Η μεγάλη στιγμή για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών πλησιάζει. Η γραμμή του τερματισμού αυτού του δύσκολου αγώνα αρχίζει να αχνοφαίνεται. Οι μαθητές της Γ’ Λυκείου κατακλύζονται από πληθώρα συναισθημάτων. Το άγχος και η ανακούφιση πάλλονται μέσα τους και το διακριτικό μειδίαμα, που έχει αρχίσει να σχηματίζεται στα πρόσωπά τους συνοδεύεται από τον τρόμο και την κούραση, που εμφανίζεται στα μάτια τους. Τελικά, ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στο δύσβατο μονοπάτι που διένυσαν, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι τα μέτρα και οι αποφάσεις που πάρθηκαν λειτούργησαν ωφέλιμα για αυτούς, χωρίς βέβαια να αγνοούν την ψυχολογική πίεση και φθορά που υπέστησαν.
Πιο συγκεκριμένα, ο Κώστας από τη Θεσσαλονίκη και η Στέλλα από τη Ζάκυνθο, υπογραμμίζουν το άγχος που συνοδεύει τους μαθητές μέχρι και την τελευταία στιγμή, αλλά και το αίσθημα αβεβαιότητας που επικρατεί μέσα τους.
«Τα χρονικά περιθώρια στενεύουν, το άγχος μεγαλώνει και οι μαθητές της Γ’ Λυκείου εντείνουν όσο μπορούν τις προσπάθειές τους. Προσωπικά πιστεύω ότι υπό κανονικές συνθήκες θα είχα περισσότερο άγχος γιατί θα είχα λιγότερο χρόνο και περισσότερη ύλη για να διαβάσω, αλλά και πάλι, με τις αλλαγές στον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων, κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος για τίποτα. Καλή τύχη σε όλες και όλους.»
«Οι αλλαγές στην καθημερινότητα μας, ο φόβος και το άγχος για την εξέλιξη του ιού, τα μαθήματα εξ αποστάσεως, ο εγκλεισμός, η αβεβαιότητα που υπήρχε για ένα διάστημα σχετικά με την ύλη και την ημερομηνία διεξαγωγής των πανελληνίων είχαν αρνητική επίδραση στη ψυχολογία μου, επηρεάζοντας και το διάβασμα μου, τουλάχιστον στην αρχή. Τα διαδικτυακά μαθήματα δεν ήταν το ιδανικό καθώς η διαπροσωπική επαφή είναι αναντικατάστατη και τα τεχνικά προβλήματα αναπόφευκτα. Παρά το γεγονός ότι η καραντίνα έληξε, το άγχος επιτείνεται, καθώς οι Πανελλαδικές πλησιάζουν. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να είμαστε αισιόδοξοι και να καταβάλουμε την απαιτούμενη προσπάθεια, ώστε να πετύχουμε τον στόχο μας και στο τέλος να ανταμειφθούμε γι’ αυτό.»
Αντίθετα, η Ραφαέλα από την Κέρκυρα αναγνωρίζει μεν την ταραχή που υπέστη, καταλήγοντας όμως στο συμπέρασμα ότι με τον ορθό προγραμματισμό και διαχείριση, τα οφέλη της κατάστασης και η πιο αισιόδοξη πλευρά μπορούν να εμφανιστούν.
Η θεωρητικά προκαθορισμένη καθημερινότητά μου, ως μαθήτρια της Γ’ Λυκείου, άλλαξε όταν μια συνηθισμένη ημέρα του Μαρτίου, κυκλοφόρησε η είδηση για το κλείσιμο των σχολείων και λίγο αργότερα για τα μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας. Για έναν άνθρωπο σαν εμένα που οι καθημερινές διαπροσωπικές επαφές με γεμίζουν ενέργεια, η περίοδος αυτή ήταν δύσκολη. Χρειάστηκε πολύς χρόνος για να επαναπρογραμματίσω το διάβασμά μου και ενίοτε το άγχος αυξάνονταν. Η ανακοίνωση της μείωσης της ύλης, λοιπόν, μου φάνηκε ανακουφιστική, χωρίς όμως να επιφέρει την ανάπαυσή μου. Το νέο για την επανέναρξη των σχολικών μαθημάτων, με έβρισκε αντίθετη, καθώς θεωρούσα πως είναι μια παρακινδυνευμένη ενέργεια, χωρίς όμως να διαφοροποιήσει τον προγραμματισμό μου. Ίσως τελικά, η περίοδος της καραντίνας ωφέλησε τους υποψήφιους των Πανελληνίων, ανάλογα βέβαια και με τη διαχείριση του καθενός. Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους μας!
