Εκπαιδευτικοί Εβρου: Μεταβολές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δήμου Ορεστιάδος
Επιστολή -απάντηση στο δήμο Ορεστιάδος περί μεταβολών σχολικών μονάδων

ΣΧΕΤ. : 1. Έγγραφο του Δήμου Ορεστιάδος με αρ. πρωτ. 23242/25-11-19

 2. Έγγραφο της ΔΔΕ Έβρου με αρ. πρωτ. Φ.2.1. /15634/30-110-2019, το οποίο μας κοινοποιήθηκε από τον Δήμο Ορεστιάδος

 3. Σχετική υπουργική εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 16549/ΓΔ4/22-10-19

Κύριε Δήμαρχε

Α. Σχετικά με την πρόταση του κ. Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου που αφορά στη συγχώνευση 3 Λυκείων της περιοχής ευθύνης της Β΄ ΕΛΜΕ Έβρου (Εσπερινό ΓΕ.Λ. Ορεστιάδας, ΓΕ.Λ. Ν. Βύσσας και ΓΕ.Λ. Δικαίων) και στη μετατροπή τους σε Λυκειακές Τάξεις, η οποία μας κοινοποιήθηκε με το προαναφερόμενο έγγραφό σας, αποσαφηνίζουμε τα εξής:

1. Διαφωνούμε κάθετα με τα επιχειρήματα του ανωτέρω εγγράφου που συνηγορούν σε μία τέτοια πρόταση.

α. «Εξασφαλίζεται η ομαλότερη εκπαιδευτική λειτουργία της σχολικής μονάδας και καθίσταται αποδοτική η διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού»

Τονίζουμε ότι σε όλες τις παραπάνω σχολικές μονάδες οι συνάδελφοι ήδη όλα τα τελευταία χρόνια καλύπτουν το διδακτικό τους ωράριο και στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο.

β. «Συρρικνώνεται το λειτουργικό κόστος των σχολικών μονάδων»

Υπογραμμίζουμε ότι η αξία της εκπαίδευσης των παιδιών μας δεν μπορεί να μετριέται με αριθμούς! Το μόνο που έχει να «κερδίσει» το Υπουργείο από τις προτεινόμενες μεταβολές, είναι τα επιδόματα τριών (3) Διευθυντών που δεν ξεπερνούν τα 10.000 ευρώ το χρόνο συνολικά!

2. Τέτοια θέματα αποτελούν αντικείμενο συζήτησης της σχολικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, λαμβάνοντας κάθε φορά υπ’ όψιν όλους τους παράγοντες και την ιδιομορφία κάθε περιοχής.

3. Οι παραπάνω σχολικές μονάδες όπως ήδη λειτουργούν, επιτελούν άριστα το εκπαιδευτικό τους έργο, καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των επαρχιών του Δήμου μας και οι επιτυχίες των μαθητών τους μαρτυρούν πως δεν υπάρχει κανένας λόγος για οποιαδήποτε μεταβολή στο υπάρχον καθεστώς.

4. Κάθε αλλαγή στη λειτουργία των σχολείων πρέπει να έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των συνθηκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας προς όφελος πρωτίστως των μαθητών μας. Ως εκ τούτου μία τέτοια πρόταση όχι μόνο δεν βελτιώνει στο ελάχιστο την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά αντίθετα δημιουργεί περισσότερα προβλήματα:

α) Σύγχυση και αίσθημα ανασφάλειας σε μαθητές και γονείς, καθώς η συρρίκνωση μιας δομής δημιουργεί βάσιμες αμφιβολίες για το αν αυτή θα συνεχίσει και στο άμεσο μέλλον να υπάρχει. Εξάλλου η υποχρηματοδότηση στην εκπαίδευση και οι συνεχείς καταργήσεις - συγχωνεύσεις σχολείων αλλά και τμημάτων δεν αφήνουν κανένα περιθώριο εφησυχασμού.

β) Τα σχολεία της Ν. Βύσσας και των Δικαίων αποτελούν εξεταστικά κέντρα των Πανελλαδικών εξετάσεων. Σε περίπτωση μετατροπής των Λυκείων σε Λυκειακές Τάξεις είναι πολύ πιθανό οι μαθητές να αναγκαστούν να μετακινηθούν σε άλλα εξεταστικά κέντρα διανύοντας καθημερινά μεγάλες αποστάσεις!

γ) Θεωρούμε ότι πέρα από τη μαθησιακή διαδικασία, το σχολείο οφείλει να καλύπτει τις ευρύτερες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και να δίνει τα κατάλληλα ερεθίσματα ανάλογα με την ηλικία τους. Κατ’ επέκταση οι σχολικές γιορτές, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι εκπαιδευτικές επισκέψεις και εκδρομές είναι προσαρμοσμένες στα ενδιαφέροντα, τις αναζητήσεις και το γνωστικό επίπεδο των παιδιών και σίγουρα αυτά διαφέρουν στην ηλικία των 12 ετών σε σχέση με την ηλικία των 18.

 

Τέλος η Πολιτεία και το υπουργείο Παιδείας πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, να προστατεύσουν και να ενισχύσουν τα σχολεία της ακριτικής μας περιοχής και να φροντίσουν για την έγκαιρη στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η έλλειψη μόνιμου προσωπικού και τα πολλά κενά κάθε χρόνο αποτελούν ανασταλτικό παράγοντα για να συνεχίσει τη φοίτησή του ένας μαθητής στο αντίστοιχο σχολείο. Άλλωστε και ο ν. 1566 που αναφέρεται στο έγγραφο, δεν μιλάει μόνο για το όριο των 50 μαθητών που δικαιολογεί την ύπαρξη αυτόνομης Λυκειακής μονάδας, αλλά και για την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων προϋποθέσεων και μέσων για την απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων (όπως το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό από την αρχή του διδακτικού έτους, σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα κλπ), βασικά στοιχεία που απουσιάζουν και αποτελούν κεντρικά αιτήματα διεκδίκησης του εκπαιδευτικού μας κινήματος.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι σε κάθε συρρίκνωση ή συγχώνευση σχολικής μονάδας. Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για την αναβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης ώστε να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες και για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων μας, πιστεύοντας ότι η κάθε σχολική μονάδα αποτελεί τη ζωή ενός τόπου! Η αποψίλωση των δομών μιας περιοχής οδηγεί σταδιακά στην ερήμωσή της!

Όπως πράξαμε και στο παρελθόν, με συζήτηση - συνεργασία με όλους τους φορείς και τους Δήμους, θα αγωνιστούμε και πάλι για να μην τελεσφορήσει καμία τέτοια προσπάθεια!

Β. Από τον κ. Δ/ντή Δ.Δ.Ε Έβρου προς τον οποίο κοινοποιείται το παρόν έγγραφο, ζητούμε να αποσύρει την πρότασή του για τη συρρίκνωση των τριών σχ. μονάδων της περιοχής μας.

Κύριε Δήμαρχε

Ζητούμε από εσάς και τους Δημοτικούς Συμβούλους του Δήμου Ορεστιάδος, χρησιμοποιώντας το θεσμικό σας ρόλο, να πράξετε ότι είναι δυνατόν ώστε να αποφευχθεί η υλοποίηση των προτεινόμενων μεταβολών των σχ. μονάδων μας. Θα προτείναμε δε, να επισπευθεί η διαδικασία σύγκλησης του Δημ.Συμβ. του Δήμου Ορεστιάδος, ώστε οι προτάσεις μας να κατατεθούν εγκαίρως και εντός της χρονικής προθεσμίας που ορίζει το ΥΠΑΙΘ ( Δευτέρα 02/12 ).

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Η Πρόεδρος        Η Γ. Γραμματέας

Γιαννάτου Κική       Γεωργουσίδου Μαρία

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παλιά Μιτζελα
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
Το τοπωνύμιο είναι βλάχικο, προέρχεται από το Μουντζέλα, που σημαίνει μικρό δασωμένο βουνό. Μια από τις παλιότερες γραπτές μαρτυρίες του ονόματος...
Παλιά Μιτζέλα: H απίστευτη ιστορία του εξαφανισμένου χωριού της Μαγνησίας
ψευδαίσθηση
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
Στην παρακάτω εικόνα βλέπετε ένα χιονισμένο χωριό που έχει στολιστεί για τα Χριστούγεννα. Κάπου βρίσκεται ένα ξωτικό. Μπορείτε να το εντοπίσετε σε...
Οπτική ψευδαίσθηση: Μόνο το 3% των ανθρώπων θα βρει το ξωτικό σε 8 δευτερόλεπτα
φοίνικας
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
Σύμφωνα με την Μirror, αυτός ο τροπικός παράδεισος ήταν το σκηνικό για μια μυστική απόδραση του πρίγκιπα Χάρι και της Μέγκαν Μαρκλ
Tο νησί που είναι ένας από τους πιο ονειρικούς προορισμούς στον κόσμο πωλείται σε απίστευτη τιμή
froyta_aftodioikisi.jpg
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα
Για να μη συνεχιστεί αυτή η κακή συνήθεια που κοστίζει και στην τσέπη σας, στην υγεία σας και στον πλανήτη, μάθετε πώς να δίνετε το «φιλί της ζωής»...
Πώς να αξιοποιήσετε φρούτα και λαχανικά που είχατε για πέταμα