Οι εκπαιδευτικοί της Β ΕΛΜΕ Αθήνας αναφορικά με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να νοηθεί ως μια υποχρεωτική διαδικασία που θα υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αρθεί η υποχρεωτικότητα της τηλεκπαίδευσης.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Συναδέλφισσες/-οι
Τα σχολεία έκλεισαν με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης που αρνήθηκε κατηγορηματικά να πάρει στοιχειώδη μέτρα προστασίας και ασφάλειας για μαθητές και εκπαιδευτικούς, να υλοποιήσει δηλαδή τα δίκαια αιτήματα του αγώνα εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών ολόκληρο το προηγούμενο διάστημα. Αντίθετα η κυβέρνηση της ΝΔ αντιμετώπισε εξαρχής την πανδημία ως ευκαιρία για να επιβάλει νέα αντιλαϊκά μέτρα, τη στιγμή μάλιστα που αρνείται πεισματικά κάθε ουσιαστική παρέμβαση για τη στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας, των σχολικών μονάδων, των μέσων μαζικής μεταφοράς κ.λπ.. Στην εκπαίδευση ψήφισε ήδη τον Μάιο τον αντιεκπαιδευτικό ν. 4692/2020 και προωθεί νέες αντιδραστικές ρυθμίσεις, π.χ. νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση.
Παράλληλα, το Υπουργείο Παιδείας προσπάθησε να επιβάλει την τηλεκπαίδευση ως μια γενικευμένη εκπαιδευτική πρακτική, αξιοποιώντας την ακόμα και ενάντια στις μαθητικές καταλήψεις. Κι ενώ η προσπάθεια αυτή για την ποινικοποίηση του μαθητικού κινήματος, όπως και η διαβόητη «ζωντανή αναμετάδοση» του μαθήματος, συνάντησε την καθολική αντίδραση του κλάδου και επέβαλε την απεργία-αποχή από τη συμμετοχή σε αυτή με βάση αποφάσεις της ΟΛΜΕ και της ΑΔΕΔΥ, τα προβλήματα που ανακύπτουν με την υποχρεωτική διεξαγωγή της τηλεκπαίδευσης ειδικά τώρα με το lockdown και το γενικευμένο κλείσιμο των σχολείων είναι πάρα πολύ σοβαρά.
Το εκπαιδευτικό κίνημα έχει ήδη επισημάνει ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί με κανέναν τρόπο να υποκαταστήσει τη φυσική, δια ζώσης διδασκαλία, αλλά μπορεί να λειτουργήσει μόνο επικουρικά, και το γεγονός ότι δημιουργεί περισσότερους αποκλεισμούς, αφού αφήνει εκτός διαδικασίας ένα μεγάλο κομμάτι μαθητών.
Το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλει σήμερα την εξ αποστάσεως εκπαίδευση με υποχρεωτικό χαρακτήρα με απουσίες προχώρημα ύλης, αγνοώντας επιδεικτικά το γεγονός ότι δεν έχει κάνει ούτε ένα βήμα από την προηγούμενη Άνοιξη, δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ να εφοδιάσει σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, τον απαραίτητο εξοπλισμό, δεν έχει κάνει καμία σοβαρή επιμόρφωση. Επιβάλλει την πλατφόρμα webex της πολυεθνικής εταιρείας κολλοσού Cisco, αρνούμενη να παρουσιάσει τη σύμβαση που έχει υπογράψει όπως έχει υποδείξει η Αρχή Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων.
Αδιαφορεί για τα τεράστια τεχνικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν και συνεχίζουν να δημιουργούνται, αδιαφορεί για το γεγονός ότι η εικονική τάξη είναι διάτρητη και εκπαιδευτικοί και μαθητές είναι εκτεθειμένοι. Πετάει για άλλη μια φορά το μπαλάκι των ευθυνών για τη λειτουργία των σχολείων σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, αφού το ίδιο δεν φρόντισε ποτέ ώστε να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την υλοποίηση της τηλεκπαίδευσης:
τεχνικά μέσα (υπολογιστές, ίντερνετ) στα σχολεία και στο σύνολο των εκπαιδευτικών και των μαθητών, αξιοπρεπής επιμόρφωση, σταθερό προσωπικό στα σχολεία, προσαρμογή στο πλαίσιο περιφρούρησης των προσωπικών δεδομένων κ.λπ.. Αυτή τη στιγμή, συνεπώς, υπάρχουν χιλιάδες μαθητές και πολλοί εκπαιδευτικοί που για διάφορους λόγους, παρά την «υποχρεωτικότητα», αντικειμενικά δεν είναι σε θέση να υλοποιήσουν συστηματικά την τηλεκπαίδευση και είναι γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει την απόλυτη ευθύνη γι αυτό.
Είναι λοιπόν σαφές ότι η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να νοηθεί ως μια υποχρεωτική διαδικασία που θα υποκαταστήσει την δια ζώσης εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να αρθεί η υποχρεωτικότητα της τηλεκπαίδευσης.
Από τη στιγμή που το υπουργείο δεν έχει εξασφαλίσει τον απαιτούμενο τεχνολογικό εξοπλισμό και πρόσβαση στο Internet σε όλους τους μαθητές και σε όλους τους εκπαιδευτικούς, παραβιάζοντας τη συνταγματική πρόβλεψη για ισότιμη πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, δεν θα πρέπει να προσμετρηθούν οι απουσίες κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
Απαιτούμε:
- Να ανακοινωθεί από τώρα γενναία μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης και ειδικά για τις πανελλαδικές εξετάσεις.
- Να μην καταχωρούνται απουσίες στο myschool κατά τη διάρκεια της καραντίνας.
- Να μην συμπληρώνονται βιβλία ύλης και κάθε προχώρημα ύλης πρέπει να επαναληφτεί στην τάξη όταν ανοίξουν τα σχολεία.
- Δωρεάν παροχή όλου του απαραίτητου εξοπλισμού από το υπουργείο: Laptop, σύνδεση στο Internet, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Να μην εφαρμοστεί ο ν. 4692/2020 που επιδεινώνει για όλους τους μαθητές τους όρους προαγωγής και απόλυσης και προφανώς να μην εφαρμοστεί η τράπεζα θαμάτων.
Οι εκπαιδευτικοί σ΄αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες γνωρίζουμε τις πραγματικές ανάγκες (γνωστικές, παιδαγωγικές κλπ) των παιδιών και με κάθε δυνατό τρόπο θα είμαστε παρόντες και δίπλα στους μαθητές μας.
Σε κάθε περίπτωση απαιτούμε ανοιχτά και ασφαλή σχολεία, με την ικανοποίηση των κοινών αιτημάτων εκπαιδευτικών, μαθητών, γονιών για μέχρι 15 παιδιά στο τμήμα, άνοιγμα νέων σχολικών αιθουσών και κτιρίων, επιπλέον προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, δωρεάν διαγνωστικά τεστ, δραστικά μέτρα για την ενίσχυση του ΕΣΥ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη