Η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή
Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» να ανοίγει τον δρόμο για την αυθαίρετη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης

Να σταματήσουν τώρα οι αυθαιρεσίες του υπουργείου Παιδείας απαιτεί ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ν. Πιερίας και τονίζει πως αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή, αφού αξιοποιείται και εκτός πανδημίας για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες», όπως είναι οι καιρικές συνθήκες και η διακοπή ηλεκτροδότησης της σχολικής μονάδας.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία του Υπουργείου, όταν τα σχολεία είναι κλειστά λόγω των καιρικών συνθηκών και ίσως μη προσβάσιμα στους εκπαιδευτικούς που παρέχουν την εξ΄αποστάσεως από τη σχολική μονάδα αναρωτιούνται οι εκπαιδευτικοί.

Το κείμενο του συλλόγου

Ο τρόπος διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης είχε ως αποτέλεσμα τα σχολεία να παραμείνουν δύο μήνες κλειστά σε καθεστώς «τηλεκπαίδευσης» για να επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021. Όλο αυτό το διάστημα, καθώς το  άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβρη δεν συνοδεύτηκε από κανένα απολύτως ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή λειτουργία τους, το Υπουργείο Παιδείας είχε επιδοθεί σε ένα παιχνίδι εντυπώσεων, προβάλλοντας την τηλεκπαίδευση ως  αναγκαία λύση στην «απώλεια» του διδακτικού χρόνου.

Μια βδομάδα μετά την επαναλειτουργία των σχολείων η επέλαση της κακοκαιρίας, που σάρωσε τη χώρα, είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο αρκετών σχολικών μονάδων. Αμέσως το Υπουργείο Παιδείας δίνει οδηγία, μέσω της Γ.Γ. κας Γκίκα, προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,  να ενεργοποιηθεί η τηλεκπαίδευση (!)   για όσες μέρες τα σχολεία μείνουν κλειστά λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών.

Στο έγγραφο επικαλούνται την υπουργική απόφαση 120126/ΓΔ4/12.09.2020 και τη 2η παράγραφο:

«Σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, το οποίο καθιστά αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη σχολική μονάδα, όπως, ενδεικτικά, η παρεμπόδιση από οποιοδήποτε φυσικό πρόσωπο της πρόσβασης των μαθητών/τριών και/ή εκπαιδευτικών στους χώρους της σχολικής μονάδας, οι σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υποχρεούνται να παρέχουν σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπου τόσο οι μαθητές/τριες όσο και οι εκπαιδευτικοί συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι υποχρεωτική τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους/τις μαθητές/τριες.»

Είναι απαράδεκτο η πολιτική ηγεσία  του Υπουργείου, που δεν πήρε κανένα μέτρο ώστε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια, να δημιουργεί τετελεσμένα γεγονότα και στο όνομα των «έκτακτων συνθηκών» να ανοίγει τον δρόμο για την αυθαίρετη γενίκευση της τηλεκπαίδευσης.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία του Υπουργείου, όταν τα σχολεία είναι κλειστά λόγω των καιρικών συνθηκών και ίσως μη προσβάσιμα στους εκπαιδευτικούς που παρέχουν την εξ΄αποστάσεως από τη σχολική μονάδα;  Πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία, όταν οι περισσότεροι μαθητές έχουν επιστρέψει στο σχολείο τους τον ηλεκτρονικό  εξοπλισμό που δανείστηκαν; Πώς είναι δυνατόν να εφαρμοστεί η οδηγία, όταν έχουν αρθεί οι άδειες ειδικού σκοπού των γονέων και κηδεμόνων και δεν μπορούν να είναι αρωγοί στα μικρά παιδιά τους ;

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η τηλεκπαίδευση δεν είναι καθόλου αθώα και προσωρινή (!!!) , αφού αξιοποιείται  εκτός πανδημίας και για καταστάσεις που χαρακτηρίζονται «έκτακτες» - καιρικές συνθήκες, διακοπή ηλεκτροδότησης της σχολικής μονάδας… (!!!) . Αποτελεί ένα μέσο για να πληγούν ανεπανόρθωτα οι εργασιακές σχέσεις. Ταιριάζει γάντι στους νόμους που ψηφίζονται ο ένας μετά τον άλλον ρημάζοντας ατομικά, κοινωνικά, εργασιακά δικαιώματα κι ελευθερίες.

Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό, οργανώνοντας τη δουλειά μας με όλους τους τρόπους που εμείς θεωρήσαμε καταλληλότερους και πιο αποτελεσματικούς για να έρθουμε σε επαφή με τους μαθητές μας. Δε θα δεχτούμε η εκπαιδευτική διαδικασία να γίνεται λάστιχο στο όνομα των "έκτακτων συνθηκών" κατά το δοκούν!

• ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ το Υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω την απαράδεκτη προφορική οδηγία «Γκίκα» ώστε να μην ανοίξει ο δρόμος για παρόμοιες και χειρότερες εξελίξεις στο άμεσο μέλλον. Καμιά υπουργική απόφαση και καμιά οδηγία  δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον σχολικό χώρο με την οικία των εκπαιδευτικών και να τους υποχρεώσει  να εφαρμόσουν την εξ΄ αποστάσεως από το σπίτι τους.

• Κανένας εκπαιδευτικός δε μπορεί να υποχρεωθεί σε «τηλεκπαίδευση» σε περιπτώσεις που τα σχολεία δεν είναι κλειστά λόγω πανδημίας.

• ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να καταργηθεί εδώ και τώρα η απαράδεκτη υπουργική απόφαση που γενικεύει την «τηλεκπαίδευση» και εκτός πανδημίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ZAXARAKI XALKIDIKI
Στο επίκεντρο η Παιδεία στη Χαλκιδική: Συνάντηση Γ. Γιώργου με Σ. Ζαχαράκη για κρίσιμα ζητήματα του νομού
Αναλυτικό υπόμνημα με αιτήματα για στελέχωση, εξοπλισμό και ενίσχυση σχολικών μονάδων κατέθεσε ο βουλευτής Χαλκιδικής – Ειδική μνεία στις...
Στο επίκεντρο η Παιδεία στη Χαλκιδική: Συνάντηση Γ. Γιώργου με Σ. Ζαχαράκη για κρίσιμα ζητήματα του νομού
ψαρια
Αυτό είναι το Νο1 υγιεινό ψάρι για ισορροπημένη διατροφή και υγεία
Γιατί ξεχωρίζει ως η ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν ένα νόστιμο και ταυτόχρονα θρεπτικό ψάρι με χαμηλό υδράργυρο, πλούσιο σε ωμέγα-3 και πρωτεΐνη
Αυτό είναι το Νο1 υγιεινό ψάρι για ισορροπημένη διατροφή και υγεία
ασεπ
Ο νέος σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την αξιολόγηση: «e-Peitharxika», νέο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στέρηση μισθού και απολύσεις
Κυβέρνηση προς εκπαιδευτικούς: Θα χάνουν αμοιβές όσοι δημόσιοι υπάλληλοι αρνούνται τη διαδικασία – Βαρύτερες κυρώσεις για τους υπότροπους
Ο νέος σχεδιασμός της Κυβέρνησης για την αξιολόγηση: «e-Peitharxika», νέο Πειθαρχικό Συμβούλιο, στέρηση μισθού και απολύσεις