Δεν είμαστε αναλώσιμοι! Ανοιχτή επιστολή προς τους συναδέλφους
Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους δεν είμαστε αναλώσιμοι! Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν, αν δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας τους.

Ανοιχτή επιστολή προς τους εκπαιδευτικούς του Συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά"

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι,

Εδώ και πολλούς μήνες απαιτούμε από την Kυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να διαμορφώσουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και να υλοποιηθούν oι στοιχειώδεις όροι για ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Αντίθετα όμως, η Kυβέρνηση εξάντλησε την προσπάθεια της στην επικοινωνιακή προπαγάνδα για την ωραιοποίηση της πολιτικής της και στη νομοθέτηση αντικοινωνικών και αντιεκπαιδευτικών νόμων, ενώ προχώρησε στην αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά. Είμαστε η μοναδική χώρα στον κόσμο  που νομοθετήθηκε η αύξηση του αριθμού των μαθητών μέσα στη δολοφονική πανδημία, μέτρο στην οποία η Κυβέρνηση επιμένει παρά την αλματώδη αύξηση των ημερήσιων κρουσμάτων του covid-19 και προχωρά στο άνοιγμα των σχολείων με μοναδικό προστατευτικό μέτρο την υποχρεωτική χρήση μάσκας.

Λίγες εργάσιμες ημέρες πριν τις 14 του Σεπτέμβρη, που είναι η τελική ημερομηνία ανοίγματος των σχολείων, δεν έχουν ληφθεί ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού.

Ταυτόχρονα, «ειδικοί» σε διατεταγμένη υπηρεσία επιχειρούν να μας πείσουν ότι είμαστε περισσότερο ασφαλείς σε τάξη με 25 μαθητές παρά με 15!!! Ζητάνε από τους μαθητές να κρατούν αποστάσεις μέσα σε αίθουσες κλουβιά των 30τ.μ, στις οποίες συνωστίζονται έως και 25 μαθητές σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, την ίδια στιγμή που σε ένα κατάστημα ίδιου μεγέθους επιτρέπεται να εισέρχονται ένα ή δύο άτομα. 

Μας λένε ως δικαιολογία πως «η τάξη είναι σταθερή ομάδα». Προφανώς οι άνθρωποι που τα λένε αυτά δεν έχουν περάσει ούτε έξω από ένα δημόσιο σχολείο και γι αυτό δεν γνωρίζουν ότι υπάρχει ολοήμερο, τουαλέτες, διαλείμματα, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων που πηγαίνουν σε 4 διαφορετικά σχολεία και 24 διαφορετικά τμήματα. Δεν γνωρίζουν ότι στο ολοήμερο τρώνε κάθε μεσημέρι (χωρίς μάσκα βέβαια) μαθητές από τουλάχιστον 2 ή 3 διαφορετικά τμήματα, με εκπαιδευτικούς που λίγο πριν βρίσκονταν σε άλλο τμήμα και σε θρανία που λίγο πριν κάθονταν άλλοι μαθητές. Δεν γνωρίζουν ή μάλλον δεν τους ενδιαφέρει πως λειτουργεί ένα νηπιαγωγείο.

Επιπρόσθετα, τα σχολεία δεν έχουν ακόμη καθαριστεί καθόλου, διότι καθυστερεί η όλη διαδικασία με την πρόσληψη των υπαλλήλων στην καθαριότητα. Δεν έχουν εξασφαλίσει ακόμη και σήμερα ούτε μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία, ώστε να υπάρχει συχνός και καλός ημερήσιος καθαρισμός, με βάση τις οδηγίες και τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Oι τάχα νέες προσλήψεις καθαριστριών-ων είναι λιγότερες  και από την περσινή βάρδια των ανθρώπων που δούλευαν στην καθαριότητα των σχολείων, τόσο στο Δήμο της Αθήνας όσο και στο Δήμο Γαλατσίου αλλά και σε όλη τη χώρα. Πώς άραγε να τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα, η στοιχειώδης υγιεινή και ολοήμερη καθαριότητα των σχολείων, όταν για παράδειγμα σε μια περιοχή με 37 σχολικά συγκροτήματα διατίθενται 10 εξάωρης βάρδιας καθαρίστριες-στες  και 38 τρίωρες; Πώς άραγε θα καθαρίζονται διαρκώς οι τουαλέτες; Πώς άραγε μετά από κάθε ωριαία χρήση θα αερίζονται, θα καθαρίζονται και θα απολυμαίνονται χώροι, αντικείμενα, κουπαστές, πόμολα; Από μόνα τους;

Αρνούνται να θέσουν στην υπηρεσία της εκπαιδευτικής κοινότητας ένα πρόγραμμα επαναλαμβανόμενων μοριακών τεστ για την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση κάθε κρούσματος. Είναι έτοιμοι «να μας στείλουν αδιάβαστους», όπως αποδείχθηκε με το επιβεβαιωμένο κρούσμα εκπαιδευτικού στην Καλλιθέα. Χρειάστηκαν πέντε ημέρες και συνεχείς καταγγελίες του τοπικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών για να γίνουν επιτέλους διαγνωστικά τεστ στους συναδέλφους του σχολείου.

Κανένα χώρο δε φρόντισαν να δημιουργήσουν στα σχολεία για την αναμονή κάθε παιδιού που παρουσιάζει σύμπτωμα αδιαθεσίας και ούτε κανένα σχολικό νοσηλευτή δεν προσέλαβαν, τόσο απαραίτητου σε κάθε μονάδα.

Μας λένε: «Έχουν δοθεί χρήματα για την αντιμετώπιση της πανδημίας στα σχολεία». Τουναντίον,  η  κυβέρνηση και το Υπουργείο εδώ και έξι μήνες δεν έχουν δώσει δεκάρα τσακιστή στη δημόσια εκπαίδευση για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Αντίθετα μοιράζουν απλόχερα ευχαριστίες σε ιδιώτες και εταιρείες που πετάνε χάντρες (και παγουρίνο) στους ιθαγενείς προς χάριν των φοροαπαλλαγών τους. Όσα εξαγγέλλονται είναι πολύ λιγότερα από τη διαφημιστική δαπάνη που έχουν πάρει τα φιλικά ΜΜΕ, είναι ψίχουλα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες που υπάρχουν. Οι αναπληρωτές, τόσο απαραίτητοι για την κάλυψη όλων των κενών στις εκπαιδευτικές δομές αλλά και την αποσυμφόρηση των πληθωρικών τάξεων είναι πολύ λιγότεροι σε αριθμό από την προηγούμενη χρονιά (!) ενώ ετοιμάζονται να νομοθετήσουν τρίμηνες πλέον συμβάσεις εκπαιδευτικών!

Το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικητικοί του μηχανισμοί είναι εντελώς ανέτοιμοι και κυρίως αδιάφοροι για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, όπως τη διανομή υγειονομικού υλικού, καθορισμό και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων αντιμετώπισης κρουσμάτων, απάντηση ερωτημάτων (όπως τι θα γίνεται με τα παιδιά του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου αν ασθενήσει εκτάκτως ένας εκπαιδευτικός;)

Γι αυτό οι όροι ανοίγματος των σχολείων που επιχειρεί να επιβάλει η Κυβέρνηση αποτελούν μια εκπαιδευτική εκδοχή της πολιτικής της "ανοσίας της αγέλης". Η κυβέρνηση φέρει βαρύτατες ευθύνες για τις συνέπειες των επιλογών της θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία των εκπαιδευτικών των μαθητών και των οικογενειών τους.

Είναι όμως απολύτως καθαρό ότι τις ευθύνες για τις συνέπειες από τις επιλογές αυτές θα επιχειρήσουν να τις φορτώσουν στους εκπαιδευτικούς. Είναι αναγκαίο όλοι οι σύλλογοι διδασκόντων να αναδείξουν με αποφάσεις τους την απόσταση που χωρίζει τα υγειονομικά πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού από την πραγματικότητα σε κάθε σχολείο, δηλαδή τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, την καθαριότητα και την υγιεινή, τις υποδομές και την αντικειμενική αδυναμία εφαρμογής των μέτρων αποστασιοποίησης που προβλέπουν οι οδηγίες, το υγειονομικό υλικό, την έλλειψη νοσηλευτή και ειδικού χώρου για την παραμονή όσων αδιαθετούν. Να μην αναλάβουν τον ορισμό υπευθύνου covid που δεν τους αντιστοιχεί, αλλά να επιμείνουν στην ανάγκη πρόσληψης νοσηλευτών. Να απαιτήσουν επιπλέον εκπαιδευτικούς σε κάθε σχολείο για την κάλυψη των απουσιών που θα προκύψουν που είναι η μόνη απάντηση για να λειτουργήσει μια τάξη όταν απουσιάσει ο εκπαιδευτικός.

Σε κάθε περίπτωση η Kυβέρνηση, το Υπουργείο Παιδείας και οι διοικητικοί του μηχανισμοί φέρουν ακέραια την ευθύνη για κάθε πρόβλημα ασφαλής παραμονής μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες, καθώς και για κάθε μορφής δυσλειτουργίας τους και ελλείψεων που θα παρουσιαστούν.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, απαντάμε στην πραγματικότητα που ήδη ζούμε με το άνοιγμα των σχολείων, διεκδικώντας εδώ και τώρα την  ασφαλή παραμονή στο σχολείο κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού. Οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι οικογένειές τους δεν είμαστε αναλώσιμοι! Τα σχολεία δεν μπορούν να ανοίξουν, αν δεν πληρούνται συγκεκριμένες προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας τους. Απαιτούμε:

  • Μείωση - τώρα του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα – κανένα τμήμα με πάνω από 15 μαθητές.
  • Εξασφάλιση όλων των απαραίτητων/απαιτούμενων χώρων, για να διασφαλίζονται οι απαραίτητες/αναγκαίες αποστάσεις.
  • Χρήση όλων των απαραίτητων δημόσιων και ιδιωτικών χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
  • Πραγματοποίηση δωρεάν διαγνωστικών τεστ για τον ιό σε όλους τους εκπαιδευτικούς, μαθητές και εργαζόμενους στο σχολείο, τόσο κατά το άνοιγμα των σχολείων  όσο και κατά τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Τοποθέτηση επιπλέον εκπαιδευτικών σε κάθε σχολείο για την κάλυψη κενών που προκύπτουν από απουσίες συναδέλφων.
  • Αύξηση του προσωπικού των εργαζομένων στην καθαριότητα, με μόνιμες σχέσεις εργασίας και πλήρες ωράριο από τις 08:00 έως τις 16:00, καθώς επίσης απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας.
  • Πρόσληψη τραπεζοκόμων για το ολοήμερο, ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον.
  • Πρόσληψη νοσηλευτών ανά σχολείο για έγκαιρη υγειονομική παρέμβαση και καθημερινή θερμομέτρηση κάθε εισερχόμενου στον σχολικό χώρο. Εξασφάλιση αναγκαίου χώρου για την αναμονή των μαθητών που αδιαθετούν και την παραλαβή από τους γονείς τους.
  • Χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για την κάλυψη όλων των αναγκών των σχολείων με αντισηπτικά, μάσκες, γάντια και είδη καθαρισμού και όλου του απαραίτητου υγειονομικού εξοπλισμού.
  • Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ' οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δεν μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
  • Χορήγηση αδειών σε όλους τους εκπαιδευτικούς που τη χρειάζονται, με ίσα δικαιώματα για μόνιμους και αναπληρωτές. Ο αυξημένος ηλιακός μέσος όρος των εκπαιδευτικών αποτελεί παράγοντα  κινδύνου για την υγεία ενός μεγάλου μέρους των συναδέλφων! 
  • Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών. Άμεση πραγματοποίηση της β΄ φάσης προσλήψεων των αναπληρωτών για όλο το σχολικό έτος ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές και τα κενά που θα προκύψουν λόγω πανδημίας. Ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για ένα παιδί!
  • Μείωση- αναδιάταξη της ύλης.

 

Το δημόσιο σχολείο να ανοίξει και να λειτουργήσει με όλους τους μαθητές μας αλλά με όρους ασφάλειας! Να μη σταματήσουμε ούτε στιγμή να απαιτούμε ό,τι μας ανήκει! Για τη ζωή μας και το δημόσιο σχολείο. Σας ευχόμαστε υγεία και δύναμη !

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;