Επιστολή γονέων: Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ απαξιώνει τα πρότυπα σχολεία - Τρέμετε την «τιμωρητική ατομική αξιολόγηση» κύριε Τσούχλο;
«Με την επιστολή αυτή, μια ομάδα γονέων, των οποίων τα παιδιά φοιτούν στη Β'βάθμια εκπαίδευση, απαντούν σε δηλώσεις απαξιωτικές για την Παιδεία, προσβλέποντας σε ένα καλύτερο αύριο»

Λίγες μέρες πριν, εν μέσω εξελίξεων στον χώρο της παιδείας, ακούσαμε εμβρόντητοι τον πρόεδρο της Ο.Λ.Μ.Ε., κύριο Θεόδωρο Τσούχλο, να απαξιώνει τα Πρότυπα σχολεία, συστήνοντας την κατάργησή τους! Αποκορύφωμα του παραλογισμού των θέσεων του κου Τσούχλου υπήρξε ο χαρακτηρισμός σχολείων δημόσιων, σχολείων ανοικτών σε παιδιά όλων των κοινωνικών τάξεων και βαλαντίων, σχολείων υψηλών εκπαιδευτικών προδιαγραφών, ως «ελιτίστικων»!

Οι μέρες πέρασαν και ένα φως για την Παιδεία άναψε στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Ο διορισμός του κυρίου Ι. Αντωνίου στη θέση του Προέδρου.

Και εκεί η Ο.Λ.Μ.Ε., συνεπικουρούμενη από φωνές του πολιτικού γίγνεσθαι, ξεσπάθωσε. Μίλησε για ακαταλληλότητα του κου Αντωνίου, διαστρέφοντας τη σημασία των δηλώσεών του. Στηλίτευσε θέσεις όπως:

  • Νέα προγράμματα σπουδών και έκδοση νέων βιβλίων στα σχολεία,
  • Ανασυγκρότηση-επανίδρυση Προτύπων-Πειραματικών σχολείων. Να γίνουν η ατμομηχανή που θα τραβήξει μπροστά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα,
  • Ενίσχυση κοινωνικού χαρακτήρα της εκπαίδευσης,
  • Εκπαίδευση για όλους χωρίς αποκλεισμούς με ενταξιακή εκπαίδευση για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και τα προσφυγόπουλα,
  • Αναβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε να γίνει συνειδητή επιλογή,
  • Ένταξη όλων των προτάσεων για την εκπαίδευση σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα Ε.Σ.Π.Α. ώστε να διασφαλιστεί η χρηματοδότησή τους.

Σε μια υγιή κοινωνία, θα περίμενε κανείς οι εκπαιδευτικοί να είναι υπέρμαχοι της συνεχούς αξιολόγησης, της στόχευσης της αριστείας, της τακτικής επιμόρφωσης. Αντ´ αυτού οι θέσεις του εκπροσώπου τους υποστηρίζουν την αρχής της ήσσονος προσπαθείας, την εξίσωση προς τα κάτω, την μη παιδεία εν τέλει. Τα συμπεράσματα, άλλωστε, ερευνών που αφορούν στην εκπαίδευση στην Ελλάδα είναι το λιγότερο απογοητευτικά.

Είναι ηλίου φαεινότερο, όταν δεν μπαίνουν συνδικαλιστικές παρωπίδες, ότι η ορθή παιδεία πρέπει να ωθεί όλους τους κρίκους της εκπαιδευτικής αλυσίδας προς την αυτοβελτίωση, προς την υπέρβαση.

Ο πρόεδρος της Ο.Λ.Μ.Ε. μίλησε για φροντιστηριακή υποστήριξη των εξεταζόμενων για την εισαγωγή στα Πρότυπα σχολεία. Και αντί να ζητήσει αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας παιδείας με αξιολογημένους δασκάλους και αντικειμενικότητα και τακτικότητα στην αξιολόγηση των μικρών μαθητών, ομολογεί ότι αυτή η βαθμίδα εκπαίδευσης δεν είναι ικανή να προσφέρει τα εφόδια σε μαθητές που αναζητούν αυτό το «κάτι παραπάνω» από το εκπαιδευτικό σύστημα.

Ομολογεί ότι η πρωτοβάθμια εκπαίδευση δεν οδηγεί τους αποδέκτες της σε κριτική θεώρηση του εκπαιδευτικού υλικού ώστε να μπορούν να διαχειριστούν θέματα - εντός ύλης - τα οποία απαιτούν πλήρη κατανόηση και χρήση αυτού του υλικού.

Αντίθετα προμοτάρει την μη απαίτηση, την μη παιδεία. Όχι ερεθίσματα στα παιδιά, όχι «ζόρικες» ερωτήσεις που θα αποκαλύψουν την ανεπάρκεια, όχι των μαθητών, αλλά του εκπαιδευτικού συστήματος.

Και βέβαια προμοτάρει την φροντιστηριακή προαπαίτηση για την εισαγωγή των μέχρι τότε ελλιπώς καταρτισμένων μαθητών στα Α.Ε.Ι. Όχι για να αποκτήσουν τα παιδιά την απαραίτητη γνώση-βάση που θα στηρίξει την συμμετοχή τους στην Πανεπιστημιακή εκπαίδευση αλλά για να μάθουν «κόλπα», έτοιμες συνταγές, που θα εξασφαλίσουν την εισαγωγή τους στην επιθυμητή (ή όχι) σχολή. Για να διαιωνιστεί το πρόβλημα της παιδείας, με ανεπαρκείς αποφοίτους Πανεπιστημιακών σχολών, που βγαίνουν χωρίς εφόδια αλλά με απαιτήσεις στην αγορά εργασίας.

Κανείς δεν έχει δικαίωμα να αλλοιώνει το μέλλον της Ελλάδας, εξυπηρετώντας συντεχνιακά συμφέροντα. Η υπέρβαση που θα οδηγήσει σε μια αξιόμαχη και αξιόπιστη Ελλάδα δεν έρχεται με εκπτώσεις στην Παιδεία. Εκτός αν τρέμετε την «τιμωρητική ατομική αξιολόγηση» κύριε Τσούχλο & co!

σχετικά άρθρα

Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Τι ορίζει ο νόμος για τα σεμινάρια
Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Τι ορίζει ο νόμος για τα σεμινάρια
Από μέρα σε μέρα η ανακοίνωση των διορισμών στην Ειδική Αγωγή - Παρακάτω ξανά θυμίζουμε τι ισχύει για τα σεμινάρια με βάση το νόμο
Διορισμοί στην Ειδική Αγωγή: Τι ορίζει ο νόμος για τα σεμινάρια
Δημοκρατική Συνεργασία: Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης
Δημοκρατική Συνεργασία: Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης
Ανακοίνωση
Δημοκρατική Συνεργασία: Μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική με βάση τις ισορροπίες και όχι τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης