Thumbnail
Επιστολή σε ΙΕΠ από την Ενωση Οικονομολόγων Εκπαιδευτικών ΔΕ: 

 

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,  

μετά από συνεδρίασή του, στις 18-1-2018/αριθμός πρακτικού 3, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ αποφάσισε ομόφωνα τα εξής:

«Οι αποσπασμένοι στο Ι.Ε.Π. εκπαιδευτικοί - μέλη των Επιστημονικών Μονάδων του Ι.Ε.Π. συμμετέχουν στην αναμόρφωση ή/και εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και τυχόν συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κατόπιν εισήγησης των Συντονιστών των Επιστημονικών Μονάδων και απόφασης του Δ.Σ. του Ι.Ε.Π. 

Η διάρκεια συμμετοχής τους δεν θα υπερβαίνει τον χρόνο απόσπασής τους στο Ι.Ε.Π..

Κατόπιν των ανωτέρω, επισημαίνεται ότι δεν απαιτείται και δεν λαμβάνεται υπόψη η συμμετοχή τους στις διαδικασίες επιλογής εμπειρογνωμόνων για την αναμόρφωση ή/και εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών και τυχόν συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».

Η απόφαση αυτή δημιουργεί ερωτήματα ως προς τη νομιμότητα και την ηθική της διάσταση. Πώς είναι δυνατό η πλειοψηφία των εμπειρογνωμόνων να έχει επιλεγεί με τις διαδικασίες που προβλέπει η προκήρυξη(απαιτούμενα αντικειμενικά προσόντα και συνέντευξη) και κάποιοι εκπαιδευτικοί-μέλη των Επιστημονικών Μονάδων του ΙΕΠ να συμμετέχουν έξω και πέρα από τις προβλεπόμενες διαδικασίες; Από πότε η συμμετοχή στις Επιστημονικές Μονάδες του ΙΕΠ αποτελεί και κριτήριο συμμετοχής στην εκπόνηση Προγραμμάτων Σπουδών;   

Πως αιτιολογείται και πώς καθορίζεται ο ρόλος των ανωτέρω εκπαιδευτικών στις  ομάδες εκπόνησης Προγραμμάτων Σπουδών και συμπληρωματικού υλικού;

Πώς είναι δυνατό κατά την διάρκεια των συνεντεύξεων  να διακριβώνεται η πίστη στη διαθεματική προσέγγιση των Προγραμμάτων Σπουδών και αυτό να παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή; Θεωρεί η επιτροπή αξιολόγησης ότι η διαθεματική προσέγγιση συνδέεται με την καλή εκτέλεση του υπό εκπόνηση έργου;

Οι ενέργειες αυτές θεωρούμε ότι είναι τουλάχιστον αδιαφανείς ως προς τις διαδικασίες εκπόνησης Προγραμμάτων Σπουδών και συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού και αντιεπιστημονικές ως προς την επιδιωκόμενη ταύτιση τριών διαφορετικών αντικειμένων.

Προτείνουμε να σταματήσει η διαδικασία αυτή και να προκηρυχθεί συγγραφή  Αναλυτικών Προγραμμάτων και βιβλίων με νέες προδιαγραφές, με χρονικά περιθώρια που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες συγγραφής και προπάντων με οριοθέτηση των επιστημονικών αντικειμένων. Η επιστήμη της Οικονομίας, της Κοινωνιολογίας και η Πολιτική επιστήμη ως διαφορετικά αντικείμενα δεν  μπορούν να ταυτιστούν, για τους λόγους που έχουμε εξηγήσει με προηγούμενο έγγραφο, για αυτό ζητούμε να είναι διακριτά και αυτοτελή, να υπάρχει δηλαδή αντιστοίχιση επιστήμης και μαθήματος.

Στο πλαίσιο της διακριτότητας των επιστημών προτείνουμε να προκηρυχθεί συγγραφή των τριών διαφορετικών  βιβλίων Οικονομίας, Κοινωνιολογίας και Πολιτικής Επιστήμης.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                       Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Παντελής Τέντες                                     Άγγελος Αντωνόπουλος          

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες 2025: Η μαθήτρια που πέτυχε το «απόλυτο 20» στην Οικονομία και πάει για ΑΣΟΕΕ

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes_panellinies_vaseis_eisagogis.jpg
Πανελλαδικές 2025: Στο 8,43 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής – Οι τάσεις ανά επιστημονικό πεδίο
Ανάλυση ανά επιστημονικό πεδίο: Πώς επηρέασαν οι φετινές βαθμολογίες τις ΕΒΕ και τι αναμένεται για τις βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ
Πανελλαδικές 2025: Στο 8,43 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής – Οι τάσεις ανά επιστημονικό πεδίο
πανελλήνιες μαθηματικά
Είναι δίκαιο το κοινό εξεταστικό σύστημα στα μαθηματικά για όλους τους μαθητές;
Σήμερα όλοι οι μαθητές εξετάζονται στα ίδια θέματα ανεξαρτήτως του αν προορίζονται για Πολυτεχνικές ή Οικονομικές σχολές. Η ενιαία αυτή αντιμετώπιση...
Είναι δίκαιο το κοινό εξεταστικό σύστημα στα μαθηματικά για όλους τους μαθητές;