Νέα Π.Σ Φυσικής: Να συνδυαστούν με κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο
Η ΕΕΦΕΕ ζητά να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς, και να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης

Θετική εικόνα για το νέο Προγράμμα Σπουδών στη Φυσική δίνει η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) τονίζοντας ωστόσο ότι για την αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής, απαιτείται κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο, και  χρήση πειραματισμού με μετωπικό εργαστήριο/πείραμα επίδειξης/εικονικό πείραμα, ανάλογα με τη διδασκόμενη ενότητα ή/και τις δυνατότητες του σχολικού εργαστηρίου σε Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο.

Να σημειωθεί ότι η άποψη αυτή δε συμβαδίζει με την εκτίμηση της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) για την οποία τα νέα προγράμματα σπουδών, κινούνται εκτός της σχολικής πραγματικότητας 

Η ΕΕΦΕΕ ζητά να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς, και να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου, και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης, καθώς η αφαίρεση των ωρών αυτών στο παρελθόν έγινε χωρίς καμία εξήγηση, τεκμηρίωση ή μελέτη σκοπιμότητας.

Όλη η ανακοίνωση

Η ανακοίνωση από το ΙΕΠ των νέων Προγραμμάτων Σπουδών (ΠΣ) Φυσικής για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Φυσικών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ικανοποίησε μία ανάγκη, στην οποία η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ) είχε αναφερθεί και τονίσει πολλές φορές στο παρελθόν.

Τα νέα ΠΣ Φυσικής στην ανάγνωσή τους, αλλά και στην τεκμηρίωσή τους, παρουσιάζουν συνέχεια από τη μία βαθμίδα στην άλλη, συνεκτικότητα, εκσυγχρονισμό τόσον όσον αφορά στο περιεχόμενο όσο και στις διδακτικές προσεγγίσεις.

Τα ΠΣ από την Ε΄ Δημοτικού έως τη Γ΄ Λυκείου παρουσιάζουν κοινά θετικά χαρακτηριστικά, όπως η διερευνητική προσέγγιση, οι διεπιστημονικές και διαθεματικές εφαρμογές, η σύνδεση με την καθημερινότητα, η διασύνδεση με το χώρο εργασίας, η εισαγωγή των στόχων της αειφορίας. Παράλληλα, αξιοποιούνται η επιστημονική μέθοδος, η χρήση των ποσοτικών μεθόδων και του πειραματισμού, η χρήση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και ο θεσμικά οργανωμένος επιστημονικός λόγος και οι τρόποι παρουσίασης του.

Ειδικά για το Λύκειο, θετικό στοιχείο θεωρείται η διεύρυνση της διδακτέας ύλης συμπεριλαμβάνοντας και θέματα μετακλασικής Φυσικής, ενώ καινοτομίες αποτελούν η διαγώνια οργάνωση του περιεχομένου και η εισαγωγή του υποχρεωτικού πειραματισμού και της εργαστηριακής αναφοράς στην αξιολόγηση των μαθητών.

Η ορθή εφαρμογή των ΠΣ θα έχει ως αποτέλεσμα την επίτευξη των στόχων τους, που είναι η διαμόρφωση μορφωμένων, ορθολογικά σκεπτόμενων μαθητών και μελλοντικών πολιτών αφενός, η προετοιμασία και ενίσχυση όσων μαθητών επιθυμούν συνέχιση των σπουδών τους σε σχετικά επιστημονικά πεδία αφετέρου, αλλά και η αναβάθμιση του μαθήματος της Φυσικής.

Για να γίνει αυτό όμως απαιτούνται:

Σε επίπεδο διδασκαλίας:

  • η μείωση του βάθους και η κατάργηση της άκρατης ασκησιολογίας στο Λύκειο,

  • η χρήση πειραματισμού με μετωπικό εργαστήριο/πείραμα επίδειξης/εικονικό πείραμα, ανάλογα με τη διδασκόμενη ενότητα ή/και τις δυνατότητες του σχολικού εργαστηρίου σε Δημοτικό - Γυμνάσιο - Λύκειο.

