Και η ΠΟΣΔΕΠ κατά κολεγίων: Η λειτουργία τους δε μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη
Τα θετικά και τα αρνητικά σημεία του νομοσχεδίου σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού

Η Εκτελεστική Γραμματεία της ΠΟΣΔΕΠ συζήτησε το νομοσχέδιο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.), ΕΛΚΕ κλπ» που έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή.

Το νομοσχέδιο έχει θετικές ρυθμίσεις για περιορισμό της γραφειοκρατίας στους ΕΛΚΕ αλλά η ΠΟΣΔΕΠ εμμένει στο αίτημα για απεμπλοκή των ΕΛΚΕ και της έρευνας από τους αδικαιολόγητους περιορισμούς του δημόσιου λογιστικού. Για τη συγκρότηση της ΕΘΑΑΕ η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί θετικό τον ορισμό του προέδρου της ΕΘ.Α.Α.Ε. με σύμφωνη γνώμη της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, αλλά εκφράζει ανησυχίες για τις εξουσίες που συγκεντρώνει ο πρόεδρός της (είναι Πρόεδρος και του Ανώτατου Συμβουλίου και του Συμβουλίου Αξιολόγησης και Πιστοποίησης, είναι μέλος των επιτροπών αξιολόγησης και ορίζει τις δύο τριμελείς επιτροπές που αξιολογούν τις υποψηφιότητες των δύο ανωτέρω Συμβουλίων). Θα πρέπει για τον ορισμό του αντιπροέδρου και των υπολοίπων μελών του Ανώτατου Συμβουλίου να απαιτείται παρομοίως σύμφωνη γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής (όπως γίνεται σε άλλες ανεξάρτητες αρχές, όπως π.χ. το ΕΣΡ) και οι επιτροπές αξιολόγησης των υποψηφίων να ορίζονται με σύμφωνη γνώμη του Συμβουλίου.

Τα ΑΕΙ υπέστησαν δραστική μείωση στη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό τα τελευταία χρόνια, σε επίπεδο 40-50% σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, και έχουν χάσει χωρίς αναπλήρωση μεγάλο μέρος του προσωπικού, ενώ οι εισακτέοι αυξάνονται. Είναι αδιαπραγμάτευτη θέση μας ότι η χρηματοδότηση των ιδρυμάτων δεν μπορεί να συνεχίσει να μειώνεται, αντίθετα θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά, και πάντως δεν πρέπει να μειωθεί σε κανένα ίδρυμα από τα σημερινά επίπεδα εξαιτίας της τροποποίησης του αλγορίθμου κατανομής. Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί θετικό να υπάρχει τακτική χρηματοδότηση των πανεπιστημίων με αντικειμενικά κριτήρια, η οποία όμως πρέπει να είναι επαρκής για να εξασφαλίζει τη σωστή λειτουργία των ιδρυμάτων. Η  χρηματοδότηση μπορεί να συμπληρώνεται μετά από αξιολόγηση της επίτευξης στόχων και μέσα από προγραμματικές συμφωνίες.

Η ΠΟΣΔΕΠ καλεί τους βουλευτές να μην υπερψηφίσουν το επίμαχο άρθρο 50 του νομοσχεδίου, το οποίο αναγνωρίζει ως προσόν διορισμού τίτλους αλλοδαπής που έχουν αναγνώριση «επαγγελματικών προσόντων» ή «επαγγελματικής ισοδυναμίας», δηλαδή των μη αναγνωρισμένων ακαδημαϊκά τίτλων των κολεγίων. Πέραν του γεγονότος ότι το συγκεκριμένο άρθρο δεν τέθηκε σε διαβούλευση, η λειτουργία των κολεγίων που παρέχουν τέτοιους τίτλους δεν μπορεί να είναι ανεξέλεγκτη, καθώς αυτό δεν επιβάλλεται από τη νομοθεσία της Ε.Ε.. Θα πρέπει τα κολέγια να αξιολογούνται ως προς τα προγράμματα και το προσωπικό, παρόμοια με την αξιολόγηση των δημόσιων ΑΕΙ (από την ΕΘΑΑΕ), όπως συμβαίνει π.χ. στην Κύπρο.

Παράλληλα, η ΠΟΣΔΕΠ καλεί την κυβέρνηση να τροποποιήσει άμεσα τις διατάξεις του π.δ.38/2010 προκειμένου να καταργήσει την χωρίς αμοιβαιότητα αναγνώριση, που παρέχει με το ν.4635/2019 (αρ. 168), της επαγγελματικής ισοδυναμίας σε υπηκόους και τίτλους τρίτων χωρών πέραν της Ε.Ε., ή άλλως να προσδιορίσει ρητά τις τρίτες χώρες (π.χ Βρετανία). Η αδικαιολόγητη
επέκταση της αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας σε τίτλους από όλη την υφήλιο, υποβαθμίζει το δημόσιο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και πλήττει την ποιότητα των πτυχίων του και την εγχώρια αγορά εργασίας. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes 2023
Δ’ τάξη Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ: Τράπεζα Θεμάτων-Τα «Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις
Τα «Γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα στις απολυτήριες εξετάσεις της Δ’ τάξης των Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ
Δ’ τάξη Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ: Τράπεζα Θεμάτων-Τα «Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις