Τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία να ανοίξουν μόνο αν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών
ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΑΙΘ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Επιστροφή στην «κανονικότητα» υπόσχεται σταδιακά η κυβέρνηση της Ν. Δ. Ανάμεσα στα μέτρα επιστροφής περιλαμβάνεται και το σταδιακό άνοιγμα των σχολείων. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη, αυτό θα γίνει πιθανόν σε τρεις φάσεις: στην πρώτη (11 Μάη) θα επανέλθουν οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου, στη δεύτερη οι μαθητές των Λυκείων και Γυμνασίων και στην τρίτη (ενδεχόμενα την 1η Ιουνίου) θα ανοίξουν τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία.
Σε αντίθεση με την περιβόητη από τα ενορχηστρωμένα ΜΜΕ «υπευθυνότητα» της κυβέρνησης και την «άδολη» αυστηρότητά της στην απαγόρευση των συναθροίσεων και συνδικαλιστικών κινητοποιήσεων, σχεδιάζει να ανοίξει τα σχολεία χωρίς να έχει μεριμνήσει για τους απαραίτητους όρους προστασίας ούτε των παιδιών ούτε των εκπαιδευτικών.
Το άνοιγμα των σχολείων είναι πολύ σημαντικό πρωτίστως για τους μαθητές. Η παρατεταμένη καθήλωσή τους μπροστά σε οθόνες και η απώλεια της μαθητικής τους ρουτίνας – παρόλο που οι κυβερνήσεις πασχίζουν να την κάνουν όλο και πιο φορτική, ανώφελη και αποκρουστική – είναι μια ρουτίνα που την έχουν ανάγκη για κοινωνικούς και ψυχολογικούς λόγους.
Το παιδί που αποκόπτεται από το σχολείο χάνει και τον κοινωνικό του ρόλο, καθώς η ηλικιακή του ομάδα παύει να ταυτοποιείται από την χαρακτηριστική της δραστηριότητα. Αποκόπτεται από αυτήν την καθημερινή δραστηριότητα που το ρυθμίζει (όπως κι αν ανταπεξέρχεται στις υποχρεώσεις του). Από την άλλη, δεν πρέπει να υπάρχει καμία αγωνία για την «κάλυψη της χαμένης ύλης», διότι αυτό λύνεται εύκολα με μια αναδιάταξη της ύλης για την επόμενη χρονιά. Επομένως, σε αυτήν τη συγκυρία, η ανάγκη για άνοιγμα των σχολείων αφορά πρωτίστως στην κοινωνική και ψυχολογική παράμετρο και καθόλου στην κάλυψη ύλης. Αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο.
Στην «Οργανωμένη Ανευθυνότητα» της κυβέρνησης απαντάμε διεκδικώντας:
Όμως, το άνοιγμα των σχολείων πρέπει να συνοδεύεται και από τους απαραίτητους όρους για την ασφάλεια όλων.
1. Αποσυμφόρηση των αιθουσών δια της μείωσης των μαθητών σε επτά ανά τμήμα σε αίθουσες των 40 τ.μ. (5 τ. μ. ανά άτομο μαζί με τον διδάσκοντα).
- Τώρα γίνεται αντιληπτό από όλους πώς εναρμονίζονται οι υγειονομικές με τις παιδαγωγικές – διδακτικές ανάγκες για ολιγομελή τμήματα. (Αυτά, όμως, είναι για τις δημοκρατικές και πολιτισμένες κοινωνίες του μέλλοντος. Για την ώρα, χρήματα υπάρχουν μόνο για πυραύλους, για πληρωμένους κονδηλοφόρους, για τους ιδιώτες καναλάρχες και για τους κομματικά ημέτερους επιχειρηματίες προσκείμενους στην κυβέρνηση).
- Τώρα γίνεται αντιληπτό από όλους ότι η λύση στο πρόβλημα της ανεργίας των εκπαιδευτικών – οι μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών – είναι ταυτόχρονα και λύση στο υγειονομικό και παιδαγωγικό – διδακτικό πρόβλημα.
2. Εξασφάλιση δωρεάν από την πολιτεία μασκών, γαντιών και αντισηπτικών για όλα τα μέλη κάθε σχολικής μονάδας σε καθημερινή βάση. Υποχρεωτική η χρήση της μάσκας από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
3. Αποφυγή του υπερβολικού συνωστισμού με κυλιόμενη σχολική παρουσία για κάθε τάξη (μέρα παρά μέρα).
4. Διαγνωστικές εξετάσεις σε κάθε σχολική μονάδα για αποτελεσματική ανίχνευση και προστασία του συνόλου (τεστ για όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές πριν ανοίξουν τα Λύκεια, Γυμνάσια, Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία).
5. Μόνιμοι διορισμοί εργαζομένων για την καθαριότητα και απολύμανση κάθε σχολικής μονάδας (τουλάχιστον 4 καθαρίστριες πλήρους απασχόλησης για τα δημοτικά και 2 καθαρίστριες για τα Νηπιαγωγεία με ωράριο από 08:00 έως 16:00 – αποκλειστικά μια καθαρίστρια συνεχούς και μόνιμης απασχόλησης για τις τουαλέτες κάθε σχολείου και νηπιαγωγείου όπου θα γίνεται αυστηρώς και προσεκτικός καθαρισμός πριν και μετά τη χρήση τους από τα παιδιά).
6. Ειδική εξαίρεση μαθητών και άδειες μετ’ αποδοχών εκπαιδευτικών που οι ίδιοι ή συγγενικά πρόσωπα με τα οποία βρίσκονται υπό την ίδια στέγη ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Ειδικές άδειες μετ’ αποδοχών για γονείς που έχουν παιδί που πρέπει να παραμείνει στο σπίτι.
7. Άμεση αγορά και αντικατάσταση των θρανίων των Δημοτικών Σχολείων με ατομικά θρανιοκαθίσματα που δεν υπάρχουν σε κανένα Δημοτικό Σχολείο της χώρας και αντίστοιχη μέριμνα για τα Νηπιαγωγεία σύμφωνα με τις προτάσεις των Νηπιαγωγών.
8. Απολύμανση κάθε Σαββατοκύριακο των χώρων των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων από ειδικά συνεργεία απολύμανσης με ειδικά μηχανήματα σύμφωνα με τις επιστημονικές προδιαγραφές.
9. Να ισχύσει για τους εκπαιδευτικούς η εκ περιτροπής παρεχόμενη εργασία σε εβδομαδιαία βάση όπως θα ισχύει από τις 4/5/2020 στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.
10. Επέκταση της διευκόλυνσης ειδικής άδειας και σε άλλες ομάδες ευπαθείς/αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19 πέραν των εξής: α)Άτομα με βαριά καρδιοπάθεια, β) Άτομα με βαριά πνευμονοπάθεια, γ) Άτομα με αρρύθμιστο σακχαρώδη διαβήτη, δ) Καρκινοπαθείς υπό ενεργό χημειοθεραπεία ή ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία, ε) Μεταμοσχευμένοι ασθενείς, λαμβάνοντας υπόψη και άλλους παράγοντες όπως είναι η ηλικία και άλλα νοσήματα που χαρακτηρίζονται υποκείμενα.
11. Άρση των παραχωρήσεων για χρήση των χώρων των σχολείων (αύλειων και εσωτερικών) από συλλόγους και φορείς όταν αυτοί δεν διασφαλίζουν την απολύμανση των χώρων μετά από την χρήση τους.
– Για ποιο από τα παραπάνω έχει μεριμνήσει η «υπεύθυνη» και «προετοιμασμένη» κυβέρνηση της Ν. Δ. και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ;
– Πάλι πολιτική στον αυτόματο πιλότο; Πάλι το μπαλάκι στον εργαζόμενο λαό;
– Όπως πούλησαν τσάμπα πολιτική κλείνοντας τα σχολεία, έτσι κάνουν και τώρα ανοίγοντάς τα! Πριν πούλησαν καραντίνα και τηλεκπαίδευση όπως λάχει, τώρα πουλάνε κανονικότητα και ό,τι γίνει. Όμως, το έργο μιας δημοκρατικής κυβέρνησης δεν εξαντλείται σε άνοιξε – κλείσε και όποιον πάρει ο χάρος. Περιλαμβάνει την εξασφάλιση των όρων αποτελεσματικής ανταπόκρισης στο πρόβλημα.
Τα σχολεία δεν είναι πάρκινγκ παιδιών, για να αποδεσμευτούν οι γονείς και να τους στείλει η κυβέρνηση να δουλέψουν!
Επιπρόσθετα σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
- Όσον αφορά τους μαθητές , καταστρατηγείται η ισότιμη πρόσβαση μαθητών στην εκπαίδευση από την εκ περιτροπής παρουσία τους στο σχολείο αλλά κι από την απουσία εκείνων που οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες.
- Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς δεν υπάρχει ισότιμη μεταχείρισή τους σε σχέση με τους λοιπούς δημοσίους υπαλλήλους (βλ. εκ περιτροπής παρεχόμενη εργασία).
- Όσον αφορά τα μέτρα προφύλαξης υπάρχει ελλιπής πρόβλεψη για τη διασφάλιση της υγείας των εκπαιδευτικών και των μαθητών (διαφορετική ποσόστωση ατόμων ανά τ.μ. σε σχέση με άλλους εργασιακούς χώρους, μη υποχρεωτικά μέτρα προφύλαξης – μάσκες, ελλιπής πρόβλεψη για καθαριότητα και απολύμανση χώρων).
Η κυβέρνηση, λοιπόν, οργανωμένα αποπροσανατολίζει για το συγκεκριμένο πρόβλημα και από ευθύνη της Πολιτείας να παρέχει τις προϋποθέσεις για την μείωση στην έκθεση του κινδύνου του κορωνοϊού επενδύει στην ατομική ευθύνη με ατομικό – προσωπικό κόστος που αφορά από το ύψιστο δικαίωμα της ζωής έως το οικονομικό κόστος αγοράς μίας μάσκας.
Αν δεν μπορεί η κυβέρνηση να εξασφαλίσει τους παραπάνω όρους για την πλήρη λειτουργία των σχολικών μονάδων, ας το κάνει μόνο για την Γ΄ Λυκείου, για να μη βρεθούν αρκετοί μαθητές μπροστά στις εξετάσεις μετά από 3 μήνες αποχής από την τάξη. Παράλληλα, ας αρχίσει η κυβέρνηση να προετοιμάζεται, ώστε να είναι έτοιμα τα σχολεία από Σεπτέμβρη. Γιατί τότε δεν θα υπάρχει η «δικαιολογία» του αιφνιδιαστικού της πανδημίας.
Δε συμφωνούμε στα πειράματα κυβέρνησης και ΥΠΑΙΘ με την υγεία του λαού!
Τα σχολεία να ανοίξουν, σωστά και υπεύθυνα, μόνο αν πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις για την προστασία της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη