Tα «κενά» και τα «πλεονάσματα» της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής για το ΠΥΣΔΕ Δυτ. Θεσσαλονίκης
Ενημερωτικό για τις αποφάσεις του ΠΥΣΔΕ Δυτ. Θεσ/νίκης (Τετάρτη 13/5) για τα «κενά» και τα «πλεονάσματα» της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Συμμετείχαμε στη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ την Πέμπτη 14/5 με θέμα τον καθορισμό των κενών και των πλεονασμάτων στα σχολεία με βάση τα οποία θα γίνουν όλες οι φάσεις των τοποθετήσεων (υπεράριθμοι / βελτίωση / μετάθεση / διάθεση). Υπερασπίζοντας τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων και στη βάση αποφάσεων του κλάδου, καταψηφίσαμε τους πίνακες γενικής παιδείας και ειδικής αγωγής, όπως προτάθηκαν από τη Διεύθυνση.  

Συγκεκριμένα

  • Τα κενά και οι πλεονάζοντες δεν προσδιορίζονται από τους συλλόγους διδασκόντων, αλλά μόνο από τη γραμματεία της Διεύθυνσης με συγκεκριμένη φόρμα και μόνο οι Διευθυντές έχουν γνώμη όταν συντάσσονται οι πίνακες κενών και πλεονασμάτων το Μάρτιο για τις μεταθέσεις.
  • Τα κενά και οι πλεονάζοντες υπολογίζονται στη βάση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων (στοίβαγμα μαθητών στα τμήματα, αυξημένο ωράριο, μειώσεις ωρών μαθημάτων και εργαστηρίων, χωρίς υπολογισμό των ολιγομελών, Ξένες Γλώσσες, κ.ά.).
  • Η Διεύθυνση και το ΠΥΣΔΕ αρνήθηκαν να συντάξουν τους πίνακες με βάση τις προτάσεις που κατατέθηκαν από τις ΕΛΜΕ το Μάρτιο για τις μεταθέσεις.
  • Για 1.126 συναδέλφους (385 υπεράριθμοι, 28 έχουν έρθει με μετάθεση, 630 ζητούν βελτίωση, 83 στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ) που συμμετέχουν αυτή την περίοδο στις υπηρεσιακές μεταβολές, τα κενά που καθόρισε το ΠΥΣΔΕ είναι μόνο 198!
  • Παρά τον εμπαιγμό που υφίστανται από όλες τις κυβερνήσεις οι μαθητές με ειδικά προβλήματα, γιατί καμία χρονιά δεν καλύφθηκαν οι ανάγκες σε καθηγητές, το ΠΥΣΔΕ ακολούθησε τις απαράδεκτες οδηγίες του υπουργείου που μειώνουν τα κενά κατακόρυφα
  • Το ΠΥΣΔΕ στην αρχή της χρονιάς για τις προσλήψεις των αναπληρωτών προσδιόρισε τα κενά για την ειδική αγωγή σε 168 (113 για τα Τμήματα Ένταξης και 55 για τα Ειδικά Σχολεία), στη συνέχεια το Νοέμβριο 2019 για τα Τ.Ε. τα μείωσε σε 74 (33 ΠΕ02, 34 ΠΕ03, 7 ΠΕ04) και το Μάρτιο σε 66 για  τα Τ.Ε. (29 ΠΕ02, 30 ΠΕ03, 7 ΠΕ04) και 42 στα ειδικά σχολεία (σύνολο 108).  
  • Η Περιφερειακή Διεύθυνση το Μάρτιο με μια απαράδεκτη πρακτική προσδιόρισε τα οργανικά κενά για την ειδική αγωγή σε ακόμη λιγότερα και από αυτά που απέστειλε η ΔΔΕ. Τα μείωσε από 108 σε 92 (7 λιγότερα στην ειδικότητα ΠΕ02, 7 στην ειδικότητα ΠΕ03 και 2 στην ειδικότητα ΠΕ82)
  • Οι μειωμένες οργανικές θέσεις στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή δεν αποτυπώνουν τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων. Κάθε χρόνο είναι εκατοντάδες τα κενά που χρειάζεται να καλυφθούν με αναπληρωτές. Φέτος ξεπέρασαν τις 550 οι προσλήψεις σε γενική παιδεία, ειδική αγωγή, ενισχυτική διδασκαλία και προσφυγικές δομές.

Η εφαρμογή μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προώθησαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις με βασική επιδίωξη την ελαχιστοποίηση των κενών και τη δημιουργία νέων «δεξαμενών» πλεοναζόντων εκπαιδευτικών διαμορφώνουν μια πολύ δυσοίωνη κατάσταση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Η κατάσταση αυτή θα ενταθεί ακόμη περισσότερο στα πλαίσια των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που προωθεί η σημερινή κυβέρνηση. Για να καλύπτουν την πολιτική της αδιοριστίας και να «εξοικονομήσουν» προσωπικό, εφαρμόζουν σχετικά με τις τοποθετήσεις ένα πλαίσιο που μειώνει τα διδακτικά κενά και αυξάνει τις υπεραριθμίες. Πιο συγκεκριμένα:  Ο υπολογισμός των κενών  γίνεται μόνο με τις πρώτες αναθέσεις μαθημάτων, το διδακτικό κενό δίνεται στις 12 ώρες, αντί στις 10 ώρες - αφού 20 είναι ο μέσος όρος του ωραρίου διδασκαλίας - και  υπεράριθμος χαρακτηρίζεται κάποιος όταν δεν συμπληρώνει12 ώρες μαθημάτων Α΄ ανάθεσης, αντί όταν του υπολείπονται 12 και περισσότερες ώρες για να συμπληρώσει ωράριο.

 

Δεν είναι όμως άμοιροι ευθυνών και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, που ακολουθούν τις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και δεν αποδέχθηκαν τις  προτάσεις καταθέσαμε στο ΠΥΣΔΕ και προωθούν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

  • Δεν έκαναν αποδεκτή την πρόταση που καταθέσαμε να δοθούν ως οργανικές θέσεις τα 110 κενά που προκύπτουν από αντίστοιχες συνταξιοδοτήσεις συναδέλφων, αντί να δοθούν για λειτουργικά κενά μετά την 1/9/2020, ώστε να είναι στην επιλογή των 1.126 συναδέλφων που συμμετέχουν σε όλες τις φάσεις των οργανικών τοποθετήσεων.
  • Ζητήσαμε να μειωθούν οι πλασματικά υπεράριθμοι και  να υιοθετήσει το ΠΥΣΔΕ  ως τρόπο υπολογισμού αυτόν που εφαρμόζεται και σε άλλα  ΠΥΣΔΕ να κρίνονται ως υπεράριθμοι όσοι συνάδελφοι υπολείπονται σε μαθήματα Α΄ ανάθεσης από 12 ώρες και πάνω. Με τον τρόπο αυτόν οι υπεράριθμοι, όπως υπολογίσαμε με τα στοιχεία της Διεύθυνσης, μειώνονται κατά 135 και από 385 θα είναι 250. Η πρόταση αυτή δεν εγκρίθηκε από τα άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ.
  • Ψηφίσαμε υπέρ της ένστασης συναδέλφισσας ειδικότητας ΠΕ85 που ζητάει να προσμετρούνται στον υπολογισμό των κενών και στους ΠΕ85, αναλογικά με άλλες ειδικότητες, και οι ώρες του μαθήματος της τεχνολογίας που το έχουν πρώτη ανάθεση. Υποστηρίξαμε την ένσταση από άποψη αρχών και ισοτιμίας που πρέπει να ισχύει για όλες τις ειδικότητες να συνυπολογίζονται τα μαθήματα Α΄ ανάθεσης στον προσδιορισμό των κενών. Τα άλλα μέλη του ΠΥΣΔΕ την απέρριψαν.
  • Ενημερώνουμε ότι σε προηγούμενη συνεδρίαση του ΠΥΣΔΕ δεν αποδεχθήκαμε ένσταση συνάδελφου ειδικότητας ΠΕ04.01 που προέρχεται από αλλαγή της ειδικότητας ΠΕ12.10 (Ραδιοηλεκτρολόγοι) και στα πλαίσια του νόμου 4521/2018 περί ενοποιήσεων ειδικοτήτων επέλεξε να αλλάξει ειδικότητα, γιατί θα δημιουργούσε προβλήματα συνολικά στον κλάδο ΠΕ04. Ο συνάδελφος ήθελε να διατηρήσει την αρχαιότητα στην οργανική θέση που είχε ως ΠΕ12.10 και όχι σε αυτήν που απέκτησε με  τη νέα ειδικότητα του ΠΕ04.01. Σημειώνουμε ότι θα μπορούσε να διατηρήσει την αρχαιότητα  στην οργανική θέση που κατείχε διατηρώντας την ίδια ειδικότητα ως ΠΕ84, όμως δεν το επέλεξε.  

Η καταψήφιση από τους αιρετούς των κενών και των πλεονασμάτων στις ΔΔΕ είναι και απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (13/3/2019), ενώ με νεότερες αποφάσεις ΟΛΜΕ (25/2/2020) και ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης (26-2-2020) διεκδικούν να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των κενών  και πλεονασμάτων και να γίνεται στη βάση των προτάσεων του κλάδου. Οι αποφάσεις των ΟΛΜΕ και ΕΛΜΕ  τέθηκαν και προωθήθηκαν μόνο από τον αιρετό που είναι εκλεγμένος από τις Παρεμβάσεις και με βάση αυτές καταψήφισε τους πίνακες.

Ο υπολογισμός των διδακτικών κενών πρέπει να γίνεται σύμφωνα με την πραγματικότητα, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Τότε, όχι μόνο δε θα υπάρξουν πλεονάσματα, αλλά θα φανούν και οι μεγάλες ανάγκες των σχολείων για μόνιμους μαζικούς διορισμούς. Το εκπαιδευτικό κίνημα οφείλει να αντισταθεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων – Ε.Ε – ΟΟΣΑ.

 

  ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΙΕΣ

  • Οργανικά υπεράριθμος χαρακτηρίζεται κάθε συνάδελφος που δεν συμπληρώνει 12 ώρες με μαθήματα Α΄ ανάθεσης στη σχολική μονάδα που ανήκει οργανικά.
  • Στα σχολεία που καταγράφονται υπεραριθμίες, όποιος συνάδελφος επιθυμεί από τις αντίστοιχες ειδικότητες, μπορεί να κάνει αίτηση για να χαρακτηριστεί υπεράριθμος.
  • Το ΠΥΣΔΕ στις 29/5 θα κρίνει σε κάθε ειδικότητα και σε κάθε σχολείο με βάση της αιτήσεις τους και με κριτήριο την αρχαιότητα της οργανικής θέσης, ποιοι συνάδελφοι θα χαρακτηριστούν υπεράριθμοι.
  • Στα σχολεία και στις ειδικότητες που καθορίστηκαν υπεραραριθίες, αν κανείς συνάδελφος δεν κάνει αίτηση για να χαρακτηριστεί υπεράριθμος, το ΠΥΣΔΕ θα χαρακτηρίσει ως υπεράριθμο τον τελευταίο συνάδελφο που έχει τοποθετηθεί οργανικά στην αντίστοιχη ειδικότητα.
  • Οι εκπαιδευτικοί που στα σχολεία τους και στην ειδικότητά τους καθορίστηκαν υπεραριθμίες, και οι ίδιοι παρά τη θέληση τους κρίθηκαν υπεράριθμοί, έχουν δικαίωμα να μην κάνουν αίτηση για λύση της υπεραριθμίας τους.
  • Οι εκπαιδευτικοί έχουν δικαίωμα να υποβάλουν ενστάσεις όταν διαφωνούν με τον καθορισμό από το ΠΥΣΔΕ αριθμητικά των υπεραριθμιών κατά ειδικότητα και σχολείο, καθώς και όταν ονομαστικά προσδιοριστούν οι υπεράριθμοι.
  • Οι εκπαιδευτικοί που έχουν χαρακτηριστεί υπεράριθμοι (είτε κάνουν αίτηση για ρύθμιση της υπεραριθμίας και δεν αλλάξουν θέση, είτε δεν κάνουν αίτηση) δε χάνουν την οργανική τους θέση.
  • Η υπεραριθμία ρυθμίζεται (συγκρινόμενοι μεταξύ τους οι υπεράριθμοι της ίδιας ομάδας) πρώτα σε οργανικό  κενό εντός της ομάδας που  ανήκει το σχολείο στο οποίο υπηρετεί ο υπεράριθμος εκπαιδευτικός.
  • Εκπαιδευτικός μπορεί να τοποθετηθεί σε οργανικό κενό άλλης (όμορης) ομάδας μόνο αν δεν υπάρχει κενό σε σχολείο της ομάδας στην οποία έχει την οργανική του και ταυτόχρονα υπάρχει κενό σε σχολείο της όμορης ομάδας το οποίο δε διεκδικεί υπεράριθμος εκπαιδευτικός που ανήκει σε αυτήν την ομάδα.

ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΩΝ

 

Στην ιστοσελίδα της διεύθυνσης είναι αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα των οργανικών τοποθετήσεων όλων των φάσεων. Συνοπτικά :

  • Για υπεραριρθμίες : μέχρι 11-6 χαρακτηρισμός υπεραρίθμων / ενστάσεις, από 2-6 έως 11-6 τοποθετήσεις υπεράριθμων / ενστάσεις  /  τελική τοποθέτηση.
  • Για τοποθετήσεις (μετάθεση – βελτίωση – διάθεση) από 11-6 έως 23-6 διαμόρφωση πίνακα κενών  / τοποθετήσεις  / ενστάσεις / τελική τοποθέτηση.
  • Τοποθετήσεις στα εναπομείναντα κενά από 23-6 έως 29-6 διαμόρφωση πίνακα κενών / τοποθετήσεις  / ενστάσεις / τελική τοποθέτηση.

 

 

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συνεργαζόμενοι

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα