Υπαναχώρηση Κεραμέως για τις εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια και την αύξηση των μαθητών ανά τάξη
Χωρίς εξετάσεις εισαγωγής στα Πρότυπα Λύκεια μετά τις αντιδράσεις - Δεν αυξάνεται τελικά ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη

* Αποσύρεται μετά τις αντιδράσεις το άρθρο 18 που προέβλεπε τη διεξαγωγή εξετάσεων για την μετάβαση των μαθητών από την Γ' Γυμνασίου στην Α' Λυκείου
* Δεν θα εφαρμοσθεί τελικά η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη 
* Εξετάζεται το ενδεχόμενο να αποσυρθεί και το άρθρο για τον ηλικιακό «κόφτη» στα ΕΠΑΛ

Η πρόθεση της υπουργού Παιδείας να επιβάλλει το δόγμα «εξετάσεις εξετάσεις εξετάσεις» και στα Πρότυπα Σχολεία έπεσε πάνω στις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε το άρθρο 18 του πολυνομοσχεδίου, το οποίο προέβλεπε τη διεξαγωγή επιπρόσθετων εξετάσεων για την μετάβαση των μαθητών από τη Γ' Γυμνασίου στην Α' Λυκείου. Μαζί με τα άρθρα για την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και τον ηλικιακό φραγμό στα ΕΠΑΛ, το άρθρο 18 συγκέντρωσε το μεγαλύτερο αριθμό σχολίων στη διάρκεια της διαβούλευσης. 

Μετά τις αντιδράσεις, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως αναγκάστηκε να αποσύρει το επίμαχο άρθρο του πολυνομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή στα τέλη Μαϊού. 

Η ρύθμιση προέβλεπε ότι η «εισαγωγή των μαθητών στην Α΄ τάξη του Πρότυπου Γυμνασίου και Πρότυπου Γενικού Λυκείου γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή δοκιμασία (τεστ) δεξιοτήτων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. καθορίζεται κάθε ειδικότερο ζήτημα σχετικά με τον τύπο των εξετάσεων ή της δοκιμασίας (τεστ) δεξιοτήτων, τη διαδικασία, τον χρόνο και τα αρμόδια όργανα για τη διενέργεια των εξετάσεων και τη διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας και των αποτελεσμάτων. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. συντονίζει την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει τον αδιάβλητο χαρακτήρα τους. Με όμοια διαδικασία καλύπτονται οι κενές θέσεις που προκύπτουν στις επόμενες τάξεις. Την ευθύνη για την ανωτέρω συμπληρωματική διαδικασία εξετάσεων έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται στα σχολεία που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ., για την εισαγωγή στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου ή του Λυκείου από τον χαρακτηρισμό του σχολείου ως Π.Σ. και εφεξής.

Επιπλέον, με την απόσυρση του άρθρου δεν θα μετατραπούν τελικά σε πρότυπα τα πανεπιστημιακά πειραματικά σχολεία, οι μαθητές των οποίων θα εισάγονται μέσω  κλήρωσης και θα μεταβαίνουν στο Λύκειο χωρίς εξετάσεις. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr, επί τάπητος έχει τεθεί και η απόσυρση του άρθρου 51 που προβλέπει τη θέσπιση ανώτατου ορίου εγγραφής στα ΕΠΑΛ, το οποίο αν τελικά ψηφιστεί και εφαρμοσθεί, θα οδηγήσει χιλιάδες μαθητές εκτός δημόσιας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, δηλαδή στα ιδιωτικά ΙΕΚ. Σημειώνεται ότι στη διάρκεια της διαβούλευσης το συγκεκριμένο άρθρο συγκέντρωσε περισσότερα από 1.200 σχόλια.

Αντιδράσεις από γονείς

Το διάστημα αυτό οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στα Πρότυπα Σχολεία απέστειλαν επιστολές τόσο προς την υπουργό Παιδείας όσο και στα πολιτικά κόμματα εκφράζοντας την αντίθεσή τους με το άρθρο 18. 

Οι σύλλογοι γονέων των Προτύπων Σχολείων Αναβρύτων, Βαρβακείου, Ευαγγελικής, Ζωσιμαίας, Ιωνιδείου ζητούσαν να διατηρηθεί το καθεστώς της αυτοδίκαιης μετάβασης των μαθητών/τριών από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο συνδεδεμένο Πρότυπο Λύκειο μέσω των απολυτήριων ενδοσχολικών εξετάσεων.

Οι μαθητές, όπως εξηγούν οι γονείς, εισάγονται στα Πρότυπα Γυμνάσια μέσω απαιτητικών και αδιάβλητων εξετάσεων, και επομένως όσοι καταφέρουν να περάσουν «έχουν ήδη αξιολογηθεί για τον εξαετή κύκλο φοίτησης που έχουν μπροστά τους στην ενιαία Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως άλλωστε προβλέπει ο έως τώρα ισχύων νόμος. Όπως όλοι γνωρίζουμε και είναι διεθνώς εδραιωμένο, η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποτελεί ενιαία οντότητα, ενιαία βαθμίδα, με ενιαίο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, δεν διαιρείται ούτε τεμαχίζεται». 

Επίσης υπογράμμιζαν ότι το νέο εξετασιοκεντρικό σύστημα θα εξαντλούσε τους μαθητές μιας και θα ήταν αναγκασμένοι να δώσουν τρεις φορές εξετάσεις, μια για την εισαγωγή τους στο Γυμνάσιο, μια για την εισαγωγή τους στο Λύκειο και μια για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, γεγονός που θα οδηγούσε και στην αύξηση των φροντιστηριακών μαθημάτων και στην οικονομική αφαίμαξη των οικογενειών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

20ο Νηπιαγωγείο Τρικάλων
Τρίκαλα: Το πρώτο παθητικό σχολείο της Ελλάδας είναι γεγονός
Το νέο σχολείο αποτελεί παράδειγμα καινοτομίας και βιωσιμότητας, ανοίγοντας το δρόμο για την κατασκευή ενεργειακά αποδοτικών δημόσιων σχολείων σε όλη...
Τρίκαλα: Το πρώτο παθητικό σχολείο της Ελλάδας είναι γεγονός
αστυνομία
Το πρωί δέρνεις τους γιατρούς και το βράδυ φέρνεις τον πατέρα σου στο νοσοκομείο: Σενάριο επιστημονικής φαντασίας...
Εσύ χαζεύεις στο κινητό σου για να περάσει η ώρα μέχρι να ξαναγίνει η ιατρική επίσκεψη... και ξάφνου βλέπεις τη φάτσα σου "εν ώρα εργασίας", το...
Το πρωί δέρνεις τους γιατρούς και το βράδυ φέρνεις τον πατέρα σου στο νοσοκομείο: Σενάριο επιστημονικής φαντασίας...
τεχνητή νοημοσύνη
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό
Περισσότεροι από τους μισούς μαθητές δεν μπορούν να διακρίνουν αν το περιεχόμενο που δημιουργεί η τεχνητή νοημοσύνη είναι αληθινό, σύμφωνα με νέα...
Έρευνα: Οι μισοί μαθητές δεν μπορούν να ξεχωρίσουν αν το περιεχόμενο που παράγει η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι αληθινό
Βιβλίο
«Καθεύδω υπό μανδραγόραν» – Τι σημαίνει και από πού προέρχεται η φράση;
Μια αρχαία και ποιητική έκφραση με ιδιαίτερο νόημα – Η σύνδεσή της με το φυτό του μανδραγόρα και την κατάσταση βαθύ ύπνου ή λήθαργου.
«Καθεύδω υπό μανδραγόραν» – Τι σημαίνει και από πού προέρχεται η φράση;