1. Εν μέσω πανδημίας, καταστάσεως έκτακτης ανάγκης και περιοριστικών μέτρων, με κλειστά τα σχολεία και σε συνθήκες που αντικειμενικά περιορίζουν τη δυνατότητα τέλεσης του δικαιώματος του συνέρχεσθαι και “συνδικαλίζεσθαι”, από την πλευρά των ΣΥΛΛΟΓΩΝ και των ΕΛΜΕ, το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία και το μέλλον της, με σκοπό να ψηφιστεί άμεσα. Πρόκειται για απαράδεκτη και εχθρική ενέργεια ενάντια στους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, γονείς μαθητές.
Ενδεικτικά:
Προωθείται η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη σε Δημοτικό και Νηπιαγωγείο ,
δημιουργεί νέα εμπόδια στην προσπάθεια των μαθητών να μορφωθούν
εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ
κλείνει τον δρόμο για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στα ΕΠΑΛ
επανέρχεται η αναγραφή της “διαγωγής”
δεν λαμβάνεται κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση των απαραίτητων υποστηρικτικών δομών του σχολείου για τη στελέχωσή τους με το αντίστοιχο προσωπικό(ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, κοινωνιολόγοι, κοινωνικοί Επιστήμονες)
οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευ-ση
τιμωρούνται για μια ακόμα φόρα οι αναπληρωτές δεν άρει την αντιεπιστημονική διάταξη για τους ΠΕ78 με σχετική τροπολογία (Ν.3794/2009 Αρ.39)
επαναφέρει την τιμωρητική αξιολόγηση
τροποποιεί τις κατευθύνσεις και τα μαθήματα με αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο
2. Για το μάθημα της Κοινωνιολογίας και τους εκπαιδευτικούς ΠΕ78
Η κυβέρνηση εν μέσω πανδημίας αντικαθιστά το μάθημα της Κοινωνιολογίας με τα Λατινικά στην κατεύθυνση Ανθρωπιστικών – Κοινωνικών Επιστημών, την οποία μάλιστα καταργεί!
Στην σημερινή κοινωνία η επίθεση κατά της κοινωνιολογίας και των κοινωνικών επιστημών βάλλει ευθέως εναντίον των θεμελίων της παιδείας, του πολιτισμού και της συνείδησης. Αποσκοπεί στην υπονόμευση της ίδιας της δυνατότητας των νέων για επιστημονική ορθολογική διερεύνηση του ανθρώπου και της κοινωνίας, άρα και στην αποτροπή της ικανότητας συνειδητής συγκρότησης υποκειμένων της γνώσης και του πράττειν μετά λόγου γνώσεως στο κοινωνικό γίγνεσθαι. Αποσκοπεί στην αναπαραγωγή παθητικών, χειραγωγήσιμων και άβουλων πειθήνιων όντων και όχι ενεργών πολιτών.
Δεν βάλλουμε εναντίον των Λατινικών και κάθε άλλου μαθήματος. Θεωρούμε ότι κάθε επιστήμη και κάθε ειδικότητα έχει θέση στην εκπαίδευση με παιδαγωγικό και επιστημονικό τρόπο.
Παιδαγωγικά και επιστημονικά σε μια κατεύθυνση που το 75% των τμημάτων είναι Κοινωνικών Επιστημών, η Κοινωνιολογία είναι αυτονόητο να κατέχει θέση εξεταζόμενου μαθήματος. Αυτό άλλωστε ζητάνε και Πανεπιστημιακά τμήματα με ανακοινώσεις τους.
Όμως προκαλεί η αφαίρεση του μαθήματος και τους εκπαιδευτικούς ΠΕ 78 στην Ιδιωτική εκπαίδευση. Το υπουργείο γνωρίζει ότι το μονό μάθημα που μπορούν να διδάξουν είναι η κοινωνιολογία. Εν μέσω πανδημίας η κυβέρνηση τους φέρνει το χαρτί της απόλυσης στο σπίτι.
3. Για τις κοινωνικές επιστήμες στην εκπαίδευση:
Τόσο η ΠΕΕΚΕ όσο και άλλοι φορείς - σύλλογοι Κοινωνικών Επιστημών, έχουμε επεξεργασμένες προτάσεις, για την ισόρροπη ανάπτυξη των Κοινωνικών Επιστημών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, από το Δημοτικό μέχρι το Λύκειο. Σε συνθήκες δημοκρατικού διαλόγου, είμαστε στην διάθεση του Υπουργείου να τις συζητήσουμε.
Η ΠΕΕΚΕ συμμετέχει σε όλες τις δράσεις, διαμαρτυρίες κατά του αντι-εκπαιδευτικού νομοσχεδίου.
ΖΗΤΑ:
1. Την απόσυρση του νομοσχεδίου
2. Την παραμονή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας ως Πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα
3. Μαζικούς διορισμούς σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της εκ-παίδευσης–καμία απόλυση συναδέλφου στην Ιδιωτική Εκπαίδευση.
Η Διοικούσα Επιτροπή της Π.Ε.Ε.Κ.Ε.
[email protected]
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη