Και η ΠΟΣΔΕΠ κατά κολεγίων: Η λειτουργία τους δε μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη
Τα θετικά και τα αρνητικά σημεία του νομοσχεδίου σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού

Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ συζήτησε το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), ΕΛΚΕ κλπ» που έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο έχει θετικές ρυθμίσεις για περιορισμό της γραφειοκρατίας στους ΕΛΚΕ αλλά η ΠΟΣΔΕΠ εμμένει στο αίτημα για απεμπλοκή των ΕΛΚΕ και της έρευνας από τους αδικαιολόγητους περιορισμούς του δημόσιου λογιστικού. Για τη συγκρότηση της ΕΘΑΑΕ η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί θετικό τον ορισμό του προέδρου της ΕΘ.Α.Α.Ε. με σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, αλλά εκφράζει ανησυχίες για τις εξουσίες που συγκεντρώνει ο πρόεδρός της (είναι Πρόεδρος και του Ανώτατου Συμβουλίου και του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης, είναι μέλος των επιτροπών αξιολόγησης και ορίζει τις δύο τριμελείς επιτροπές που αξιολογούν τις υποψηφιότητες των δύο ανωτέρω Συμβουλίων). Θα πρέπει για τον ορισμό του αντιπροέδρου και των υπολοίπων μελών του Ανώτατου Συμβουλίου να απαιτείται παρομοίως σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής (όπως γίνεται σε άλλες ανεξάρτητες αρχές, όπως π.χ. το ΕΣΡ) και οι επιτροπές αξιολόγησης των υποψηφίων να ορίζονται με σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου.

Τα ΑΕΙ υπέστησαν δραστική μείωση στη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό τα τελευταία χρόνια, σε επίπεδο 40-50% σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, και έχουν χάσει χωρίς αναπλήρωση μεγάλο μέρος του προσωπικού, ενώ οι εισακτέοι αυξάνονται. Είναι αδιαπραγμάτευτη θέση μας ότι η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων δεν μπορεί να συνεχίσει να μειώνεται, αντίθετα θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, και πάντως δεν πρέπει να μειωθεί σε κανένα ίδρυμα από τα σημερινά επίπεδα εξαιτίας της τροποποίησης του αλγορίθμου κατανομής. Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί θετικό να υπάρχει τακτική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων με αντικειμενικά κριτήρια, η οποία όμως πρέπει να είναι επαρκής για να εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των ιδρυμάτων. Η  χρηματοδότηση μπορεί να συμπληρώνεται μετά από αξιολόγηση της επίτευξης στόχων και μέσα από προγραμματικές συμφωνίες.

Η ΠΟΣΔΕΠ καλεί τους βουλευτές να μην υπερψηφίσουν το επίμαχο άρθρο 50 του νομοσχεδίου, το οποίο αναγνωρίζει ως προσόν διορισμού τίτλους αλλοδαπής που έχουν αναγνώριση «επαγγελματικών προσόντων» ή «επαγγελματικής ισοδυναμίας», δηλαδή των μη αναγνωρισμένων ακαδημαϊκά τίτλων των κολεγίων. Πέραν του γεγονότος ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν τέθηκε σε διαβούλευση, η λειτουργία των κολεγίων που παρέχουν τέτοιους τίτλους δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη, καθώς αυτό δεν επιβάλλεται από τη νομοθεσία της Ε.Ε.. Θα πρέπει τα κολέγια να αξιολογούνται ως προς τα προγράμματα και το προσωπικό, παρόμοια με την αξιολόγηση των δημόσιων ΑΕΙ (από την ΕΘΑΑΕ), όπως συμβαίνει π.χ. στην Κύπρο.

Παράλληλα, η ΠΟΣΔΕΠ καλεί την κυβέρνηση να τροποποιήσει άμεσα τις διατάξεις του π.δ.38/2010 προκειμένου να καταργήσει την χωρίς αμοιβαιότητα αναγνώριση, που παρέχει με το ν.4635/2019 (αρ. 168), της επαγγελματικής ισοδυναμίας σε υπηκόους και τίτλους τρίτων χωρών πέραν της Ε.Ε., ή άλλως να προσδιορίσει ρητά τις τρίτες χώρες (π.χ Βρετανία). Η αδικαιολόγητη
επέκταση της αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας σε τίτλους από όλη την υφήλιο, υποβαθμίζει το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και πλήττει την ποιότητα των πτυχίων του και την εγχώρια αγορά εργασίας. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 3/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ιδιωτικά σχολεία, παιδιά με σχολική στολή μεταφέρουν σχολικές τσάντες
Δημοτικό σχολείο:Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2025-2026
Το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με το ΙΕΠ, εξέδωσε τις κατευθύνσεις για όλα τα διδακτικά αντικείμενα
Δημοτικό σχολείο:Οδηγίες διδασκαλίας μαθημάτων για το σχολικό έτος 2025-2026
Νηπιαγωγείο με κάγκελα
Κενά στα Νηπιαγωγεία: Οι εκπαιδευτικοί της ΠΕ60 ζητούν άμεσες λύσεις
Μόλις το 40% των κενών καλύφθηκε στην Α’ φάση προσλήψεων – Κίνδυνος για τη λειτουργία ολοήμερων και πρωινών τμημάτων
Κενά στα Νηπιαγωγεία: Οι εκπαιδευτικοί της ΠΕ60 ζητούν άμεσες λύσεις
askt
ΑΣΚΤ: Εντεταλμένοι διδάσκοντες παραμένουν απλήρωτοι για μήνες – Ζητούν άμεση καταβολή δεδουλευμένων
Εντεταλμένοι διδάσκοντες της ΑΣΚΤ παραμένουν απλήρωτοι – Αίτημα για άμεση καταβολή δεδουλευμένων
ΑΣΚΤ: Εντεταλμένοι διδάσκοντες παραμένουν απλήρωτοι για μήνες – Ζητούν άμεση καταβολή δεδουλευμένων
pesek_1_0.jpg
Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών: Απαράδεκτη και βαθειά αντιδημοκρατική στάση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ
Εκδίωξη από τα γραφεία και παρέμβαση στα εσωτερικά του συνταξιουχικού κινήματος των εκπαιδευτικών προκαλεί έντονες αντιδράσεις
Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων Εκπαιδευτικών: Απαράδεκτη και βαθειά αντιδημοκρατική στάση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