Ακολουθεί η καταγγελία:
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χαλκίδας, πιστή στις αρχές της να στέκεται δίπλα στα προβλήματα της εκπαίδευσης και να παρεμβαίνει με σοβαρό και τεκμηριωμένο λόγο αναδεικνύοντας όλα τα ζητήματα, αδιαφορώντας αν θα είναι αρεστή στους κατέχοντες θέσεις ευθύνης, καταγγέλλει τα ακόλουθα:
Η διοίκηση της εκπαίδευσης στην Εύβοια, οχυρωμένη πίσω από το θεσμικό πλαίσιο με το οποίο ο κλάδος των εκπαιδευτικών διαφωνεί απόλυτα, λειτουργώντας με τη λογική «ενός ανδρός αρχή» ή καλύτερα «ενός ανδρός και της ουράς του…αρχή», εξακολουθεί να τοποθετεί τους αναπληρωτές συναδέλφους, χωρίς να μπαίνει στη διαδικασία να ενημερώνει τα μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου, όπως γίνεται στη συντριπτική πλειοψηφία των ΠΥΣΠΕ της Χώρας, ούτε για τις ανάγκες ούτε για τα κενά ούτε για τις τοποθετήσεις ούτε για τις αποφάσεις!!
Μετά την τοποθέτηση και προφανώς με την ανοχή και την απόλυτη στήριξη της διοίκησης, εμφανίζεται σε κάποιους από τους τοποθετούμενους, το γνωστό «γραφικό» πρόσωπο το οποίο «πουλάει» παραγοντιλίκι, πως κατόπιν ενεργειών του (άρα συμμετείχε στη λήψη της απόφασης…), τοποθετήθηκαν!!
Με την «αυθεντία της θέσης», το «αλάθητο του Πάπα» και τον «κολαούζο» της διοίκησης, τα σχολεία της Εύβοιας διοικούνται εξ αποστάσεως, χωρίς αυτοί που έχουν την ευθύνη της θέσης να συμμερίζονται την άποψη, πως η διαφάνεια είναι χαρακτηριστικό σωστής διοίκησης
Η βιομηχανία προκαταρκτικών αλλά και ένορκων διοικητικών εξετάσεων που πραγματοποιεί ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας, σε βάρος εκπαιδευτικών, με κάθε ευκαιρία και για κάθε λόγο είναι ένα χαρακτηριστικό του τρόπου άσκησης της διοίκησης.
Η άρνηση του να δώσει λύσεις ακόμα και σε μικρά και ασήμαντα θέματα, για τα οποία με το παραμικρό διατάζει τη διενέργεια πειθαρχικού ελέγχου, στοχοποιεί αναίτια εκπαιδευτικούς και σχολεία, σπιλώνει υπολήψεις, δημιουργεί αναστάτωση και επιπλέον φόρτο εργασίας στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς που ορίζει ως υπεύθυνους για τη διενέργεια του ελέγχου και μετατρέπει τη σχολική ζωή σε ένα διαρκές δικαστήριο. Στη συντριπτική δε πλειοψηφία, οι αποφάσεις δείχνουν ότι δεν υπήρχε κανένα απολύτως θέμα για το οποίο έπρεπε να δημιουργηθούν τέτοιες δυσάρεστες διαδικασίες.
Η διοίκηση της εκπαίδευσης δεν μπορεί να παριστάνει τον «Πόντιο Πιλάτο» αρνούμενη ουσιαστικά να επιτελέσει τον ρόλο της και να μεταβιβάζει διαρκώς τις ευθύνες του ρόλου της στους υφισταμένους της, μέσω της «εύκολης» και «ατσαλάκωτης» για την ίδια, διαδικασίας πειθαρχικού ελέγχου, με τέτοιο απαράδεκτο τρόπο. Αποτελεί μοναδική περίπτωση στα χρονικά του Νομού Εύβοιας, τέτοια συμπεριφορά και τέτοιος αριθμός προκαταρκτικών ή ένορκων διοικητικών εξετάσεων.
Ασφαλώς για τις περιπτώσεις που υπάρχουν αποδεδειγμένα υπόνοιες πειθαρχικών ευθυνών, δεν έχουμε καμία απαίτηση αυτές να κρύβονται. Αυτό όμως απέχει πάρα πολύ από την επιλογή της διοίκησης για «ψύλλου πήδημα» να διατάζει διενέργεια ελέγχου! Οι εκπαιδευτικοί πρέπει απερίσπαστοι να επιτελούν το έργο τους και όχι να νιώθουν στοχοποιημένοι ή «ακάλυπτοι» από τη διοίκηση και να ασχολούνται με το πώς θα προετοιμάζουν τις «απολογίες» τους για ζητήματα που θα έπρεπε να έχουν λυθεί από τη διοίκηση.
Η έλλειψη ενσυναίσθησης και η αδυναμία της διοίκησης να αντιληφθεί ότι ένα σχολείο δεν μπορεί να λειτουργήσει την ημέρα της κηδείας ενός εκπαιδευτικού του, με σοκαρισμένους μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, είναι εξοργιστική.
Η αδιαφορία διατύπωσης αιτήματος προς την Δήμαρχο Χαλκιδέων για κλείσιμο του Δημοτικού σχολείου Φύλλων (σύμφωνα με το Π.Δ.79/2017 άρθρο 4, παρ. 4 που ορίζει: «Τα μαθήματα στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά σχολεία μπορεί να διακοπούν μέχρι τρεις (3) συνεχόμενες εργάσιμες ημέρες με απόφαση του οικείου Δημάρχου, εφόσον πρόκειται για σχολικές μονάδες που ανήκουν στον ίδιο δήμο και συντρέχουν συνθήκες που καθιστούν δυσχερή την πρόσβαση και την παραμονή των μαθητών στο σχολείο...»), ώστε όλοι να «αποχαιρετίσουν» τον εκλιπόντα συνάδελφο, δείχνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο ότι η γραφειοκρατικού τύπου διαχείριση, αποτελεί επιλογή, αδιαφορώντας για τις συνέπειές της.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Χαλκίδας, ξεκαθαρίζει σε όλους πως δεν έχει καμία απαίτηση ούτε διάθεση συνδιοίκησης. Τα στελέχη της γνωρίζουν πολύ καλά τον ρόλο τους. Νιώθουν όμως ως βασικό χρέος τους την ανάδειξη των ζητημάτων και την χωρίς φόβο κριτική τους. Αυτή τη λογική θα συνεχίσουμε να υπηρετούμε, καθώς η σχέση μας με τα εκπαιδευτικά δρώμενα είναι σχέση ζωής και όχι σχέση στιγμής.
Δημοκρατική Συνεργασία
Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη