Έχουν περάσει επτά μήνες από την ανάληψη της εξουσίας από το κόμμα της ΝΔ και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας βρήκε το χρόνο να καταθέσει και να ψηφιστούν νομοσχέδια για την παιδεία ( κατάργηση ασύλου, εξίσωση πτυχίων ΑΕΙ- Κολεγίων, σύνδεση χρηματοδότησης Πανεπιστημίων με την Αξιολόγηση, αναστολή 37 τμημάτων ΑΕΙ, τριετής αποκλεισμός για όποιον εκπαιδευτικό δεν αναλάβει υπηρεσία ή παραιτηθεί, Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, επιλογή σημαιοφόρων κά), πολύ συχνά κυβερνητικά στελέχη και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κάνουν λόγο για την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που αρχίζει σύντομα, μιας και το νομοθετικό πλαίσιο είναι ήδη έτοιμο, για το μόνο που δε βρίσκει χρόνο να ασχοληθεί είναι με την Επιλογή των στελεχών Εκπαίδευσης. Ένα ζήτημα σημαντικό που απασχόλησε κατά το παρελθόν, αλλά απασχολεί και σήμερα τον εκπαιδευτικό κόσμο και το συνδικαλιστικό κίνημα των Εκπαιδευτικών.
Ήδη η θητεία των Διευθυντών Εκπαίδευσης έχει λήξει από τις 31/7/2018 και είχε παραταθεί μέχρι την επιλογή των νέων . Για το σκοπό αυτό συγκροτήθηκε Κεντρικό Συμβούλιο Επιλογής και τον περασμένο Μάρτιο έγινε προκήρυξη για την υποβολή αιτήσεων υποψηφιότητας για τις θέσεις αυτές. Ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση 660 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που πέρα από την αίτηση κατέθεσαν και φάκελο με όλα τα απαραίτητα αποδεικτικά των αντικειμενικών τους προσόντων. Λόγω των εκλογών διεκόπη προσωρινά η λειτουργία όλων των Συμβουλίων και ενώ ξεκίνησε ξανά μετά από αυτές, το θέμα των επιλογών ...«πάγωσε», καθώς στο υπουργείο Παιδείας θα προετοίμαζε τον νέο νόμο...
Παρόλα τα παραπάνω και ενώ η θητεία των Διευθυντών Σχολικών μονάδων λήγει στις 31/07/2020 και η υπουργός Ν. Κεραμέως προανήγγειλε την επαναφορά του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει καταθέσει ούτε προσχέδιο προς συζήτηση για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης.
Τα Προοδευτικά Ρεύματα Εκπαιδευτικών δεν κόπτονται για το νομοσχέδιο που θα καταθέσει η κυβέρνηση, ούτε και «βιάζονται» για την επιλογή των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης, μιας και θα τοποθετηθούν για να εφαρμόσουν την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και οι κυβερνήσεις προσπαθούν να εντάξουν και τους διευθυντές των σχολείων σε αυτό, πολλές φορές με επιτυχία, προσπαθώντας να τους αποσπάσουν από το κύριο σώμα των εκπαιδευτικών, φορτώνοντάς τους με ένα τεράστιο όγκο γραφειοκρατικών καθηκόντων, στα πλαίσια μιας υποστελεχωμένης και υποχρηματοδοτούμενης σχολικής μονάδας.
Ανοίγουμε έγκαιρα το θέμα μιας και είμαστε βέβαιοι ότι τα στελέχη εκπαίδευσης θα παίξουν σοβαρό ρόλο στο καίριο ζήτημα που θα απασχολήσει την εκπαίδευση το επόμενο διάστημα, δηλαδή την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών.
Οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρες μέσα από τις δηλώσεις της υπουργείου Παιδείας που ανεμίζει τη σημαία της “αριστείας”, της “αξιολόγησης” και της “αυτονομίας” και για την επαναφορά του θεσμού των σχολικών συμβούλων «…με αναβαθμισμένο εποπτικό, επιμορφωτικό και αξιολογικό ρόλο...», του Κ. Χατζηδάκη πως πρέπει “να γίνει αξιολόγηση σχολικών μονάδων κι από εκεί θα ξεκινήσουμε. Θα υπάρχει ιστοσελίδα στο Υπουργείο που θα είναι οργανωμένη και στην πρώτη φάση η αξιολόγηση θα γίνεται από τους ενδιαφερόμενους, δηλαδή τους γονείς. Η αξιολόγηση δεν είναι μπαμπούλας.”, του κ. Αντωνίου (πρόεδρου ΙΕΠ) για την αξιολόγηση ως «οξυγόνο της εκπαίδευσης» ενώ και ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης από το βήμα της ΔΕΘ τον περασμένο Σεπτέμβρη έλεγε πως “Η Παιδεία μας έχει ανάγκη από πιο αυτόνομα και δημιουργικά σχολεία. Με πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην οργάνωση, τη διαχείριση πόρων, την επιλογή διδακτικού προσωπικού, την κατάρτιση προγράμματος σπουδών. Να ξεφύγουμε επιτέλους από την τυραννία του ωρολόγιου προγράμματος. Με αξιολόγηση παντού(...)”.
Το αφήγημα της ΝΔ για επιβολή της αξιολόγησης των πάντων και της αυτονομίας των σχολείων είναι ο κύριος στόχος της κυβερνητικής πολιτικής και δεν είναι φυσικά καινούργιο, το έζησε και το πλήρωσε ο εκπαιδευτικός και στη θητεία Αρβανιτόπουλου.
Η κυβέρνηση της ΝΔ με το νέο θεσμικό πλαίσιο επιλογής στελεχών της Εκπαίδευσης, που κρατάει επτασφράγιστο μυστικό και εσκεμμένα καθυστερεί, θα προωθήσει πιο επιθετικά την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας.
Καλούμε τη ΔΟΕ να απαιτήσει από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:
- «Να ανοίξει τα χαρτιά της» για την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης
- Να μη δοθεί παράταση στη θητεία των Διευθυντών σχολικών μονάδων, ώστε να γνωρίζουν ξεκάθαρα οι νέοι Διευθυντές τι θα εφαρμόσουν αναλαμβάνοντας τα καθήκοντά τους
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη