Πολυνομοσχέδιο: Στο στόχαστρο και πάλι μαθητές και εκπαιδευτικοί των ΕΠΑΛ
Νέα επίθεση στην Επαγγελματική Εκπαίδευση από τους «άριστους» της ΝΔ

ΣΥΝεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις:

Οι ιδεοληπτικές εμμονές της ΝΔ ενάντια στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των ΕΠΑΛ επανέρχονται στο πολυνομοσχέδιο Κεραμέως, που με πρωτοφανή αντιδημοκρατικό τρόπο, κατατίθεται εν μέσω πανδημίας, με κλειστά σχολεία, κλειστή Βουλή, απαγόρευση συναθροίσεων και επαναφορά πολιτικής επιστράτευσης!

Η ίδια κυβέρνηση, που στο παρελθόν διέλυσε την επαγγελματική εκπαίδευση, καταργώντας 3 τομείς και 15 ειδικότητες των ΕΠΑΛ και θέτοντας σε διαθεσιμότητα 2500 εκπαιδευτικούς, σπεύδει λίγους μόλις μήνες μετά την εκλογή της να συρρικνώσει και πάλι τα επαγγελματικά λύκεια.

Σύμφωνα με το άρθρο 51 του νομοσχεδίου: «Μέγιστο όριο ηλικίας για την εγγραφή στα ημερήσια επαγγελματικά λύκεια είναι τα δεκαεπτά (17) έτη.» Το ηλικιακό αυτό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ θα αποκλείσει από τη δημόσια εκπαίδευση δεκάδες χιλιάδες μαθητές, στερώντας την δυνατότητα επανένταξης στο εκπαιδευτικό σύστημα στους μαθητές που το είχαν εγκαταλείψει, τη δυνατότητα αυτών και των αποφοίτων ΓΕΛ να αποκτήσουν ειδικότητα και πτυχίο επαγγελματικών προσόντων σε δημόσια δομή τυπικής εκπαίδευσης, αλλά και των αποφοίτων ΕΠΑΛ να αποκτήσουν 2η ειδικότητα όπως προβλέπεται σήμερα, σε όφελος και πάλι των ιδιωτικών ΙΕΚ και των υπό ίδρυση μεταγυμνασιακών Σχολών Κατάρτισης, όπως ήδη έχουν εξαγγείλει.

Η επιλογή φοίτησης σε ημερήσιο και όχι σε εσπερινό ΕΠΑΛ (όπως και το αντίστροφο) για χιλιάδες ενηλίκους μαθητές επιβάλλεται από τις επαγγελματικές και τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις, που προφανώς δεν μπορούν να προσαρμοστούν διαφορετικά. Έτσι, ο αποκλεισμός τους από τα ημερήσια ΕΠΑΛ είναι ουσιαστικά καθολικός αποκλεισμός από την επαγγελματική εκπαίδευση. Τα Εσπερινά ΕΠΑΛ είναι πολύ λιγότερα από τα ημερήσια, δεν καλύπτουν όλες τις ειδικότητες ανά περιοχή, άρα δεν μπορούν να καλύψουν την ζήτηση, ενώ σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές που δεν υπάρχουν εσπερινά ΕΠΑΛ, τίθεται πλέον ζήτημα παραβίασης της συνταγματικής υποχρέωσης της Πολιτείας για παροχή ίσων ευκαιριών εκπαίδευσης.

Δεδομένου ότι το 1/3 περίπου των φοιτούντων στα ΕΠΑΛ είναι ενήλικοι, η απαράδεκτη αυτή ρύθμιση θα οδηγήσει στην κατάργηση χιλιάδων τμημάτων ΕΠΑΛ ανά τη χώρα, θα επιφέρει άμεσα συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις επαγγελματικών λυκείων, με τραγικές συνέπειες για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, μονίμων και αναπληρωτών, που υπηρετούν σε αυτά, αφού θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις. Ειδικά τα ημερήσια απογευματινά ΕΠΑΛ, στα οποία φοιτούν κυρίως ενήλικοι μαθητές, ουσιαστικά καταργούνται με την ψήφιση του νομοσχεδίου αυτού.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΟΠΕΚΑ
Επίδομα παιδιού: Ανοίγει σήμερα στις 8:00 η πλατφόρμα Α21 ΟΠΕΚΑ
Η αίτηση υποβάλλεται ηλεκτρονικά, μία φορά τον χρόνο, μέσω της ΗΔΙΚΑ ή του ΟΠΕΚΑ, από τον υπόχρεο της φορολογικής δήλωσης ή τη σύζυγό του, με χρήση...
Επίδομα παιδιού: Ανοίγει σήμερα στις 8:00 η πλατφόρμα Α21 ΟΠΕΚΑ
τάξη
Εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να καλύπτουν κενά χωρίς αμοιβή
Θα υπενθυμίσουμε ότι, σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο, οι αντικαταστάσεις γίνονται με πρόταση του Διευθυντή ή του Προϊστάμενου από εκπαιδευτικούς...
Εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να καλύπτουν κενά χωρίς αμοιβή
Σοφία Ζαχαράκη
Το EDU-Plan αλλάζει τον χάρτη στελέχωσης της εκπαίδευσης - Πρόβλεψη εκπαιδευτικών αναγκών και προγραμματισμός προσωπικού
Νέα ψηφιακή εποχή στον προγραμματισμό προσωπικού – Από τον Μάρτιο 2026 σε λειτουργία το EDU-Plan για πρόβλεψη εκπαιδευτικών αναγκών
Το EDU-Plan αλλάζει τον χάρτη στελέχωσης της εκπαίδευσης - Πρόβλεψη εκπαιδευτικών αναγκών και προγραμματισμός προσωπικού