Πραγματικές εξετάσεις είναι ο αγώνας για μια κοινωνία που δεν θα περισσεύει κανείς
«Σε μια κοινωνία που στηρίζεται στην εκμετάλλευση, τα παιδιά ξεχωρίζονται, όπως και οι μεγάλοι, σε δύο κατηγορίες, σε κείνα που πρόκειται ν’ αποτελέσουνε τη συνέχεια της κυρίαρχης τάξης και  κείνα που πρόκειται ν’ αποτελέσουνε το μεγάλο στρατό της δουλειάς, που δεν πληρώνεται όλη». Δ. Γληνός 

Ανακοίνωση από την Αγωνιστική Παρέμβαση Πειραιά

Στην τελική ευθεία του εξεταστικού Μαραθωνίου

 

          Περίπου 100 χιλιάδες υποψήφιοι από τη Δευτέρα μπαίνουν στην τελική ευθεία του εξεταστικού Μαραθώνιου, ενώ χιλιάδες αποκλείστηκαν στη διαδρομή από την Α΄ Δημοτικού. Οι εξετάσεις αποτελούν τον ορατό μηχανισμό της επιλεκτικής- απορριπτικής  λειτουργίας του σχολείου παίζοντας καθοριστικό ρόλο στη διευρυμένη αναπαραγωγή των κοινωνικών τάξεων και ανισοτήτων. Πέρα από τον μαζικό αποκλεισμό των υποψηφίων, κυρίως από τις ασθενέστερες τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας, επιβάλλουν έναν ολοκληρωτικό έλεγχο στην εκπαιδευτική διαδικασία και χρησιμοποιούνται σαν εργαλεία που μετατρέπουν τη διαδικασία της μόρφωσης σε εξάσκηση για το κυνήγι «χρήσιμων γνώσεων» που αποφέρουν βαθμούς.

Ας μη μας διαφεύγει η ουσία. Ο διαχωρισμός των "άξιων" από τους "μη άξιους" δεν αφορά την ανταπόκριση σε κάποια αντικειμενική γνώση, αλλά το ότι δε μπορούν όλοι οι νέοι να ελπίζουν σε μια αξιοπρεπή μόρφωση και αργότερα δουλειά, εισόδημα και ζωή. Οι εξετάσεις προσφέρουν τον άλλοθι στον κάθε Μητσοτάκη να ισχυρίζεται ότι τα παιδιά από το Περιστέρι είναι προορισμένα να γίνουν ψυκτικοί. Όσο υπάρχει ο κλειστός αριθμός εισακτέων, «numerus clausus», τόσο οι εξετάσεις θα λειτουργούν ως μηχανισμοί ταξικής επιλογής ευνοώντας τους μαθητές από τις προνομιούχες τάξεις και αποκλείοντας τους «άλλους». 

Εμείς λέμε στους μαθητές και τις μαθήτριές μας να αγωνιστούν για μια ζωή και μια κοινωνία που δεν θα περισσεύει κανείς και καμία, χωρίς αυταπάτες για κάθε είδους εξετάσεις και την "ατομική επιτυχία". Στις σημερινές συνθήκες παρατεταμένης κρίσης του απάνθρωπου καπιταλιστικού συστήματος η ατομική και συλλογική δράση για την ανατροπή του είναι αναγκαία, όσο ποτέ άλλοτε.

Πέρα από τις σπουδές που θα κατορθώσει να κάνει ή να μην κάνει κάθε νέος, εξαιτίας αυτού του άδικού συστήματος, η πραγματική πρόκληση είναι να βάλει τις γνώσεις του στην υπηρεσία του λαού. Είτε γίνει γιατρός και πρέπει να υπερασπιστεί σε μια πανδημία την επιστημονική γνώση και την υγεία του λαού κόντρα στο δόγμα "πρώτα η οικονομία" είτε γίνει ο "απαξιωμένος" εργάτης που κράτησε όρθια την κοινωνία το δύσκολο προηγούμενο διάστημα. 

Ασφυκτικές συνθήκες στα βαθμολογικά κέντρα

Οι συνθήκες βαθμολόγησης των γραπτών των υποψηφίων των πανελλαδικών εξετάσεων πιεστικές και ασφυκτικές επιδεινώνουν τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών. Ο διοικητικός μηχανισμός τη εκπαίδευσης και οι επιτροπές των εξετάσεων που στελεχώνονται με διαδικασίες  αδιαφάνειας και πελατειακών σχέσεων επιδιώκουν να διαμορφώσουν στους βαθμολογητές μια διεκπεραιωτική λογική όσον αφορά τη βαθμολόγηση των γραπτών με αποτέλεσμα να πιέζονται να βαθμολογήσουν περισσότερα γραπτά και γρηγορότερα. Δίνονται, συνήθως,  οδηγίες που χειραγωγούν και αλλοτριώνουν τους βαθμολογητές, πολλές φορές, για να καλυφθούν αστοχίες ή ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων.

Οι αμοιβές, ιδιαίτερα στους επιτηρητές, είναι άκρως εξευτελιστικές. Πέρα για πέρα δίκαιο αίτημα για αύξηση των αποζημιώσεων των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών στις εξεταστικές διαδικασίες.  Ωστόσο η οικονομική ανάσα για τους εκπαιδευτικούς μπορεί να υπάρξει μόνο με τη συλλογική διεκδίκηση και υλοποίηση του αιτήματος για αύξηση του μισθού, ώστε να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια.

Για την ανατροπή

Η νέα δευτεροβάθμια εκπαίδευση με τον νόμο Κεραμέως 4692/2020 συνιστά ένα αριστοκρατικό σύστημα, όπου θα κυριαρχεί η ταξική επιλογή, οι πολλαπλοί μηχανισμοί μορφωτικού αποκλεισμού των παιδιών των ασθενέστερων τάξεων και στρωμάτων και των απομακρυσμένων περιοχών της χώρας και η ταξική διαφοροποίηση των σχολείων με βάση τους νόμους της αγοράς. Ένα φτηνό, ευέλικτο πειθαρχημένο και με πανοπτικό σύστημα ελέγχου σχολείο με την τηλεκπαίδευση σε περίοπτη θέση. Ο αγώνας για την ανατροπή του νόμου 4692, της τροπολογίας για την τηλεκπαίδευση συνδέεται άρρηκτα με το όραμα για ένα σχολείο που να αγκαλιάζει όλα τα παιδιά χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.

Η ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ συμμετέχει στην ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τσιπρας
Νέα πολιτική κινητικότητα μετά την παρουσίαση της «Ιθάκης» του Τσίπρα: «Και όμως γυρίζει!»
Κύκλοι προσκείμενοι στον Αλέξη Τσίπρα περιγράφουν την ομιλία και το εγχείρημα της «Ιθάκης» ως μια πρωτοβουλία που επανέφερε στο επίκεντρο τη συζήτηση...
Νέα πολιτική κινητικότητα μετά την παρουσίαση της «Ιθάκης» του Τσίπρα: «Και όμως γυρίζει!»
αυγη
Παραίτηση Σπύρου Σουρμελίδη από την Αυγή μετά το επίμαχο Κυριακάτικο πρωτοσέλιδο – Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ
Παραίτηση του διευθυντή της «Αυγής» μετά από αντιδράσεις για πρωτοσέλιδο
Παραίτηση Σπύρου Σουρμελίδη από την Αυγή μετά το επίμαχο Κυριακάτικο πρωτοσέλιδο – Αντίδραση ΣΥΡΙΖΑ
πεσυε
Νέα ανοιχτή συνέντευξη τύπου από την ΠΕΣΥΕ για τα ζητήματα των Συμβούλων Εκπαίδευσης
Η πρόσκληση έρχεται μετά την επιτυχημένη διοργάνωση του 1ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της ΠΕΣΥΕ, ενώ η συνέντευξη θα επικεντρωθεί στις προκλήσεις, τον...
Νέα ανοιχτή συνέντευξη τύπου από την ΠΕΣΥΕ για τα ζητήματα των Συμβούλων Εκπαίδευσης
Κώστας Καραμανλής
Παρέμβαση Κώστα Καραμανλή: Να ακούμε τη φωνή των αγροτών και να καταλαβαίνουμε την αγωνία τους
Κώστας Καραμανλής: Η υπαίθρος σε κρίση και η ανάγκη στήριξης των αγροτών
Παρέμβαση Κώστα Καραμανλή: Να ακούμε τη φωνή των αγροτών και να καταλαβαίνουμε την αγωνία τους