Η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή
Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» να ανοίγει τον δρόμο για την αυθαίρετη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης

Να σταματήσουν τώρα οι αυθαιρεσίες του υπουργείου Παιδείας απαιτεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Πιερίας και τονίζει πως αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή, αφού αξιοποιείται και εκτός πανδημίας για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες», όπως είναι οι καιρικές συνθήκες και η διακοπή ηλεκτροδότησης της σχολικής μονάδας.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία του Υπουργείου, όταν τα σχολεία είναι κλειστά λόγω των καιρικών συνθηκών και ίσως μη προσβάσιμα στους εκπαιδευτικούς που παρέχουν την εξ΄αποστάσεως από τη σχολική μονάδα αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί.

Το κείμενο του συλλόγου

Ο τρόπος διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης είχε ως αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμείνουν δύο μήνες κλειστά σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης» για να επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021. Όλο αυτό το διάστημα, καθώς το  άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη δεν συνοδεύτηκε από κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, το Υπουργείο Παιδείας είχε επιδοθεί σε ένα παιχνίδι εντυπώσεων, προβάλλοντας την τηλεκπαίδευση ως  αναγκαία λύση στην «απώλεια» του διδακτικού χρόνου.

Μια βδομάδα μετά την επαναλειτουργία των σχολείων η επέλαση της κακοκαιρίας, που σάρωσε τη χώρα, είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο αρκετών σχολικών μονάδων. Αμέσως το Υπουργείο Παιδείας δίνει οδηγία, μέσω της Γ.Γ. κας Γκίκα, προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,  να ενεργοποιηθεί η τηλεκπαίδευση (!)   για όσες μέρες τα σχολεία μείνουν κλειστά λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.

Στο έγγραφο επικαλούνται την υπουργική απόφαση 120126/ΓΔ4/12.09.2020 και τη 2η παράγραφο:

«Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες.»

Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία  του Υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» να ανοίγει τον δρόμο για την αυθαίρετη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία του Υπουργείου, όταν τα σχολεία είναι κλειστά λόγω των καιρικών συνθηκών και ίσως μη προσβάσιμα στους εκπαιδευτικούς που παρέχουν την εξ΄αποστάσεως από τη σχολική μονάδα;  Πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία, όταν οι περισσότεροι μαθητές έχουν επιστρέψει στο σχολείο τους τον ηλεκτρονικό  εξοπλισμό που δανείστηκαν; Πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία, όταν έχουν αρθεί οι άδειες ειδικού σκοπού των γονέων και κηδεμόνων και δεν μπορούν να είναι αρωγοί στα μικρά παιδιά τους ;

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή (!!!) , αφού αξιοποιείται  εκτός πανδημίας και για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες» - καιρικές συνθήκες, διακοπή ηλεκτροδότησης της σχολικής μονάδας… (!!!) . Αποτελεί ένα μέσο για να πληγούν ανεπανόρθωτα οι εργασιακές σχέσεις. Ταιριάζει γάντι στους νόμους που ψηφίζονται ο ένας μετά τον άλλον ρημάζοντας ατομικά, κοινωνικά, εργασιακά δικαιώματα κι ελευθερίες.

Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό, οργανώνοντας τη δουλειά μας με όλους τους τρόπους που εμείς θεωρήσαμε καταλληλότερους και πιο αποτελεσματικούς για να έρθουμε σε επαφή με τους μαθητές μας. Δε θα δεχτούμε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν!

• ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ το Υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω την απαράδεκτη προφορική οδηγία «Γκίκα» ώστε να μην ανοίξει ο δρόμος για παρόμοιες και χειρότερες εξελίξεις στο άμεσο μέλλον. Καμιά υπουργική απόφαση και καμιά οδηγία  δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον σχολικό χώρο με την οικία των εκπαιδευτικών και να τους υποχρεώσει  να εφαρμόσουν την εξ΄ αποστάσεως από το σπίτι τους.

• Κανένας εκπαιδευτικός δε μπορεί να υποχρεωθεί σε «τηλεκπαίδευση» σε περιπτώσεις που τα σχολεία δεν είναι κλειστά λόγω πανδημίας.

• ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να καταργηθεί εδώ και τώρα η απαράδεκτη υπουργική απόφαση που γενικεύει την «τηλεκπαίδευση» και εκτός πανδημίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο βουλευτής της ΝΙΚΗΣ, Νίκος Βρεττός
Νίκη: Απομακρύνεται ο Νίκος Βρεττός από την Εξεταστική Επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Η «Νίκη» απομάκρυνε τον βουλευτή της Νίκο Βρεττό από την Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ μετά τη στήριξη της πρότασης της ΝΔ για Πρόεδρο - Παραπέμπεται...
Νίκη: Απομακρύνεται ο Νίκος Βρεττός από την Εξεταστική Επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
Σε συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Bio3 Forum 2025, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης
Κυριάκος Μητσοτάκης για Trust Your Stars: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το πρόγραμμα, δικαιολογημένα τα παράπονα»
«Ορισμένα από τα παράπονα που διατυπώθηκαν ήταν δικαιολογημένα»: Ο πρωθυπουργός παραδέχεται προβλήματα στην αξιολόγηση των ερευνητικών προτάσεων
Κυριάκος Μητσοτάκης για Trust Your Stars: «Δεν είμαι ικανοποιημένος με το πρόγραμμα, δικαιολογημένα τα παράπονα»
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
Παράταση θητείας Υποδιευθυντή στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
Συνέχιση καθηκόντων Υποδιευθυντή στη Θεματική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
Παράταση θητείας Υποδιευθυντή στη Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Αχαρνών
επιδομα
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 2024-2025: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τη χορήγησή του
Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για το στεγαστικό επίδομα – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για την ηλεκτρονική αίτηση
Φοιτητικό στεγαστικό επίδομα 2024-2025: Ανοίγει ξανά η πλατφόρμα για τη χορήγησή του