Ψηφιακή αξιολόγηση
Υπάρχουν τουλάχιστον πέντε περιπτώσεις στις οποίες το υπουργείο Παιδείας παραβίασε τα προσωπικά δεδομένα, όπως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

«Κόλαφος για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήταν η με αριθμ. 50/2021 (16/11/2021) οριστική απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας προσωπικών δεδομένων για την τηλεκπαίδευση» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης».

«Η απόφαση επισημαίνει σοβαρές παραβιάσεις ακόμα και του νέου νομοθετικού πλαισίου για τα προσωπικά δεδομένα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας» προσθέτει.

Σύμφωνα με τον σύλλογο εκπαιδευτικών, υπάρχουν τουλάχιστον πέντε περιπτώσεις στις οποίες το υπουργείο Παιδείας παραβίασε τον κανονισμό για την προστασία των προσωπικών δεδομένων GDPR.

Μάλιστα, τονίζει ότι «δυστυχώς το Webex έχει μεταβληθεί σε επίσημο μέσο υπηρεσιακής επικοινωνίας».

Οι εκπαιδευτικοί καλούν τους/τις Συντονιστές/τριες, τον διευθυντή εκπαίδευσης και κάθε διοικητικό στέλεχος να προκρίνουν τη δια ζώσης επικοινωνία με τους/τις διευθυντές/τριες, προϊσταμένες/ους των σχολείων και να επιλέγουν την τηλε-επικοινωνία μόνο σε περιπτώσεις που η δια ζώσης συνάντηση δεν είναι δυνατή και πάντα με μέσα που να διασφαλίζουν τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων.

Η ανακοίνωση

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης»:

Σχετικά με τη χρήση του webex και την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων

Κόλαφος για την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήταν η με αριθμ. 50/2021 (16/11/2021) οριστική απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας προσωπικών δεδομένων για την τηλεκπαίδευση. Η απόφαση επισημαίνει σοβαρές παραβιάσεις ακόμα και του νέου νομοθετικού πλαισίου για τα προσωπικά δεδομένα εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Συγκεκριμένα κρίνει ότι υπάρχουν, τουλάχιστον, πέντε (5) περιπτώσεις, στις οποίες το Υ.ΠΑΙ.Θ. έχει παραβιάσει τον Κανονισμό GDPR (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων) ενώ προειδοποιεί ρητά την ηγεσία του Υπουργείου να υπάρξει συμμόρφωση μέσα σε 2 μήνες.

Φυσικά, ούτε η Αρχή γλύτωσε από το δικαστικό μένος της Υπουργού Παιδείας, η οποία όχι μόνο έθεσε υπό αμφισβήτηση την απόφασή της Αρχής αλλά την απείλησε λέγοντας ότι: «Οι αποφάσεις, όμως, αυτές υπόκεινται σε δικαστική κρίση».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραβιάσεις αυτές αφορούν την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων των συμμετεχόντων στην τηλεκπαίδευση (μαθητών, εκπαιδευτικών, γονιών). Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τα δεδομένα αυτά πωλήθηκαν σε μια ιδιωτική εταιρεία. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η νομοθεσία περί «προσωπικών δεδομένων» της Ε.Ε.  (GDPR Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων) που ενσωμάτωσε στην ελληνική νομοθεσία η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την σύμφωνη γνώμη της Ν.Δ. δίνει τη δυνατότητα αξιοποίησης δεδομένων. Παρ’ όλα αυτά, το ΥΠΑΙΘ «κατόρθωσε» να παραβιάση ακόμα και την ευνοϊκή αυτή νομοθεσία.

Από τη δημοσίευση της σύμβασης και από την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προστασίας επιβεβαιώνονται τα σοβαρά ζητήματα που είχαν καταγγείλει με δημόσιες ανακοινώσεις τους μία σειρά πρωτοβάθμια σωματεία εκπαιδευτικών αλλά και φορείς του γονεϊκού κινήματος, ήδη από την έναρξη ακόμα της τηλεκπαίδευσης.

Η υπογραφή της σύμβασης με την πολυεθνική των ΗΠΑ φέρνει στην επιφάνεια τους σοβαρούς επιχειρηματικούς ανταγωνισμούς και τις συγκρούσεις συμφερόντων.

Οι αρχικές συμβάσεις με την Cisco υπεγράφησαν λίγες ημέρες πριν τις εκλογές του 2019 από την τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και περιλάμβαναν πληθώρα προϊόντων και υπηρεσιών από την εν λόγω εταιρία, σε αντικατάσταση αντίστοιχων υπηρεσιών που έως τότε παρείχε η κινεζική Hauwei! Αυτές τις συνεργασίες επέκτεινε η κυβέρνηση της Ν.Δ. και στην Παιδεία με αφορμή το ξέσπασμα της πανδημίας και την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης. Όλα τα παραπάνω αποτελούν βήματα υλοποίησης του «Στρατηγικού Διαλόγου» με τις ΗΠΑ που εγκαινίασε ο ΣΥΡΙΖΑ και συνεχίζει η Ν.Δ. και αφορά συγκεκριμένες παρεμβάσεις και στην εκπαίδευση για την προώθηση των «αξιών» των ΗΠΑ και την «άμβλυνση του αντιαμερικανισμού», αλλά και για την προώθηση τεράστιων επιχειρηματικών συμφερόντων.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Είναι προφανές, ακόμη και στον πιο καλόπιστο, ότι η προσφορά της Cisco καθόλου δεν ήταν «προσφορά».

Ένας ιδιώτης ενεργοποιείται μόνο, όταν έχει ένα συγκεκριμένο όφελος. Και το όφελος της Cisco ήταν στην προκειμένη περίπτωση τα προσωπικά δεδομένα τα δικά μας και των μαθητών/τριών μας. Δεδομένα που παραχωρήθηκαν στις κερδοσκοπικές ορέξεις της εταιρείας αυτής από το Υπουργείο Παιδείας χωρίς τη συναίνεσή μας και αποτελούν ένα πραγματικό «χρυσορυχείο» για την αμερικάνικη πολυεθνική. Είναι σημαντικό να τα θυμόμαστε όλα αυτά, ειδικά στην περίοδο που επιχειρείται η αυτονόμηση της σχολικής μονάδας δια της αξιολόγησης ή σε απλούστερα ελληνικά η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Η αναφορά μας στην απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων δεν γίνεται μόνο για να δικαιώσει τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις που διατυπώσαμε σε όλη τη διάρκεια που επιβλήθηκε η αναγκαστική χρήση του Webex. Γίνεται, γιατί δυστυχώς το Webex έχει μεταβληθεί σε επίσημο μέσο υπηρεσιακής επικοινωνίας. Φαίνεται σαν έχει εγκαταλειφθεί κάθε προσπάθεια δια ζώσης επικοινωνίας με αφορμή την πανδημία, αφού κάθε μέλος της διοικητικής πυραμίδας καλεί σε τηλεδιασκέψεις τους διευθυντές/τριες, προϊσταμένες/ους των σχολείων μας με κάθε δυνατή ευκαιρία.

Αλήθεια, αγνοεί η Διοίκηση την απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής; Την αγνοούν οι συντονιστές/τριες εκπαίδευσης που καλούν διαρκώς διευθυντές/τριες και συναδέλφους/ισσες σε διαρκείς συσκέψεις μέσω του Webex;

Ως Σύλλογος - σύμφωνα με την πάγια θέση μας για την πραγματοποίηση του συνόλου των διαδικασιών επικοινωνίας δια ζώσης και με εκπεφρασμένη τη διαφωνία μας για την υποχρεωτική χρήση της πλατφόρμας Webex - παίρνοντας υπόψη την απόφαση της Αρχής Προστασίας προσωπικών δεδομένων καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/ους που δε θα συμμετέχουν σε τέτοιες τηλεδιασκέψεις και καλούμε τους/τις Συντονιστές/τριες, τον διευθυντή εκπαίδευσης και κάθε διοικητικό στέλεχος να προκρίνουν τη δια ζώσης επικοινωνία με τους/τις διευθυντές/τριες, προϊσταμένες/ους των σχολείων και να επιλέγουν την τηλε-επικοινωνία μόνο σε περιπτώσεις που η δια ζώσης συνάντηση δεν είναι δυνατή και πάντα με μέσα που να διασφαλίζουν τα προσωπικά δεδομένα των συμμετεχόντων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοσ
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
«Θα ήταν σοβαρή παράλειψη η μη συμμετοχή και εκπαιδευτικών ΠΕ71 οι οποίοι είναι εξειδικευμένοι σε θέματα προσαρμογής αναλυτικών προγραμμάτων όλων των...
ΣΑΤΕΑ: «Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών ΠΕ71 από την πρόσκληση του ΙΕΠ»
eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
papei_9.jpg
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων» του Πανεπιστημίου Πειραιώς
Ο ρόλος των εξ αποστάσεως μεταπτυχιακών προγραμμάτων στη δημιουργία ίσων ευκαιριών
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
Οι πίνακες με τα προσωρινά αποτελέσματα για μόνιμη πρόσληψη στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
ΑΣΕΠ 3Κ/2020: Τα προσωρινά αποτελέσματα για το υπ. Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων