Thumbnail
Ανακοίνωση

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΡΑ!

ΌΧΙ ΣΤΟΝ ΕΞΟΣΤΡΑΚΙΣΜΟ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ.

ΝΑ ΜΗ ΧΑΘΕΙ ΚΑΜΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΘΕΣΗ.

ΟΛΟΙ-ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΕΛΜΕ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ, ΤΡΙΤΗ 23/6 στη 1μμ  

Αμέσως μετά τη ψήφιση του αντιεκπαιδευτικού νόμου η κυβέρνηση της Ν./Δ. προχωρά ολοταχώς στην υλοποίηση. Με βασικό στόχο λιγότερους εκπαιδευτικούς, λιγότερους  μαθητές, λιγότερο δημόσιο σχολείο και με την προσφιλή  αυταρχική του τακτική και τη μέθοδο του «σοκ και δεος», το Υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά(αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου 2020-2021 - ΦΕΚ Ιούνιος 2020)

Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν,  εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις ,  αφήνοντας πλήθος συναδέλφους με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Οι κλάδοι των εκπαιδευτικών Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών Καλλιτεχνικής παιδείας και αρχιτεκτόνων – πολ. μηχανικών ουσιαστικά και τυπικά αφανίζονται από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!

  • Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από την Β΄και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Η ύπαρξη των κοινωνικών επιστημών στο δημόσιο σχολείο και κάτω από προϋποθέσεις δημιουργεί το κατάλληλο περιβάλλον για την αμφισβήτηση της υπάρχουσας τάξης πραγμάτων στην κοινωνία, την εργασία, τη μετανάστευση, τους πρόσφυγες, τις κοινωνικές ταυτότητες, τη παγκοσμιοποίηση, την αλληλεγγύη, είναι ένα αντικείμενο που σαφώς βρίσκεται εκτός από την οπτική του Υπουργείου.
  • Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας  γίνεται μονόωρο και μόνο  για την Α’ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του είναι πια παραπάνω από εμφανής! Για το Υπουργείο, οι μαθητές δεν χρειάζεται να γνωρίζουν όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα!
  • Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο  γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός  από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα  μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις! και πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών  θα οδηγηθούν αναγκαστικά  στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη
  • Με την κατάργηση της Γεωλογίας και Διαχείρισης φυσικών πόρων από τα μαθήματα επιλογής στα ΓΕΛ, πλήττεται για άλλη μια φορά  κλάδος των ΠΕΟ4.  Επίσης η κατάργηση των πρότζεκτ, που συχνά συνέδραμαν  στην συμπλήρωση ωραρίου, θα επηρεάσει πολλούς συναδέλφους διαφόρων ειδικοτήτων.
  • Όλοι οι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων( π.χ. ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4)  θα βρεθούν στο επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως προς τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους -που σε πολλές περιπτώσεις με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται μηδενικό-αλλά και ως προς τη διατήρηση της οργανικής τους θέσης, για όσους διέθεταν τέτοια.
  • Το δημόσιο σχολείο, και ειδικά  το Λύκειο , χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε,  καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.

Οι εκπαιδευτικοί και τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκαν αντιμέτωποι με αρνητικές εργασιακές και μορφωτικές συνέπειες των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα ,που εφάρμοσαν  προηγούμενες 

 κυβερνήσεις, προκειμένου να τα προσαρμόσουν στους στόχους των «νέων σχολείων» τους.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ με επιθετικό και αυταρχικό τρόπο ξεκινά την εφαρμογή του αντιεκπαιδευτικού νομοσχεδίου αλλάζοντας τα ωρολόγια προγράμματα στα πλαίσια της αντιεκπαιδευτικής-αντιδραστικής πολιτικής της. Είναι φανερό πως τα ωρολόγια προγράμματα του  Υπουργείου παιδείας:

  • υπακούουν  στην αποτελεσματικότερη  δημοσιονομική πειθαρχία με την  ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού.

Στερούν  αφενός από όλους τους εκπαιδευτικούς  των παραπάνω ειδικοτήτων διδακτικές ώρες, αφετέρου από τους αναπληρωτές κι ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των κλάδων τη δυνατότητα εργασίας, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με το φάσμα της ανεργίας. Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες συνάδελφοι σε καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.

  • υπονομεύουν τη μονιμότητα στην εργασία. Το υπουργείο Παιδείας δημιουργεί νέα “δεξαμενή’  πλεοναζόντων  καθηγητών  χωρίς ωράριο, υποψήφιων για διαθεσιμότητα και απολύσεις, ή  μόνιμα μετακινούμενων  σε 4 και 5 σχολεία, που δεν θα μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση.  Είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ επί Αρβανιτόπουλου,  που τότε έγιναν με την κατάργηση ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων.
  • εναρμονίζονται με το  αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων,  όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις,  τα τελευταία χρόνια και στη συγκεκριμένη πολιτική συγκυρία  του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε.  Ότι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ότι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει  ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.

 

 Αυτή είναι η επιλογή που προωθεί η κυβέρνηση με το νόμο και τις αντιεκπαιδευτικές  μεταρρυθμίσεις: ένα Λύκειο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα λύκειο εξειδίκευσης, ένα λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώσεις, ένα λύκειο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση.

Σ΄αυτές τις συνθήκες δε χωρά καμία  τεχνητή αντιπαράθεση μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων , που καλλιεργεί συνειδητά η κυβέρνηση προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές- αντιεκπαιδευτικές  ρυθμίσεις και μέτρα που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Σύσσωμος ο κλάδος να αντιδράσει άμεσα διεκδικώντας:

- Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.

- Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. ¨όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

-Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει.

- πλήρη διασφάλιση των εκπαιδευτικών θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους

- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί .Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών.

- Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα.

- Δημόσιο, δημοκρατικό  και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων χωρίς αποκλεισμούς

Συνεχίζουμε κλιμακώνουμε τους αγώνες μας για την κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση στην περιοχή τοποθέτησής τους
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση στην περιοχή τοποθέτησής τους