Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Εδώ και μήνες με άρθρα μας στον τύπο και παρεμβάσεις μας επισημάναμε ένα χρόνιο αίτημα των Διδακτόρων – Μελών του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) των Πανεπιστημίων. Ωστόσο, αποφεύγετε να τοποθετηθείτε στο δίκαιο αίτημα για την εξέλιξή μας σε θέσεις Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), κατόπιν αξιολόγησης. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο αρμόδιος υφυπουργός για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης υποβάθμισε ακόμα περισσότερο τη θέση μας, αποκλείοντας τα μέλη Ε.ΔΙ.Π. από τη διαδικασία εκλογής του πρύτανη. Το να απαξιώνει ένας πολιτικός τους πολίτες μίας χώρας αποφεύγοντας να συζητήσει τα δίκαια αιτήματά τους και υποβαθμίζοντας περαιτέρω τον ρόλο τους δεν συνιστά ορθή πολιτική πράξη ούτε συνάδει με το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Ουσιαστικά, μία κατηγορία ακαδημαϊκού και διδακτικού προσωπικού με διδακτορικά, μεταδιδακτορικές έρευνες, αξιόλογο συγγραφικό και ερευνητικό έργο, αλλά και διακρίσεις, είναι εγκλωβισμένη στη στασιμότητα, χωρίς καμία ουσιαστική προοπτική εξέλιξης, μολονότι υποστήριξε και υποστηρίζει ενεργά την κοινή προσπάθεια για την κάλυψη των αναγκών των υποστελεχομένων ελληνικών πανεπιστημίων.
Κυρία υπουργέ, δεν ζητούμε κάποια χαριστική διάταξη, όπως έχει υπάρξει με άλλες κατηγορίες προσωπικού στο παρελθόν, με λιγότερα, μάλιστα, τυπικά προσόντα. Ζητούμε την εξέλιξή μας, κατόπιν κρίσης. Να αξιολογηθούμε, δηλαδή, και όποιοι από εμάς έχουν τα τυπικά προσόντα να εξελιχθούν σε μέλη Δ.Ε.Π., προσφέροντας από το νέο τους θεσμικό ρόλο πολλά περισσότερα για τις διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες των πανεπιστημίων. Η εύκολη απάντηση, στο δίκαιο αίτημά μας, να διεκδικήσουμε νέες θέσεις Δ.Ε.Π. είναι a priori αβάσιμη, μια που αφενός οι νέες θέσεις που προκηρύσσονται είναι λίγες και οι περισσότερες αφορούν εξελίξεις μελών Δ.Ε.Π., και αφετέρου στα τμήματα που υπηρετούμε κατά βάση προκηρύσσονται νέες θέσεις σε άλλα γνωστικά αντικείμενα που δεν θεραπεύονται σε αυτά, αφού ούτως ή άλλως εμείς, ως Διδάκτορες – Ε.ΔΙ.Π., καλύπτουμε τις ανάγκες των τμημάτων μας, ως διδακτικό, όμως, προσωπικό β΄ κατηγορίας. Υπάρχει, βέβαια, και η λύση να ακολουθήσουμε το brain drain και να φύγουμε στο εξωτερικό, ακολουθώντας τους χιλιάδες επιστήμονες που αναζήτησαν ένα καλύτερο μέλλον εκτός Ελλάδας. Αρκετοί από μας έχουν ήδη φύγει και έχουν ξεκινήσει μία νέα ακαδημαϊκή καριέρα κυρίως σε ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Ευελπιστούμε, με βάση τα όσα ο ίδιος ο κ. πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει, ότι η κυβέρνηση δεν επιθυμεί να ενθαρρύνει το brain drain, αλλά να το ανακόψει.
Απευθύνουμε μία ύστατη έκκληση σε σας, ως πολιτική προϊσταμένη του Υπουργείου Παιδείας, να ασχοληθείτε με το ζήτημά μας και ευελπιστούμε να ικανοποιήσετε το δίκαιο αίτημά μας προς όφελος όλων, μακριά από συντεχνιακές πιέσεις και ιδεολογικές αγκυλώσεις, με ρεαλισμό και γνώμονα τις συνταγματικές αρχές της αξιοκρατίας και της αναλογικότητας.
Πρωτοβουλία Διδακτόρων Ε.ΔΙ.Π. Ελληνικών Πανεπιστημίων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη