Το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών για τη συνάντηση με τον γ.γ του υπ. Παιδείας

ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν. 4589/19 ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΣΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 26/8 μαζική συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας των εκπαιδευτικών σωματείων (ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ) και του Συντονιστικού Αναπληρωτών-Αδιόριστων Εκπ/κών. Δεκάδες εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα κι έδωσαν δυναμικό παρόν, παρά τον καύσωνα και τον εμπαιγμό της νέας πολιτικής ηγεσίας που διαπραγματευόταν επί μία ώρα αν η αντιπροσωπεία των συγκεντρωμένων θα αποτελείται από 4 άτομα (αίτημα το οποίο καταθέσαμε) κι όχι από 3 όπως αρχικά μας μεταφέρθηκε!

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με τη Γ. Γραμματέα του Υπουργείου κ. Γκίκα θέσαμε το σύνολο των ζητημάτων ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς.

1.    Ξεκαθαρίσαμε τη σαφή εναντίωση μας στο ν.4589/19. Υπενθυμίσαμε τις μεγαλειώδεις κινητοποιήσεις του Γενάρη και δηλώσαμε ότι παλεύουμε για την άμεση κατάργηση του και ότι θα σταθούμε απέναντι στην εφαρμογή του νόμου. Το νέο σύστημα προσλήψεων/διορισμών αλλάζει ριζικά το DNA του σχολείου και των εκπαιδευτικών σε αυτό. Σε αξιολογικούς πίνακες «κινούμενη άμμο» οι αναπληρωτές θα καλούνται να κυνηγούν «προσόντα», δεκάδες αλλά και εκατοντάδες μήνες προϋπηρεσίας πετιούνται στα σκουπίδια, αφού τους εξισώνει με τα ακαδημαϊκά κριτήρια, και συνθλίβονται τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Επιδιώκουν να μεταφέρουν την ευθύνη της ανεργίας στους εργαζόμενους και η διαπραγμάτευση των όρων εργασίας γίνεται ατομική υπόθεση, καθώς για μια θέση ελαστικής εργασίας θα καλούνται να μπουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων, να πιστοποιούν δια βίου την ικανότητά τους να δουλέψουν ανταγωνιζόμενοι ο ένας τον άλλο!

2.    Απαιτήσαμε να μάθουμε ποια είναι η στάση της νέας πολιτικής ηγεσίας και της κυβέρνησης της ΝΔ για τον ν.4589/19 και το προσοντολόγιο, από τη στιγμή που στη διάρκεια της συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου για το προσοντολόγιο τον Γενάρη δεν διαφοροποιήθηκαν στην ουσία και το περιεχόμενο του νέου νόμου, αλλά αντίθετα ΝΔ-ΚΙΝΑΛ έθεταν ως αναγκαίο και τον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

3.    Επιπλέον, αναφερθήκαμε στα ζητήματα που προκύπτουν λόγω της εφαρμογής του νόμου Γαβρόγλου από το ΥΠΑΙΘ και τη νέα πολιτική ηγεσία, και αφορούν τόσο στην χαμένη προϋπηρεσία της φετινής και περσινής χρονιάς, όσο και στον αποκλεισμό χιλιάδων εκπαιδευτικών που για διάφορους λόγους δεν γράφτηκαν στους περσινούς πίνακες, αλλά και για τους νέους απόφοιτους που βλέπουν για ακόμη μια φορά «κλειδωμένη» τη δυνατότητα τους να εγγραφούν σε αυτούς. 

4.    Φυσικά όλα τα παραπάνω απορρέουν και από τη χρόνια αδιοριστία. Μια ακόμη χρονιά ξεκινά με μηδενικούς διορισμούς, και τα χιλιάδες κενά κάθε χρόνο καλύπτονται από τους μόνιμους αναπληρωτές που αναπληρώνουν τους ίδιους τους εαυτούς τους για πάνω από 5-10-15 χρόνια!  Όλες ανεξαιρέτως οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων υπηρετούν στοχευμένα την πολιτική των μηδενικών διορισμών, μονιμοποιώντας την ελαστική εργασία και επισφάλεια, την ανακύκλωση της ανεργίας, ακολουθώντας με ευλάβεια τις εντολές και τις απαιτήσεις των θεσμών, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ που με θρασύτητα δηλώνουν ότι το δημόσιο συνολικά, και η εκπαίδευση κατ’ επέκταση, χρειάζεται συρρίκνωση. Φυσικά καταθέσαμε το πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για άμεσο διορισμό/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία μέρα σύμβαση αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία!

5.    Ζητήσαμε το ακριβές χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ για τις προσλήψεις, τον αριθμό των πιστώσεων και την κατανομή αυτών για την κάλυψη των εκρηκτικών αναγκών που έχουν τα σχολεία μας. Αίτημα μας είναι η κάλυψη των κενών σε μια φάση στην αρχή της χρονιάς. Επιπλέον τέθηκε και το κομβικό ζήτημα των ολιγομελών τμημάτων, των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής κυρίως των παράλληλων με βάση την περσινή εμπειρία, τις εγκυκλίους που είναι εν ισχύ και οδηγούν σε κλείσιμο τμημάτων, μείωση των εκπαιδευτικών που έχουν ανάγκη τα σχολεία και οι μαθητές μας που ασφυκτιούν από την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Σε αυτό το πλαίσιο ζητήσαμε να μας πει η Γ.Γ. για τις προθέσεις του ΥΠΑΙΘ σε ότι αφορά την άμεση εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των παιδιών στο δημόσιο νηπιαγωγείο. Δηλώσαμε ότι παλεύουμε και απαιτούμε να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα, να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα για στοιχειωδώς καλύτερα μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα, πλήρης αντισταθμιστική αγωγή με την έναρξη της σχολικής χρονιάς (ενισχυτική διδασκαλία, παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης κ.ά).

6.    Τέλος, εκτενής αναφορά έγινε και στις τεράστιες οικονομικές δυσκολίες που καλούνται να αντιμετωπίσουν χιλιάδες συνάδελφοι μας κάθε χρόνο, μετακινούμενοι από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, αφήνοντας πίσω οικογένειες, φίλους και καθημερινότητα. Καταγγείλαμε τις εικόνες ντροπής συναδέλφων να κοιμούνται στα αυτοκίνητα και τις παραλίες, τα υψηλά νοίκια στα νησιά της βαριάς τουριστικής βιομηχανίας και όχι μόνο, και ζητήσαμε να μας ενημερώσει για τις ενέργειες και τα μέτρα που θα πάρει το ΥΠΑΙΘ ώστε να μην επαναληφθούν. Επιπλέον θέσαμε το πάγιο αίτημα μας για εξίσωση των εργασιακών, ασφαλιστικών και συνδικαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων-αναπληρωτών και ζητήσαμε να τοποθετηθεί το υπουργείο σχετικά με την κομμένη προϋπηρεσία των αναπληρωτριών συναδελφισσών Δινοπούλου-Μαργαρίτη λόγων βραχυχρόνιων συνδικαλιστικών αδειών που δικαιούνταν με βάση το νόμο.

Από την πλευρά της η κ. Γκίκα σε τίποτα δεν μας εξέπληξε με τις απαντήσεις της. Μας έχουν συνηθίσει υπουργοί, υφυπουργοί και πολιτικά πρόσωπα του Υπουργείου να επικαλούνται άλλοτε την καμένη γη που παρέλαβαν, άλλοτε τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και τις δεσμεύσεις προς τους θεσμούς άλλοτε τα μνημόνια και τους ψηφισμένους νόμους που τους «δένουν» τα χέρια. Τίποτα δεν άφησε η Γ. Γραμματέας!

Σε ότι αφορά τον ν.4589/19 για το προσοντολόγιο η κ. Γκίκα έκανε σαφές ότι δεν είναι η ουσία του νόμου με την οποία διαφωνεί η πολιτική ηγεσία, αλλά τα διάφορα τεχνικά και γραφειοκρατικά ζητήματα που προκύπτουν από την εφαρμογή του! Καμία πρόθεση δεν υπάρχει από πλευράς Υπουργείου Παιδείας ώστε να λυθούν αυτά τα προβλήματα, ούτε λόγος για κατάργησή του νόμου! Της υπενθυμίσαμε ότι είναι θέμα πολιτικής βούλησης η εφαρμογή ή όχι ενός νόμου, όπως επίσης ότι και ο ν.3848 κάτω από τις δυναμικές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών ουδέποτε εφαρμόστηκε! Σε κάθε περίπτωση, έκανε σαφές ότι το ΥΠΑΙΘ θα προχωρήσει όπως ορίζει ο ν.4589 και ο ΑΣΕΠ. Τέλος, σε ότι αφορά τη συζήτηση για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μαζί με το προσοντολόγιο, μας είπε ότι είναι ένα θέμα που θα συζητηθεί το επόμενο διάστημα.

Στο ίδιο ακριβώς πνεύμα κινήθηκαν και οι απαντήσεις της σχετικά με τον αριθμό των προσλήψεων, τα ολιγομελή τμήματα, τις παράλληλες στηρίξεις κλπ. Οι ψηφισμένοι νόμοι και οι εγκύκλιοι θα εφαρμοστούν απαρέγκλιτα ενώ τόνισε ότι δεν μπορούν να καλύψουν όλα τα κενά, ότι χρειάζεται να γίνει εξορθολογισμός του ανθρώπινου δυναμικού και να εξεταστούν ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων - δεν υπάρχει άλλωστε η δημοσιονομική δυνατότητα να καλυφθεί το σύνολό τους. Στην επιμονή μας να μας πει αριθμό προσλήψεων και αν αυτός θα είναι κοντά στις περσινές περίπου 33.000, επανέλαβε για μια ακόμη φορά ότι χρειάζεται να εξεταστούν οι πραγματικές ανάγκες! Να σημειώσουμε ότι στο ζήτημα της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στο δημόσιο νηπιαγωγείο, παρά τις δηλώσεις της Κεραμέως που αφήνουν ανοιχτό το παράλληλο δίκτυο νηπιαγωγείων-παιδικών σταθμών, δήλωσε ότι μέσα στον επόμενο χρόνο θα παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε κανένα παιδί να μη μείνει εκτός – φυσικά για φέτος οι παιδικοί σταθμοί παρουσιάστηκαν ως μονόδρομος. Μάλιστα, όπως δήλωσε η ίδια, αν αυτό δεν προχωρήσει θα παραιτηθεί!

Διορισμοί, μέριμνα για τους αναπληρωτές που μετακινούνται και καλούνται να ανταποκριθούν σε τεράστιες οικονομικές δυσκολίες, εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα είναι τα ζητήματα που έμειναν «ανοιχτά» χωρίς καμιά απολύτως δέσμευση. 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η νέα σχολική χρονιά μας βρίσκει με νέες προκλήσεις και η αγωνιστική μας συσπείρωση και στάση είναι αναγκαίος όρος! Ο εμπαιγμός και η κοροϊδία πολιτικών ηγεσιών και υπουργείων μας αγανακτούν! Στις χιλιάδες «μέρες της μαρμότας» που έχουν ζήσει και συνεχίζουν να ζουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, στη συνέχιση της ανασφάλειας, τη διαιώνιση της ελαστικής εργασίας και την προσπάθεια καλλιέργειας διάσπασης και ανταγωνισμού μέσα στον κλάδο, εμείς οφείλουμε να απαντήσουμε αγωνιστικά και συλλογικά, αλληλέγγυα και μαχητικά!

Με τη νέα χρονιά, να συσπειρωθούμε και να συμμετέχουμε στις συλλογικές διαδικασίες των σωματείων μας, στις επιτροπές αγώνα και στις γενικές συνελεύσεις! Στο παράδειγμα των δυναμικών αγώνων των εκπαιδευτικών, να συνεχίσουμε αποφασιστικά για κατάργηση-καμία εφαρμογή του προσοντολογίου και άμεσο διορισμό/ μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία. 

Δεν τους χαρίζουμε ούτε μια μέρα δουλειάς, δεν αφήνουμε κανένα συνάδελφο μόνο!

Στα παιδιά, στο σχολείο δίνουμε και τη ζωή μας, στον εργοδότη μας ούτε λεπτό!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

EKPA
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
Και τονίζει ότι η ΠΔΕ πρέπει να παρέχεται εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών  και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των...
Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια: Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ ζητά αναστολή απόσπασής της από τα πτυχία για ένα έτος
katalipsi
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
Η Εισαγγελία Θεσσαλονίκης, ζήτησε από τη διεύθυνση του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς τα ονόματα των μαθητών, οι οποίοι ήταν μέλη του 15μελούς κατά τη...
Τι απαντά η ΔΔΕ Αν.Θεσσαλονίκης για την εισαγγελική παρέμβαση στην κατάληψη του ...περασμένου Φεβρουαρίου
kina
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
Τεράστια έκρηξη σε ουρανοξύστη της Σενζέν - Εικόνες χάους και μνήμες «Δίδυμων Πύργων»
Κίνα: Στις φλόγες ουρανοξύστης στο Σενζέν – Ισχυρή έκρηξη και καταστροφές από το ωστικό κύμα
zaxaraki.jpg
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών
«Η Ελλάδα δεν θα πάει σε ένα μοντέλο ολικής απαγόρευσης αλλά θα εστιάσει στο μοντέλο του αυστηρού γονεϊκού ελέγχου»
Ζαχαράκη: Το νέο σχέδιο της Κυβέρνησης απαγορεύει τα social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών