Thumbnail
Κάλεσμα σε κινητοποίηση στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης ενάντια στην αξιολόγηση, την Τετάρτη, από την Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης - Σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης σήμερα

«Ο δεύτερος κύκλος του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση ξεκίνησε από τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ», υπογραμμίζει η Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, καλώντας σε σειρά δράσεων και κινητοποίηση στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, την Τετάρτη, στις 13:30.

Παράλληλα, σήμερα στις 19:00 η ΕΛΜΕ καλεί σε σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Ο δεύτερος κύκλος του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση ξεκίνησε από τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ

Με όπλο την απεργία αποχή συνεχίζουμε τον αγώνα

Συνάδελφοι/ισσες,

Οι εκπαιδευτικοί, παρά την έξαρση της πανδημίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και την αγωνία να αυξάνεται, γιατί τα σχολεία ανοίγουν χωρίς μέτρα προστασίας, είναι αντιμέτωποι με την εφαρμογή σειράς αντιεκπαιδευτικών μέτρων που ψηφίστηκαν την περίοδο της πανδημίας και μεταξύ αυτών και την αξιολόγηση. Η κα Κεραμέως σε μια προσχηματική συνάντηση με την ΟΛΜΕ που έγινε αφού ήδη είχαν ανακοινωθεί τα μέτρα για το άνοιγμα των σχολείων, αρνήθηκε να αποδεχθεί τα αιτήματα του κλάδου για να ανοίξουν με ασφάλεια, για τη μη εφαρμογή των σκληρών εξεταστικών μέτρων για τους μαθητές και το σταμάτημα της αξιολόγησης.

Μπαίνουμε σε νέα φάση του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση. Ο πρώτος κύκλος έκλεισε με το Υπουργείο να έχει καταφέρει μια πύρρειο νίκη. Όλα όσα λέγονται περί ενδυνάμωσης του εκπαιδευτικού και του έργου του έγιναν θρύψαλα κάτω από τις ερπύστριες του αυταρχισμού, των αυθαιρεσιών και των παρατυπιών του Υπουργείου.

Καθημερινά αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση και όλο το νομοθετικό πλαίσιο με κορυφαίο το ν.4823 έχει ως στόχο πρώτα και κύρια να προσαρμοστεί το περιεχόμενο του σχολείου μόνο σε συγκεκριμένες δεξιότητες και να εξωθηθούν τα παιδιά των εργατικών οικογενειών να στραφούν στην κατάρτιση, εγκαταλείποντας το όνειρο των πανεπιστημιακών σπουδών, με την εφαρμογή πολλαπλών εξεταστικών διαδικασιών. Η αξιολόγηση θα γίνει ο μοχλός  για την εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, την υποταγή και τον πλήρη έλεγχο των εκπαιδευτικών στις εντολές της εξουσίας στη μετάθεση της ευθύνης για όποια παθογένεια του σχολείου στους εκπαιδευτικούς και ευθεία στοχοποίησή τους.  

Είναι αποκαλυπτικές οι εντολές του Γ.Γ. Κόπτση προς τους Διευθυντές των Δ/νσεων και των σχολείων να κόβουν τις άδειες των εκπαιδευτικών, γιατί σε αυτές τάχα οφείλονται τα αναρίθμητα κενά στα σχολεία, η επιβολή υποχρεωτικών υπερωριών για να καλυφθούν αυτά και η ταχεία επέκταση των συγχωνεύσεων με γενίκευση του ορίου των 27 σε κάθε τμήμα  ακόμα και με μετακινήσεις μαθητών. Την ίδια ώρα τα κενά στη Δευτεροβάθμια ξεπερνούν τις 2.000. Καμία αυταπάτη! Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα παρέχει τα “τεκμήρια” για την ατομική αξιολόγηση, καθώς είναι γελοίο να θεωρεί κάποιος ότι η αξιολόγηση από το Δ/ντή του σχολείου και του συμβούλου, ανά 2ετία και 4ετία αντίστοιχα για ένα δίωρο (περίπου το 0,5% των διδακτικών ωρών) μπορεί να αποτελέσει εχέγγυο για τη διδακτική επάρκεια και ικανότητα ενός εκπαιδευτικού. Με δεδομένη την προδηλωμένη απόφασή τους για μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών και τη μεθοδευμένη στοχοποίηση αυτών, είναι έκδηλος ο κίνδυνος να αυτοχειριαστούμε ως εκπαιδευτικοί.

Όλο αυτό το διάστημα το Υπουργείο και οι Δ/νσεις συστηματικά παρατυπούν και αυθαιρετούν καταστρατηγώντας τα αναλυτικά προγράμματα (π.χ. δίωρο γνωστικό αντικείμενο μετατρέπεται σε μονόωρο γιατί δεν υπάρχει εκπαιδευτικός να καλύψει όλα τα τμήματα), εξαναγκάζοντας παιδιά να αλλάξουν ξένη γλώσσα για να μη φτιαχτεί νέο τμήμα, κλείνοντας πολυπληθή τμήματα, παραβιάζοντας το νόμο για τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, υποχρεώνοντας τους εκπαιδευτικούς σε παράνομες συνεδριάσεις και επιμορφώσεις εκτός ωραρίου και πάνω από όλα συστηματικά τρομοκρατώντας τους εκπαιδευτικούς με παράνομες και αντισυνταγματικές απειλές περί κυρώσεων και ποινών, όταν αυτοί ασκούν ένα νόμιμο και συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμά τους, αυτό της απεργίας.

Ο δεύτερος κύκλος της μάχης ξεκίνησε. Όπλο μας η απεργία αποχή. 

Δύναμή μας η μαζικότητα και ο συντονισμός των α/θμιων σωματείων

Τα αντιεκπαιδευτικά τους σχέδια δεν προχωρούν ανεμπόδιστα! Από τις αρχικές ημερομηνίες, 30/9 (ανάρτηση περσινής έκθεσης αποτίμησης), 10/10 (συλλογικό προγραμματισμό νέας χρονιάς), με συνεχείς παρατάσεις, τελικά, οι Διευθυντές (αμελλητί) με ανάθεση προχώρησαν σε συγκρότηση ομάδων και ανάρτηση τίτλων και στόχων δράσης ως τις 29 Νοεμβρίου. Ο επόμενος σταθμός είναι η 12 Ιανουαρίου 2022, όταν ο/η συντονιστής/τρια κάθε ομάδας πρέπει να αναρτήσει τα σχέδια δράσης. Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΙΕΠ, αλλά και τις παρατηρήσεις Συμβούλων παιδαγωγικής ευθύνης   αποκαλύπτεται ότι οι στόχοι, τα εργαλεία και τα μέσα σχεδιασμού των σχεδίων δράσης πρέπει να είναι “ποσοτικά” και “μετρήσιμα”. Αν κάποιος συντονιστής π.χ. καταγράψει ως στόχο τη μείωση της σχολικής διαρροής, πρέπει να θέσει αριθμητικό στόχο, η ομάδα να συντάξει ερωτηματολόγια, να προβεί σε συνεντεύξεις, να διερευνήσει τρόπους επίλυσης, να διοργανώσει συσκέψεις με κοινωνικούς φορείς και όλη τη σχολική κοινότητα, να προτείνει συγκεκριμένες παρεμβάσεις, με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, μέσα και εργαλεία, ώστε να αποτιμήσει αριθμητικά τον αρχικό στόχο. 

Συνάδελφοι/ισσες,

Να μην επιτρέψουμε να μας μετατρέψουν σε φοβισμένους υπαλλήλους, απλούς διεκπεραιωτές της εκάστοτε εκπαιδευτικής πολιτικής. Να μην αποδεχτούμε να γίνουμε αποδιοπομπαίοι τράγοι της αντιεκπαιδευτικής και αντικοινωνικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά. Να μη συναινέσουμε να διαλύσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, να το αντικαταστήσουν και στη θέση του να φτιάξουν το ιδιωτικοποιημένο, εμπορευματοποιημένο και ανταγωνιστικό σχολείο. Να μην αποδεχτούμε την απαξίωση του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων και την εξουσία του διευθυντή-manager. Υπερασπίζουμε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων. 

1.    Να συνεχίσουμε αποφασιστικά την απεργία αποχή και να απέχουμε από τα σχέδια δράσης στις ομάδςες και στις συνεδριάσεις που θα γίνουν μέχρι 12/1 (είναι η προθεσμία για να καταθέσουν οι Συντονιστές των ομάδων το Α΄ μέρος της Φόρμας Αποτύπωσης του Σχεδίου Δράσης - «Σχεδιασμός της Δράσης»). Όλοι να υπογράψουν τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή που έχει κηρύξει το σωματείο μας μαζί με άλλα 16 σωματεία. 

2.    Να διευρύνουμε τη συμμετοχή στην απεργία αποχή - καλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες των οποίων τα σχολεία έχουν μπει στην αξιολόγηση να ξεκινήσουν τώρα απεργία αποχή και να μην συνεχίσουν τη διαμόρφωση σχεδίων δράσης. 

3.    Η απεργία αποχή είναι διαρκής και μπορεί να δηλωθεί σε όποια φάση της διαδικασίας.

4.    Καλούμε την ΟΛΜΕ να κηρύξει νέα απεργία αποχή σύμφωνα με τη βούληση της συντριπτικής πλειονότητας των συναδέλφων.

Ενόψει της καταληκτικής ημερομηνίας της 12ης Ιανουαρίου, υπογραμμίζουμε τα εξής:

  • Τα σχέδια δράσης για να αναρτηθούν θα έπρεπε να προηγηθούν ειδικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων (Σ.Δ). Μόνο αυτός μπορεί να τα εγκρίνει τα σχέδια δράσης που θα αναρτηθούν, όπως περιγράφεται στην Υ.Α.. 108906/ΓΔ4, άρθρο 2, παρ. Β. Διευθυντές δεν συγκαλούν συνεδριάσεις για να μην βρεθούν αντιμέτωποι με την απεργία αποχή με συλλογικό και μαζικό τρόπο από τους συναδέλφους.
  • Αν ο Σ.Δ. κατά πλειοψηφία ή ομόφωνα δηλώσει συμμετοχή στην απεργία αποχή που έχει κηρύξει η ΕΛΜΕ, ο συντονιστής/τρια κάθε ομάδας δε νομιμοποιείται να αναρτήσει στην πλατφόρμα του ΙΕΠ κανένα σχέδιο δράσης.
  • Στην περίπτωση που ο Σ.Δ. δε συμμετέχει κατά πλειοψηφία ή ομόφωνα στην Α-Α, ο κάθε συνάδελφος και φυσικά και οι συντονιστές/τριες δικαιούνται να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία αποχή. Σε αυτή την περίπτωση, οι συνάδελφοι είναι απόλυτα καλυμμένοι να μη συμμετέχουν ούτε στη συνεδρίαση του Σ.Δ., ούτε στις συνεδριάσεις των ομάδων, ούτε να αναρτήσουν τίποτε.

Συντονισμός ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ και νέες κινητοποιήσεις

• Την Κυριακή 9/1/2022 : στις 11.00 π.μ. συμμετέχουμε στη σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ που γίνεται με πρωτοβουλία των σωματείων που έχουμε κηρύξει απεργία αποχή (λινκ σε αφίσα, ανακοίνωση).

• Δευτέρα 10/1: σύσκεψη συντονισμού των ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ Θεσσαλονίκης στις 7μμ (λινκ στα μέιλ των ΕΛΜΕ ).

• Τετάρτη 12/1 (ημέρα καταληκτικής ημερομηνίας της β΄ φάσης της αξιολόγησης) : συγκέντρωση στις 1.30 μ.μ. (12μ έως 2.00 μ.μ. δίωρη διευκολυντική στάση εργασίας) στο Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με αιχμή τις διεκδικήσεις του κινήματος για το άνοιγμα των σχολείων και το σταμάτημα της αξιολόγησης. 

Δε δικαιούμαστε να παραιτηθούμε! Δε θα υποταχθούμε! 

Ο β΄ κύκλος της αναμέτρησης ξεκίνησε!

Οι εκπαιδευτικοί να πάρουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith.jpg
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης
Τοποθέτηση σε κενές θέσεις Περιφερειακών Εποπτών Ποιότητας της Εκπαίδευσης - Δείτε αναλυτικά
kallitexnika_mathimata_art.jpg
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες
Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2024-2025
Καλλιτεχνικά Σχολεία: Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών στην Α' Γυμνασίου - Αναλυτικές πληροφορίες
protypapeiramatika.jpg
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τη διεξαγωγή τεστ στα Πρότυπα Γυμνάσια-Λύκεια της Θεσσαλίας
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τη διεξαγωγή δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων για την εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια της...
Ορισμός Εξεταστικών Κέντρων για τη διεξαγωγή τεστ στα Πρότυπα Γυμνάσια-Λύκεια της Θεσσαλίας