Πάνω από 1.100 τα κενά στα σχολεία της Αττικής χωρίς την ειδική αγωγή
Για την παρέμβαση ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ Αττικής στην Περιφερειακή Διεύθυνση στις 6/11

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 6/11, παράσταση στην Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Αττικής, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι και μέλη από τις ΕΛΜΕ Α΄ Δυτικής Αττικής (Θριάσιο), Άνω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής,  Β΄ Αθήνας, Γ΄ Αθήνας, Ε΄ Αθήνας, Καλλιθέας-Νέας Σμύρνης- Μοσχάτου και τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. Α’ Αθηνών, Αθηνά, Παρθενώνας και Αριστοτέλης.

Στην συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής κο Κόσυβα, οι εκπρόσωποι των σωματείων ανέδειξαν τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας των σχολείων 2 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων.  Προβλήματα  λόγω της μεγάλης έλλειψης σε εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και την απαράδεκτη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την εφαρμογή της ρατσιστικής πολιτικής της κυβέρνησης με τις επιχειρήσεις σκούπας των δυνάμεων καταστολής για την απομάκρυνση των  προσφύγων και μεταναστών απ’ τους χώρους προσωρινής εγκατάστασής τους στο κέντρο της Αθήνας. Το αποτέλεσμα αυτών των βίαιων κατασταλτικών ενεργειών είναι τα παιδιά που ήδη φοιτούσαν στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του κέντρου να βρίσκονται αυτή τη στιγμή εκτός σχολείου. Επιπλέον σοβαρό πρόβλημα στην πρόσβαση των παιδιών στα σχολεία έχει δημιουργηθεί από την ανυπαρξία μεταφοράς όσων διαβιούν σε δομές φιλοξενίας.

Αναδείξαμε ότι τα κενά των σχολείων στην Αττική σε εκπαιδευτικό προσωπικό ξεπερνάνε αυτή τη στιγμή τα 1.100 (περίπου 800 στην Β/μια και  περίπου 300 στην Α/μια) χωρίς να υπολογίζουμε την Ειδική Αγωγή, τις Τάξης Υποδοχής, τα Τμήματα Ένταξης, τις Παράλληλες Στηρίξεις και τις άλλες δομές υποστήριξης.

Οι ελλείψεις αυτές έχουν δημιουργήσει εκρηκτικές καταστάσεις αφού σε πολλά λύκεια δεν πραγματοποιούνται μαθήματα σε ομάδες προσανατολισμού που εξετάζονται πανελλαδικά, σε ΕΠΑΛ (Μέγαρα, Αθήνα) λειτουργούν τμήματα με υπέρογκο αριθμό μαθητών ακόμη και 35 μαθητών κατά παράβαση του νόμου, με τον κίνδυνο ατυχήματος στα εργαστηριακά μαθήματα να ελλοχεύει,  το ολοήμερο πρόγραμμα σπουδών σε πολλά δημοτικά σχολεία να λειτουργεί κουτσουρεμένο. Σε πολλά ειδικά σχολεία υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς , αλλά και ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, όπως στο ΕΕΕΕΚ κωφών της Α΄Αθήνας.

Την ίδια στιγμή οι Διευθύνσεις για να ελαττώσουν τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό  και να καλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερα κενά απαιτούν ακόμη και από εκπαιδευτικούς με μια (1) ώρα κενό (μονό ωράριο του εκπαιδευτικού ενώ οι ώρες των περισσότερων μαθημάτων είναι ζυγές) να καλύψουν απομακρυσμένα σχολεία με απαίτηση να μετακινούνται την ίδια ημέρα σε δύο και παραπάνω διαφορετικά και απομακρυσμένα σχολεία.  Επιπλέον εντείνεται η απαράδεκτη πρακτική για κάλυψη τριών, τεσσάρων ή ακόμη και πέντε σχολείων από έναν εκπαιδευτικό προκειμένου να καλύψει πλήρως το ωράριό του, με στόχο τα κενά των σχολείων να εμφανίζονται λιγότερα, αλλά το μάθημα να γίνεται με τους χειρότερους όρους από τον εκπαιδευτικό.

Ακόμη οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης απαιτούν από σοβαρά αρρώστους εκπαιδευτικούς (ακόμη και με καρκίνους σε προχωρημένο στάδιο) να διδάσκουν σε πλήρες ωράριο εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία νομικού πλαισίου που να καλύπτει αυτές τις περιπτώσεις.

Οι εκπρόσωποι των σωματείων απαιτήσαμε την άμεση πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών, που θα τοποθετηθούν με βάση τα μόρια κα τις προτιμήσεις τους και την αναγκαιότητα μαζικών μόνιμων διορισμών, την άμεση μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που έχουν σοβαρό πρόβλημα υγείας, την κάλυψη του ωραρίου των εκπαιδευτικών σε δύο σχολεία το πολύ.

  • Για τα παιδιά των προσφύγων οι εκπρόσωποι των σωματείων απαιτήσαμε άμεσα να επισπευτούν όλες οι διαδικασίες για τη φοίτηση των προσφύγων μαθητών και μαθητριών στα πρωινά τμήματα, να αναλάβουν οι Περιφέρειες την μεταφορά τους από και προς τα σχολεία σε μόνιμη και σταθερή βάση, την κατάργηση της εγκυκλίου περί μη απόδοσης ΑΜΚΑ και την επιστροφή όλων των παιδιών που βίαια απομακρύνθηκαν από το κέντρο της Αθήνας στα σχολεία τους. Επιπλέον απαιτήσαμε την ίδρυση τάξεων υποδοχής σε όλα τα σχολεία (παραβλέποντας τα γραφειοκρατικά εμπόδια του νόμου), τη στελέχωσή τους με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, καθώς και τη λειτουργία όλων των υποστηρικτικών δομών για όλα τα παιδιά. Επιπλέον ζητήσαμε από τον Περιφερειακό Διευθυντή να πάρει θέση για την απαράδεκτη απόφαση του Δήμου Αθηναίων να σταματήσει τη λειτουργία του κυριακάτικου σχολείου για τα παιδιά της πακιστανικής κοινότητας «η Ενότητα» για την εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας.

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τις απαντήσεις του, παρά του ότι ανέφερε ότι  συμφωνεί με πάρα πολλά απ’ τα θέματα που θέσαμε, κάλυψε τις πολιτικές αποφάσεις του Υπουργείου.

Ανακοίνωσε ότι, ύστερα από πρόσφατη ενημέρωση, το ΥΠΑΙΘ θα καλύψει άμεσα με προσλήψεις  αναπληρωτών το σύνολο των κενών της Δευτεροβάθμιας και περίπου το 99% της Πρωτοβάθμιας.

Αναγνώρισε ότι υπάρχει πρόβλημα με την ολοκληρωτική κάλυψη των δομών της Ειδικής Αγωγής που σήμερα καλύπτονται  μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Εκτίμησε ότι η διόγκωση των κενών στα σχολεία φέτος είναι πολυπαραγοντική και οφείλεται, εκτός απ’ την έλλειψη διορισμών, και στις αποσπάσεις εκτός των δομών εκπαίδευσης.

Προσπάθησε να υπεραμυνθεί για το ωράριο των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας αναφέροντας ότι με απόφασή του σε αρκετές περιπτώσεις  έχουν μειωμένο ωράριο ή έχουν απαλλαγεί πλήρως.

Δεν έδωσε καμιά απάντηση για την απαράδεκτη κάλυψη ωραρίου με την περιπλάνηση πολλών εκπαιδευτικών σε τρία σχολεία και πάνω και ειδικά για τις περιπτώσεις που τα σχολεία είναι απομακρυσμένα μεταξύ τους.

Εκτίμησε ότι το πρόβλημα με την εκπαίδευση  των προσφύγων θα ενταθεί με την αύξηση των προσφυγικών ροών και γι αυτό είναι δύσκολο το Υπουργείο να κάνει τον οποιονδήποτε προγραμματισμό. Υπεραμύνθηκε των προσπαθειών που γίνονται για την επίλυση των προβλημάτων χωρίς να αναφέρει τίποτα για την επιστροφή των παιδιών που «απήχθησαν» από τις δυνάμεις καταστολής για να καταλήξουν σε στρατόπεδα εκτός Αττικής. Επιπλέον, δεν εξήγησε γιατί δεν κατέγραψε επίσημα και όπως όφειλε, τα διωχθέντα από τα σχολεία τους προσφυγόπουλα. 

Ισχυρίστηκε ότι όλες οι προτάσεις για τις τάξεις υποδοχής έχουν γίνει δεκτές χωρίς να απαντήσει στα στοιχεία που παρατέθηκαν για την μη ίδρυσή τους σε συγκεκριμένα σχολεία. Προσπάθησε να μας πείσει ότι οι ΔΥΕΠ μειώνονται σε όφελος της ένταξης των παιδιών στα γενικά σχολεία, αλλά επέρριψε ευθύνες στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας που δεν επιθυμούν να δεχθούν παιδιά προσφύγων.  Δεν αναφέρθηκε καθόλου στις ευθύνες του Υπουργείου Παιδείας και τις δικές του για την κατανομή αυτών των μαθητών στα σχολεία και για το γεγονός ότι σχεδόν 2 μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν ακόμη να φοιτήσουν στα σχολεία. Σε ερώτησή μας για την κάλυψη των τάξεων υποδοχής των σχολείων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις που πρέπει να καλυφθούν, αφού έχουν καλυφθεί 250 απ’ τις 367 τάξεις υποδοχής στην Α/μια και καμία απ’ τις 119 τάξεις υποδοχής στην Β/μια.

Για την μετακίνηση των μαθητών ο Περιφερειακός Διευθυντής ανέφερε ότι υπάρχουν πολλές δυσκολίες, αλλά το ευτύχημα είναι ότι ο ΔΟΜ ξεκίνησε την μεταφορά των μαθητών. Ωστόσο καμία αναφορά δεν έγινε για την εξεύρεση μιας μόνιμης και σταθερής λύσης ούτε και έδωσε κάποια εξήγηση για την τόσο μεγάλη καθυστέρηση.

Μετά την συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής, γίνεται φανερό ότι πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας με την συμμετοχή του συνόλου των εκπαιδευτικών και των σωματείων τους για:

  • Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό γενικής εκπαίδευσης, ειδικής εκπαίδευσης, τάξεων υποδοχής και όλων των υποστηρικτικών δομών.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών
  • Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις.
  • Κανένα παιδί έξω απ’ το Δημόσιο σχολείο.

Συνεχίζουμε τον αγώνα για το καθολικό δικαίωμα στη μόρφωση, το ανοιχτό σχολείο για όλα τα παιδιά και αντιστεκόμαστε σε όλα τα ρατσιστικά, αντιπροσφυγικά και αντικοινωνικά πογκρόμ που εξαπολύει η κυβέρνηση κι οι πολιτικές της σύγχρονης βαρβαρότητας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολ
Κραυγή αγωνίας από τους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας: Υποδομές και χρηματοδότηση σε επικίνδυνο σημείο
Οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, καθαριότητα και συντήρηση καθιστούν αδύνατη τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, με πολλές αίθουσες να είναι...
Κραυγή αγωνίας από τους εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας: Υποδομές και χρηματοδότηση σε επικίνδυνο σημείο
xristougenna
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Τι περιλαμβάνει
Από σήμερα, 11 Δεκεμβρίου μέχρι και τις 3 Ιανουαρίου τίθεται σε ισχύ το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Πότε κάνει πρεμιέρα και το «Καλάθι του Άη...
Πρεμιέρα σήμερα για το «Καλάθι των Χριστουγέννων» - Τι περιλαμβάνει
anaplirotes_10.jpg
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Μπαράζ τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων
Η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων και δήλωσης προτιμήσεων είναι από 09/12/2024 έως και την Παρασκευή 13/12/2024
Προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών: Μπαράζ τοπικών Προσκλήσεων για την κάλυψη θέσεων ΠΕ70 Δασκάλων