Εκπαιδευτικοί: Προβλήματα στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης αναφέρει η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας
Η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας  και πάλι, καλεί τους συναδέλφους να πηγαίνουν στα σχολεία τους και από εκεί να κάνουν τηλεκπαίδευση 

Χτες 9/11 ήταν η πρώτη μέρα καθολικής αναστολής της λειτουργίας γυμνασίων και λυκείων της χώρας. Ούτε δύο διδακτικές ώρες δεν άντεξε η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης.

Τα ίδια προβλήματα συνεχίστηκαν και τη δεύτερη μέρα. Ωστόσο, όλες τις προηγούμενες ημέρες η Υπουργός Παιδείας διεμήνυε αλαζονικά στα ΜΜΕ ότι όλα είναι έτοιμα και ότι έχει πραγματοποιηθεί αναβάθμιση του δικτύου.

Η πραγματικότητα όμως για άλλη μια φορά διαψεύδει οικτρά την κ. Κεραμέως, καθώς όπως αποδεικνύεται, το υπουργείο δεν φρόντισε να γίνει η απαραίτητη αναβάθμιση των διαδικτυακών υποδομών και πόρων του συστήματος. Μάλιστα, ήδη από τις 4/11 το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο με ανακοίνωσή του υπογράμμιζε τις περιορισμένες δυνατότητες υποστήριξης ταυτόχρονων τηλεδιασκέψεων από την κάθε σχολική μονάδα.

Κατά τα άλλα, η απάντηση από την υφυπουργό σχετικά με την κατάρρευση του συστήματος είναι η γνωστή «Φταίνε οι άλλοι», εν προκειμένω η εταιρεία Cisco WebEx. Ωστόσο η συγκεκριμένη εταιρεία ανακοίνωσε ότι το πρόβλημα αφορούσε μόνο στο cluster του Λονδίνου. Δεν μας απαντάει, επίσης, γιατί δεν λειτουργούν ούτε τα webmail των σχολείων, ούτε γιατί επαναπαύθηκαν στις «εγγυήσεις» της εταιρείας χωρίς να υπάρξει περιθώριο λίγων ημερών δοκιμαστικής λειτουργίας.

Δυστυχώς, όμως, η ανεπάρκεια και η αδιαφορία αυτής της κυβέρνησης για τη δημόσια εκπαίδευση δεν αφορά μόνο στις ψηφιακές υποδομές. Ενώ δεν έχει προηγουμένως ληφθεί κανένα απολύτως μέτρο ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, οδηγηθήκαμε για δεύτερη φορά στην αναστολή της δια ζώσης διδασκαλίας, χωρίς μέριμνα για τα παιδιά που δεν έχουν τεχνολογικό εξοπλισμό, τις οικογένειες που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν με εξοπλισμό όλα τους τα μέλη, με διδασκαλία καινούριας ύλης, χωρίς επιμόρφωση, χωρίς πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών. Το μόνο που της επέτρεψε να προβλέψει η αυταρχική της πολιτική είναι απουσίες για τους μαθητές στην τηλεκπαίδευση, αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης στο γυμνάσιο και Τράπεζα Θεμάτων στο λύκειο, οξύνοντας ακόμα περισσότερο τις εκπαιδευτικές ανισότητες.

Η Α ΕΛΜΕ, εδώ και μέρες έχει δηλώσει την αντίθεσή της, σε αυτό που ονομάζεται τηλεκπαίδευση, έχει καταθέσει τις προτάσεις της και έχει προτείνει λύσεις. Εξακολουθούμε να αγωνιζόμαστε για ανοικτά σχολεία και για την πρόσβαση όλων των μαθητών μας στη γνώση.

Τώρα λοιπόν που το υπουργείο βάζει λουκέτο στα σχολεία για δεύτερη φορά, τώρα που τα σχολεία κλείνουν, όχι από τις καταλήψεις των μαθητών, που ζητούσαν μέτρα κατά του covid, αλλά από τον covid και την συνειδητή απόφασή τους να μην πάρουν τα μέτρα προστασίας που ζητούσε σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος και επέβαλε η στοιχειώδης λογική, τώρα γίνονται τα αποκαλυπτήρια…όχι της cisco και της webex, αλλά της Υπουργού, που προκαλεί την κοινωνία καθησυχάζοντάς μας ότι …και με ένα κινητό και με ένα σταθερό η δουλειά γίνεται.

Η εκπαιδευτική κοινότητα όμως ξέρει ότι δεν γίνεται μάθημα για 6-7 ώρες ούτε από σταθερό ούτε από κινητό, ούτε από τάμπλετ. Είναι κοινός τόπος ότι κανένας υπολογιστής δεν μπορεί να αντικαταστήσει ούτε στο ελάχιστο την ζωντανή διδασκαλία.

Γι’αυτό η Α΄ΕΛΜΕ Αχαΐας  και πάλι, καλεί τους συναδέλφους να πηγαίνουν στα σχολεία τους και από εκεί να κάνουν τηλεκπαίδευση  και  ενώνει τη φωνή της με τον  εκπαιδευτικό κόσμο, απαιτώντας:

  • Μείωση της ύλης. Η ύλη που θεωρείται ότι προχωρά διαδικτυακά να ξαναδιδαχθεί  όταν ανοίξουν τα σχολεία. Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων.
  • Καμία καταχώρηση απουσιών σε μαθητές που δεν έχουν πρόσβαση ή αντιμετωπίζουν τεχνικά προβλήματα.
  • Ανοικτά σχολεία με 15 το πολύ μαθητές ανά τμήμα.
  • Πρόσληψη του αναγκαίου εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας προκειμένου να υλοποιηθεί με ασφάλεια η επιστροφή των μαθητών μας στα σχολεία .
  • Τακτά, επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλους τους μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους στα σχολεία.

Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι ακόμα και το μέτρο της εκ περιτροπής προσέλευσης των μαθητών στα σχολεία, χωρίς να είναι η καλύτερη λύση, είναι μια κατεύθυνση προς την οποία θα μπορούσε να κινηθεί το υπουργείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

η γλώσσα των παιδιών
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
«Η γλώσσα δεν είναι απλώς ένα μέσο επικοινωνίας. Είναι το θεμέλιο της σκέψης και της αυτοαντίληψης. Ο Lev Vygotsky (1978) τόνισε πως η εσωτερική...
Η δύναμη του λόγου μας: οι λέξεις που χτίζουν κόσμους μέσα στα παιδιά
δίκη
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Μαθητές στα Χανιά «έντυσαν» τις σχολικές αίθουσες με αέρα δικαστικού μεγάρου, δικάζοντας… συμμαθητές τους. Και στο τέλος, καταχειροκροτήθηκαν.
Η δικαιοσύνη στα χέρια των μαθητών: Υποδειγματικές δίκες στα Χανιά
Copenhagen
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
Πώς η Κοπεγχάγη –η πόλη που αναδείχθηκε η πιο ευτυχισμένη στον κόσμο για το 2025– διδάσκει βιωσιμότητα, ισορροπία και μια πιο συνειδητή...
5 μαθήματα ευτυχίας από την Κοπεγχάγη, την πόλη που «διδάσκει» ποιότητα ζωής
εκπαιδευτικοι
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης
Μία εκπαιδευτικός αθώα στα δικαστήρια, ένοχη στα πειθαρχικά; Η υπόθεση που συγκλονίζει τον χώρο της παιδείας
Όταν η προστασία μαθητή γίνεται… κατηγορία: Η υπόθεση της Κατερίνας Πανδή και το μήνυμα προς τον κόσμο της εκπαίδευσης