ειδική αγωγή
«Να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις Κ.Λ, Ψυχολόγων και άλλων ειδικοτήτων» για την αντιμετώπιση των περιστατικών βίας στα σχολεία

Με αφορμή και το περιστατικό μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής ο οποίος αναγκάστηκε να κουβαλάει μαζί του αεροβόλο όπλο στο σχολείο για να προστατευτεί από το bullying που του έκαναν, ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής (ΣΕΕΠΕΑ) διαπίστωσε ότι οι στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

«Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ΣΕΕΠΕΑ.

Ο Σύλλογος για τον σκοπό αυτό ζητά να προσληφθούν ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε κάθε σχολείο, να στελεχωθούν τα ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ και να εκσυγχρονιστεί η νομοθεσία για προστασία των εκπαιδευτικών και των μαθητών.

Η ανακοίνωση των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για τα περιστατικά βίας στα σχολεία:

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ως πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της Αττικής, έχει πάρει θέση στην πλειονότητα των σημαντικών ζητημάτων που απασχολούν τις εκπαιδευτικές κοινότητες.

Η διαπίστωση, τόσο μέσω των ΜΜΕ, όσο και μέσω των πλαισίων εργασίας μας, για την αύξηση σε ένταση και συχνότητα των περιστατικών βίας στα σχολεία και γενικότερα στην κοινωνία μας, δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορους τους εργαζόμενους που προσφέρουν υποστηρικτικές υπηρεσίες στην εκπαίδευση. 

Με αφορμή και την τελευταία περίπτωση μαθητή σε ΓΕΛ της Αττικής, διαπιστώνουμε ότι οι  στρατηγικές παρέμβασης για την αντιμετώπιση του μαθητή-θύτη, αλλά και για τη φροντίδα του μαθητή θύματος στο σχολείο πρέπει να σχεδιαστούν λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη το προφίλ τους.

Με τη σκιαγράφηση των αιτιών των συμπεριφορών μπορούν να χαραχτούν οι κατάλληλες στρατηγικές πρόληψης και παρέμβασης. Συνεπώς, είναι αναγκαία η σταθερή και θεσμοθετημένη παροχή υπηρεσιών ψυχοκοινωνικής υποστήριξης με στόχο την πρόληψη καταστάσεων κρίσης πριν πυροδοτηθούν.

Στη σύγχρονη Ελλάδα, την Ευρωπαϊκή, θεσμικά προγράμματα καίριας και στρατηγικής σημασίας, όπως ο θεσμός των ΕΔΥ, ο ρόλος τους ως γέφυρα σχολείων – ΚΕΔΑΣΥ, καθώς και η επιβεβλημένη συνεργασία με τα ΚΕΔΑΣΥ, βρίσκονται ακόμη σε εμβρυϊκό στάδιο.  Το σύστημα χωλαίνει, παρουσιάζεται μόνο ως λύση πυρόσβεσης και καταστολής, ενώ θα έπρεπε να ξεκινά με  βάση την πρόληψη.

Τα τελευταία δυόμιση χρόνια υπήρξαν σχετικές εξαγγελίες από την Ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εξαγγελίες που γίνονται πάντα σε μία τέτοια κρίση, αλλά δυστυχώς ξεχνιούνται στη συνέχεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, το πρόγραμμα αντιμετώπισης περιστατικών σχολικής βίας από κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους, όχι μόνο μετεξελίχθηκε σε πρόγραμμα αντιμετώπισης συνεπειών της πανδημίας, αλλά και τις δύο χρονιές εφαρμογής του, οι πιστώσεις δόθηκαν μειωμένες και πολύ αργότερα από την εκτιμώμενη ημερομηνία.

Τα γενικά σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ναι μεν πλαισιώθηκαν μερικώς με κοινωνικούς λειτουργούς και ψυχολόγους μέσω προγραμμάτων, ωστόσο πολλά έμειναν εκτός κάλυψης, κι έτσι η  υποστήριξη της πλειονότητας, αν αναλογιστούμε το μαθητικό δυναμικό των σχολείων, στην πραγματικότητα υπήρξε ελάχιστη.

Θεωρούμε λοιπόν απαραίτητο να θεσμοθετηθεί και να αυξηθεί η οργανική κάλυψη των αναγκών των σχολικών μονάδων με το κατάλληλο προσωπικό (κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, άλλες, αναγκαίες κατά περίπτωση ειδικότητες), ώστε να αποτελέσουν μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό το “χέρι βοήθειας” προς τους μαθητές και τις οικογένειες τους, που τόσο πολύ το έχουν ανάγκη.

Παράλληλα, είναι αναγκαία η συνεχής επιμόρφωση, επιστημονική και επαγγελματική ενδυνάμωση των λειτουργών της εκπαίδευσης.

Το αίτημα της Ομοσπονδίας μας – ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αλλά και του ΣΕΕΠΕΑ Αττικής για πλήρη και σταθερή στελέχωση όλων των εκπαιδευτικών δομών είναι πλέον κοινωνική επιταγή. Κάντε πράξη τα λόγια σας και διορίστε επιτέλους το αναγκαίο εξειδικευμένο προσωπικό!!!

Ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής ζητά:

Πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολείο.

Στελέχωση των ΕΔΥ με όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ

Εκσυγχρονισμό της υφιστάμενης νομοθεσίας προς την κατεύθυνση της θεσμικής προστασίας εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                  Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΤΡΑΓΑΚΗ            ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΑΤΖΗΔΡΟΣΟΥ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σοκ με ψωμί του τοστ: Βρέθηκε επικίνδυνο βακτήριο – Ανάκληση σε χιλιάδες συσκευασίες!

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Άτομα με Ειδικές Ανάγκες
Ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης για 2.500 άτομα με αναπηρία – Επιχορήγηση έως 14.500 ευρώ
Ενισχύεται η ανεξάρτητη διαβίωση – Ποιους αφορά και πώς θα γίνουν οι αιτήσεις για επιδότηση ύψους 14.500 ευρώ
Ξεκινά πρόγραμμα επιδότησης για 2.500 άτομα με αναπηρία – Επιχορήγηση έως 14.500 ευρώ
χανια
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Πειθαρχικά σε δασκάλους εν μέσω καλοκαιριού – Αντίδραση από τον ΣΕΠΕ Χανίων
Πειθαρχικά σε νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς εν μέσω καλοκαιριού - Διαμαρτυρία κατά της αξιολόγησης στα Χανιά
Το μέλος του Ε.Σ. του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., ο Καθηγητής κ. Κωνσταντίνος Τσεκούρας, ο Πρόεδρος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Αθανάσιος Τσακρής, το μέλος του Ε.Σ., η Καθηγήτρια κ. Γεωργία Ανδρέου και το μέλος του Ε.Σ., ο Καθηγητής κ. Νικόλαος Βάινος. Σχετικά με το ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. Το Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας & Καινοτομίας δημιουργήθηκε (Ν. 4429/2016) από τη ζωτική ανάγκη υποστήριξης των Ελλήνων και Ελληνίδων Επιστημόνων. Αποτελεί Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, εποπτευόμενο από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Σκοπός του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ. είναι
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.
Το Επιστημονικό Συμβούλιο του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ., προσβλέπει σε μια ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία, με στόχο τη στήριξη της ελληνικής...
Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του Επιστημονικού Συμβουλίου του ΕΛ.ΙΔ.Ε.Κ.