panellinies nea ellinika epal
ΙΝΤΙΜΕ/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
Μετατρέποντας το μοναδικό ημερήσιο ΕΠΑΛ της Σύρου σε Πρότυπο σπρώχνουν τους μαθητές σε σχολές μαθητείας που δεν διαθέτει καν το νησί

Νέα καταγγελία για μετατροπή του μοναδικού ημερήσιου ΕΠΑΛ σε Πρότυπο έρχεται στο alfavita.gr αυτή τη φορά από τη  Σύρο.

Με την μετατροπή αυτή, σε συνδυασμό με άλλα μέτρα όπως η «τράπεζα θεμάτων», ένας σημαντικός αριθμός μαθητών διώχνεται από την δευτεροβάθμια Λυκειακή εκπαίδευση ενώ εξαναγκάζονται σε άλλες λύσεις (σχολές μαθητείας;) που στη Σύρο δεν υφίστανται.  Επιπλέον περιορίζεται η δυνατότητα επιλογής ειδικοτήτων καθώς, στα λεγόμενα «πρότυπα» ΕΠΑΛ, οι ειδικότητες αποφασίζονται από τους παράγοντες της αγοράς( εργοδότες). 

Για το θέμα αυτό συναντήθηκε την  Τρίτη 31 Μαΐου 2022 η Ένωση Γονέων Δήμου Σύρου- Ερμούπολης και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ( ΕΛΜΕ) Α΄ Κυκλάδων με τον Δήμαρχο Σύρου – Ερμούπολης όπου αποφασίστηκε να συζητηθεί στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο (06/06/2022),  όπου θα κληθούν να παραβρεθούν με δικαίωμα λόγου και οι εκπρόσωποι των φορέων.   

Ολόκληρη  η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Α’ Κυκλάδων

«Την  Τρίτη 31 Μαΐου 2022 πραγματοποιήθηκε συνάντηση εκπροσώπων της Ένωσης Γονέων Δήμου Σύρου- Ερμούπολης και της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ( ΕΛΜΕ) Α΄ Κυκλάδων με τον κ. Δήμαρχο Σύρου - Ερμούπολης. Η συνάντηση αφορούσε στο   επίκαιρο θέμα της μετατροπής του μοναδικού ημερήσιου Επαγγελματικού Λυκείου σε «πρότυπο» και πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο μετά από σχετικό αίτημα της ‘Ένωσης Γονέων και της ΕΛΜΕ.

Από πλευράς των εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, παρουσιάστηκαν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης απόφασης στα παιδιά του νησιού και ιδιαίτερα στα μορφωτικά δικαιώματα των περισσότερο αδύναμων μαθητών. Όπως εξήγησαν αναλυτικά, με την μετατροπή αυτή, σε συνδυασμό με άλλα μέτρα όπως η «τράπεζα θεμάτων», ένας σημαντικός αριθμός μαθητών διώχνεται από την δευτεροβάθμια Λυκειακή εκπαίδευση ενώ εξαναγκάζονται σε άλλες λύσεις (σχολές μαθητείας;) που στη Σύρο δεν υφίστανται.  Επιπλέον περιορίζεται η δυνατότητα επιλογής ειδικοτήτων καθώς, στα λεγόμενα «πρότυπα» ΕΠΑΛ, οι ειδικότητες αποφασίζονται από τους παράγοντες της αγοράς( εργοδότες). 

Επιπρόσθετα εξηγήθηκε πως οι συνεχείς μετακινήσεις των εκπαιδευτικών θα εντείνουν το ήδη σοβαρό πρόβλημα της κάλυψης ειδικοτήτων, καθώς η Σύρος, όπως και οι άλλες νησιώτικες περιοχές, αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ελλείψεων εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, λόγω μη επαρκών προσλήψεων με βάση τις ανάγκες, αλλά και του υψηλού κόστους ζωής στα νησιά που αποθαρρύνει τυχόν ενδιαφερόμενους (με ότι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης).  
Από πλευράς των εκπροσώπων της   Ένωσης Γονέων κατατέθηκε η θέση των γονέων για την μη μετατροπή του μοναδικού ΕΠΑΛ του νησιού σε «πρότυπο»  ενώ  τονίστηκε το απαράδεκτο του γεγονότος να λαμβάνονται  τέτοιες αποφάσεις που αφορούν στο μέλλον των παιδιών της Σύρου, χωρίς καμία ενημέρωση των φορέων των γονέων και μαθητών και παρά την εκφρασμένη αντίθεση των εκπαιδευτικών.

Τονίστηκε ακόμη ότι για το θέμα υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους γονείς παιδιών που ενδιαφέρονται για το ΕΠΑΛ, όσο και η αντίθεση για την μετατροπή του ΕΠΑΛ σε «πρότυπο» από Συλλόγους Γονέων του νησιού μας. 

Οι εκπρόσωποι της Ένωσης ενημέρωσαν τον κ. Δήμαρχο ότι σύμφωνα με την πάγια θέση των  γονέων, όπως αυτοί  εκφράζονται από την Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων ( ΑΣΓΜΕ) , είναι πως   βασικός ρόλος της εκπαιδευτικής διαδικασίας πρέπει να είναι η ανύψωση του μορφωτικού επιπέδου όλων των παιδιών ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση των οικογενειών τους και χωρίς διακρίσεις, σύμφωνα με τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες. Αυτό σημαίνει  αναβάθμιση όλων των σχολείων χωρίς κατηγοριοποίηση ενώ απαιτεί  σύγχρονα ασφαλή κτήρια,  πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια, σύγχρονα εποπτικά μέσα, ολιγομελή τμήματα, επαρκές  και μόνιμο προσωπικό, (τόσο εκπαιδευτικό, όσο και υποστηρικτικό της λειτουργίας).  

Από πλευράς Ένωσης, έγινε  αναφορά στην απουσία οποιαδήποτε, ουσιαστικής, μέριμνας για τα προβλήματα που δημιουργεί η νησιωτικότητα. Απαντώντας δε σε  σχετικό ερώτημα του κ. Δημάρχου, οι εκπρόσωποι της Ένωσης ενημέρωσαν ότι, παρά το σχετικό αίτημα που είχε κατατεθεί, δεν έγινε δυνατή η συνάντηση με την κ. Υπουργό της Παιδείας, στην πρόσφατη επίσκεψή της στην Σύρο. 

Από πλευράς του, ο κ. Δημάρχος, δήλωσε ενήμερος για τις θέσεις τόσο των γονέων όσο και των φορέων των εκπαιδευτικών,  τις οποίες και κατανοεί. Δεσμεύτηκε για την συζήτηση του θέματος στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο (06/06/2022),  όπου θα κληθούν να παραβρεθούν με δικαίωμα λόγου και οι εκπρόσωποι των φορέων».

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σεριφος
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
Στην κατηγορία Niveau A1 : Olympie-Pierre de Coubertin για το έτος 2024
Γυμνασίου Σερίφου: Κατέκτησε την 1η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Γαλλοφωνίας ανάμεσα σε 11.000 συμμετοχές
βουλή
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη
Θρασκιά: Όταν εντέλει ο σκοπός για τον οποίο οι μαθητές με αναπηρία πηγαίνουν στο σχολείο καθημερινά δεν εξυπηρετείται, δεν μπορεί παρά να είναι...
Βουλή: «Αναρμόδιο» δηλώνει το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία στη Θεσσαλονίκη