Ν. Δούνια: Ανάγκη ενδυνάμωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών
Την ανάγκη ενδυνάμωσης των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση επισημαίνει η Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων, Παναγιώτα (Νόνη) Δούνια, σε Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή.

Η ερωτώσα Βουλευτής αναφέρεται στη συστηματική, κατά τα τελευταία χρόνια, υποβάθμιση της διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων, όπως τα αρχαία ελληνικά, η ιστορία, η νέα ελληνική γλώσσα και τα λατινικά. Ρωτά την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων σε ποιες ενέργειες θα προβεί για να ανακτήσουν τα φιλολογικά μαθήματα, που αποτελούν θεμέλιο λίθο της παιδείας των μαθητών, τη βαρύτητα που τους αναλογεί.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

Τα τελευταία χρόνια έχει υπάρξει μια συστηματική υποβάθμιση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μεταξύ άλλων, τα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο και στη Β΄ τάξη του Λυκείου δεν εξετάζονται πια ως βασικό μάθημα στο τέλος της σχολικής χρονιάς, η μετάφραση καταργήθηκε ως κριτήριο αξιολόγησης των αρχαίων ελληνικών στη Β΄ και Γ΄ Λυκείου, η διδασκαλία της νέας ελληνικής γλώσσας στην Α΄ και Β΄ Λυκείου είναι ισχνή, το μάθημα της ιστορίας δεν αποτελεί πλέον μάθημα γενικής παιδείας στη Γ΄ Λυκείου και τα Λατινικά έχουν εξοβελιστεί από την Ομάδα Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου και έχουν αντικατασταθεί από την Κοινωνιολογία.

Η συνεχιζόμενη τάση υποβάθμισης των φιλολογικών μαθημάτων στο σχολείο, που στερεί τους μαθητές από σημαντικές γνώσεις και τους αποθαρρύνει από τη συνέχιση των σπουδών τους σε θεωρητικές πανεπιστημιακές σχολές, πρέπει να σταματήσει.

 

Η κυρία Υπουργός παρακαλείται να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων για την ενδυνάμωση των κλασικών και ανθρωπιστικών σπουδών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση;

  2. Προτίθεται το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων να επαναφέρει τη συστηματική διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών (μετάφραση- γραμματική- συντακτικό) στο Λύκειο και τη διδασκαλία και εξέταση των Λατινικών ως μαθήματος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση;

Η ερωτώσα Βουλευτής

Παναγιώτα Δούνια

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων ΝΔ

 

                                                               

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Το τσιτάχ, η τεχνητή νοημοσύνη και το σχολείο: Καλά ξεμπερδέματα
"Τώρα που η ψυχική υγεία είναι ιδιαίτερης σημασίας και η κυβέρνηση μάλιστα προτίθεται να σκύψει στοργικά πάνω στο ζήτημα και προθυμοποιείται να...
Το τσιτάχ, η τεχνητή νοημοσύνη και το σχολείο: Καλά ξεμπερδέματα
φυλακη
Αθώωση της Διευθύντριας του Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας για την υπόθεση όπλου - Ζητήθηκε συγγνώμη από το δικαστήριο
Η κυρία Δημουλή βρέθηκε κατηγορούμενη για «απόπειρα εισαγωγής όπλου» στο σωφρονιστικό κατάστημα, αλλά μετά από δίκη στις 16/9, αθωώθηκε πλήρως και...
Αθώωση της Διευθύντριας του Σχολείου Φυλακών Κέρκυρας για την υπόθεση όπλου - Ζητήθηκε συγγνώμη από το δικαστήριο
tilekpaideusi 1280
Ρατσιστικές και στερεοτυπικές φράσεις σε σχολικό βιβλίο και εκπαιδευτικό υλικό: «Τον αράπη κι αν τον πλύνεις...»
Παρεμβάσεις για ρατσιστικά και στερεοτυπικά περιεχόμενα σε εκπαιδευτικό υλικό – Θετική ανταπόκριση από Υπουργείο Παιδείας και ΙΕΠ
Ρατσιστικές και στερεοτυπικές φράσεις σε σχολικό βιβλίο και εκπαιδευτικό υλικό: «Τον αράπη κι αν τον πλύνεις...»