Για μια «βαθιά αντιδραστική τομή, διαμορφώνουν ένα αυταρχικό, ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο και εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων και συνιστούν σοβαρό πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών» κάνει λόγο η Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας που ζητά την απόσυρση του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που περιλαμβάνει τη διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και την αυτονομία των σχολικών μονάδων.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας
No pasaran: το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο και το σχολείο της αγοράς!
Να απαντήσουμε με ενιαίους και παρατεταμένους αγώνες, να ακυρώσουμε τα αντιδραστικά τους σχέδια!
Όχι στις κάθε είδους αξιολογήσεις! Όχι στην αυτονομία της σχολικής μονάδας!
Κάτω τα χέρια από τα μορφωτικά δικαιώματα των νέων και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών!
Κάλυψη με μόνιμους διορισμούς με πτυχίο και προϋπηρεσία και των 50.000 κενών του Σεπτέμβρη!
Η εφαρμογή των σχεδιασμών που προωθούνται από το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με την αυτονομία σχολικής μονάδας, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και το στήσιμο του πολυπλόκαμου μηχανισμού διοίκησης και επιθεωρητών που θα τα υλοποιήσει αποτελούν κεντρικές επιλογές της ΕΕ, του ΟΟΣΑ, του ΣΕΒ για τα θέματα εκπαίδευσης, συνοψίζουν όλες τις αντιδραστικές επιταγές των τελευταίων χρόνων (έκθεση Πισσαρίδη κλπ). Βήματα υλοποίησής τους έχουν γίνει από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις και είναι συνέχειά τους. Αποτελούν μια βαθιά αντιδραστική τομή, διαμορφώνουν ένα αυταρχικό, ακόμα πιο ταξικό, κατηγοριοποιημένο και εμπορευματοποιημένο σχολείο ανισοτήτων και συνιστούν σοβαρό πλήγμα στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αυτό το νομοσχέδιο δεν αποτελεί βάση διαπραγμάτευσης, δεν παίρνει βελτιώσεις και επιμέρους τροποποιήσεις, αλλά πρέπει να απορριφθεί στο σύνολό του.
Το πολυνομοσχέδιο μέσα από την αυτονομία των σχολικών μονάδων και το σκληρό-ασφυκτικό πλαίσιο αξιολόγησης, στοχεύει στην επιβολή του φόβου και της υποταγής των εκπαιδευτικών στις αντιλαϊκές πολιτικές. Αυτονομία της λειτουργίας της σχολικής μονάδας με την σταδιακή απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της χρηματοδότησης, της στελέχωσης, της επιμόρφωσης. Κατηγοριοποίηση των μαθητών και των σχολείων, ακόμα πιο κάθετη ιεραρχική δομή διοίκησης, «εργαστήρια δεξιοτήτων», διαχείριση του μόνιμου εκπαιδευτικού δυναμικού με παραπέρα ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων για μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών, κατακερματισμό του ενιαίου χαρακτήρα της γνώσης, του αναλυτικού προγράμματος και με το πολλαπλό βιβλίο, διδακτικές μέθοδοι που ακυρώνουν τη ζωντανή διδασκαλία και καθαγιάζουν την τηλεκπαίδευση, όπως η «ανεστραμμένη τάξη».
Προβλέπεται αξιολόγηση του εκπαιδευτικού σε τετράβαθμη κλίμακα που περιλαμβάνει τους χαρακτηρισμούς «μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός». Θα αξιολογούνται η εκπαιδευτική και υπηρεσιακή επάρκεια, η διοικητική ικανότητα και η συνολική στάση των εκπαιδευτικών από τους Διευθυντές σχολείων, τους μέντορες και συντονιστές στα πλαίσια της σχολικής μονάδας, τους συμβούλους εκπαίδευσης και επόπτες αξιολόγησης στα πλαίσια των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και Περιφέρειας.
Για τις χαμηλές βαθμολογίες παραπέμπουν σε αναγκαστικές επιμορφώσεις, χωρίς όμως να αποκλείουν τίποτε (μετά από δύο κακές αξιολογήσεις στο Δημόσιο προβλέπονται και διαδικασίες απόλυσης). Η αξιολόγηση σε βάρος της εκπαίδευσης από ένα χρεοκοπημένο καθεστώς πελατειακών σχέσεων και ρεμούλας είναι εξ ορισμού τιμωρητική, πράγμα που απλά το επιβεβαιώνουν οι διατάξεις για αποκλεισμό-σε όσους δεν συμμετέχουν στην αξιολόγηση-από τις «θέσεις ευθύνης», αλλά και ο χαρακτηρισμός της «υπηρεσιακής ανεπάρκειας». Ο ρόλος του Συλλόγου Διδασκόντων εκμηδενίζεται, με τον διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας να αποκτά υπερεξουσίες για την υλοποίηση των άνωθεν εντολών (διαπλέκονται ο παιδαγωγικός και ο υπηρεσιακός έλεγχος από την πλευρά του, θα ελέγχει την κάθε κίνηση και στάση του εκπαιδευτικού, ενώ επίσης μπορεί να παραχωρεί τη χρήση του σχολικού χώρου σε τρίτους με ενοίκιο, να αναζητά χορηγούς κ.ά.).
Η διεθνής εμπειρία επιβεβαιώνει ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου σχετίζεται άμεσα με την αξιολόγηση των μαθητών και τα «μαθησιακά αποτελέσματα», δηλαδή τους βαθμούς. Η δήλωση του πρωθυπουργού «δεν μπορούν να μπουν όλοι στο πανεπιστήμιο», υποδηλώνει ότι το σύστημα χρειάζεται νέους μηχανισμούς διαχωρισμού και απόρριψης. Εξετάσεις τετραμήνου, ενδιάμεσα απροειδοποίητα διαγωνίσματα, εργασίες, δεξιότητες και νέες θεματικές, ομαδικές και ατομικές εργασίες, παλιές και «νέες» μεθόδους για τη μετατροπή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε μια αέναη αξιολόγηση. Όλα αυτά επισφραγίζονται με τη θέσπιση της «ελληνικής PISA», με εξετάσεις για τη Γ΄ Γυμνασίου και τη ΣΤ΄ Δημοτικού, όπου με πανεθνικά θέματα, θα εξετάζονται οι μαθητές στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά για «την εξαγωγή πορισμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων σε εθνικό επίπεδο, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας».
Η εκπαιδευτική διαδικασία στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και του Γυμνασίου θα αποκτήσει τον χαρακτήρα «προγύμνασης» για την επιτυχία στις εξετάσεις τύπου ΟΟΣΑ. Εξάλλου για κάποιους 15χρονους ο διακηρυγμένος στόχος των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών είναι το πέταγμα στη φτηνή κατάρτιση και σε εργασιακές σχέσεις σκλάβων.
Το ΥΠΑΙΘ μετά τη συντριπτική του ήττα στην επιχείρηση αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και στις ηλεκτρονικές εκλογές των Υ.Σ. αντεπιτίθεται με ένα νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να ισοπεδώσει ότι απέμεινε όρθιο από το Δημόσιο σχολείο, να υποδουλώσει τη ζωντανή εκπαίδευση, να χτυπήσει ακόμα πιο σκληρά τα μορφωτικά δικαιώματα του λαού. Αντί για την ασφαλή υγειονομική λειτουργία και παιδαγωγική πληρότητα που να καλύπτει τα μορφωτικά κενά από την ελλειμματική λειτουργία των κλειστών σχολείων με την τηλεκπαίδευση, σχεδιάζει συγχωνεύσεις σχολείων, συντμήσεις τμημάτων και περικοπές θέσεων εργασίας.
Αντί για μισθό αξιοπρέπειας και αυξήσεις θεσπίζει τα μόρια για τη συμμετοχή στους «εκπαιδευτικούς ομίλους». Θα υλοποιήσει όλα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισε την περίοδο της πανδημίας (εξοστρακισμός στις ειδικότητες ΠΕ78, ΠΕ80, ΠΕ08, ΠΕ81 από το Λύκειο, εφαρμογή της ΕΒΕ, σκληρό πλέγμα εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων και τη βάση του 10, διπλασιασμός των πρότυπων σχολείων κλπ) και το πλαίσιο της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που απέτυχε να βάλει σε εφαρμογή λόγω της καθολικής αντίδρασης των εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα απαγορεύει τη διεξαγωγή των εκλογικών διαδικασιών των σωματείων και διαμορφώνει όρους τετελεσμένων για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών εκλογών, ενώ επιχειρεί να βάλει στο γύψο τα σωματεία και το εργατικό και εκπαιδευτικό κίνημα με την εφαρμογή του πρόσφατα ψηφισμένου νόμου Χατζηδάκη.
Ήδη κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ, ενεργοποιώντας τις αντιδημοκρατικές διατάξεις του αντεργατικού εκτρώματος Χατζηδάκη εγκαινίασαν τα μέτρα τους, επιλέγοντας να χτυπήσουν τη στάση εργασίας που κήρυξαν ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ για τη Δευτέρα 28/06 για όσους «εμπλέκονται στις εξετάσεις για τα Πρότυπα σχολεία» και να την βγάλουν «παράνομη». Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες κατέφυγαν στα δικαστήρια για να χτυπήσουν το δημοκρατικό δικαίωμά μας να απεργούμε, να αγωνιζόμαστε και να διεκδικούμε τα δικαιώματά μας. Κλιμακώνουν ακόμα περισσότερο την πολιτική του αυταρχισμού, βάζοντας στο στόχαστρο τα σωματεία και την αγωνιστική τους δράση, αλλά και τους συναδέλφους που θα υλοποιούν τις αγωνιστικές αποφάσεις.
Η κυβέρνηση, συνεχίζοντας το καταστροφικό έργο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων, ετοιμάζει μέσα στον Ιούλη νομοσχέδιο για την εισαγωγή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος στην επικουρική ασφάλιση, με ατομικούς «κουμπαράδες», δίνοντας τις ασφαλιστικές εισφορές σε εταιρείες-γκάνγκστερ. Ένας νόμος που θα διαλύσει τα ασφαλιστικά ταμεία, δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα-μετά τον αντιασφαλιστικό ν. Κατρούγκαλου-στην κοινωνική ασφάλιση. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής, των ταξικών αποκλεισμών και του αυταρχισμού κατατίθεται προς ψήφιση μέσα στο κατακαλόκαιρο και το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο.
Διεκδικούμε:
- Να αποσυρθεί αμέσως το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.
- Μόνιμη σταθερή εργασία για όλους/ες. Μόνιμους μαζικούς διορισμούς τώρα για να καλυφθούν οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Κατάργηση του προσοντολογίου της ανεργίας και της απόρριψης. Κάλυψη με μόνιμους διορισμούς με πτυχίο και προϋπηρεσία και των 50.000 κενών του Σεπτέμβρη.
- Όχι στην εφαρμογή όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που αποδομούν τη δημόσια παιδεία, καταργούν εργασιακά δικαιώματα, εξοστρακίζουν ειδικότητες από τα σχολεία.
- Ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή σχολεία το Σεπτέμβρη. Καμία τηλεκπαίδευση!
- Κατάργηση στην πράξη του νόμου Χατζηδάκη με την ζωντανή μαχητική δράση των σωματείων. Κάτω τα χέρια από τα σωματεία! Κάτω ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία κυβέρνησης και κράτους! Οι αγώνες και η απεργία δεν ποινικοποιούνται!
- Η ΟΛΜΕ να προκηρύξει από τώρα κύκλο ΓΣ των ΕΛΜΕ και ΓΣ προέδρων των ΕΛΜΕ για το Σεπτέμβρη για αγωνιστικό σχεδιασμό, κινητοποιήσεις και απεργιακές απαντήσεις.
- Συνεχίζουμε μαζικά να απαντάμε με ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ απέναντι σε κάθε απόπειρα εφαρμογής της αξιολόγησης- αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Γ΄ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη