Κεφαλίδου για πρακτικές ασκήσεις: Το υπουργείο Παιδείας δεν ασχολείται
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
«Λύσεις για την κυκλοφορία των εγκλωβισμένων τελειόφοιτων για να ολοκληρώσουν Διπλωματικές και Πρακτικές Ασκήσεις, για να πάρουν πτυχίο, υπάρχουν. Ενδιαφέρον του Υπουργείου δεν υπάρχει», σημειώνει η Χαρά Κεφαλίδου

«Δεν είναι  μοχθηρία, είναι οκνηρία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να ασχοληθεί με τους παγιδευμένους τελειόφοιτους των ΑΕΙ», σημειώνει η Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, Χαράς Κεφαλίδου, αναφορικά με την ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή για τις Διπλωματικές και Πρακτικές Ασκήσεις.

«Λύσεις για την κυκλοφορία των εγκλωβισμένων τελειόφοιτων για να ολοκληρώσουν Διπλωματικές και Πρακτικές Ασκήσεις, για να πάρουν πτυχίο, υπάρχουν. Ενδιαφέρον του Υπουργείου δεν υπάρχει», επισημαίνει ακόμα.

Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση:

Αποσβολωτική η παραδοχή του υφυπουργού Παιδείας κου Συρίγου ότι το Υπουργείο εδώ και 3 εξάμηνα βρίσκεται σε επικοινωνία με την Επιτροπή Ειδικών ψάχνοντας να βρει λύσεις για τους παγιδευμένους τελειόφοιτους ΑΕΙ που δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους λόγω απαγόρευσης μετακίνησης για την εκπόνηση των απαραίτητων Διπλωματικών Εργασιών ή /και της Πρακτικής Άσκησης για τη λήψη πτυχίου!

Αυτό απάντησε ο αρμόδιος υφυπουργός κος Α. Συρίγος στην Επίκαιρη Ερώτηση της Χαράς Κεφαλίδου βουλευτού Δράμας και υπεύθυνης Τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, με θέμα την «Αδυναμία ολοκλήρωσης Διπλωματικών Εργασιών, Εργαστηριακών Μελετών και Πρακτικών Ασκήσεων τελειόφοιτων φοιτητών».

18 μήνες σχεδόν, με κλειστά ΑΕΙ  για τον πραγματικό φόβο διασποράς του κορωνοϊού είναι κατανοητό από όλους.

18 Μήνες χωρίς την πρόβλεψη μέτρων για χορήγηση Άδειας ασφαλούς μετακίνησης τελειόφοιτων για την εκπόνηση των απαραίτητων για τη λήψη πτυχίου Διπλωματικών Εργασιών που γίνεται με συνεργασία από 2 ή 3 το πολύ φοιτητές ή της Πρακτικής Άσκησης τους σε λειτουργούσες υπηρεσίες πχ Ειδικά Σχολεία, είναι εντελώς ακατανόητη! Η Επιτροπή Ειδικών απαντά στα ερωτήματα που της τίθενται. Το Υπουργείο Παιδείας θέτοντας το γενικό ερώτημα για την κινητικότητα των φοιτητών στα πανεπιστήμια, είναι επόμενο ότι έλαβε αρνητική απάντηση! Πότε ασχολήθηκε με τους εγκλωβισμένους στην κυβερνητική απραξία τελειόφοιτους;

Μέχρι σήμερα, παρά τις επανειλημμένες Ερωτήσεις της Βουλευτού, παρά τις Επιστολές της Πανεπιστημιακής Κοινότητας για την ειδική κατηγορία τελειόφοιτων που παγιδεύονται κάθε ημέρα που περνά χωρίς να μπορούν να αποφοιτήσουν και να βγουν στην αγορά εργασίας ή να συνεχίσουν με μεταπτυχιακές σπουδές, με ορατό τον  κίνδυνο να χάσουν και το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, το Υπουργείο Παιδείας, ασφαλώς όχι από μοχθηρία όπως είπε ο κος υφυπουργός, αλλά από ασύλληπτη οκνηρία, σηκώνει τα χέρια ψηλά περιμένοντας την πανδημία να περάσει και να επιστρέψει η κανονικότητα!

«Χαιρέτα μας τον πλάτανο» όπως θα έλεγαν και οι φοιτητές για τον χαμένο χρόνο από μεταπτυχιακά, χαμένο χρόνο από την αναζήτηση μιας καλύτερης προοπτικής στην αγορά εργασίας, χρόνο από την ζωή νέων επιστημόνων που θέλουν να προχωρήσουν και ασυλλόγιστα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατασπαταλά χωρίς αιδώ με μια χρονοκαθυστερημένη συγνώμη. 

Η ομιλία της Χαράς Κεφαλίδου στη Βουλή, κατά τη συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης, με θέμα: «Αδυναμία ολοκλήρωσης Διπλωματικών Εργασιών, Εργαστηριακών Μελετών και Πρακτικών Ασκήσεων τελειόφοιτων φοιτητών»:

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε. Καλημέρα σε όλους τους συναδέλφους. Καλημέρα, κύριε Υπουργέ.

Είναι μια ερώτηση που πραγματικά είναι επίκαιρη ως και καθυστερημένη θα έλεγα σε ό,τι αφορά στις πρωτοβουλίες που έπρεπε να πάρουμε. Είναι γνωστό σε όλους ότι λόγω πανδημίας τα πανεπιστήμια εξακολουθούν να είναι κλειστά για τη δια ζώσης εκπαίδευση των φοιτητών. Είμαστε ήδη στο τρίτο συνεχές εξάμηνο. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως για τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.

Είναι γεγονός, επίσης, ότι η ψηφιακή εποχή μας έχει δώσει ένα πολύτιμο εργαλείο εκπαίδευσης. Αυτό είναι η ηλεκτρονική διδασκαλία με χρήση του διαδικτύου που έδωσε τη δυνατότητα να έχουμε κάποιες λύσεις για να μπορέσουν τα παιδιά να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Παρ’ όλα αυτά γνωρίζετε ότι υπάρχουν κάποιες ειδικότητες που έχουν είτε εργαστηριακές ασκήσεις είτε διπλωματικές εργασίες, είτε ακόμα και πρακτική άσκηση. Μέχρι στιγμής δεν έχει δοθεί καμία εναλλακτική λύση για τη διεκπεραίωσή τους. Θυμίζω ότι η πρακτική άσκηση και η εκπόνηση αυτών των ερευνητικών και διπλωματικών εργασιών έχει κι ένα κομμάτι παρουσίασης και επιτυχούς εξέτασης μπροστά σε μια επιτροπή καθηγητών που είναι βασική προϋπόθεση για να μπορέσουν τα παιδιά να πάρουν το πτυχίο τους ή το δίπλωμά τους. Ο βαθμός που διαμορφώνεται από την εξέταση αυτής της διπλωματικής παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στον τελικό βαθμό πτυχίου σε ποσοστό 20%-30%.

Είναι, επίσης, γνωστό ότι αυτές οι εργασίες γίνονται ομαδικά. Υπάρχει ένας εποπτεύων καθηγητής που έχει δυο-τρεις φοιτητές από κάτω οι οποίοι πρέπει να συνεργαστούν,  να ερευνήσουν, να κάνουν είτε εργαστηριακή, είτε επιτόπια έρευνα. Πολλές φορές πρέπει να κάνουν επισκέψεις και έρευνα στις δημόσιες υπηρεσίες. Αναλογικά, λοιπόν, η πρακτική άσκηση φοιτητών είναι απαραίτητη για τη λήψη του πτυχίου τους κι έχει ως ελάχιστη προϋπόθεση μετακίνησης προκειμένου να πάνε επί τόπου, για παράδειγμα οι αρχιτέκτονες που πρέπει να κάνουν μετρήσεις σε κτήρια.

Οι τελειόφοιτοι, λοιπόν, έχουν εδώ και πάρα πολύ καιρό απευθυνθεί στο Υπουργείο σας. Υπάρχει όμως πλήρης αδρανοποίηση για περισσότερο από ένα χρόνο. Με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά να κινδυνεύουν να χάσουν και δεύτερη ακαδημαϊκή χρονιά χωρίς να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Και τώρα έχουμε μια κατηγορία παιδιών που είναι εγκλωβισμένα λόγω του παρατεταμένου lockdown και δεν μπορούν καν να προχωρήσουν σε αιτήσεις μεταπτυχιακών προγραμμάτων για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Ξέρετε πολύ καλύτερα από μένα ότι οι αιτήσεις γίνονται τώρα. Δεν γνωρίζουν πρακτικά πότε θα ολοκληρώσουν τις εργασίες τους, πότε και πως θα εξεταστούν κι αν τελικά θα έχουν πτυχίο τον επόμενο Σεπτέμβρη του 2021.

Υπάρχει και μια άλλη κατηγορία παιδιών. Αυτά που λόγω της ολιγωρίας του Υπουργείου στερούνται της δυνατότητας να πάρουν πτυχίο και άρα να βγουν στην αγορά εργασίας.

Και αυτό σημαίνει πρακτικά ότι αυτά τα παιδιά θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους τον Φλεβάρη του 2022. Μέχρι τότε θα συνεχίσουν να περιμένουν πότε θα ενεργοποιηθεί το Υπουργείο σας, θα επιβαρύνονται οι οικογένειες, χωρίς να υπάρχει λόγος με αδικαιολόγητα έξοδα και θα χάσουν και την όποια ευκαιρία να συνεχίσουν την ακαδημαϊκή τους εκπαίδευση, ολοκληρώνοντας ένα μεταπτυχιακό.

Ξέρετε ότι υπάρχει ενημέρωση στο Υπουργείο σας και έχει ζητηθεί να υπάρξει μια ειδική άδεια μετακίνησης για τους φοιτητές, ώστε να συνεχίσουν την εκπόνηση των εργασιών τους.

Επίσης, έχει ζητηθεί για παιδιά που είναι στην επαρχία να δοθεί ειδική άδεια, να επιστρέψουν στις πόλεις όπου φοιτούν, για να συνεχίσουν τις εργασίες τους.

Γιατί το λέω αυτό; Το λέω γιατί πολύ απλά φαίνεται ότι ενώ λύσεις υπάρχουν και μπορούν να υπάρξουν κάποιες εναλλακτικές προτάσεις, δεν υπάρχει ενδιαφέρον από το Υπουργείο. Το σύνολο της Αντιπολίτευσης και εγώ προσωπικά έχουμε καταθέσει γύρω στις τέσσερις ερωτήσεις: 15 Γενάρη, 3 Φλεβάρη, 23 Φλεβάρη και 13 Μάρτη.

Σας ρωτάω, λοιπόν, σε ποιες ενέργειες θα προβείτε και πότε, ώστε να μπορέσουν αυτοί οι φοιτητές να ολοκληρώσουν τις εκκρεμότητες που έχουν. Περιμένω να δώσετε εναλλακτικές. Πότε θα τις ολοκληρώσουν; Ή και αυτά θα μπουν στον μούσκιο και θα περιμένουμε;

Δευτερολογία

Κύριε Υπουργέ, σας τιμά το γεγονός ότι αναγνωρίζετε το μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει.

Με απογοητεύει, όμως, η απάντηση που δίνετε με την έννοια ότι εδώ και τόσο καιρό, ενώ ξέρετε ότι αυτό είναι ένα μείζον θέμα, δεν μπορούν να βρεθούν έξυπνες λύσεις για να μην τσουβαλιάσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους και να μην τους αφήσουμε πίσω στην εξέλιξή τους.

Άκουσα μία καταγραφή με την οποία κανένας δεν μπορεί να διαφωνήσει και στην Ελλάδα, ξέρετε, στις καταγραφές είμαστε όλοι αστέρια. Περίμενα, όμως, τουλάχιστον από εσάς, που ξέρω τις ευαισθησίες σας, να ακούσω μία συγγνώμη, γιατί είναι παράλογο το ίδιο το Υπουργείο να μην προσπαθεί να βρει εναλλακτικές, έστω για μια κατηγορία από αυτά τα παιδιά. Διότι πρέπει να συνεχίσουν τη ζωή τους, είτε βγαίνοντας στην αγορά εργασίας είτε επιδιώκοντας για τους εαυτούς τους κάτι καλύτερο κάνοντας ένα μεταπτυχιακό. Δεν άκουσα συγγνώμη προς τους τελειόφοιτους.

Γιατί ξέρετε τι γίνεται; Καλά τα λέμε εμείς, αλλά στα μάτια των παιδιών είναι κάτι που δεν μπορούν να καταλάβουν, πώς είναι δυνατόν, δηλαδή, να μην υπάρχει εν έτει 2021 από τους ειδικούς η δυνατότητα με πολύ μεγάλη προσωπική ευθύνη και περιορισμένα να μπορέσουν να συμπεριληφθούν σε όλους αυτούς που με κάποιο ειδικό τρόπο και η επιτροπή των ειδικών και κάποια Υπουργεία δίνουν λύσεις.

Τι γίνεται; Ξέρετε τι γίνεται; Αυτούς τους τελειόφοιτους, τελικά, όταν θα έρθετε να ανακοινώσετε τους λιμνάζοντες και τους χρόνιους φοιτητές θα τους έχετε και αυτούς στην ίδια κατηγορία, ενώ δεν είναι δική τους ευθύνη.

Επίσης, θα αναφερθώ στις ελληνικές οικογένειες. Λύσεις κοινής λογικής ζητάμε, κύριε Υπουργέ. Δεν γίνεται να σας έχουμε καταθέσει ερωτήσεις από την ημέρα που έχετε ξεκινήσει, από τον Γενάρη, να έχουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια καταθέσει επιστολές που προσπαθούν να διευκολύνουν το Υπουργείο, δίνοντας μία προοπτική, με δική τους ευθύνη να έρχονται κάποια παιδιά και να κάνουν εργαστήρια και να μην έχει γίνει τίποτα.

Είναι ήδη πολύ αργά, κύριε Υπουργέ, και ξέρετε καλύτερα από εμένα ότι ο ακαδημαϊκός χρόνος τρέχει και δεν επιτρέπει σε κανέναν να περιμένει. Έχει φύγει το εξάμηνο το εαρινό, τελειώνει τον Ιούνη ό,τι παρατάσεις και να δώσετε. Τι έχετε να πείτε σε αυτούς τους τελειόφοιτους;

Και να πω και κάτι τελευταίο. Σας άκουσα σε συνέντευξή σας να λέτε ότι η κανονικότητα στα Πανεπιστήμια επιστρέφει από τον Σεπτέμβρη. Θα σας το πω, όπως θα σας το έλεγαν οι φοιτητές σας, «χαιρέτα μας τον πλάτανο»! Έτσι είναι, γιατί ο χρόνος αυτός είναι χρόνος χαμένος από μεταπτυχιακά, χρόνος χαμένος από την αναζήτηση μιας καλύτερης προοπτικής στην αγορά εργασίας και οι ίδιοι αισθάνονται εγκλωβισμένοι και παγιδευμένοι.

Μετά από τη συγγνώμη που δεν ακούστηκε, περιμένω στη δευτερολογία σας τουλάχιστον να μου πείτε κάποιες σκέψεις, για να μπορέσουμε να δώσουμε μια απάντηση στην αγωνία πρωτίστως των παιδιών, αλλά και της ελληνικής οικογένειας, γιατί στις εποχές αυτές τις δύσκολες όλοι αισθανόμαστε παγιδευμένοι. Έξυπνες προτάσεις θέλουμε να ακούσουμε.

Ευχαριστώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

Βάσεις 2021: Τα «πάνω κάτω» φέρνει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Αλλάζει ο νόμος ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ Εκπαιδευτικών: 2 σεμινάρια αντί για ένα

ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ σε όλα τα σχολεία - Αυτό είναι το 9ΜΗΝΟ σεμινάριο που μοριοδοτεί Διορισμούς - προσλήψεις εκπαιδευτικών

ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΟΡΙΩΝ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΒΑΣΕΙΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ 2021

Πιστοποίηση Αγγλικών  ΕΥΚΟΛΑ και Ευέλικτα με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listenin (ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΗ) - ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΣΕΠ

Μοριοδοτούμενα σεμινάρια ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ (ΜΟΝΟ 25 ΕΥΡΩ το μήνα) κ.α. - ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΩΣ 26 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για ΑΣΕΠ, ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

mixailidou
Μιχαηλίδου: Διαγωνστικά τεστ για αναπτυξιακές διαταραχές στους βρεφονηπιακούς σταθμούς από το 2022
Τους βασικούς άξονες του νέου προγράμματος προσχολικής αγωγής αναλύει η υφυπουργός Εργασίας, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης,...
Μιχαηλίδου: Διαγωνστικά τεστ για αναπτυξιακές διαταραχές στους βρεφονηπιακούς σταθμούς από το 2022
asep
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Από σήμερα και για πέντε ημέρες οι δηλώσεις προτιμήσεων περιοχών
Αναλυτικά η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Από σήμερα και για πέντε ημέρες οι δηλώσεις προτιμήσεων περιοχών
Απόφοιτοι ξένων πανεπιστημίων: Αντισυνταγματική η ρύθμιση για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
Για «διάκριση στερούμενη συνταγματικού ερείσματος» κάνουν λόγο οι απόφοιτοι Πανεπιστημίων Αλλοδαπής, οι οποίοι με υπόμνημα που κατέθεσαν αντιτίθενται...
Απόφοιτοι ξένων πανεπιστημίων: Αντισυνταγματική η ρύθμιση για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
Χαλκιδική: Παραλία της Σιθωνίας γέμισε αφρούς - Πώς εξηγείται το φαινόμενο
Γέμισε με αφρούς η παραλία Τηγάνια στη Σιθωνία Χαλκιδικής - Τι είναι το φαινόμενο του «ευτροφισμού» στο οποίο οφείλεται η εμφάνιση του ακίνδυνου αφρού
Χαλκιδική: Παραλία της Σιθωνίας γέμισε αφρούς - Πώς εξηγείται το φαινόμενο