Υπηρεσιακά συμβούλια: Ένα «πραξικόπημα» του υπουργείου Παιδείας
Ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Ηλείας για το νέο νομοσχέδιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τη βαθμολογία των μαθητών και τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων χωρίς αιρετούς

Αντιδημοκρατικό πραξικόπημα του Υπουργείου Παιδείας σε σχέση με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια

Πριν ένα μήνα οι εκπαιδευτικοί έδωσαν ηχηρή απάντηση   στις αυταρχικές μεθοδεύσεις της Υπουργού Παιδείας, στις εκλογές-παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια με παραιτημένους υποψήφιους και με το «έτσι θέλω», με τη συνολική  ΑΠΟΧΗ που κυμαίνεται πάνω από 92%! Σε σύνολο 179.729. εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αυτοί που έκαναν αποχή ήταν 166.561, ενώ αυτοί που ψήφισαν ήταν 13.168!

Σε σύνολο 1181 εγγεγραμμένων εκπαιδευτικών ψήφισαν 71 άτομα στις ψευτοεκλογές της 7ης Νοεμβρίου στο ΠΥΣΔΕ Ηλείας, ποσοστό 6%! Η επιτυχία είναι εμφανής και δια γυμνού οφθαλμού….

Είναι απολύτως σαφές πως τα αποτελέσματα δε νομιμοποιούν εκλογή αιρετών, επομένως η Υπουργός Παιδείας κ. Κεραμέως  θα μπορούσε να δείξει  στοιχειώδη ευθιξία που επιβάλλει η μεγάλη ήττα της πολιτικής που ακολούθησε. Αντίθετα προέβη σε διθυραμβικές δηλώσεις για την επιτυχία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας!!

Στο ν/σ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που εισήγαγε στη Βουλή φέρνει άρθρο με το οποίο αντικαθιστά τα αιρετά μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων στην κυριολεξία με...όποιον βρεθεί. Συγκεκριμένα προβλέπει ότι «εφόσον δεν είναι η δυνατή η συγκρότηση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων λόγω μη ανάδειξης επαρκούς αριθμού εκπροσώπων τους μετά την ολοκλήρωση της εκλογικής διαδικασίας ή μη αποδοχής του  διορισμού τους ή παραίτησής τους  ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, τα εν λόγω συμβούλια συγκροτούνταιαπό ισάριθμους διευθυντές σχολικών μονάδων ή εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης…»

Το Υπουργείο Παιδείας παραμένει αμετανόητο και εμμένει στον αυταρχισμό και στην επιβολή «με το έτσι θέλω» της πολιτικής του. Αφού δεν έπιασαν οι απειλές, οι καταναγκαστικές υποψηφιότητες, η διαστρέβλωση και τα ψέματα, η κινητοποίηση του διοικητικού και κομματικού μηχανισμού της κυβέρνησης και τους γύρισε την πλάτη πάνω από το 93% των εκπαιδευτικών, μετά και την δηλωμένη απόφαση όσων φέρονται να εκλέχθηκαν από τις εκλογές παρωδία να παραιτηθούν, φέρνει τέτοιες κατάπτυστες διατάξεις.

Επί της ουσίας η ΝΔ προχωρά στον αποκλεισμό των εκπροσώπων των εργαζομένων από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια και έρχονται τώρα να ολοκληρώσουν το προσχεδιασμένο έγκλημα και να τα καταργήσουν στην πράξη. Με τις αλλαγές αυτές παραβιάζεται και στην ουσία του το Π.Δ. 1/2003 που προβλέπει τη συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων, αφού οι τελευταίοι εξοβελίζονται από αυτά, πρώτη φορά μάλιστα μετά την καθιέρωση τους.

Παραβιάζονται οι διατάξεις ακόμα και του ν. 1264 που ορίζουν τις διαδικασίες αναπλήρωσης μελών που παραιτούνται. Ο κατήφορος δεν έχει πάτο! 

Δεν είναι τυχαίο ότι οι Αιρετοί αποπέμφθηκαν από τα Συμβούλια και στις δύο πιο σκοτεινές εποχές της σύγχρονης ιστορίας της πατρίδας μας!!. Στη δικτατορία του Μεταξά και στην Απριλιανή χούντα.  Καταξίωση του θεσμού, έγινε το 1986, το Π.Δ 75/86 επαναφέρει τους δύο Αιρετούς στα Συμβούλια με διετή θητεία! Την ίδια χρονιά θεσμοθετήθηκε και ο Αιρετός στην υπόλοιπη Δημόσια Διοίκηση.

Το 2003 με το Π.Δ 1/2003 τα Υπηρεσιακά Συμβούλια γίνονται τρία (ΠΥΣΔΕ – ΑΠΥΣΔΕ – ΚΥΣΔΕ). Οι Αιρετοί παραμένουν δύο με διετή θητεία παρά το αίτημα του Κλάδου για τριμελή εκπροσώπηση.

Η πρόσφατη θέση της ΟΛΜΕ είναι: «Η ΟΛΜΕ θεωρεί ξεκάθαρα ότι αυτές οι «εκλογές» δεν παράγουν κανένα νόμιμο αποτέλεσμα. Η κ. Υπουργός αντίθετα έχει αποφασίσει, συνεχίζοντας την ίδια πρωτοφανή αντιδημοκρατική πρακτική, να ανακηρύξει αιρετούς με ελάχιστες ψήφους, από αυτούς τους «υποψηφίους», που ούτως ή άλλως είχαν αποσύρει την υποψηφιότητα τους.

Ας μην προτρέξουν κάποιοι να δηλώσουν την προθυμία τους να συμμετέχουν για να «μην χαθεί ο αιρετός από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια». Το σύνολο των εκπαιδευτικών, οι ΕΛΜΕ και οι Σύλλογοι Π.Ε. δεν στήριξαν τις «εκλογές παρωδία», δε στήριξαν την κυβερνητική παρέμβαση, τον κρατικό έλεγχο και τη νοθεία.

Στη νέα πρόκληση του Υπουργείου Παιδείας όλοι οι εκπαιδευτικοί απαντάμε με ενότητα.

Καλούμε τους συναδέλφους που εμφανίζονται ως «εκλεγμένοι» από τις εκλογές παρωδία να παραιτηθούν σεβόμενοι τη δημοκρατική παρακαταθήκη του κλάδου. Εκείνοι οι ελάχιστοι συνάδελφοι που ενδεχομένως δεν το πράξουν, δεν θα τύχουν καμίας αναγνώρισης και νομιμοποίησης από τον κλάδο. Θα εκπροσωπούν μόνο τον εαυτό τους και θα αποτελούν για τον κλάδο «ξένο σώμα».

 Κανείς διευθυντής, κανείς εκπαιδευτικός να μη δεχθεί να στηρίξει τα κυβερνητικά σχέδια, να συμμετέχει σε αυτά τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Απαιτούμε:

  • Να αποσυρθεί το άρθρο του ν/σ που προβλέπει την κατάργηση των αιρετών
  • Να καταργηθεί η τροπολογία του ΠΔ 1/2003 που προβλέπει «ηλεκτρονικές ψηφοφορίες»
  • Να παραταθεί η θητεία των αιρετών, όπως έγινε σε όλα τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, και να πραγματοποιηθούν εκλογές δια ζώσης όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν

***

Η ΕΛΜΕ Ηλείας καταδικάζει τις επιχειρούμενες ανατροπές στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Η κυβέρνηση, την ώρα που είναι σε εξέλιξη η πανδημία και το καθεστώς του 2ου lockdown, συνεχίζει με συνέπεια στην επιβολή της αντιλαϊκής της πολιτικής. Μιας πολιτικής που προτάσσει τις απαιτήσεις της αγοράς έναντι των κοινωνικών αναγκών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, επιμένοντας σε μια ακραία αντιεκπαιδευτική πολιτική, χωρίς ως τώρα να έχει λάβει ούτε ένα ουσιαστικό μέτρο για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, και χωρίς να έχει προχωρήσει σε κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τα συλλογικά τους όργανα, προχωρά εν μέσω δεύτερου Lockdown, σε ένα ακόμα νομοθέτημα που χτυπά την πολύπαθη Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Το σύνθημα της κυβέρνησης ότι θέλει να μετατρέψει την ΕΕΚ “από λύση ανάγκης για λίγους σε συνειδητή επιλογή για τους πολλούς” έχει τελείως διαφορετικό περιεχόμενο από αυτό που θέλει να παρουσιάσει. Η διακοπή της σχολικής εκπαίδευσης από την ηλικία των 15 ετών και η πρόωρη στροφή στην κατάρτιση θα είναι λύση ανάγκης για τα παιδιά των φτωχών οικογενειών. Η δημιουργία μιας στρατιάς φθηνών, ευέλικτων εργαζομένων, χωρίς δικαιώματα είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της εργοδοσίας.

Το νομοσχέδιο, που θυμίζει αποτυχημένες συνταγές του παρελθόντος, δεν ικανοποιεί την ανάγκη για αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση με εξειδικευμένες γνώσεις ανάλογα με τις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας και την πρόσβαση στην εργασία. Αντίθετα, εξυπηρετεί την φθηνή και εφήμερη κατάρτιση που έχουν ανάγκη η εργοδοσία και οι μεγάλοι επιχειρηματική όμιλοι. Από αυτή τη σκοπιά, το ν/σ υποβαθμίζει την ΕΕΚ.

Βασική επιδίωξη του νομοσχεδίου είναι να εναρμονίσει την ΕΕΚ με την λεγόμενη «αγορά εργασίας». Δεν είναι τυχαίο ότι η κατάθεσή του συνδυάζεται με το νομοσχέδιο που ανατρέπει τα εργασιακά δικαιώματα και φέρνει την γενίκευση της ανασφάλιστης εργασίας, την καθιέρωση 10ωρης εργασίας και την κατάργηση του 8ώρου, την αύξηση των απλήρωτων υπερωριών, την καθολική κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας, το τσάκισμα των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Το νέο νομοσχέδιο με τίτλο «Εθνικό Σχέδιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης» που προωθεί η Κυβέρνηση, ακολουθώντας, κατά γράμμα σχεδόν, τους βασικούς άξονες της διαβόητης πλέον «έκθεσης Πισσαρίδη» που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, και εναρμονίζοντας την ΕΕΚ (επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση) στη χώρα μας με τις συστάσεις των οργανισμών (ΣΕΒ, ΟΟΣΑ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναβάθμιση δεξιοτήτων κ.α.) προτείνονται αλλαγές σε βάρος των μορφωτικών αναγκών της νέας γενιάς και του Δημόσιου Σχολείου συνολικά. Και όλα αυτά ενώ προβλέπεται στο νέο προϋπολογισμό μείωση των δημόσιων δαπανών για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, (κατά 33,38% από 85 στα 56 εκατ.€) και για την εκπαίδευση γενικώς.

Βασικές επισημάνσεις επί του νομοσχεδίου (απόσταγμα από την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ)

  • Με το νομοσχέδιο αυτό εξειδικεύεται η κυρίαρχη στρατηγική επιλογή για την λεγόμενη αυτονομία και αποκέντρωση της εκπαίδευσης. Στα δύο νέα κεντρικά όργανα που ιδρύονται, το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ.) και το Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (Σ.Σ.Π.Α.Ε.), καθοριστικό ρόλο και λόγο στο περιεχόμενο των σπουδών θα έχουν οι λεγόμενοι «κοινωνικοί εταίροι» δηλαδή οι επιχειρήσεις, εκπρόσωποι του ΣΕΒ και άλλων επιμελητηρίων, φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η ΓΣΕΕ κ.α.. Το ΥΠΑΙΘ αναλαμβάνει πλέον το ρόλο του συντονιστή και του εποπτεύοντος. Ανοίγει έτσι ο δρόμος για να προσαρμόζεται και να καθορίζεται η ΤΕΕ και το περιεχόμενο σπουδών της με έναν «ευέλικτο» τρόπο σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών συμφερόντων, αγνοώντας και το γεγονός ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός των νέων ανθρώπων δεν πρέπει να οριοθετείται από την προοπτική της ανάπτυξης της οικονομίας σε τοπικό επίπεδο, αλλά λαμβάνοντας υπόψη και την πρόοδο της επιστήμης, και τις τεχνολογικές εξελίξεις και έναν μακροπρόθεσμο προγραμματισμό για τη χώρα και το λαό της.

  • Επανέρχονται με άλλη ονομασία οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.) και διατηρούνται οι Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑΣ) του ΟΑΕΔ, και οι δύο ως Μεταγυμνασιακή βαθμίδα κατάρτισης ενταγμένη στο τυπικό σύστημα εκπαίδευσης, στο «επίπεδο 3» του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ). Δικαίωμα ίδρυσης ΕΣΚ δίνεται και σε άλλους φορείς του Δημοσίου (ΝΠΔΔ) αλλά και σε ΝΠΙΔ, εργοδοτικούς φορείς και επιχειρήσεις. Στις σχολές αυτές εγγράφονται απόφοιτοι γυμνασίου, διδάσκουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικοί, οι εκπαιδευτές προσλαμβάνονται από άγνωστο μέχρι στιγμής μητρώο εκπαιδευτών ως ωρομίσθιοι και με συμβάσεις έργου, ενώ Διευθυντές τους μπορεί να είναι και μη εκπαιδευτικοί. Τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν, έως και μέχρι το ήμισύ τους, μαθητεία χωρίς προβλεπόμενη αμοιβή και ασφαλιστικά δικαιώματα, έχουν καθαρό χαρακτήρα πρόσκαιρης κατάρτισης και δεν περιλαμβάνουν γενική εγκύκλια γνώση, ούτε στέρεες τεχνολογικές γνώσεις. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα να γίνονται οι διαδικασίες στις σχολές αυτές καθ’ ολοκληρίαν μέσω της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης.

  • Διακηρυγμένος στόχος της κυβέρνησης είναι να εξωθήσει μία μεγάλη μερίδα του μαθητικού πληθυσμού πολύ πρόωρα, μόλις μετά την ολοκλήρωση της εννιάχρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, προς τα φτηνά και ευέλικτα προγράμματα κατάρτισης και μαθητείας και στην ανήλικη εργασία. Να διαμορφώσει μια στρατιά νέων με χαμηλή μόρφωση που θα έχουν εμπεδώσει από τα πρώιμα χρόνια τους πιο σκληρές και επισφαλείς μορφές εργασίας, χωρίς δικαιώματα, που το μέλλον της θα ανακυκλώνεται αιωνίως ανάμεσα στην κατάρτιση και στην εργασιακή περιπλάνηση σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και των εργοδοτών. Είμαστε αντίθετοι σε ένα τέτοιο εγχείρημα: κανένας ανήλικος δεν πρέπει να οδηγείται σε πρακτική άσκηση/μαθητεία, ιδιαίτερα δε με τις συνθήκες που υπάρχουν σήμερα στη χώρα, χωρίς ελέγχους και φραγμούς στην αυθαιρεσία πολλών  εργοδοτών.

  • Ιδρύονται “Πρότυπα” ΕΠΑΛ (Π.ΕΠΑΛ), ως πεδίο δοκιμών των πιο σκληρών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών, της αξιολόγησης σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών - που θα επιβληθούν όχι μόνο στο σύνολο των ΕΠΑ.Λ, αλλά και σε ολόκληρη την εκπαίδευση αργότερα. Στα Π.ΕΠΑΛ τα διάφορα επιχειρηματικά συμφέροντα θα έχουν τον κυρίαρχο λόγο στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών και κατ’ επέκταση των τομέων και ειδικοτήτων που θα μεταβάλλονται συχνότατα, συμπαρασύροντας και τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Είναι επίσης μια πρώτη απόπειρα κατηγοριοποίησης των σχολείων της ΤΕΕ και η αφετηρία για συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων της. Προβλέπεται και η δυνατότητα για 6ωρη μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση ανηλίκων – μαθητών σε όλες τις τάξεις των ΕΠΑΛ - σε χώρους εργασίας, πράγμα που σημαίνει και αντίστοιχη απώλεια διδακτικών ωρών ενώ για πρώτη φορά ο χώρος εργασίας θα είναι χώρος παροχής τυπικής εκπαίδευσης σε επίπεδο λυκείου. Στόχος επίσης της κυβέρνησης είναι να γενικευθεί το μοντέλο του Π.ΕΠΑΛ σε όλα τα ΕΠΑΛ, ώστε να εφαρμοστούν καθολικά τα παραπάνω, παράλληλα με το μοντέλο της αυστηρής αξιολόγησης μαθητών (Τράπεζα Θεμάτων) και εκπαιδευτικών, όπως σε όλους τους τόνους έχει διατυπωθεί κατά καιρούς από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

  • Με το παρόν Ν/Σ και την ένταξη στη τυπική εκπαίδευση της κατάρτισης και των δομών της, ανοίγει επίσης ο δρόμος για το χτύπημα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αφού θεσμοθετούνται και επίσημα κάθε είδους ελαστικές μορφές εργασίας. Επιπλέον ο ρόλος του “εκπαιδευτή” και όχι του εκπαιδευτικού που επιφυλάσσει το σ/ν για τους συναδέλφους της ΤΕΕ, οδηγεί στην υποβάθμιση και την απαξίωσή τους, περιορίζοντας το ρόλο τους σε μια στείρα τεχνική κατάρτιση των μαθητών, αποκομμένη από κάθε παιδαγωγικό χαρακτήρα και περιεχόμενο.

  • Το ΥΠΑΙΘ θεσμοθετεί και παγιώνει το καθεστώς της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕξΑΕ), σύγχρονης ή ασύγχρονης, αποκλειστικά ή σε συνδυασμό με τη δια ζώσης, για την παροχή της επαγγελματικής κατάρτισης. Είναι φανερό ότι το ΥΠΑΙΘ αξιοποιεί την ΕξΑΕ ως εργαλείο για την μείωση των δαπανών και την υποστελέχωση και μη ενίσχυση υποδομών και εξοπλισμού Ε.Κ., ενώ παράλληλα κλείνει το μάτι για «φτηνές» ΕΣΚ σε ιδιώτες.

  • Ο δίαυλος για την πρόσβαση στα ΑΕΙ, μέσω κατατακτήριων (!) εξετάσεων, των αποφοίτων των Δημοσίων ΙΕΚ και του Μεταλυκειακού έτους -Τάξης Μαθητείας που ανοίγει το ΥΠΑΙΘ, γεννά ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες, ενώ παράλληλα εξισώνει βαθμίδες εκπαίδευσης και κατάρτισης, ακόμα και σε διαφορετικά επίπεδα του ΕΠΠ. Δίνει το δικαίωμα στους σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ να θησαυρίσουν “πουλώντας” την ελπίδα της πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο για μια σημαντική μερίδα της νέας γενιάς.

  • Η κατάργηση των Δημόσιων ΙΕΚ με λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα (πλην παραμεθόριων περιοχών) θα οδηγεί τους σπουδαστές τους στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Στα ΙΕΚ θα γίνεται σκληρή  αξιολόγηση, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα για παροχή εκπαίδευσης εξ αποστάσεως ακόμα και για ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών.

Το ΥΠΑΙΘ με το νέο νομοσχέδιο στρώνει το έδαφος ώστε το επόμενο διάστημα να γενικευτεί η πολιτική της «αυτονομίας» σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης που θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών, σε μειώσεις δημοσίων δαπανών για την παιδεία, σε νέα συρρίκνωση των δομών της εκπαίδευσης, στις αλλαγές προς το χειρότερο στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στη σκληρή αξιολόγηση των δομών με βάση και την απορρόφηση αποφοίτων στην αγορά εργασίας, σε νέους τρόπους διοίκησης και με ενεργό το ρόλο των τοπικών εργοδοτικών φορέων και επιχειρήσεων σ αυτήν.

Πάγια θέση της Ομοσπονδίας και του κλάδου είναι η υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου. Ο κλάδος μας, με τους αγώνες του ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές που οξύνουν τις ταξικές αντιθέσεις στην εκπαίδευση, υπερασπίζεται την αδήριτη ανάγκη όλα τα παιδιά ισότιμα να έχουν πρόσβαση στο δημόσιο αγαθό της παιδείας. Εκφράζουμε την κατηγορηματική αντίθεσή μας σε κάθε προσπάθεια επιβολής πολιτικών που οδηγούν τη νέα γενιά στην πρόωρη κατάρτιση και μαθητεία ανηλίκων. Απορρίπτουμε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης, εισβολής της “αγοράς” και κάθε είδους επιχειρηματικών συμφερόντων σ αυτήν.

Καλούμε την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίοδο που μαίνεται η πανδημία, να αποσύρει άμεσα το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που χτυπά την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Καλούμε όλους τους συναδέλφους, να καταδικάσουν τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια του Υπουργείου Παιδείας που υποβαθμίζουν ακόμα περισσότερο τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα των μαθητών μας. Να απορρίψουν στο σύνολό τους τις επιχειρούμενες αναδιαρθρώσεις.

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων, ιδιαίτερα των ΕΠΑΛ, να συνεδριάσουν ακόμα και με εξ αποστάσεως διαδικασίες και να συζητήσουν το περιεχόμενο του ν/σ. Να συμβάλλουν και αυτοί στην προσπάθεια ανακοπής της επίθεσης που εξαπολύει η κυβέρνηση.

Αγωνιζόμαστε μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές, για πραγματική αναβάθμιση της ΕΕΚ, για σύγχρονη επαγγελματική μόρφωση, πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα.

Διεκδικούμε:

  • Ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης.

  • Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, της ΕΕΚ.

  • Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια, εξοπλισμός και υποδομές, για όλες τις δομές της ΕΕΚ.

  • Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων για να μπορούν οι σπουδαστές να σπουδάζουν στις ειδικότητες που επιθυμούν.

  • Μαζικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών.

  • Ριζικές αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.

  • Πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα κατά τη διάρκεια της μαθητείας/πρακτικής άσκησης. Όχι στην ανήλικη μαθητεία.

  • Πτυχία με επαγγελματικά δικαιώματα, που ανοίγουν το δρόμο για δουλειά.

***

Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας οι εμμονές του Υπουργείου Παιδείας.

Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ και το ΙΕΠ αυτοσχεδιάζουν, με πειραματόζωα τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς αγνοώντας προκλητικά ότι η χώρα βρίσκεται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη στιγμή της πανδημίας και τα σχολεία είναι κλειστά πάνω από ένα μήνα. Με την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο στις 09-12-2020 η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριών, ακολουθώντας μάλιστα «απαρέγκλιτα» την ισχύουσα νομοθεσία, σαν να μη συμβαίνει τίποτα. Μέσα από την εγκύκλιο αυτή (και όχι μόνο) προκύπτει ότι για το Υπουργείο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι τάχα μία κανονική εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα από την οποία μπορεί να γίνει και ουσιαστική αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών, σαν να ήταν ανοιχτά τα σχολεία, σαν μην τρέχει και τίποτα, που είναι κλειστά δυο μήνες!

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ωστόσο, δεν είναι μία κανονική εκπαιδευτική διαδικασία! Απέχει από κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως την ξέρουμε και όπως είναι η διά ζώσης εκπαίδευση. Σε συνθήκες πανδημίας, οι εκπαιδευτικοί, χωρίς καμία στήριξη από το Υπουργείο, βρεθήκαμε χωρίς ταλάντευση δίπλα στα παιδιά και τις οικογένειές τους, αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο τρόπο, ξέροντας όμως καλά τους κινδύνους, αλλά και τα όρια αυτής της διαδικασίας.

Είναι προφανές ότι τα βασικά στοιχεία αξιολόγησης του μαθητή (γραπτά τεστ και διαγωνίσματα,  προφορική εξέταση κ.α.), εκλείπουν  στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης. Πόσο μάλλον , όταν καθημερινά προσωρινά τεχνικά προβλήματα ή και μόνιμες τεχνικές ελλείψεις  καθιστούν προβληματική τη συμμετοχή κάποιων μαθητών. Επίσης, πώς θα γίνει η e- αξιολόγηση στα εργαστηριακά μαθήματα των Επαγγελματικών Λυκείων; Πώς θα αξιολογήσουν τους μαθητές οι αναπληρωτές συνάδελφοι που διορίστηκαν πρόσφατα με κλειστά σχολεία; Είναι αδύνατο αλλά και άδικο να γίνει μια στοιχειωδώς αξιοπρεπής, αντικειμενική και αξιόπιστη αξιολόγηση των μαθητών με παιδαγωγικά κριτήρια μέσω τηλεκπαίδευσης.

Μεγάλος αριθμός μαθητών/τριών είναι αποκλεισμένοι από την εκπαιδευτική διαδικασία αφού ακόμα και σήμερα δεν έχουν διατεθεί κονδύλια για παροχή εξοπλισμού παρά τις επικοινωνιακές εξαγγελίες της Υπουργού. Εικόνες μαθητών που αναζητούν σύνδεση στο διαδίκτυο είναι καθημερινό φαινόμενο. Επί συνόλου 8.266 μαθητών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο Νομό Ηλείας , 351 δεν συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ποσοστό 4,2%) ενώ 3.628 (ποσοστό 42%) χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο για να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους. Όλοι οι εκπαιδευτικοί του Νομού, που ελαφρά τη καρδία κατηγορήθηκαν ως Λουδίτες, υπερβάλλουν εαυτόν για να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία παρόλες τις αντιξοότητες.

Αγνοείται προκλητικά η καθοριστική δια ζώσης  συμμετοχή στη φυσιολογική νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του νέου ανθρώπου και αντί ψυχοπαιδαγωγικής στήριξης προκρίνεται η εξ αποστάσεως αξιολόγησή τους.

Δεν έχει ληφθεί καμία μέριμνα για τους μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες και τις ειδικές προϋποθέσεις που απαιτεί η μαθησιακή διαδικασία.

Ποιος άραγε θα βεβαιώσει το αδιάβλητο της προτεινόμενης αξιολογικής διαδικασίας; Θεωρούμε εκ των προτέρων έγκυρη και αδιάβλητη τη διαπίστωση αφομοίωσης γνώσης με τέτοιες διαδικασίες;

Τι θα γίνει με τους μαθητές που με ευθύνη της πολιτείας δεν έχουν τα στοιχειώδη τεχνικά μέσα να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις τέτοιου τύπου διαγωνισμάτων;  (πολλοί από τους οποίους ανήκουν σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες);. Θα αξιολογηθούν αρνητικά; Τι βαθμό θα πάρουν;

Η ηγεσία του Υπουργείου φαίνεται να βρίσκεται πολύ μακριά από την πραγματικότητα της ελληνικής οικογένειας. Τα προβλήματα που ταλανίζουν καθημερινά τους γονείς είναι πολλά και αξεπέραστα: διαρκής αγώνας για την επιβίωση, αδυναμία πρόσβασης στην επείγουσα εξ αποστάσεως διδασκαλία, έλλειψη εξοπλισμού και πληθώρα τεχνικών προβλημάτων καθώς μεγάλος αριθμός μαθητών συνδέεται στα μαθήματα μέσω κινητού τηλεφώνου, γονείς που εργάζονται από το σπίτι, αδέρφια σε άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης, ψυχολογικές διαταραχές εξ αιτίας της παρατεταμένης καραντίνας είναι μόνο μερικά από αυτά.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα παρασυρθούν  ώστε να γίνουν συμμέτοχοι - συνδιαμορφωτές στο κακόγουστο σκηνικό που στήνει το Υπ. Παιδείας. στην προσπάθειά του να κρύψει τις ευθύνες του και να αποδείξει την επιτυχία της δήθεν τηλεκπαίδευσης.

Για όλους τους παραπάνω λόγους

Καλούμε :

Τους/τις εκπαιδευτικούς να καταθέσουν στις συνεδριάσεις των συλλόγων τους τις αντικειμενικές δυσκολίες για τη διεξαγωγή ωριαίου διαγωνίσματος και την αδυναμία κατάθεσης βαθμολογίας 1ου τετραμήνου όπου δεν έχουν επαρκή εικόνα για μαθητές τους. Καλούμε, τους διευθυντές να μην ασκούν πιέσεις προς τους συλλόγους διδασκόντων για αξιολόγηση, αναλογιζόμενοι τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Απαιτούμε:

  • Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου
  • Παροχή εξοπλισμού σε όσους/ες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν
  • Προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολείων
  • Γνωστοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριων, δίνοντας ξεκάθαρα τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να κρίνουν κατά περίπτωση αν δύνανται να προχωρήσουν στις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών/τριων τους, όταν ανοίξουν τα σχολεία
  • Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων
  • Μη προσμέτρηση των απουσιών στο χαρακτηρισμό φοίτησης
  • Άμεση μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία
  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων
  • Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα