Προχειρότητα στον σχεδιασμό και έλλειψη των απαραίτητων μέτρων για την λειτουργία των σχολείων και ειδικά των ειδικών σχολείων εν μέσω πανδημίας καταλογίζει στην κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας, το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών.
Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί ασκούν δριμεία κριτική από «την παντελή έλλειψη μέτρων, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και τη μη αξιοποίηση πολύτιμων μηνών για την προετοιμασία απέναντι στο δεύτερο και το τρίτο κύμα της πανδημίας, στις γνωστές διαβεβαιώσεις για τα tablet στα σχολεία για τους οικονομικά ασθενέστερους μαθητές» μέχρι τις «διαρκείς παλινωδίες που οδήγησαν στο νέο καθολικό κλείσιμο των σχολείων, για 3η φορά μέσα σε 1 χρόνο».
Και προσθέτουν: «Δυστυχώς, ακριβώς η ίδια απουσία μέτρων διαπιστώνεται και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής, που ακόμα και τα περίφημα τεστ για εκπαιδευτικούς ή οι κατά προτεραιότητα εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, που εξήγγειλαν πρόσφατα στα ΜΜΕ και ακόμα δεν έχει γίνει κανένας, πιθανόν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι που τα σχολεία θα είναι πλέον κλειστά».
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Η κυβέρνηση, όλο το διάστημα της πανδημίας, έχει επιδείξει πρωτοφανή προχειρότητα στο κρίσιμο ζήτημα της λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Από την παντελή έλλειψη μέτρων, ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς και τη μη αξιοποίηση πολύτιμων μηνών για την προετοιμασία απέναντι στο δεύτερο και το τρίτο κύμα της πανδημίας, στις γνωστές διαβεβαιώσεις για τα tablet στα σχολεία για τους οικονομικά ασθενέστερους μαθητές, που ακόμα τα περιμένουμε, και στις διαρκείς παλινωδίες που οδήγησαν στο νέο καθολικό κλείσιμο των σχολείων, για 3η φορά μέσα σε 1 χρόνο.
Δυστυχώς, ακριβώς η ίδια απουσία μέτρων διαπιστώνεται και στον ιδιαίτερα ευαίσθητο χώρο της ειδικής αγωγής, που ακόμα και τα περίφημα τεστ για εκπαιδευτικούς ή οι κατά προτεραιότητα εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, που εξήγγειλαν πρόσφατα στα ΜΜΕ και ακόμα δεν έχει γίνει κανένας, πιθανόν να ξεκινήσουν το καλοκαίρι που τα σχολεία θα είναι πλέον κλειστά.
Όλα αποτελούν συνέχεια των γνωστών ψευδεπίγραφων εξαγγελιών στις οποίες έχει επιδοθεί, και μάλιστα κατ’ εξακολούθηση, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Ιδιαίτερα, όμως, κάτω από τις επιβαρυμένες υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν σε όλη τη χώρα και με δεδομένο τις τραγικές επιλογές της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας στη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων, καλούμε την κυβέρνηση -παρά την πάγια θέση μας ότι θα κάνουμε τα πάντα, ως εκπαιδευτικοί, ώστε τα ειδικά σχολεία, για ευνόητους παιδαγωγικούς λόγους, να παραμείνουν ανοιχτά- να επανεξετάσει τη θέση της πριν κινδυνέψει ακόμη περισσότερο η υγεία των μαθητών, των εκπαιδευτικών και των γονέων τους.
Κι αυτό διότι στα Ειδικά Σχολεία:
·φοιτούν μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας
·υπάρχουν σε πολλές περιπτώσεις μικρές αίθουσες με καθόλου αερισμό
·οι μαθητές αντικειμενικά δεν μπορούν να τηρήσουν τα μέτρα προστασίας
·ο εμβολιασμός του προσωπικού δεν έχει καν ξεκινήσει
·το εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζεται ταυτόχρονα σε πολλές δομές ειδικής αγωγής
Από τη στιγμή που η Κυβέρνηση επιλέγει τα σχολεία Ειδικής Αγωγής να συνεχίσουν να παραμένουν ανοιχτά, πρέπει ΑΜΕΣΑ να ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα, που ως εκπαιδευτική κοινότητα έχουμε προτείνει στην κατεύθυνση της διασφάλισης της υγείας ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας των ειδικών σχολείων. Σε διαφορετική περίπτωση θέτει σε κίνδυνο, με αποκλειστικά δική της ευθύνη, την υγεία ευάλωτων κοινωνικών ομάδων όπως είναι τα παιδιά με αναπηρία και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη