Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση:
Το Υπουργείο Παιδείας στις 22/4/20, εν μέσω πανδημίας και σε συνθήκες άρσης ατομικών ελευθεριών έθεσε σε διαβούλευση το σχέδιο νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις», αποκαλύπτοντας την περιφρόνησή του σε κάθε διαδικασία διαλόγου, σε κάθε διαφορετική άποψη αλλά κυρίως στους κανόνες της δημοκρατικής λειτουργίας.
Απ΄ό,τι όμως φαίνεται, το νομοσχέδιο πρόκειται να αποκαλύψει πολλές πτυχές μιας βαθιά συντηρητικής, αναχρονιστικής και αντιεκπαιδευτικής αντίληψης που διακατέχει την ηγεσία του Υπουργείου.
Μία από τις πιο χαρακτηριστικές απόδειξη της αντίληψης αυτής –προς το παρόν-, είναι το άρθρο 51 του νομοσχεδίου στο οποίο αναφέρεται ότι ««Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη». Στο επόμενο άρθρο αναφέρεται ότι δικαίωμα εγγραφής ή μετεγγραφής στην Α και Β τάξη των ημερησίων ΕΠΑ.Λ. έχουν οι μαθητές έως 17 ετών.
Το γεγονός του ηλικιακού αυτού περιορισμού από μόνο του είναι μείζον διότι:
Η συγκεκριμένη ρύθμιση, στερεί βασικά μορφωτικά δικαιώματα από τους μαθητές αφού απαγορεύει:
στους απόφοιτους των ΓΕΛ να εγγράφονται στη Β΄ τάξη των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., για απόκτηση πτυχίου,
στους απόφοιτους των ΕΠΑ.Λ. να εγγραφούν για απόκτηση πτυχίου σε άλλο Τομέα από αυτόν που αποφοίτησαν και
στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. να εγγραφούν για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου Ειδικότητας στον ίδιο Τομέα. Αυτό συνεπάγεται αυτόματα πτώση του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ, τουλάχιστον 12%!
Δεν είναι όμως μόνο του αυτό το γεγονός..
Στην Αιτιολογική Έκθεση του σχεδίου νόμου, επί του άρθρου 51, αναφέρεται ότι:
“Με την προτεινόμενη τροποποίηση καθορίζεται μέγιστο ηλικιακό όριο για την εγγραφή στα ημερήσια ΕΠΑ.Λ., με σκοπό την αποτελεσματικότερη πρόληψη φαινόμενων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού, τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών. Παράλληλα, επιχειρείται η σταδιακή αποσυμφόρηση, από σκοπιάς μαθητικού δυναμικού, των ημερήσιων ΕΠΑ.Λ., με γνώμονα τη συνολική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας διά του εξορθολογισμού της αριθμητικής σχέσης εκπαιδευτικού και μαθητή.”
Είναι η πρώτη φορά που τόσο απροκάλυπτα δηλώνεται αφενός μεν ότι επιχειρείται νομοθετικά(!) η μείωση του αριθμού των μαθητών και αφετέρου ότι υπεύθυνοι για τη σχολική βία είναι οι μαθητές άνω των 17 ετών.
Δεν πρόκειται απλά για μία αντιεπιστημονική ρύθμιση. Αποκαλύπτεται μια βαθιά συντηρητική αντίληψη της εκπαιδευτικής λειτουργίας.
Όσον αφορά την ουσία της διάταξης αυτής, υπάρχει ήδη έντονος προβληματισμός στους καθηγητές αλλά και στους μαθητές των ΕΠΑ.Λ. για τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Οι μαθητές που πλήττονται από το ηλικιακό όριο τι επιλογές έχουν; Τα λίγα Εσπερινά ΕΠΑ.Λ. ανά την Ελλάδα, όπου υπάρχουν, είναι ήδη σε πολύ μεγάλη πληρότητα και αρκετά από αυτά δεν διαθέτουν όλες τις ειδικότητες. Μήπως η κυβέρνηση τους κατευθύνει στα Ι.Ε.Κ. (ιδιωτικά και δημόσια), μήπως θέλει να τους στείλει στα διετή προγράμματα που είναι σε αναστολή το σχολικό έτος 2019-20 ή υπάρχει κάτι άλλο στην ατζέντα που αφορά τη μεταγυμνασιακή κατάρτιση που ακόμα δε μας έχει παρουσιάσει;
Καλούμε το Υπουργείο να αποσύρει τα επίμαχα άρθρα που αγγίζουν τα όρια της αντισυνταγματικότητας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη