pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
Η ΕΕΦΕΕ ζητά να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς, και να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης

Θετική εικόνα για το νέο Προγράμμα Σπουδών στη Φυσική δίνει η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) τονίζοντας ωστόσο ότι για την αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής, απαιτείται κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο, και  χρήση πειραματισμού με μετωπικό εργαστήριο/πείραμα επίδειξης/εικονικό πείραμα, ανάλογα με τη διδασκόμενη ενότητα ή/και τις δυνατότητες του σχολικού εργαστηρίου σε Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο.

Να σημειωθεί ότι η άποψη αυτή δε συμβαδίζει με την εκτίμηση της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) για την οποία τα νέα προγράμματα σπουδών, κινούνται εκτός της σχολικής πραγματικότητας 

Η ΕΕΦΕΕ ζητά να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς, και να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου, και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης, καθώς η αφαίρεση των ωρών αυτών στο παρελθόν έγινε χωρίς καμία εξήγηση, τεκμηρίωση ή μελέτη σκοπιμότητας.

Όλη η ανακοίνωση

Η ανακοίνωση από το ΙΕΠ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) Φυσικής για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Φυσικών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ικανοποίησε μία ανάγκη, στην οποία η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) είχε αναφερθεί και τονίσει πολλές φορές στο παρελθόν.

Τα νέα ΠΣ Φυσικής στην ανάγνωσή τους, αλλά και στην τεκμηρίωσή τους, παρουσιάζουν συνέχεια από τη μία βαθμίδα στην άλλη, συνεκτικότητα, εκσυγχρονισμό τόσον όσον αφορά στο περιεχόμενο όσο και στις διδακτικές προσεγγίσεις.

Τα ΠΣ από την Ε΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου παρουσιάζουν κοινά θετικά χαρακτηριστικά, όπως η διερευνητική προσέγγιση, οι διεπιστημονικές και διαθεματικές εφαρμογές, η σύνδεση με την καθημερινότητα, η διασύνδεση με το χώρο εργασίας, η εισαγωγή των στόχων της αειφορίας. Παράλληλα, αξιοποιούνται η επιστημονική μέθοδος, η χρήση των ποσοτικών μεθόδων και του πειραματισμού, η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και ο θεσμικά οργανωμένος επιστημονικός λόγος και οι τρόποι παρουσίασης του.

Ειδικά για το Λύκειο, θετικό στοιχείο θεωρείται η διεύρυνση της διδακτέας ύλης συμπεριλαμβάνοντας και θέματα μετακλασικής Φυσικής, ενώ καινοτομίες αποτελούν η διαγώνια οργάνωση του περιεχομένου και η εισαγωγή του υποχρεωτικού πειραματισμού και της εργαστηριακής αναφοράς στην αξιολόγηση των μαθητών.

Η ορθή εφαρμογή των ΠΣ θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη των στόχων τους, που είναι η διαμόρφωση μορφωμένων, ορθολογικά σκεπτόμενων μαθητών και μελλοντικών πολιτών αφενός, η προετοιμασία και ενίσχυση όσων μαθητών επιθυμούν συνέχιση των σπουδών τους σε σχετικά επιστημονικά πεδία αφετέρου, αλλά και η αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής.

Για να γίνει αυτό όμως απαιτούνται:

Σε επίπεδο διδασκαλίας:

  • η μείωση του βάθους και η κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο,

  • η χρήση πειραματισμού με μετωπικό εργαστήριο/πείραμα επίδειξης/εικονικό πείραμα, ανάλογα με τη διδασκόμενη ενότητα ή/και τις δυνατότητες του σχολικού εργαστηρίου σε Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο.

Τα παραπάνω πρέπει να τονιστούν με παραδείγματα τόσο στους Οδηγούς του Εκπαιδευτικού, όσον και στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Επίσης, να ληφθούν υπόψη κατά την διαδικασία συγγραφής των νέων βιβλίων και, φυσικά, να αποτελέσουν οδηγό προσαρμογής τους περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων, σύμφωνα με τη φυσιογνωμία και τις απαιτήσεις του νέου ΠΣ και όχι το αντίστροφο.

Από πλευράς Πολιτείας:

  • να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς,

  • να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου, και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης. Η αφαίρεση των ωρών αυτών στο παρελθόν έγινε χωρίς καμία εξήγηση, τεκμηρίωση ή μελέτη σκοπιμότητας. Ειδικά στην περίπτωση της Β΄ τάξης, η αφαίρεση της μίας ώρας έγινε μετά την εκπόνηση, το 2014-15, του ΠΣ Φυσικής το οποίο στην ουσία αποτελεί το νέο ΠΣ και συντάχθηκε στη βάση των τριών ωρών διδασκαλίας. Για αυτό το διαχρονικό αίτημα των συναδέλφων για αύξηση των ωρών διδασκαλίας, με βάση τα ΠΣ, αλλά και τα ωρολόγια προγράμματα που εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες, καθίσταται πιο επίκαιρο από ποτέ.

  • να αυξηθεί σε δύο ώρες η διδασκαλία του μαθήματος στην Α΄ Γυμνασίου,

  • να ενισχυθούν τα ΕΚΦΕ σε μέσα και προσωπικό για τη υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών,

  • να προσφερθούν στους εκπαιδευτικούς κατάλληλα μέσα και υποδομές στις σχολικές τάξεις και στα εργαστήρια.

Τα νέα ΠΣ παρέχουν την ευκαιρία να αποκτήσει το μάθημα της Φυσικής τη θέση που του αρμόζει στο σχολείο με ωφελούμενους τους μαθητές, την κοινωνία και τελικά τη χώρα. Η ΕΕΦΕΕ το εύχεται και δηλώνει έτοιμη να συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το πιο γρήγορο τεστ ευφυΐας στον κόσμο: Δείτε με τρεις ερωτήσεις αν έχετε IQ πάνω απ’ το μέσο όρο

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ: Προλαβαίνετε να πάρετε 11 μόρια έως τις 23 Μαϊου

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

fysiki_agogi
Μαμουλάκης για αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Πολύ περισσότερα κενά από διορισμούς
Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για τους αναπληρωτές καθηγητές Φυσικής Αγωγής προανήγγειλε ο βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης
Μαμουλάκης για αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Πολύ περισσότερα κενά από διορισμούς
Τι απαντά η Αθήνα στο «δεν υπάρχει πια ο Μητσοτάκης» του Ερντογάν
Η απάντηση της Αθήνας στις δηλώσεις του Ερντογάν για τον Κυριάκο Μητσοτάκη - «Δεν θα μπούμε σε αντιπαράθεση δηλώσεων με την ηγεσία της Τουρκίας. Η...
Τι απαντά η Αθήνα στο «δεν υπάρχει πια ο Μητσοτάκης» του Ερντογάν