναγκαία η επεξεργασία και υιοθέτηση ενός ευέλικτου σχεδιασμού, ώστε με σεβασμό στις συνθήκες διδασκαλίας της κάθε ειδικότητας:

(α) να μην συγχέεται η γενική παιδαγωγική προσέγγιση με τις ειδικές διδακτικές των γνωστικών πεδίων,

(β) να αναβαθμίζεται η κατανόηση και η ικανότητα εργασίας στις συνεχείς αλλαγές της εκπαιδευτικής

πραγματικότητας,

(γ) να εντείνεται η ανάπτυξη συμπεριληπτικών πρακτικών σε όλες τις Σχολικές Μονάδες.

Η ΕΜΕ συναινεί με τις προτάσεις των Κοσμητόρων των Σχολών Θετικών Επιστημών και καλεί το Υπουργείο να αναπτύξει άμεσα μια σειρά ουσιαστικών διαβουλεύσεων με όλους τους εμπλεκόμενους επιστημονικούς φορείς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;