ειδική αγωγή
«Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις Κ.Λ, Ψυχολόγων και άλλων ειδικοτήτων» για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας στα σχολεία

Με αφορμή και το περιστατικό μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής ο οποίος αναγκάστηκε να κουβαλάει μαζί του αεροβόλο όπλο στο σχολείο για να προστατευτεί από το bullying που του έκαναν, ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ) διαπίστωσε ότι οι στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

«Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ΣΕΕΠΕΑ.

Ο Σύλλογος για τον σκοπό αυτό ζητά να προσληφθούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε κάθε σχολείο, να στελεχωθούν τα ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ και να εκσυγχρονιστεί η νομοθεσία για προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για τα περιστατικά βίας στα σχολεία:

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Αττικής, έχει πάρει θέση στην πλειονότητα των σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τις εκπαιδευτικές κοινότητες.

Η διαπίστωση, τόσο μέσω των ΜΜΕ, όσο και μέσω των πλαισίων εργασίας μας, για την αύξηση σε ένταση και συχνότητα των περιστατικών βίας στα σχολεία και γενικότερα στην κοινωνία μας, δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορους τους εργαζόμενους που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση. 

Με αφορμή και την τελευταία περίπτωση μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής, διαπιστώνουμε ότι οι  στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν.

Στη σύγχρονη Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή, θεσμικά προγράμματα καίριας και στρατηγικής σημασίας, όπως ο θεσμός των ΕΔΥ, ο ρόλος τους ως γέφυρα σχολείων – ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και η επιβεβλημένη συνεργασία με τα ΚΕΔΑΣΥ, βρίσκονται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο.  Το σύστημα χωλαίνει, παρουσιάζεται μόνο ως λύση πυρόσβεσης και καταστολής, ενώ θα έπρεπε να ξεκινά με  βάση την πρόληψη.

Τα τελευταία δυόμιση χρόνια υπήρξαν σχετικές εξαγγελίες από την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εξαγγελίες που γίνονται πάντα σε μία τέτοια κρίση, αλλά δυστυχώς ξεχνιούνται στη συνέχεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το πρόγραμμα αντιμετώπισης περιστατικών σχολικής βίας από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, όχι μόνο μετεξελίχθηκε σε πρόγραμμα αντιμετώπισης συνεπειών της πανδημίας, αλλά και τις δύο χρονιές εφαρμογής του, οι πιστώσεις δόθηκαν μειωμένες και πολύ αργότερα από την εκτιμώμενη ημερομηνία.

Τα γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ναι μεν πλαισιώθηκαν μερικώς με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους μέσω προγραμμάτων, ωστόσο πολλά έμειναν εκτός κάλυψης, κι έτσι η  υποστήριξη της πλειονότητας, αν αναλογιστούμε το μαθητικό δυναμικό των σχολείων, στην πραγματικότητα υπήρξε ελάχιστη.

Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο να θεσμοθετηθεί και να αυξηθεί η οργανική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων με το κατάλληλο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, άλλες, αναγκαίες κατά περίπτωση ειδικότητες), ώστε να αποτελέσουν μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό το “χέρι βοήθειας” προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους, που τόσο πολύ το έχουν ανάγκη.

Παράλληλα, είναι αναγκαία η συνεχής επιμόρφωση, επιστημονική και επαγγελματική ενδυνάμωση των λειτουργών της εκπαίδευσης.

Το αίτημα της Ομοσπονδίας μας – ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αλλά και του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για πλήρη και σταθερή στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών είναι πλέον κοινωνική επιταγή. Κάντε πράξη τα λόγια σας και διορίστε επιτέλους το αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό!!!

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ζητά:

Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο.

Στελέχωση των ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ

Εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης νομοθεσίας προς την κατεύθυνση της θεσμικής προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΡΑΓΑΚΗ            ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΡΟΣΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΗΠΑ
Πανεπιστήμια ΗΠΑ: Φουντώνουν οι κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στη σφαγή στη Γάζα
Αλκίνοος Ιωαννίδης / Η συγκλονιστική ανάρτηση για τις διαδηλώσεις φοιτητών στο Columbia υπέρ της Παλαιστίνης
Πανεπιστήμια ΗΠΑ: Φουντώνουν οι κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στη σφαγή στη Γάζα
oplosxoleio
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Ο νόμος προβλέπει προϋποθέσεις: Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να φέρουν οπλισμό πρέπει, μεταξύ άλλων, να περάσουν πρώτα 40 ώρες «βασικής εκπαίδευσης...
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!