«Καμία ισχύ δεν έχουν οι προφορικές ή ανυπόγραφες εντολές του υπουργείου για υποχρεωτική παραμονή στα σχολεία»
Ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Ανω Λιοσίων, Ζεφυρίου, Φυλής μετά και το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στο Ζεφύρι

Με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ 783 – 10.3.2020) καθορίστηκαν τα μέτρα πρόληψης για τη διασπορά του νέου κορονοϊού COVID-19. Προβλέπεται η  «προσωρινή απαγόρευση λειτουργίας για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, για το χρονικό διάστημα από 11.3.2020 έως και 24.3.2020… όλων των σχολικών μονάδων».

Αμέσως μετά, με μία κίνηση πρωτοφανούς ανευθυνότητας, το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε προφορικά (!!) τις Περιφερειακές Διευθύνσεις για την αναγκαιότητα παραμονής διευθυντών και προϊσταμένων νηπιαγωγείων στο σχολείο για να παρέχουν διοικητικό έργο. Ακολούθως, κάθε Περιφερειακός Διευθυντής ερμήνευσε κατά το δοκούν την προφορική «εντολή» και προχώρησε σε δικές του προφορικές εντολές προς τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Το τελικό αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι να επικρατήσει μια απίστευτη σύγχυση σε όλη τη χώρα, ακριβώς τη στιγμή που απαιτείται ένα ξεκάθαρο πλαίσιο ενεργειών και πρωτοβουλιών για την πρόληψη απέναντι στο νέο κορονοϊό COVID-19. Άλλες διευθύνσεις καλούν διευθυντές/ντριες, υποδιευθυντές/ντριες, προϊστάμενες/ους, άλλες καθορίζουν και το ωράριο, άλλες δεν αναφέρονται καθόλου.

Στην Δ/νση Δυτικής Αττικής καλέστηκαν διευθυντές/ντριες ΔΣ και προϊσταμένες/οι Νηπιαγωγείων (και κανείς άλλος εκπαιδευτικός). Υπάρχουν και περιπτώσεις σε άλλες διευθύνσεις της χώρας όπου παραβιάζεται απόλυτα το ΦΕΚ για το κλείσιμο των σχολείων και Διευθυντές Σχολικών μονάδων, Διευθυντές Εκπαίδευσης αυθαιρετούν και είτε καλούν τους συναδέλφους να παραβρίσκονται στα σχολεία εκ περιτροπής είτε καλούν Σύλλογο Διδασκόντων για να καθορίσουν τις αρμοδιότητες και την παρουσία των εκπαιδευτικών στα Σχολεία είτε απαγορεύουν τη μετακίνηση των εκπαιδευτικών.

      Είναι απαράδεκτο να συμβαίνουν τέτοια γεγονότα τη στιγμή που α) έχει ανασταλεί η λειτουργία των σχολικών μονάδων, β) δεν προβλέπεται από καμία ΚΥΑ η συνέχιση της παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία και γ) δεν προκύπτει από πουθενά ότι απαγορεύονται οι ατομικές μετακινήσεις των συναδέλφων. Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 42/Α/25-2-2020) που επικαλούνται ορισμένες διευθύνσεις αφορά τα μέτρα που «δύνανται» να υλοποιηθούν και τα οποία εξειδικεύτηκαν με την ΚΥΑ 783. Ως εκ τούτου, είναι παράνομο να καλεστούν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και φυσικά είναι παράνομο να απαγορευτεί η μετακίνηση των εκπαιδευτικών – ειδικά των αναπληρωτών που υπηρετούν στα νησιά – προς τις περιοχές τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλοί γονείς εκπαιδευτικοί που εργάζονται μακριά από τις οικογένειές τους. Τα παιδιά τους τα  κρατάνε οι παππούδες και οι γιαγιάδες. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί χρειάζεται άμεσα να βρεθούν δίπλα στις οικογένειές τους. Είναι διαφορετικό πράγμα να είναι σε γνώση της υπηρεσίας η περιοχή μετάβασης και διαφορετικό η απαγόρευση!!

       Η βασική πολιτική ευθύνη όλων των παραπάνω αυθαιρεσιών ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας που οφείλει να ξεκαθαρίσει τη θέση του άμεσα:

 Οι εντολές ποιου φορέα είναι σε ισχύ; Του Υπουργού Υγείας που προχωρά στο κλείσιμο των σχολείων για λόγους δημόσιας υγείας ή του/της κάθε γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας που προβάλλει την αναγκαιότητα παροχής διοικητικού έργου στα κλειστά σχολεία; Από τη στιγμή που η κρισιμότητα των στιγμών, ειδικά μετά και το πρώτο επιβεβαιωμένο κρούσμα στο Ζεφύρι, και η διαφύλαξη της δημόσιας υγείας απαιτεί τον περιορισμό των μετακινήσεων ποιες είναι αυτές οι διοικητικές ανάγκες που επείγουν αυτή τη στιγμή; Τι διοικητικό έργο πρέπει να προσφέρουμε σε άδεια σχολεία; Ποιες είναι αυτές οι ανάγκες για υλοποίηση διοικητικού έργου που δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί διαδικτυακά, ποιος καλείται να το υλοποιήσει και με ποιο ωράριο;

Με ευθύνη του Υπουργείου χρειάζεται να μελετηθούν και να υλοποιηθούν αντίστοιχα μέτρα, ενάντια στην εξάπλωση του ιού για δομές όπως π.χ. τα Κ.Ε.Σ.Υ. και άλλες στις  οποίες οι εργαζόμενοι αλλά και μαθητές συνωστίζονται σε περιορισμένους χώρους.

        Επειδή η κατάσταση με τη διασπορά του νέου κορονοϊού COVID-19 είναι πολύ σοβαρή και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτηρίζει πλέον την εξάπλωσή του ανά τον κόσμο ως πανδημία και προειδοποιεί ότι τις επόμενες μέρες και εβδομάδες αναμένεται αύξηση του αριθμού των κρουσμάτων και του αριθμού των θανάτων…

  • Καλούμε τους/ις συναδέλφους/ισσες να αγνοήσουν οποιαδήποτε προφορική ή γραπτή αλλά ανυπόγραφη εντολή οι οποίες δεν έχουν καμία ισχύ. Ο Σύλλογος μας παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη.

 

  • Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας άμεσα να ακυρώσει αυτές τις προφορικές εντολές και  να εντάξει στα παραπάνω μέτρα όλες τις υπόλοιπες δομές (Διευθύνσεις, Κ.Ε.Σ.Υ, ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,κλπ).

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παραιτήθηκε διευθυντής σχολείου που απειλήθηκε με καθαίρεση και πειθαρχικές ποινές επειδή αντιτάχθηκε σε αυτή στην αξιολόγηση

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

hoynta.jpg
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
57 χρόνια πριν τα σχολεία, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές
Μνήμες από την εκπαίδευση επί Χούντας: Το πειθαρχικό δίκαιο για τους εκπαιδευτικούς και το ποινολόγιο για τους μαθητές
dictionary-lexiko-xenes_glosses-foreign_lagnuage.jpg
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;
Επειδή σε λίγο, για να επικοινωνήσουμε μεταξύ μας ή για να δούμε τηλεόραση, θα χρειαζόμαστε πτυχίο αγγλικής φιλολογίας, μήπως είναι πιο εύκολο να τα...
Πως λέμε στα ελληνικά: σέλφι, σπικάζ, ρίαλ εστέιτ ή μπίζνες πλαν;