Εκπαιδευτικοί για νομοσχέδιο: Αξιολόγηση και διάλυση του δημόσιου σχολείου
Αξιολόγηση και διάλυση του δημόσιου σχολείου φέρνει το νομοσχέδιο για την «τεχνική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση», σύμφωνα με τις Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας

Να μην περάσει το νομοσχέδιο για την «τεχνική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση» ζητούν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας, χαρακτηρίζοντας το «αντιδραστικό», καθώς διαλύει το δημόσιο σχολείο και περνάει την αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών.

Οι Παρεμβάσεις Δυτικής Αθήνας σημειώνουν χαρακτηριστικά:

«Η ίδρυση και κυρίως ο σκοπός και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των Προτύπων ΕΠΑΛ δείχνουν το τι θα ακολουθήσει σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση. Η απόφαση για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων στα ΕΠΑΛ από τη φετινή σχολική χρονιά είναι ένα λιθαράκι στην αποδόμηση και τελικά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Το ποσοστό των νέων που θα ακολουθεί τη γενική εκπαίδευση θα πρέπει να περιοριστεί στο 30%, ενώ το υπόλοιπο 70% θα αναγκαστεί να επιλέξει τη φτηνή κατάρτιση με τα μεταγυμνασιακά ΕΣΚ ή τα υποβαθμισμένα, ακόμα περισσότερο, ΕΠΑΛ (έκθεση ΟΟΣΑ 2016). Τέλος, το σύστημα αξιολόγησης προμηνύεται για το σύνολο της εκπαίδευσης και θα αφορά στη σχολική μονάδα αλλά και στους εκπαιδευτικούς».

Επιπλέον τονίζεται: 

«Το "όραμά τους" για το τρίπτυχο “αξιολόγηση, αυτονομία, κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων”, που επωάζεται χρόνια τώρα, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο οικονομικός σχεδιασμός και “η ανάπτυξη της χώρας” θέλουν να  περάσει μέσα από τη δημιουργία φθηνού, εργατικού δυναμικού, χαμηλών προσόντων, με γρήγορη και έντονη προσαρμοστικότητα. Η έκθεση Πισσαρίδη κι όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση έχουν ένα και μοναδικό στόχο: τη θυσία της δημόσιας εκπαίδευσης και την κατάργηση στην ουσία του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις».

Αναλυτικά η σχετική ανακοίνωση:

Το νομοσχέδιο για την “τεχνική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση” είναι αντιδραστικό!

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ

Το Υπουργείο Παιδείας, συνεχίζοντας τη λογική του αιφνιδιασμού, κι ενώ η ελληνική κοινωνία μετρά καθημερινά δεκάδες θύματα, αφού το έδωσε για ολιγοήμερη διαβούλευση, οδήγησε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση, με το οποίο επιχειρεί να ενοποιήσει τρεις διακριτές μεταξύ τους διαδικασίες: την τεχνική εκπαίδευση, την κατάρτιση και τη δια βίου μάθηση (οι δύο τελευταίες αποτελούν μορφές επιμόρφωσης που αφορούν σε ενηλίκους και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να θεωρηθούν εκπαίδευση).

Αυτή καθ’ αυτή η επιχείρηση της ενοποίησης αποτελεί μια προσπάθεια απόλυτα κατευθυνόμενη από τον ΣΕΒ, την ΕΕ και τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση και στοχεύει στην απομάκρυνση μεγάλου μέρους μαθητών από τη γενική ανθρωπιστική παιδεία και στην ενίσχυση αποκλειστικά των επαγγελματικών δεξιοτήτων. Το νομοσχέδιο αναφέρεται και στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση και στις διαδικασίες πιστοποίησης εκπαιδευτικών προσόντων.

Ωστόσο, τα παρακάτω δύο βασικά θέματα αφορούν άμεσα στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση:

1. Η ίδρυση, διετούς φοίτησης, Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης για αποφοίτους Γυμνασίου.

Τα βασικά σημεία του νόμου σε σχέση με τα ΕΣΚ είναι τα εξής:

  • Οι ΕΣΚ δεν θα ανήκουν στην τυπική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και δεν θα διδάσκονται σε αυτές μαθήματα γενικής παιδείας (άρα οι εγκύκλιες γνώσεις των μαθητών θα σταματούν στο Γυμνάσιο).
  • Για κάθε ειδικότητα προβλέπεται «Πρόγραμμα μάθησης στην εκπαιδευτική δομή» και «Πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο», (πρόκειται ουσιαστικά για μαθητεία - εργασία για τους ανήλικους μαθητές /τριες, χωρίς προβλεπόμενη αμοιβή και ασφαλιστικά δικαιώματα).
  • Οι καταρτιζόμενοι με την αποφοίτησή τους παίρνουν απλά μια Βεβαίωση Σπουδών, μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις, ενώ ακολουθούν εξετάσεις πιστοποίησης (που διοργανώνει ο ΕΟΠΕΠ-Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Εκπαιδευτικών Προσόντων, όπως και για τους σπουδαστές των ΙΕΚ). Δηλαδή δεν έχουν τίτλο σπουδών, ούτε κατοχυρώνουν επαγγελματικά δικαιώματα.
  • Οι ΕΣΚ μπορεί να ιδρυθούν από το Υπουργείο Παιδείας, αλλά και από άλλα Υπουργεία, από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και φυσικά από Ιδιώτες.
  • Οι ΕΣΚ θα προσλαμβάνουν ωρομίσθιους «εκπαιδευτές ή με αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ή εμπειροτεχνίτες με επαγγελματική εμπειρία σε συναφές γνωστικό αντικείμενο» (κατά το πρότυπο των ΙΕΚ, επεκτείνεται δηλαδή η μερική απασχόληση).

Συμπεράσματα: Είναι προφανές ότι 15χρονοι μαθητές, με το πρόσχημα των μαθησιακών αδυναμιών, θα καταρτίζονται στοιχειωδώς, με κριτήριο τις περιστασιακές ανάγκες της αγοράς και των φορέων που θα διαμορφώνουν τη ζήτηση των ειδικοτήτων. Σε καμία περίπτωση η άγρια εκμετάλλευση ανήλικων παιδιών δεν μπορεί να θεωρηθεί μάθηση, ενώ μόνο ως άθλιοι και γελοίοι αστεεισμοί μπορούν να θεωρηθούν οι υποσχέσεις για ένα ευοίωνο εργασιακό μέλλον. Έγιναν άραγε ποτέ σοβαρές επιστημονικές έρευνες για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων των σχολών του ΟΑΕΔ, αφού υποτίθεται ότι αυτό είναι το ζητούμενο; Τέλος, είναι αυταπόδεικτο ότι θεσμοθετείται άλλη μια μορφή ελαστικής εργασίας «εκπαιδευτών», όπου όμως θα απασχολούνται άνεργοι εκπαιδευτικοί.

2.  Η ίδρυση και λειτουργία Πρότυπων ΕΠΑΛ

Βασικά σημεία:

  • Η αυτονόμηση της λειτουργίας τους, δηλαδή η συμμετοχή των εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας –Δήμοι, τοπικές επιχειρήσεις– στη διαμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των τομέων και ειδικοτήτων, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, με παράλληλη υποχώρηση του κράτους σ’ ότι αφορά τη χρηματοδότησή τους. Πχ στο Μεσολόγγι κατάρτιση στις ιχθυοκαλλιέργειες, στην Ελευσίνα σε ναυπηγικές εργασίες και στις απομακρυσμένες περιοχές … τίποτα. Ή ίσως κάποια ΕΣΚ!
  • Η διαρκής μετακίνηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, αφού τομείς και ειδικότητες θα μπορούν να επαναπροσδιορίζονται ή να καταργούνται.
  • Η καθιέρωση πρακτικής άσκησης σε επιχειρήσεις, μία φορά την εβδομάδα, άρα μείωση του εκπαιδευτικού χρόνου, με συνέπεια και την απώλεια οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών.
  • Η επιβολή της αξιολόγησης με βάση το «σύστημα διοίκησης ποιότητας», που ακολουθείται στις επιχειρηματικές παραγωγικές μονάδες. Οι μαθητές θα αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα παραγωγής, χωρίς να λαμβάνεται υπ΄όψη κανένα κοινωνικοοικονομικό κριτήριο.

Η αξιολόγηση στα Πρότυπα ΕΠΑΛ θα γίνεται με βάση:

α) Τις Εισροές, που περιλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς και τα προσόντα τους, (άρα ατομική αξιολόγηση!), την υλικοτεχνική υποδομή σε διδακτικό υλικό, τα προγράμματα και τον αριθμό των μαθητών (τρέξτε λοιπόν να βρείτε χορηγούς!).

β) Τις Διαδικασίες, που περιλαμβάνουν τις διδακτικές μεθόδους και την εφαρμογή τους (δείτε ασφυκτικό πλαίσιο «αυτοαξιολόγησης» σχολικής μονάδας) και

γ) Τις Εκροές, που αφορούν στα μαθησιακά αποτελέσματα.

Συμπεράσματα: Η ίδρυση και κυρίως ο σκοπός και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των Προτύπων ΕΠΑΛ δείχνουν το τι θα ακολουθήσει σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση. Η απόφαση για τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων στα ΕΠΑΛ από τη φετινή σχολική χρονιά είναι ένα λιθαράκι στην αποδόμηση και τελικά στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Το ποσοστό των νέων που θα ακολουθεί τη γενική εκπαίδευση θα πρέπει να περιοριστεί στο 30%, ενώ το υπόλοιπο 70% θα αναγκαστεί να επιλέξει τη φτηνή κατάρτιση με τα μεταγυμνασιακά ΕΣΚ ή τα υποβαθμισμένα, ακόμα περισσότερο, ΕΠΑΛ (έκθεση ΟΟΣΑ 2016). Τέλος, το σύστημα αξιολόγησης προμηνύεται για το σύνολο της εκπαίδευσης και θα αφορά στη σχολική μονάδα αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Το «όραμά τους» για το τρίπτυχο “αξιολόγηση, αυτονομία, κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων”, που επωάζεται χρόνια τώρα, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων, οδηγούν στην ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο οικονομικός σχεδιασμός και “η ανάπτυξη της χώρας” θέλουν να  περάσει μέσα από τη δημιουργία φθηνού, εργατικού δυναμικού, χαμηλών προσόντων, με γρήγορη και έντονη προσαρμοστικότητα. Η έκθεση Πισσαρίδη κι όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιεί η Κυβέρνηση έχουν ένα και μοναδικό στόχο: τη θυσία της δημόσιας εκπαίδευσης και την κατάργηση στην ουσία του ενιαίου δωδεκάχρονου σχολείου για όλα τα παιδιά, χωρίς διακρίσεις.

Γι΄ αυτό: καλούμε τους συναδέλφους μας, τους μαθητές μας, ολόκληρη την κοινωνία, να διεκδικήσουμε:

  • Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο, υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά, με δίχρονη προσχολική αγωγή – εκπαίδευση και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση αμέσως μετά. Σχολείο που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις - ικανότητες για τους βασικούς κλάδους της παραγωγής, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική – δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα. Όχι στο σχολείο των δεξιοτήτων και των δήθεν «αρίστων».
  • Ανατροπή όλου του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης, εσωτερικής – εξωτερικής και αυτοαξιολόγησης, που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων.
  • Όχι στην “αυτονομία” των σχολείων που, μαζί με την κατηγοριοποίηση, οδηγούν στην ιδιωτικοποίησή τους.
  • Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς.
  • Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου ενταγμένη στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και στο χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων! Κατάργηση όλων των άλλων δομών κατάρτισης.

12/12/2020

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα