Thumbnail
Νέα χωροταξική κατανομή σχολείων στην Α΄ ΔΔΕ Αθήνας

Οι χειρισμοί κυβέρνησης – διοίκησης στο ζήτημα
και η θέση μας για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων μαθητών – γονιών – εκπαιδευτικών.

Η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών της Α΄ Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΔΕ) Αθήνας ενημερώνει τους συναδέλφους ότι, με πρωτοβουλία της ΔΔΕ, κινείται διαδικασία αναθεώρησης της υφιστάμενης γεωγραφικής κατανομής των σχολείων. Από τις μέχρι τώρα ενδείξεις προκύπτει ότι ο όλος χειρισμός είναι αποσπασματικός. Εστιάζει σε συγκεκριμένα σχολεία, με στόχο να νομιμοποιηθούν μια σειρά προφορικές εντολές της ΔΔΕ που δόθηκαν φέτος. Ο σκοπός ήταν (και παραμένει) να τροποποιείται, κατά το δοκούν, η χωροταξική κατανομή, ώστε να υπάρχει συνολικά ο μικρότερος δυνατός αριθμός τμημάτων και να καταγράφονται οι μικρότερες δυνατές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η όλη διαδικασία κινείται, έως τώρα, «εν κρυπτώ» από το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών και τους συλλόγους γονέων ή ακόμη και με αυθαίρετη – μεροληπτική - επιλογή των εκάστοτε συνομιλητών. Γίνεται, δε, προσπάθεια να εξασφαλιστεί η συναίνεση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων που θα υποστούν την αλλαγή. Η όλη εξέλιξη δίνει άλλο ένα δείγμα τόσο της «δημοκρατίας» που ευαγγελίζονται κυβέρνηση και διοίκηση, όσο και της «κανονικότητας» που δήθεν επήλθε.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι.

Δεν πρέπει «να μας πιάσουν στον ύπνο». Αν γίνει τώρα αυτή η αρχή, αύριο, η διευρυμένη ελαστικοποίηση της χωροταξικής κατανομής, σε συνθήκες αυτοαξιολόγησης και αξιολόγησης των σχολικών μονάδων, θα διαμορφώσει «καλά» και «κακά» σχολεία, θα διευκολύνει καταργήσεις – συγχωνεύσεις, μετακινήσεις μαθητών όπου – όπου, καταργήσεις οργανικών θέσεων και κινητικότητα εκπαιδευτικών. Αυτό άλλωστε προβλέπουν, ως μέρος ευρύτερων αναδιαρθρώσεων, οι εκθέσεις του ΟΟΣΑ, για τις οποίες η συγκυβέρνηση κατηγορεί τη ΝΔ, όμως τις έχει υπογράψει όλες φαρδιά – πλατιά.

Κατά τη γνώμη μας εκπαιδευτικοί – γονείς και μαθητές πρέπει να «ανοίξουμε» το θέμα από τη σκοπιά των σύγχρονων λαϊκών μορφωτικών αναγκών.

  1. Μια νέα χωροταξική κατανομή στην Α΄ ΔΔΕ, πρέπει να αντιμετωπίσει υπαρκτά προβλήματα, κόντρα στις πολιτικές επιλογές που εφαρμόζονται, κόντρα στις προτροπές του ΟΟΣΑ και τις δεσμεύσεις των μνημονίων. Η διαδικασία αυτή πρέπει να γίνει ενιαία, για όλα τα σχολεία, με βάση ξεκάθαρα και φιλολαϊκά κριτήρια.
  2. Να διασφαλιστεί η δυνατότητα όλων των μαθητών να φοιτούν στο σχολείο της γειτονιάς τους (Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΕΠΑΛ ή ΓΕΛ). Να σταματήσουν οι αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών, με βάση την πολιτική ελαχιστοποίησης του κόστους και συγκέντρωσης των σχολείων. Αυτό έγινε συστηματικά φέτος στο 43ο Γυμνάσιο Αθήνας και αλλού. Ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ να σταματήσει η απάνθρωπη μετακίνηση σε τεράστιες αποστάσεις, πχ. από τη Φιλαδέλφεια στον Πειραιά (ΣΚΥΠ), που οδήγησε μαθητές με κοινωνικά ή οικογενειακά προβλήματα ακόμη και να εγκαταλείπουν το σχολείο. Το ίδιο ισχύει και για τους μαθητές των εσπερινών. Είναι ενδεικτικό και απαράδεκτο το 9ο ΕΠΑΛ Αθήνας να βαίνει προς κατάργηση (συγχώνευση με το 3ο ΕΠΑΛ), όταν οι μαθητές των Σεπολίων που όφειλε να καλύπτει έχουν σπρωχτεί σε άλλα ΕΠΑΛ, αφού το 9ο ΕΠΑΛ μεταφέρθηκε – δήθεν προσωρινά - στην Ακαδημία Πλάτωνος (ως συστεγαζόμενο). Η Α΄ τάξη του καταργήθηκε και οι μαθητές της μεταφέρθηκαν αλλού, ενώ στη συνέχεια 35 πρόσφυγες που ζήτησαν εγγραφή δε μπόρεσαν να την πραγματοποιήσουν, αφού δεν υπήρχε Α΄ τάξη!!!
  3. Η οργανικότητα των σχολείων να μην μειωθεί αλλά να αυξηθεί, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες, περισσότερες και πιο σύνθετες εκπαιδευτικές ανάγκες. Σε ορισμένα σχολεία το πρόβλημα – σχεδιασμένα – «χτυπάει κόκκινο». Χαρακτηριστική είναι η δρομολόγηση κατάργησης από το ΚΥΣΔΕ 3 οργανικών στο διαπολιτισμικό Γυμνάσιο Αθήνας. Συνολικά με άλλες 4 οργανικές που χάθηκαν δεν αναπληρώθηκαν (μόνο η μία επαναπροκηρύχθηκε), μετρά υποβάθμιση κατά 6 - 7 οργανικές. Κι αυτό, προκειμένου να τρέξουν εφήμερα προγράμματα για πρόσφυγες από το Γενάρη, αντί της κάλυψης των αναγκών των μαθητών με μόνιμο προσωπικό από την αρχή της σχολικής χρονιάς!!! Άλλο παράδειγμα είναι το 26ο Γυμνάσιο Αθήνας, το οποίο τροφοδοτεί – σε μεγάλο βαθμό-  και το 26ο ΓΕΛ Αθήνας (Μαράσλειο). Με την εφαρμογή του Νόμου Φίλη για τα πρότυπα – πειραματικά διοχετεύθηκε μεγάλο μαθητικό δυναμικό του συστεγαζόμενου πειραματικού δημοτικού στο αντιστοιχισμένο με αυτό 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθήνας, χωρίς μέριμνα για κάλυψη της απώλειας μαθητικού δυναμικού του σχολείου. Έτσι, έφθασε να έχει 10 τμήματα από 13. Πρέπει, τουλάχιστον, να διασφαλιστεί πως τα τμήματα του σχολείου δεν θα πέσουν πιο κάτω, με τα κατάλληλα μέτρα σε αυτήν την κατεύθυνση.
  4. Να εξασφαλισθεί η εγγραφή όλων των προσφύγων και μεταναστών μαθητών (πχ. δόθηκε μάχη φέτος για να μπορέσουν να εγγραφούν μαθητές από τις Φιλιππίνες σε σχολεία της Α΄ Αθήνας). Χωρίς γκετοποιήσεις σχολείων. Με πρόσβαση στα σχολεία της περιοχής τους. Όχι με μετακινήσεις που απαιτούν χρήμα (αφού δεν έχουν μαθητικά δελτία και πληρώνουν για τα εισιτήρια), χρόνο και ταλαιπωρία για τους μικρούς μαθητές (στο 2ο ΕΠΑΛ για μεγάλο διάστημα μετακινόντουσαν μαθητές από την Κόρινθο). Οι ΜΚΟ δε μπορεί «να κάνουν κουμάντο» στις εγγραφές!!! Να μειωθεί ο αριθμός του μέγιστου ορίου των μαθητών στα τμήματα που έχουν πρόσφυγες, ώστε να μπορεί να γίνει ουσιαστικό μάθημα. Να στελεχώνονται με το απαραίτητο προσωπικό όλες οι αναγκαίες δομές για πρόσφυγες – μετανάστες και να λειτουργούν με μόνιμο προσωπικό από την αρχή της σχολικής χρονιάς.
  5. Να διασφαλιστεί η κάλυψη όλων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε στα «κανονικά» σχολεία είτε σε παράλληλη στήριξη είτε σε ειδικές εκπαιδευτικές δομές. Όσον αφορά τις τελευταίες, είναι ενδεικτικό πως πάνω από 150 μαθητές της ειδικής αγωγής που ζήτησαν φέτος εγγραφή στην Α΄ ΔΔΕ δεν μπόρεσαν να εγγραφούν πουθενά, λόγω ανυπαρξία δομών και δυνατοτήτων εξυπηρέτησης, ακόμη και αφού «υπερφορτώθηκαν» συγκεκριμένες δομές. Να σχεδιαστεί να καλυφθούν όλες αυτές οι ανάγκες βάση του γεωγραφικού κριτήριου αλλά και βάση δομών που δεν έχουν προβλεφθεί. Για παράδειγμα, το ΕΕΕΕΚ Κωφών πρέπει άμεσα να χαρακτηριστεί ώστε να καλύπτει πολλαπλές αναπηρίες. Το ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο στο Θησείο έχει κορεστεί και χρειάζεται να λειτουργήσουν νέα. Να προετοιμασθούν τόσο τα «κανονικά» σχολεία όσο και νέες δομές για υποδοχή μαθητών που αποφοιτούν από αυτά.
  6. Να σχεδιασθεί, παράλληλα με την νέα χωροταξική κατανομή, ολοκληρωμένο κτιριολογικό πρόγραμμα που θα καλύπτει την απαίτηση για σύγχρονες – ασφαλείς – δημόσιες υποδομές. Δεν είναι δυνατόν σε μια Αθήνα με σχολικά κτίρια πριν το ’80, ακόμη και πιο παλιά να μην έχει γίνει αντισεισμικός έλεγχος και να απαξιώνονται οι ανάγκες για σχολική στέγη. Είναι ενδεικτικές οι απαντήσεις της ΚΤΥΠ ΑΕ για το 9ο ΕΠΑΛ, για το 19ο Γυμνάσιο, για το 20ο Λύκειο, για το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο, ακόμη και για την παράδοση του κτιρίου του 41ου Γυμνασίου Αθήνας. Όλα παραπέμπονται στις καλένδες, ενώ και ο Δήμος Αθήνας κωφεύει και εισηγείται ΣΔΙΤ, όταν αναγνωρίζει πλέον και ο ίδιος το τεράστιο όφελος που προσπορίζονται οι εταιρίες σε βάρος του δημοσίου (πχ. τριπλάσιο κόστος στο ρεύμα) κι όταν οι συνάδελφοι θέλουν άδεια για «να βάλουν ένα καρφί» ή να κάνουν μια δραστηριότητα μετά το σχολικό ωράριο!!! Να καλυφθεί από το κράτος, με κατάλληλη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, το κόστος που απαιτείται για τη λειτουργία και συντήρηση των σχολείων, ειδικά για τα ΕΠΑΛ. Να μη φθάνουμε να έχουμε εργατικά ατυχήματα, όπως έγινε πέρσι. Μέρος του σχεδιασμού αυτού αποτελεί η μείωση του ορίου των μαθητών ανά τάξη, ειδικά σε σχολεία πολυώροφα, που ασφυκτιούν σε χώρους συγκέντρωσης των μαθητών σε έναν ενδεχόμενο σεισμό ή σχολεία που λειτουργούν με αίθουσες για άλλες χρήσεις που διαμορφώθηκαν πρόχειρα για να γίνεται (εξ ανάγκης) διδασκαλία. Τα όρια των μαθητών, ώστε στις συγκεκριμένες κτιριολογικές συνθήκες να παρέχεται ασφάλεια, μπορούν να καθοριστούν σε συνεργασία με αρμόδιους οργανισμούς όπως είναι η ΚΤΥΠ ΑΕ και ο ΟΑΣΠ.

Πάνω σε αυτή τη βάση συζητάμε, εμπλουτίζουμε τα αιτήματά μας και δρούμε από κοινού με γονείς - μαθητές. Μόνο η οργάνωση και η δράση γύρω και από το θέμα της χωροταξικής κατανομής, με κριτήριο τις λαϊκές ανάγκες, μπορεί φράξει το δρόμο στον κοινωνικό αυτοματισμό. Να μην περάσουν οι αντιπαραθέσεις σχολείων που καλλιεργούν κυβέρνηση και διοίκηση («διαίρει και βασίλευε»). Να μπουν τα πράγματα στη σωστή τους βάση. Να ανοίξει δρόμος για βελτίωση της κατάστασης και τη ριζική αντιμετώπισή της.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 26 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 26/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πιερρακακης
Πιερρακάκης: Σχετικά με τις προκλήσεις και τις δυνατότητες της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
Ξεκινά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην τεχνητή νοημοσύνη - Οι δράσεις αυτές θα ξεκινήσουν τον Μάιο με στόχο την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών 
Πιερρακάκης: Σχετικά με τις προκλήσεις και τις δυνατότητες της χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση