Thumbnail
Ανακοίνωση

O διεθνής μαθητικός διαγωνισμός P.I.S.A. (Programme for International Student Assessment), που υλοποιεί ο ΟΟΣΑ (Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης) από το 2000, διενεργείται κάθε τρία χρόνια. Στο ενημερωτικό κείμενο που στάλθηκε στα σχολεία για το προηγούμενο διαγωνισμό (2015) διαβάζουμε: «…Η έρευνα διεξάγεται σε περισσότερες από 70 χώρες και διερευνά την ικανότητα εφαρμογής των γνώσεων και δεξιοτήτων των μαθητών στην επίλυση προβλημάτων της καθημερινής ζωής. Τα γνωστικά πεδία που διερευνώνται είναι τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες, η Κατανόηση Κειμένου και η Συνεργατική Επίλυση Προβλήματος… Τα σχολεία αυτά έχουν επιλεγεί με τυχαία, στρωματοποιημένη (;) δειγματοληψία». Στην Ελλάδα θα συμμετάσχουν 268 δημόσια και ιδιωτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και Επαγγελματικά Λύκεια (ανάμεσά τους και 8 από τον Πειραιά) και ο διαγωνισμός θα γίνει από 1 έως 31 Μάρτη 2018.

Στόχος του διαγωνισμού να κατευθύνει τα εκπαιδευτικά συστήματα στην παροχή δεξιοτήτων, αφού με βάση τα αποτελέσματά του αξιολογούνται και κατατάσσονται οι χώρες σε λίστα, σύμφωνα με το εκλεχτό από το μεγάλο κεφάλαιο εκπαιδευτικό σύστημα (έτσι η Ελλάδα, η Γαλλία, οι ΗΠΑ, σήμερα κατατάσσονται σε πολύ κατώτερη θέση από τη …Σιγκαπούρη, που προβάλλει στην 1η ή 2η θέση) και νομιμοποιήσει τα νέα ταξικά μέτρα στην εκπαίδευση.

Τι θέλει η αλεπού στο παζάρι;

Φαίνεται παράδοξο το γεγονός ο ΟΟΣΑ, ένας οργανισμός που αποτελεί οικονομικό στρατηγείο του διεθνούς καπιταλιστικού συστήματος και κατευθύνει οικονομικές πολιτικές των κρατών, να πραγματοποιεί παγκόσμιους διαγωνισμούς στην εκπαίδευση. Μέσω όμως αυτών των εξετάσεων επιδιώκει να θέσει κατευθύνσεις στις εκπαιδευτικές πολιτικές και να επιβάλει το νέο σχολείο της αγοράς, έναν τύπο σχολείου στραμμένο στην κατάρτιση δεξιοτήτων. Αυτό σημαίνει πως η εκπαίδευση του μαθητή θα πρέπει να είναι στραμμένη σε στενές, χρηστικές κι επικοινωνιακές δεξιότητες για την καθημερινή και επαγγελματική του ζωή, σε βάρος της γενικής μόρφωσης και της ανάπτυξης της προσωπικότητας.

Οι εξετάσεις τύπου P.I.S.A. στηρίζονται λοιπόν σε μια αντίληψη που ευνοεί, εξετάζει κι αξιολογεί κυρίως δεξιότητες, λιγότερο ικανότητες, ελάχιστα γνώσεις. Αυτοί που αριστεύουν σ' αυτό το σύστημα προετοιμασίας και εξετάσεων θα βρίσκονταν στις τελευταίες θέσεις, αν το κριτήριο ήταν η βαθύτερη καλλιέργεια και οι γενικότερες ικανότητες του μαθητή για δημιουργική και κριτική σκέψη, για ενεργητική και κοινωνική επίλυση προβλημάτων. Γι' αυτό και υπάρχει πλήθος επικριτικών επιστημονικών δημοσιεύσεων (βιβλίων, μελετών, άρθρων) από ειδικούς που αμφισβητούν τη βαρύτητα αυτών των εξετάσεων για την ποιότητα της εκπαίδευσης και αποκαλύπτουν τη σκοπιμότητα του διαγωνισμού.

Να σταματήσουμε τώρα την πραγματοποίηση του διαγωνισμού P.I.S.A.

Τα αποτελέσματα αυτού του διαγωνισμού χρησιμοποιεί ο ΟΟΣΑ για να συντάξει τις διάφορες εκθέσεις του (η τελευταία φέτος, το 2017, μετά από παραγγελία και συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης που αποτυπώθηκε και στο 3ο Μνημόνιο) προς την κάθε κυβέρνηση. Εκθέσεις που αξιοποιούνται για να αυξηθεί ο αριθμός διδακτικών ωρών ανά εκπαιδευτικό, καθώς και ο αριθμός μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με βάση τις “βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ”, για την εφαρμογή της αξιολόγησης στην εκπαίδευση, την αυτονομία και αποκέντρωση της σχολικής μονάδας (δηλαδή κατηγοριοποίηση ανάλογα με την κοινωνική και μορφωτική προέλευση των μαθητών), σύνδεση σχολείου με επιχειρήσεις κ.ά αντιπαιδαγωγικά μέτρα, που προσπαθούν να περάσουν με επίκληση στην αυθεντία των “εμπειρογνωμόνων” του μεγάλου κεφαλαίου.

Πρόκειται επομένως για ένα διαγωνισμό, που είναι κομμένος στα μέτρα του ΟΟΣΑ κι εντάσσεται στη γνωστή «εργαλειοθήκη» του, με άλλα λόγια τις πολιτικές άγριας λιτότητας και περικοπών στα κοινωνικά αγαθά, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας. Την εφαρμογή των πολιτικών προτάσεων του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση τη νιώσαμε έντονα τα τελευταία πέντε χρόνια: οι συγχωνεύσεις σχολείων, η αύξηση ωραρίου, οι απολύσεις, η περιβόητη αξιολόγηση για την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, η μισθολογική καθήλωση, για να γίνουμε τάχα πιο «ανταγωνιστικοί», είναι δικής του έμπνευσης. Είναι γνωστό ότι στο 3ο μνημόνιο υπάρχει απαίτηση για εναρμόνιση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ, επιβεβαιώνοντας ότι το μνημόνιο δεν είναι απλά ένα δημοσιονομικό πρόγραμμα, αλλά πολιτικό πρόγραμμα για την επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων και του λαού.

Για τους παραπάνω λόγους:

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά καλεί το Υπουργείο Παιδείας να σταματήσει τώρα το διαγωνισμό και τους συναδέλφους, τους συλλόγους και τους Διευθυντές των σχολείων, τους γονείς και τους μαθητές μας να μην αποδεχτούν να συμμετάσχει κανένα σχολείο στο διαγωνισμό P.I.S.A.

Όλοι και Όλες στην Πανεργατική-Πανελλαδική Απεργία στις 14/12

Όλοι και Όλες στη Γενική Συνέλευση στις 13/12 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kok
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας
Νέα δεδομένα για τους μοτοσικλετιστές - Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ για ηλεκτρονικά πρόστιμα, όρια ταχύτητας και κράνος
Αλλαγές στον ΚΟΚ: Αυστηρά πρόστιμα για μοτοσικλετιστές και νέοι κανονισμοί ταχύτητας
molivi221020181021.jpg
Αγωνιστική Παρέμβαση ν. Ηρακλείου: Κριτική στις γραφειοκρατικές παρατάξεις της ΕΛΜΕ
Σφοδρή κριτική στις παρατάξεις Εκπαιδευτική Προοπτική/ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ/ΠΑΣΚ για την απονεύρωση της δράσης της ΕΛ.ΜΕ.
Αγωνιστική Παρέμβαση ν. Ηρακλείου: Κριτική στις γραφειοκρατικές παρατάξεις της ΕΛΜΕ