Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση και Συνεργαζόμενοι Ηλείας: Για τη στάση της πλειοψηφίας στο ΔΣ
Ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης και Συνεργαζόμενοι της ΕΛΜΕ Ηλείας για τη στάση της πλειοψηφίας στο ΔΣ

Με την ανακοίνωση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων Γυμνασίων και Λυκείων, ουσιαστικά εξοβελίζονται από το δημόσιο σχολείο οι κοινωνικο-οικονομικές σπουδές και η τέχνη. Οι συνάδελφοι των συγκεκριμένων ειδικοτήτων – και όχι μόνο αυτοί- δέχτηκαν ένα ισχυρό σοκ. Αποτάθηκαν λοιπόν, στα σωματεία τους να ζητήσουν στήριξη και να οργανώσουμε όλοι μαζί τον αγώνα απέναντι σε μια ακόμα αντιεκπαιδευτική, νεοφιλελεύθερη και ανάλγητη πολιτική που εκπορεύεται από το ΥΠΑΙΘ.

Στις συναντήσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας, οι εκπαιδευτικοί των θιγόμενων ειδικοτήτων στο νομό μας είχαν ξεκάθαρη θέση: συνεχής αγώνας και κλιμάκωση μέχρι το υπουργείο να πάρει πίσω αυτές τις αλλαγές. Συγκεκριμένα, στη συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 24/6/20, η πρόταση που κατατέθηκε από τους άμεσα θιγόμενους συναδέλφους ήταν η αποχή από τη βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελλαδικών μαθημάτων, από την Πέμπτη 25/6/20 ως και την Δευτέρα 29/6/20 (ημέρα Πανελλαδικής εκπαιδευτικής κινητοποίησης στην Αθήνα και συνάντησης της ΟΛΜΕ με την Υπουργό Παιδείας για το ζήτημα). Η πρόταση των συναδέλφων στηρίχτηκε από την ΑΡΠΑ εξ’ αρχής.

Όμως, η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ηλείας, δηλ. ΕΑΚ και ΠΑΜΕ (η ΔΑΚΕ απουσίαζε) δεν έκανε την «χάρη» στους λίγους, κατά την άποψή της, συναδέλφους -βαθμολογητές να δοκιμαστεί και μια διαφορετική μορφή αγώνα (ΑΠΟΧΗ από την βαθμολόγηση) για παραπάνω πίεση του Υπουργείου. Οι παρατάξεις αντέταξαν τα επιχειρήματά τους ως εξής:

Η ΕΑΚ αρνήθηκε στην πραγματικότητα (πρότεινε συμβολική αποχή στις 29/6) να αντιπαρατεθεί ενάντια στα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που διαλύουν το δημόσιο σχολείο, που εξοστρακίζουν μαθήματα και ειδικότητες, ανοίγοντας το δρόμο για διαθεσιμότητες και απολύσεις εκπαιδευτικών. Άλλωστε, ο νόμος Γαβρόγλου είχε στρώσει το δρόμο που συνεχίζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ. Η ΕΑΚ δημιουργεί με τη στάση της κλίμα σύγχυσης και ηττοπάθειας και μάλιστα προσπάθησε να εκτονώσει τη δυναμική χρησιμοποιώντας το επιχείρημα πως η ΕΛΜΕ ως συνδικαλιστικό όργανο δεν έχει δικαίωμα να καλύπτει αποχή από την βαθμολόγηση, γιατί δεν είναι σύμφωνη με το νόμο!!!! Από πότε τα συνδικαλιστικά όργανα πρέπει να συμφωνούν με τους όρους του Υπουργείου; Ίσως από τότε που συγχέονται οι ρόλοι (μέλος ΔΣ μιας ΕΛΜΕ, αιρετός στο ΠΥΣΔΕ, Διευθυντής σχολείου) και παύουν να είναι διακριτοί.

Είναι άραγε νόμιμη η απόφαση της κυβέρνησης της ΝΔ να αλλάζει τους όρους εργασίας και ζωής χιλιάδων συναδέλφων με βάση τις ιδεοληψίες της και μια πολιτική που οδηγεί τους νέους στην αμάθεια; Οι αναπληρωτές και αναπληρώτριες ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών δε θα ξαναδουλέψουν στην εκπαίδευση ενώ οι μόνιμοι πρέπει να συμπληρώνουν ωράριο σε 4-5 σχολεία και ο φόβος της διαθεσιμότητας - απόλυσης να επικρέμαται πάνω από τα κεφάλια τους.

Το ΠΑΜΕ αρνήθηκε κατηγορηματικά να ψηφίσει την αποχή από τη βαθμολόγηση στο όνομα της προστασίας των παιδιών του λαού, - που αγωνιούν για το μέλλον τους. Δέχεται όμως να περνούν έτσι αντιεκπαιδευτικά μέτρα κατά του λαού, συσκοτίζοντας ταυτόχρονα το ρόλο των εξετάσεων και του σχολείου στην αναπαραγωγή του συστήματος, και εξαντλεί την αγωνιστικότητά του με την κινητοποίηση στην Αθήνα ή στη ΔΔΕ Ηλείας . Επαναλαμβάνει, μάλιστα, μετ’ επιτάσεως ότι δεν υπάρχει μαζικότητα (παραβλέποντας σ’ αυτό την ευθύνη του σωματείου του οποίου ηγείται τα τελευταία 2 χρόνια) και ως εκ τούτου, είναι ανήθικο να δίνουμε ψεύτικες ελπίδες στους συναδέλφους που τάσσονται υπέρ της αποχής για ανατροπή της υπάρχουσας κατάστασης. Τους στερεί έτσι με τη θέση του ακόμα και αυτό, το αναφαίρετο δικαίωμα της προσπάθειας. Σαμποτάρει για άλλη μια φορά κινητοποιήσεις που δεν ελέγχει υποτιμώντας το ρόλο τους στη ριζοσπαστικοποίηση των συνειδήσεων – ή μήπως αυτό ακριβώς δε θέλει;

Αποτέλεσμα αυτής της στάσης της πλειοψηφίας (ΕΑΚ-ΠΑΜΕ) στο Δ.Σ. ήταν η απογοήτευση των συνάδελφων που παρευρίσκονταν και θεώρησαν σωστό να υψώσουν το ανάστημα τους. Απογοήτευση γιατί η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΛΜΕ δεν τους άφησε το περιθώριο να δώσουν τη μάχη και γιατί δεν πήρε αποφάσεις που θα οργάνωναν τον αγώνα όλου του σωματείου για την υπεράσπιση του δικαιώματος όλων των παιδιών στη μόρφωση και όλων των συναδέλφων στην εργασία.

Όμως, ο συνδικαλιστικός αγώνας δεν εξαντλείται στις δηλώσεις στα ΜΜΕ και στις φωτογραφίσεις των μελών του Δ.Σ. Ο συνδικαλιστικός αγώνας ξεκινά από την συμπαράσταση και την οργάνωση όλων των συναδέλφων. Αναμφίβολα πολλοί από τους θιγόμενους συναδέλφους δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμα τι ακριβώς διακυβεύεται λόγω του σοκ, άλλοι όμως ύψωσαν ήδη τη φωνή τους και αντιστέκονται σε αυτή την αδικία. Εδώ χρειάζεται η στήριξη του σωματείου. Τώρα είναι η στιγμή να σταθεί δίπλα σε αυτούς που ύψωσαν το ανάστημα τους, να αφουγκραστεί την αγωνία τους, να τους εμψυχώσει, να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και να τους στηρίξει στον αγώνα αποκατάστασης της αδικίας. Σε μια αποκατάσταση που θα στηρίζεται στο δίκιο όλου του εκπαιδευτικού κλάδου καθώς θα συντονίσει και την αλληλεγγύη, αφού το σωματείο έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το χτίσιμο ισχυρών συμμαχιών με γονείς, μαθητές, εργαζόμενους και την κοινωνία.

Ως ΑΡΠΑ δηλώνουμε ότι στεκόμαστε δίπλα στους συναδέλφους που αγωνιούν για την εργασία και τη ζωή τους. Είμαστε αντίθετοι στις τεχνητές αντιπαραθέσεις μεταξύ κλάδων που αφήνουν στο απυρόβλητο την αντιεκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική και διεκδικούμε ένα σχολείο που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς. Καλούμε όλους τους συναδέλφους όλων των κλάδων να συνεχίσουν τον αγώνα κόντρα και στο συμβιβασμένο συνδικαλισμό και να διεκδικήσουν από την ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ συνέχιση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου και της εργασίας όλων μας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα