Απαράδεκτο και ανεπαρκές το σχέδιο της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων στις 14/9
Κάλεσμα σε κινητοποίηση στο υπ. Παιδείας σήμερα Πέμπτη 3/9 στη 1μμ

Οι εκπαιδευτικοί του συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά" καταγγέλλουν την κυβέρνηση σχετικά με την μη ουσιαστική προετοιμασία των σχολικών μονάδων εν μέσω πανδημίας και την στροφή της ενάντια στην δημόσια εκπαίδευση και τις ανάγκες και δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του συλλόγου ΠΕ "η Αθηνά"

Το ΔΣ του Συλλόγου μας καταγγέλλει ξανά την κυβέρνηση, τις επιδιώξεις της σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων τη νέα σχολική χρονιά και τους σχεδιασμούς της για τις προσλήψεις αναπληρωτών που στρέφονται ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση και τις ανάγκες και δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι δηλώσεις των Υπουργών Παιδείας και Εσωτερικών με τις οποίες ανακοινώθηκε η έναρξη των μαθημάτων στις 14 Σεπτέμβρη, δεν έδωσαν καμιά απάντηση στις ανησυχίες εκπαιδευτικών και γονέων και κατέδειξαν την πρόθεση της κυβέρνησης για μεταφορά των ευθυνών σε αυτούς. Απέφυγαν δε κάθε αναφορά για τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στα σχολεία και την αναγκαία ουσιαστική προετοιμασία. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας φέρουν ακέραιη την πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες των επιλογών τους.

Συγκεκριμένα:

Α) Καμιά ουσιαστική απάντηση δε δόθηκε για τον αριθμό μαθητών στο τμήμα. Είναι απαράδεκτη η απόφαση για λειτουργία των τμημάτων σε πλήρη σύνθεση (έως 25 μαθητές), ενώ μόλις τον Μάιο και με πολύ λιγότερα κρούσματα COVID 19 ημερησίως τα τμήματα λειτουργούσαν με όριο τους 15 μαθητές ανά τάξη. Ουσιαστικά, το μόνο μέτρο που περιλαμβάνει το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας είναι η χρήση της μάσκας. Ο συνωστισμός σε υπερπληθή τμήματα (πολύ περισσότερο που τέτοια υπερπληθή τμήματα στεγάζονται σε αρκετές περιπτώσεις σε μικρές και ακατάλληλες αίθουσες) καθιστά πιο δύσκολη, έως αδύνατη, την τήρηση ασφαλών αποστάσεων (αναφέρουμε ενδεικτικά: δραστηριότητες των μαθητών στο νηπιαγωγείο, σίτιση των μαθητών στο ολοήμερο, ομαδικά παιχνίδια στη φυσική αγωγή κ.τ.λ.) Η απόφαση για τμήματα έως και 25 μαθητών δεν στηρίζεται σε καμιά επιστημονική βάση είναι δε καταφανώς και αντιπαιδαγωγική. Η μόνη εξήγηση είναι το δημοσιονομικό όφελος από τις λιγότερες προσλήψεις κατεύθυνση που αποτέλεσε και κεντρική επιλογή του νόμου Κεραμέως.

Β) Καμιά ουσιαστική απάντηση δε δόθηκε για το ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων. Οι αριθμοί που παρέθεσε ο κ. Θεοδωρικάκος αποκρύπτουν το γεγονός: Τα σχολεία άνοιξαν χθες χωρίς προσωπικό καθαριότητας, η διαδικασία προσλήψεων θα ολοκληρωθεί το νωρίτερο στις 11/9 Παρασκευή και τη Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου ελοχεύει ο κίνδυνος χιλιάδες σχολικά κτίρια να υποδεχτούν τους μαθητές χωρίς ενδελεχή (ή και καθόλου) καθαρισμό και απολύμανση. Επιπλέον για άλλη μια φορά οι προσλήψεις αφορούν συμβάσεις ορισμένου χρόνου χωρίς μόνιμη κάλυψη της καθαριότητας και ενώ απαιτούνται πολλαπλάσιες, φρόντισαν μόνο να αποκλείσουν από τις επαναπροσλήψεις μετανάστριες που εργάζονταν χρόνια στην καθαριότητα των σχολείων.

Γ) Καμιά απάντηση δε δόθηκε στο ζήτημα της κάλυψης των αναγκών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Θυμίζουμε πως έχει ήδη προηγηθεί η υποτίμηση του αριθμού των πραγματικών αναγκών εκπαιδευτικών όπως αυτή μεθοδεύτηκε με τον εσπευσμένο υπολογισμό τους μέσα στο καλοκαίρι κατά παραβίαση του πδ 100/97, ακολούθησε η εφαρμογή του προσοντολόγιου (νόμου Γαβρόγλου) για τη συγκρότηση πινάκων προσλήψεων που απαξιώνει το βασικό πτυχίο και ακυρώνει μέρος της προϋπηρεσίας και ο αποκλεισμός χιλιάδων εκπαιδευτικών από την εργασία λόγω του ζητήματος του παράβολου και άλλων τεχνικών ζητημάτων.

Οι ενέργειες του Υπουργείου να καλύψει μόνο μικρό μέρος (του ήδη υποτιμημένου αριθμού) των κενών από την Α φάση άφησαν χιλιάδες κενά στα σχολεία σε όλη τη χώρα. Δ) Καμιά απάντηση δε δόθηκε στην προετοιμασία των σχολείων και των εκπαιδευτικών για την αντιμετώπιση της επιδημίας. Κάθε σοβαρή επιστημονική φωνή επισημαίνει πως η χρήση μάσκας δεν είναι αρκετή από μόνη της ως μέτρο προστασίας. Στα σχολεία δεν έχουν προετοιμαστεί χώροι για την υποδοχή και αναμονή περιστατικών υγειονομικού κινδύνου ούτε υπάρχει ο κατάλληλος εξοπλισμός και εκπαίδευση για την αντιμετώπισή τους (ενδεικτικά: περαιτέρω προστατευτικά μέσα για εκπαιδευτικούς, απολύμανση ατμόσφαιρας, επιμόρφωση εκπαιδευτικών) ούτε προβλέπεται η στελέχωση των σχολικών μονάδων με νοσηλευτές και η διενέργεια προληπτικών τεστ σε εκπαιδευτικούς ώστε να αποτραπεί εξ αρχής πιθανή διασπορά του ιού.

Το ΔΣ του Συλλόγου μας δηλώνει πως:

  • Η υγεία των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών δεν επιδέχεται ισοζύγιο κόστους, δεν είναι προϊόν, δεν έχει αγοραία αξία: είναι ανεκτίμητο δικαίωμα και θα το υπερασπιστούμε.
  • Κανένα εκπαιδευτικό κενό δεν είναι υποδεέστερο, όλοι οι μαθητές, όλες οι τάξεις, όλα τα σχολεία χρειάζονται από την 1η μέρα λειτουργίας όλους τους εκπαιδευτικούς τους!

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ για το άνοιγμα των σχολείων

  • Τους απαραίτητους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών αλλά και την αξιοποίηση χώρων, ώστε κάτω από τις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές και να λειτουργήσουν σε καθημερινή βάση τα σχολεία με όλους τους μαθητές, τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας.
  • Διενέργεια µαζικών επαναλαµβανόµενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους µαθητές. Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες.
  •  Εξασφάλιση τώρα όλου του απαραίτητου και αυξημένου αριθµού µόνιµων εργαζοµένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι στοιχειώδεις υγειονοµικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας των σχολείων. Αυξημένη χρηματοδότηση για κάλυψη όλων των αναγκαίων μέσων προστασίας και καθαριότητας Επιπλέον μέσα προστασίας για εκπαιδευτικούς. Νοσοκόμος σε κάθε σχολείο και διαμόρφωση χώρων αντιμετώπισης των υγειονομικών περιστατικών
  •  Κάλυψη του 100% των πραγματικών κενών, σε όλες τις δομές με όλους τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς γενικής (δασκάλων, νηπιαγωγών και ειδικοτήτων, ΖΕΠ, τάξεων υποδοχής και Δ.Υ.Ε.Π) και ειδικής αγωγής (δασκάλων, νηπιαγωγών, ειδικοτήτων, παράλληλων στηρίξεων, Ε.Ε.Π. και Ε.Β.Π.) με την άμεση πραγματοπόιηση της β΄φάσης των προσλήψεων Οι οριστικές τοποθετήσεις αναπληρωτών, να γίνουν με όλα τα κενά των σχολείων δημοσιοποιημένα με ευθύνη των ΠΥΣΠΕ. Ένας/μία εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για ένα παιδί!
  • Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Κατάργηση του ν.4589/19.
  •  Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. Πλήρη 9μηνη άδεια ανατροφής σε νεοδιόριστους και αναπληρωτές.
  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4692/20. Κατάργηση κάθε νοµοθετικής διάταξης για τις κάμερες στην τάξη και τη μονιμοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να κηρύξει απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, όπως ήδη πράττουν 77 Σύλλογοι ΠΕ – ΕΛΜΕ.

Συμμετέχουμε, οριζόντια, ισότιμα και αδιαμεσολάβητα, στη σύσκεψη συντονισμού των Συλλόγων ΠΕ και ΕΛΜΕ της Αττικής, την Τρίτη 8/9 στις 6.30 μμ στο υπαίθριο θεατράκι της Γκράβας.

Καλούμε σε μαζική συμμετοχή στην κινητοποίηση στο Υπουργείο Παιδείας, την Πέμπτη 3/9, 1μμ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;