ειδική αγωγή
«Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις Κ.Λ, Ψυχολόγων και άλλων ειδικοτήτων» για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας στα σχολεία

Με αφορμή και το περιστατικό μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής ο οποίος αναγκάστηκε να κουβαλάει μαζί του αεροβόλο όπλο στο σχολείο για να προστατευτεί από το bullying που του έκαναν, ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ) διαπίστωσε ότι οι στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

«Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ΣΕΕΠΕΑ.

Ο Σύλλογος για τον σκοπό αυτό ζητά να προσληφθούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε κάθε σχολείο, να στελεχωθούν τα ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ και να εκσυγχρονιστεί η νομοθεσία για προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για τα περιστατικά βίας στα σχολεία:

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Αττικής, έχει πάρει θέση στην πλειονότητα των σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τις εκπαιδευτικές κοινότητες.

Η διαπίστωση, τόσο μέσω των ΜΜΕ, όσο και μέσω των πλαισίων εργασίας μας, για την αύξηση σε ένταση και συχνότητα των περιστατικών βίας στα σχολεία και γενικότερα στην κοινωνία μας, δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορους τους εργαζόμενους που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση. 

Με αφορμή και την τελευταία περίπτωση μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής, διαπιστώνουμε ότι οι  στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν.

Στη σύγχρονη Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή, θεσμικά προγράμματα καίριας και στρατηγικής σημασίας, όπως ο θεσμός των ΕΔΥ, ο ρόλος τους ως γέφυρα σχολείων – ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και η επιβεβλημένη συνεργασία με τα ΚΕΔΑΣΥ, βρίσκονται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο.  Το σύστημα χωλαίνει, παρουσιάζεται μόνο ως λύση πυρόσβεσης και καταστολής, ενώ θα έπρεπε να ξεκινά με  βάση την πρόληψη.

Τα τελευταία δυόμιση χρόνια υπήρξαν σχετικές εξαγγελίες από την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εξαγγελίες που γίνονται πάντα σε μία τέτοια κρίση, αλλά δυστυχώς ξεχνιούνται στη συνέχεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το πρόγραμμα αντιμετώπισης περιστατικών σχολικής βίας από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, όχι μόνο μετεξελίχθηκε σε πρόγραμμα αντιμετώπισης συνεπειών της πανδημίας, αλλά και τις δύο χρονιές εφαρμογής του, οι πιστώσεις δόθηκαν μειωμένες και πολύ αργότερα από την εκτιμώμενη ημερομηνία.

Τα γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ναι μεν πλαισιώθηκαν μερικώς με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους μέσω προγραμμάτων, ωστόσο πολλά έμειναν εκτός κάλυψης, κι έτσι η  υποστήριξη της πλειονότητας, αν αναλογιστούμε το μαθητικό δυναμικό των σχολείων, στην πραγματικότητα υπήρξε ελάχιστη.

Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο να θεσμοθετηθεί και να αυξηθεί η οργανική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων με το κατάλληλο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, άλλες, αναγκαίες κατά περίπτωση ειδικότητες), ώστε να αποτελέσουν μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό το “χέρι βοήθειας” προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους, που τόσο πολύ το έχουν ανάγκη.

Παράλληλα, είναι αναγκαία η συνεχής επιμόρφωση, επιστημονική και επαγγελματική ενδυνάμωση των λειτουργών της εκπαίδευσης.

Το αίτημα της Ομοσπονδίας μας – ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αλλά και του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για πλήρη και σταθερή στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών είναι πλέον κοινωνική επιταγή. Κάντε πράξη τα λόγια σας και διορίστε επιτέλους το αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό!!!

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ζητά:

Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο.

Στελέχωση των ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ

Εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης νομοθεσίας προς την κατεύθυνση της θεσμικής προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΡΑΓΑΚΗ            ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΡΟΣΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε - Τι αλλάζει

Το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

νοσοκομείο
Στο νοσοκομείο 14χρονη στο Ρέθυμνο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε γλέντι
Η ανήλικη μεταφέρθηκε άμεσα στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και παρακολούθηση της κατάστασής της.
Στο νοσοκομείο 14χρονη στο Ρέθυμνο μετά από κατανάλωση αλκοόλ σε γλέντι
σιασος
Ιστορική επίσκεψη της Προέδρου του Yale στο ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του Peter Salovey σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών
Αυτή ήταν η πρώτη επίσημη επίσκεψη της νέας Προέδρου του Yale εκτός των Ηνωμένων Πολιτειών, γεγονός που αποτελεί μεγάλη τιμή για την Ελλάδα και το...
Ιστορική επίσκεψη της Προέδρου του Yale στο ΕΚΠΑ: Αναγόρευση του Peter Salovey σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Αθηνών
nipiagogeio
Πρωτοφανής παρέμβαση: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «κατάσχεση αιθουσών» νηπιαγωγείων πριν καν τη λήξη του διδακτικού έτους
Καταγγελία για αυθαιρεσία του Δήμου Αθηναίων στα νηπιαγωγεία
Πρωτοφανής παρέμβαση: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν «κατάσχεση αιθουσών» νηπιαγωγείων πριν καν τη λήξη του διδακτικού έτους
σχολική τάξη, σχολείο, θρανία, καρέκλες, πίνακας, μαυροπίνακας
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας σε Γυμνάσιο της Λάρισας – Έδειραν 15χρονη και ανέβασαν βίντεο στο Instagram
Σύμφωνα με την καταγγελία, η δράστιδα της επιτέθηκε βίαια, ενώ δύο ακόμα ανήλικοι φέρονται να συμμετείχαν στην πράξη — ο ένας κρατούσε τη 15χρονη...
Νέο περιστατικό ενδοσχολικής βίας σε Γυμνάσιο της Λάρισας – Έδειραν 15χρονη και ανέβασαν βίντεο στο Instagram