Τα παραπάνω πρέπει να τονιστούν με παραδείγματα τόσο στους Οδηγούς του Εκπαιδευτικού, όσον και στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών. Επίσης, να ληφθούν υπόψη κατά την διαδικασία συγγραφής των νέων βιβλίων και, φυσικά, να αποτελέσουν οδηγό προσαρμογής τους περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων, σύμφωνα με τη φυσιογνωμία και τις απαιτήσεις του νέου ΠΣ και όχι το αντίστροφο.

Από πλευράς Πολιτείας:

  • να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό διορισμών και τοποθετήσεων ότι το μάθημα της Φυσικής πρέπει να διδάσκεται από φυσικούς,

  • να ενισχυθεί το μάθημα με μία επιπλέον ώρα διδασκαλίας στην Α΄ Λυκείου, και στην ομάδα σπουδών θετικού προσανατολισμού της Β΄ Τάξης. Η αφαίρεση των ωρών αυτών στο παρελθόν έγινε χωρίς καμία εξήγηση, τεκμηρίωση ή μελέτη σκοπιμότητας. Ειδικά στην περίπτωση της Β΄ τάξης, η αφαίρεση της μίας ώρας έγινε μετά την εκπόνηση, το 2014-15, του ΠΣ Φυσικής το οποίο στην ουσία αποτελεί το νέο ΠΣ και συντάχθηκε στη βάση των τριών ωρών διδασκαλίας. Για αυτό το διαχρονικό αίτημα των συναδέλφων για αύξηση των ωρών διδασκαλίας, με βάση τα ΠΣ, αλλά και τα ωρολόγια προγράμματα που εφαρμόζονται στις περισσότερες χώρες, καθίσταται πιο επίκαιρο από ποτέ.

  • να αυξηθεί σε δύο ώρες η διδασκαλία του μαθήματος στην Α΄ Γυμνασίου,

  • να ενισχυθούν τα ΕΚΦΕ σε μέσα και προσωπικό για τη υποστήριξη των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών,

  • να προσφερθούν στους εκπαιδευτικούς κατάλληλα μέσα και υποδομές στις σχολικές τάξεις και στα εργαστήρια.

Τα νέα ΠΣ παρέχουν την ευκαιρία να αποκτήσει το μάθημα της Φυσικής τη θέση που του αρμόζει στο σχολείο με ωφελούμενους τους μαθητές, την κοινωνία και τελικά τη χώρα. Η ΕΕΦΕΕ το εύχεται και δηλώνει έτοιμη να συνεισφέρει στην προσπάθεια αυτή.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρκίνος του μαστού
Οι γυναικολογικοί καρκίνοι μετά τα 40: Nέες ελπίδες από την ανοσοθεραπεία
Κάθε χρόνο περισσότερα από 1,4 εκατομμύρια γυναίκες παγκοσμίως διαγιγνώσκονται με κάποια μορφή γυναικολογικού καρκίνου (εκτός του μαστού), ενώ...
Οι γυναικολογικοί καρκίνοι μετά τα 40: Nέες ελπίδες από την ανοσοθεραπεία
karbonara
Η τέλεια καρμπονάρα: όταν η μαγειρική συναντά τη χημεία της γεύσης
Η καρμπονάρα, απλή στη σύστασή της αλλά εξαιρετικά απαιτητική στην εκτέλεση, είναι κάτι παραπάνω από μια κλασική μακαρονάδα: είναι μάθημα φυσικής.
Η τέλεια καρμπονάρα: όταν η μαγειρική συναντά τη χημεία της γεύσης
Κώστας Καραμανλής του Αχιλλέα
Οργή Ντόλκα που έχασε την κόρη της στα Τέμπη για Καραμανλή: «Βραβεύει φοιτήτρια του Γεωπονικού ενώ το 2023 δολοφόνησε μία άλλη»
Η κ. Ντόλκα χαρακτήρισε τη βράβευση «ασέβεια» και «ντροπή», κατηγορώντας τον Καραμανλή ως «μακελάρη των Τεμπών», ενώ σημείωσε ότι η κόρη της δεν θα...
Οργή Ντόλκα που έχασε την κόρη της στα Τέμπη για Καραμανλή: «Βραβεύει φοιτήτρια του Γεωπονικού ενώ το 2023 δολοφόνησε μία άλλη»