Τέλος, ο Γιάννης απ’ τη Θεσσαλονίκη, παρουσιάζει τα γεγονότα, φορτισμένος συναισθηματικά σε κάθε περίπτωση, με βάση τις αλλαγές που σημειώθηκαν στην καθημερινότητα του, κλείνοντας δηλώνει πεπεισμένος ότι όποια γνώμη και αν επικρατεί τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής.
Περισσότερος χρόνος για διάβασμα, περισσότερος ελεύθερος χρόνος και περισσότερος ύπνος ήταν οι πρώτες μας σκέψεις μετά το lock down. Γρηγορά όμως ήρθε η ψυχολογική κούραση. Ο εγκλεισμός και η απομάκρυνση από τους φίλους, κλόνισε την ψυχολογία μου και αυτό είχε αρνητικό αντίκτυπο στο διάβασμα μου. Η μείωση της ύλης ήρθε ως ελαφρυντικό στην όλη κατάσταση και έτσι οι περισσότεροι ανακουφιστήκαμε. Η αναμονή για την ανακοίνωση των ημερομηνιών των εξετάσεων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως βασανιστική. Έτρεμα μπροστά στην ιδέα ότι θα χάσω ένα ακόμα καλοκαίρι για να προετοιμάζομαι. Η ημερομηνία που αποφασίστηκε ήταν κατευναστική. Συνολικά οι αποφάσεις για τους μαθητές της Γ’ λυκείου ήταν κατά βάση ικανοποιητικές. Δυστυχώς όμως, πολλοί άνθρωποι έχασαν την ζωή τους εξαιτίας του ιού. Τελικά, καμία δυσκολία δεν μπορεί να συγκριθεί με την άδικη απώλεια μιας ανθρώπινης ζωής.
Ευχόμαστε, λοιπόν και εμείς με τη σειρά μας, ολόψυχα καλή επιτυχία στους υποψήφιους των Πανελληνίων αλλά και τους συγχαίρουμε για το θάρρος που έχουν, συμμετέχοντας σε αυτόν το δύσκολο αγώνα που φαίνεται ότι θα βγάλουν εις πέρας, χωρίς τελικά να πτοηθούν από τις αντίξοες συνθήκες. Το άγχος, αλλά και τα υπόλοιπα αισθήματα που συσσωρεύονται αυτή την περίοδο στους μαθητές είναι απολύτως φυσιολογικά. Μπορεί αυτό το σημείο να αποτελεί τη γραμμή του τερματισμού των μαθητών, αλλά παράλληλα δεν πρέπει λησμονούμε και τη γραμμή εκκίνησης που βρίσκεται λίγο παραδίπλα. Η ζωή δεν τελειώνει εδώ και ούτε κρίνεται από μια κόλλα χαρτί. Ανεξαρτήτως αποτελέσματος, όλοι θεωρούνται επιτυχημένοι και τίποτα δεν θεωρείται δεδομένο. Αφού καταφέρατε λοιπόν με επιτυχία να βαδίσετε και εν τέλει να διανύσετε το μονοπάτι των μαθητικών σας χρόνων, ήρθε η ώρα να τρέξετε στο δρόμο της ζωής, οπού εκεί τίποτα δεν χαρίζεται, συγχωρείται ή επαναλαμβάνεται. Καλή αρχή και καλή τύχη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη