Αξιότιμοι συνάδελφοι,
Καταρχάς, επιτρέψτε μας να σας συγχαρούμε για τη συγκρότηση του νέου ΔΣ της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και να σας ευχηθούμε ολόψυχα καλή επιτυχία στο πολύ σημαντικό έργο σας. Σας διαβεβαιώνουμε ότι ως ΣΕΕΠΕΑ Αττικής θα σταθούμε ακλόνητοι αρωγοί στον αγώνα σας για την υπεράσπιση των δίκαιων αιτημάτων του κλάδου μας. Χαιρετίζουμε τις πρωτοβουλίες που έχετε ήδη αναλάβει ζητώντας άμεση συνάντηση με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και επιδιώκοντας λύσεις στα σοβαρά προβλήματα που έχουν ανακύψει.
Ανταποκρινόμενοι στο αίτημά σας για άμεση υποβολή προτάσεων εκ μέρους των Περιφερειακών Συλλόγων σχετικά με τα φλέγοντα ζητήματα που αντιμετωπίζουν τα μέλη ΕΕΠ –ΕΒΠ, ενόψει και της επικείμενης συνάντησής σας με την ηγεσία του Υπουργείου, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τις ακόλουθες προτάσεις-παρεμβάσεις. Επισημαίνουμε ότι αυτές αποτελούν καρπό συνεργασίας του ΔΣ του Συλλόγου με τους αιρετούς του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής, ιδιαίτερα τον συνάδελφο Δημήτρη Αρβανίτη, ο οποίος κατέθεσε εμπεριστατωμένο υπόμνημα προς το ΣΕΕΠΕΑ Αττικής με πλήρη καταγραφή όλων των χρόνιων προβλημάτων και αδυναμιών που αντιμετωπίζουν οι κλάδοι μας στο χώρο τηςς Ειδικής Εκπαίδευσης.
Αναλυτικά, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψη σας τα εξής θέματα συζήτησης - διεκδίκησης προς την πολιτεία:
- Άμεσα να καθοριστεί το χρονοδιάγραμμα της ολοκλήρωσης της διαδικασίας διορισμών με στόχο την 1η Σεπτέμβρη όλα τα σχολεία και οι δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης να είναι στελεχωμένες και να λειτουργούν πλήρως με ενισχυμένο το μόνιμο προσωπικό, αλλά και τους προσωρινούς αναπληρωτές που είναι αναγκαίοι.
- Σχετικά με την κατανομή των 4500 θέσεων, είναι ανάγκη να γίνει άμεσα και με δίκαιο τρόπο βάσει των προσλήψεων των τελευταίων ετών.
- Επ’ ευκαιρία θα ήταν χρήσιμο να διατυπωθεί η ανάγκη για, σταδιακή έστω, αντιστροφή/μείωση του ποσοστού των αναπληρωτών στην ειδική εκπαίδευση σε σχέση με τους μόνιμους και για άλλες δομικές βελτιώσεις.
- Προς αυτή την κατεύθυνση, παραθέτουμε την αξιόλογη πρόταση του συναδέλφου Δ. Αρβανίτη, να συμβάλλει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ μέσω του ΙΜΕΓΕΕ με την δημιουργία «Παρατηρητηρίου Ειδικής Εκπαίδευσης». Σκοπός της λειτουργίας του θα μπορούσε να είναι ο καθορισμός και η παρακολούθηση της υλοποίησης, σε συνεργασία με άλλους συνεργαζόμενους φορείς, ανάλογων στόχων για την αναβάθμιση των υποστηρικτικών υπηρεσιών στην εκπαίδευση στην κατεύθυνση της συμπερίληψης.
- Για τον καθορισμό των λειτουργικών αναγκών σε ΕΕΠ-ΕΒΠ προτείνουμε τον καθορισμό αριθμητικών κριτηρίων–αναλογίας όλων των ειδικοτήτων ΕΕΠ και ΕΒΠ με αριθμό μαθητών που υποστηρίζουν. Είναι απαράδεκτο να συνεχίζεται η τυχαία και απλά ενδεικτική καταγραφή κενών με ευθύνη αποκλειστικά των Διευθυντών ή Προϊσταμένων και χωρίς δεσμευτικά κριτήρια. Επίσης απαράδεκτη είναι η χωρίς καμία συνέπεια παράλειψη ειδικοτήτων από τους υπεύθυνους. Στόχος μας πρέπει να είναι η κάλυψη όλων των αναγκαίων για την παροχή ειδικής εκπαίδευσης ειδικοτήτων σε όλες τις δομές (ΣΜΕΑΕ-ΚΕΣΥ-ΕΔΕΑΥ-ΓΕΝΙΚΗ).
- Σημειώνουμε εδώ ότι η πρόσφατη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ μετά από αρκετά χρόνια και η κατανομή τους, έγινε απλά με «ρεαλιστικά κριτήρια» και όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες που είναι πολύ μεγαλύτερες. Άρα, τίθεται αντικειμενικά ζήτημα διεκδίκησης της κάλυψης όλων των πραγματικών κενών με οργανικές θέσεις.
- Ειδικότερα, σχετικά με τα κενά–εγκρίσεις υποστήριξης με ΕΒΠ ή Σχ. Νοσηλευτή στη Γενική, στα πλαίσια του προγράμματος της «εξειδικευμένης», είναι απαραίτητο όλες οι εγκρίσεις να συνοδεύονται κατά την αποστολή τους στις ΠΔΕ από τις αντίστοιχες πιστώσεις.
- Είναι ανάγκη το πρόγραμμα των ΕΔΕΑΥ να εφαρμοστεί πλέον σε όλες τις σχολικές μονάδες και να μη παραμείνει επ’ αόριστον «πιλοτικό».
- Επίσης να λειτουργήσουν άμεσα όλα τα ΚΕΣΥ, ως πρότυπες και απαραίτητες υποστηρικτικές δομές της εκπαίδευσης και να καλυφθούν με όλες τις ειδικότητες που είναι αναγκαίες και προβλέπονται από το ισχύον νομικό πλαίσιο.
- Σημαντικό θέμα που πρόκειται σύντομα να απασχολήσει τον εκπαιδευτικό κόσμο και τους κλάδους μας είναι η επιμόρφωση των συναδέλφων σε συνδυασμό με την επικείμενη διαδικασία αξιολόγησης, με όποια μορφή αυτή εφαρμοστεί , σε πρώτη τουλάχιστον φάση. Σχετικά με αυτό είναι απαραίτητο να διεκδικηθεί άμεσα η θεσμοθέτηση και εκλογή Συντονιστών ΕΕΠ-ΕΒΠ που θα αναλάβουν, στα πλαίσια των ΠΕΚΕΣ, να συντονίσουν την σχετική διαδικασία με γνώση και δίκαιο τρόπο για κάθε ειδικότητα ενώ παράλληλα και κύρια θα συμβάλλουν στην εφαρμογή κατάλληλων προγραμμάτων επιμόρφωσης.
- Αναφορικά με τις εξαγγελίες για επικείμενη αξιολόγηση, θα πρέπει η Ομοσπονδία να λάβει σαφή, δυναμική και ξεκάθαρη θέση σε οποιαδήποτε σχεδιαζόμενη πολιτική στοχεύει στη σύνδεση της αξιολόγησης με αυθαίρετα κριτήρια αποδοτικότητας και κατηγοριοποίησης εργαζομένων, που πιθανόν σχετίζονται με επισφάλεια αργασίας.
- Σχετικά με τα ιδιαίτερα θέματα του ΕΒΠ χρειάζεται άμεσα: α) να δοθεί η δυνατότητα για παιδαγωγική επιμόρφωση και β) να λυθεί το θέμα της κατάταξης στους κλάδους ΤΕ με βάση την πρόταση του ΣΕΕΠΕΑΑ.
- Τέλος και όχι λιγότερο σημαντικό θεωρούμε επιβεβλημένο να τεθεί από της συνδικαλιστικούς της εκπροσώπους , σε συνεργασία και με της φορείς, με πειστικό τρόπο το θέμα της αποκατάστασης των μισθολογικών απωλειών στη διάρκεια των τελευταίων ετών (δώρα, επιδόματα άδειας και ειδικής αγωγής, αναστολή μισθολογικής εξέλιξης 2016-2017, κ.ά.) και το θέμα της αύξησης του ποσοστού των δαπανών του Προϋπολογισμού για την Παιδεία.
Αγαπητοί συνάδελφοι,
Πιστεύουμε οι ανωτέρω προτάσεις να αποτελέσουν σημαντική συνδρομή στο έργο σας και να συμβάλουν στην κωδικοποίηση των αιτημάτων της Ομοσπονδίας, σε μια εποχή μεγάλων ανακατατάξεων και αλλαγών, τόσο σε επίπεδο προσώπων όσο και πολιτικών. Ο ΣΕΕΠΕΑ και οι Αιρετοί του ΠΥΣΕΕΠ Αττικής χαιρετίζουμε τη βούλησή σας να ενεργήσετε με συνεργασία, ενότητα και χωρίς αποκλεισμούς και δεσμευόμαστε ότι θα είμαστε στο πλευρό σας, με κριτική ματιά όπου χρειάζεται, στον αγώνα σας για υπεράσπιση των δικαιωμάτων όλων των συναδέλφων.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς,
Εκ μέρους του ΔΣ
Η Γ. Γραμματέας
Ευγενία Τραγάκη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη