Η Πανδημία ως ευκαιρία επιβολής αντιδραστικών αλλαγών
Σήμερα το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ότι πρόκειται να φέρει προς ψήφιση ένα νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Κατά την προσφιλή του τακτική, από τη μια μεριά αφήνει να «διαρρεύσουν» μέσω των ΜΜΕ (τα γνωστά «παπαγαλάκια») τα σημαντικότερα μέρη του νομοσχεδίου, ώστε να υπάρξει η «ψυχολογική» προετοιμασία και να «μετρήσει» διαθέσεις, χωρίς το ίδιο να αναγκαστεί να πάρει άμεσα θέση, ενώ παράλληλα, η όλη διαδικασία δρομολογείται εν μέσω πανδημίας, αλλά και διακοπών Πάσχα, ώστε οι όποιες διαφωνίες και αντιδράσεις να αποτυπωθούν όσο πιο επιφανειακά γίνεται και να υποβαθμιστούν.
Το ΥΠΑΙΘ σε μια επίδειξη άκρατης επιπολαιότητας και πολιτικού αμοραλισμού αφήνει να διαρρεύσουν τις τελευταίες μέρες πληροφορίες για το «επιλεκτικό» άνοιγμα των σχολείων, με προτεραιότητα στη Γ’ λυκείου. Αφού ανακοίνωσε μια ύλη, που –σε αρκετές περιπτώσεις- δεν έχει διδαχτεί στη φυσική τάξη, καθώς με ευθύνη των κυβερνώντων τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν καλύφθηκαν εγκαίρως, τώρα - ως πονόψυχη προϊσταμένη αρχή - έρχεται να ανακοινώσει την επαναλειτουργία των σχολείων μόνο για τους μαθητές της Γ’ λυκείου.
Οι δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, Πέτσα, μέσα στη Μεγάλη Εβδομάδα ότι «σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, οι μαθητές κινδυνεύουν λιγότερο να νοσήσουν σοβαρά» αλλά στις 10 Μαρτίου που ανακοινώθηκε το κλείσιμο όλων των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, οι μαθητές αποκαλούνταν «υγειονομικές βόμβες». Οι δηλώσεις συνεχίζονται λέγοντας «ότι οι καθηγητές δεν ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες», αλλά πολύ αμφίβολο είναι αν ο κ. Πέτσας γνωρίζει το μέσο όρο ηλικίας των καθηγητών ή έχει στατιστικά στοιχεία των προβλημάτων υγείας που μπορεί να έχουν.
Η επάνοδος στην «κανονικότητα», που με αγωνία αναζητά η κυβέρνηση, πρέπει να σημαίνει πρώτα και κύρια ότι όλοι, μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί, κατά τη μετάβασή τους στην εργασία και την εκπαίδευση, θα παραμείνουν υγιείς. Δηλαδή ότι θα υποστηρίζονται από ένα στελεχωμένο σύστημα δημόσιας υγείας και η επιστροφή στους χώρους εργασίας θα γίνει με πρώτο κριτήριο την ασφάλεια και όχι την οικονομική ανάκαμψη.
Τόσο από τη διαδικασία αυτή, όσο και από το περιεχόμενο του νομοσχεδίου είναι φανερό ότι το μέλημά τους δεν είναι η βελτίωση της εκπαίδευση των παιδιών, αλλά η προσαρμογή στη γραμμή της νεοφιλελελεύθερης ατζέντας ΟΟΣΑ – ΕΕ – ΣΕΒ
Από την παρουσίαση στον τύπο μαθαίνουμε ότι στους στόχους τους είναι:
1. Aλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με μείωση εισακτέων, βάση του 10, αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων
2. Μίνι πανελλαδικές για τις προαγωγικές εξετάσεις όλων των τάξεων του Λυκείου (επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων που είχε ανεπιτυχώς εφαρμοστεί το 2013-14, με οδυνηρά για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς αποτελέσματα), αυξάνονται τα εξεταζόμενα μαθήματα, αυξάνεται ο μέσος όρος προαγωγής/απόλυσης
3. Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών
4. Ποινές διετούς ή και τριετούς αποκλεισμού για τους αναπληρωτές που αδυνατούν να αναλάβουν υπηρεσία στα σχολεία!
5. Πλαίσιο λειτουργίας και ίδρυση νέων Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων.
6. Νέες Θεματικές Ενότητες, στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο.
Οι άξονες του πολυνομοσχεδίου είναι ενδεικτικοί ότι για μια ακόμα φορά στόχος τους είναι η δημιουργία σχολείων για λίγους και εκλεκτούς. Στοχεύουν να βάλουν τους γονείς να χρεώνονται, για να μορφωθεί το παιδί τους. Επιδιώκουν τη διάλυση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και την πλήρη απορρύθμισή της προς όφελος του ιδιωτικού τομέα. Κι επειδή οι προτάσεις αυτές είναι στο σύνολό τους μια «ξαναζεσταμένη σούπα» (βλ. νόμους Κουτσίκου, τράπεζα θεμάτων, κατάργηση άρθρου 16 κτλ) που το εκπαιδευτικό, μαθητικό και φοιτητικό κίνημα έχει αντιπαλέψει όλα τα προηγούμενα χρόνια, ξέρουμε ότι σημαίνουν: καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων, ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ, με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης, βαθιά αντιδημοκρατικό, όπου δε χωρά η ανάπτυξη σκέψης, διαλόγου, κριτικής ικανότητας, αλλά μόνο η κάλυψη της όποιας εξεταστέας ύλης (βλ. κατάργηση μαθημάτων, όπως η κοινωνιολογία ή η υποβάθμιση άλλων). Τελικός στόχος και πάλι η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, τους οποίους πριν λίγες μέρες «εθελοντικά» πρόσδενε στο άρμα της «εξ αποστάσεως εκπαίδευσης» που δεν συνδεόταν, υποτίθεται, με την αξιολόγηση και τα άλλα κομμάτια του νομοσχεδίου, όπως τα «εργαστήρια δεξιοτήτων» της προωθημένης τεχνολογίας και την επιμόρφωση. Στην ίδια λογική προχώρησαν και στην «προαιρετική» καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων μέσα στις διακοπές του Πάσχα.
ΩΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ:
1. Καλούμε το ΥΠΑΙΘ να ΑΠΟΣΥΡΕΙ το αντιεκπαιδευτικό τερατούργημα που παρουσίασε, όσο τα σχολεία είναι κλειστά και να μην το επαναφέρει ΠΟΤΕ!
2. Διαβεβαιώνουμε τους ιθύνοντες του υπουργείου ότι, όπως και στο παρελθόν, έτσι και τώρα θα μας βρουν μπροστά τους , μαζί με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, για να εμποδίσουμε τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης και να επιβάλλουμε τα αιτήματα μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών:
• Δώστε λεφτά για την παιδεία – όχι στους επιχειρηματίες (ιδιωτικά κανάλια, ΚΕΚ, εταιρείες διοδίων κτλ).
• Μαζικούς- μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών τώρα, για να μειωθούν οι μαθητές ανά τμήμα, για να γίνεται το μάθημα σε ανθρώπινες συνθήκες κι όχι σε συνθήκες κονσέρβας.
• Καμιά αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση- σχολεία δημοκρατικά, δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά. Απεργία – αποχή.
• Όχι στην ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης – κατάργηση της εξομοίωσης των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων με τα δημόσια πανεπιστήμια.
Τηρούμε τα απαραίτητα υγειονομικά μέτρα προστασίας, μένουμε ασφαλείς, αλλά όχι σιωπηλοί, ανατρέπουμε τα αντιδραστικά μέτρα!
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΊΑΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 24/4, 11:00 πλ. Αγοράς, ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ
ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη