Thumbnail
Ανακοίνωση Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Τα τελευταία χρόνια με την εφαρμογή των πολιτικών των Μνημονίων, απ’ όλες τις κυβερνήσεις, παρατηρείται ραγδαία αύξηση των ελαστικών μορφών εργασίας στο χώρο της δημόσιας εκπαίδευσης. Ο απώτερος στόχος είναι η άρση μονιμότητας και η κατάργηση κάθε κεκτημένου εργασιακού δικαιώματος. Η αύξηση της ανεργίας, αλλά και οι μηδενικοί διορισμοί στην εκπαίδευση τα τελευταία 7 χρόνια, έχουν δημιουργήσει μια συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία, «τους μόνιμους συμβασιούχους».

Οι αναπληρωτές και οι ωρομίσθιοι συνάδελφοί μας είναι καταδικασμένοι να ζουν σ’ ένα καθεστώς εργασιακής ομηρίας και ανασφάλειας. Οι στρατιές αυτές των αναπληρωτών χωρίς ουσιαστικά εργασιακά και άλλα δικαιώματα μετακινούνται από χρόνο σε χρόνο στις εσχατιές της χώρας, εγκαταλείπουν τα σπίτια και τις οικογένειές τους και παλεύουν να επιβιώσουν με τις ελάχιστες αποδοχές που λαμβάνουν. Οι επιπτώσεις τόσο στη ζωή τους, όσο και στην ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχει το δημόσιο σχολείο, είναι συχνά τραγικές. 

Η συγκεκριμένη κατάσταση δεν μπορεί πλέον να γίνει αποδεκτή και επιβάλλεται άμεσα να δοθούν λύσεις στα μεγάλα προβλήματα των συναδέλφων μας αναπληρωτών και ωρομισθίων.

Προς αυτή την κατεύθυνση ζητάμε:

Να γίνουν μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή, ώστε να καλυφθούν όλες οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων και οι εκπαιδευτικές – μορφωτικές ανάγκες των μαθητών μας. Σε κάθε περίπτωση οι αναπληρωτές να προσλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών και όχι για να καλύπτουν πραγματικά κενά όπως γίνεται τώρα. Οι διορισμοί μονίμων είναι το μόνο που θα μπορέσει να λύσει αποτελεσματικά το πρόβλημα των κενών και το ελάχιστο που απαιτείται για ν’ αρχίσει να βελτιώνεται η δραματική εικόνα των σχολείων μας. 

Για τα μισθολογικά – μέτρα οικονομικής στήριξης, εργασιακά, διαδικασία πρόσληψης – τοποθέτησης και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα απαιτούμε να ισχύουν τα ίδια δικαιώματα που ισχύουν ή αιτούμαστε, για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς  και ειδικότερα: 

1. Δημοσιοποίηση όλων των κενών πριν γίνουν οι αιτήσεις αναπληρωτών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι υπηρεσιακές μεταβολές πραγματοποιούνται έγκαιρα. Τα μόνα κενά που δε γίνεται να προβλεφθούν είναι όσα λειτουργικά προκύπτουν για έκτακτους λόγους κατά τη διάρκεια της χρονιάς, που είναι ελάχιστα σε σχέση με τις θέσεις που καλύπτουν οι αναπληρωτές.

2. Πρόσληψη αναπληρωτών σε ΟΛΑ τα κενά στην α΄ φάση και για την ειδική και για την γενική αγωγή, με εξασφάλιση όλων των απαραίτητων πιστώσεων από τον κρατικό προϋπολογισμό, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στις πρώτες περιοχές προτίμησής τους. Οι αναπληρωτές να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Νέες φάσεις πρόσληψης μόνο για έκτακτα λειτουργικά κενά.

3. Να υπάρχει η δυνατότητα αμοιβαίας μετάθεσης τις πρώτες ημέρες των προσλήψεων, καθώς και η δυνατότητα μετακίνησης όταν συντρέχουν σοβαροί λόγοι υγείας με σαφώς ορισμένα κριτήρια και έλεγχο από τα ΠΥΣΔΕ.

4. Τήρηση του νομικού πλαισίου βάσει του οποίου οι προσλήψεις για την ειδική αγωγή να προηγούνται εκείνων της γενικής.

5. Να καταργηθεί η εγκύκλιος που δίνει τη δυνατότητα στους μόνιμους να καλύπτουν θέσεις στην ειδική αγωγή χωρίς να έχουν τα τυπικά προσόντα.

6. Έγκαιρη έκδοση της εγκυκλίου για τις προσλήψεις αναπληρωτών σύμφωνα με τη νομοθεσία, χωρίς να νομοθετεί και χωρίς να επιτρέπει αλλαγές εντός του σχολικού έτους.

7. Προσκόμιση πιστοποιητικών-εγγράφων μόνο αν υπάρχουν αλλαγές

8. Όχι στη δρομολόγηση του πιστοποιητικού παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας (ν. 2525/1997, 3848/2010 και πρόταση ΙΕΠ). Εισαγωγική επιμόρφωση αμέσως μετά το διορισμό.

9. Όχι στην υποχρέωση προσκόμισης γνωματεύσεων από παθολόγους-ψυχιάτρους κάθε χρόνο.

10. Κοινοποίηση του συνόλου των κενών ανά σχολείο από τις Διευθύνσεις. 

11. Πλήρης διαφάνεια (δημοσιοποιημένοι πίνακες κατάταξης με βάση τα μόρια και τα κοινωνικά κριτήρια) στις τοποθετήσεις με έγκριση του ΠΥΣΔΕ και όχι με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης.

12. Ένας εκπαιδευτικός ανά μαθητή στην παράλληλη στήριξη με βάση τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ.

13. Έγκαιρη καταβολή του μισθού κάθε μήνα.

14. Άμεση αποπληρωμή των υπερωριών στους συναδέλφους που έχουν προσληφθεί μέσω ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων).

15. Επίδομα ανεργίας για όλους μετά τη λήξη της σύμβασής τους, χωρίς όρους και προϋποθέσεις και πλήρη υγειονομική κάλυψη για όλο το διάστημα της ανεργίας  χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

16. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των αναπληρωτών με αναγνώριση του συνόλου της προϋπηρεσίας τους. 

17. 12μηνες συμβάσεις εργασίας, κατάργηση της ωρομισθίας και του θεσμού των ΑΜΩ (αναπληρωτές μειωμένου ωραρίου).

18. Πλήρης εξομοίωση όλων των αδειών σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς (κανονικές, αναρρωτικές, μητρότητας, επαπειλούμενης κύησης, φοιτητικές, ασθένειας τέκνων κλπ) με αποδοχές, προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και των ενσήμων. 

19. Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο.

20. Έκδοση πάσο από το υπουργείο παιδείας για 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ.

21. Επαναλειτουργία της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας από την έναρξη του σχολικού έτους και με προσλήψεις πλήρους απασχόλησης από τον ενιαίο πίνακα των αναπληρωτών.

22. Παροχή στους ελαστικά εργαζόμενους εκπαιδευτικούς των ίδιων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων που έχουν οι μόνιμοι. Να έχουν τη δυνατότητα να εκπροσωπούν τον κλάδο ως αιρετά μέλη των ΔΣ των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις. 

23. Αυξήσεις στους μισθούς τους ώστε να μπορούν να ζουν με αξιοπρέπεια. Ιδιαίτερα για εκείνους που υπηρετούν σε περιοχές με δυσμενείς συνθήκες να χορηγείται επίδομα ενοικίου – θέρμανσης – σίτισης – μετακόμισης και μειωμένο εισιτήριο στα ΜΜΜ.

24. Για όσους συνάδελφους αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας να δίνεται η δυνατότητα άσκησης αποκλειστικά διοικητικού έργου σε σχολικές μονάδες ή/και σε άλλες δομές της εκπαίδευσης, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, κατά τη διάρκεια της αποθεραπείας τους.

Διεκδικούμε τα αιτήματά μας με μαχητικό τρόπο από κοινού με όλους τους συναδέλφους και τις ΕΛΜΕ και υπογράφουμε το υπόμνημα. Το απευθύνουμε προς το υπουργείο και απαιτούμε να λύσει τα προβλήματά μας και να κάνει αποδεκτά  τα αιτήματά μας. Το καταθέτουμε με παράσταση διαμαρτυρίας την Τετάρτη 6/12, στις 2.00 μ.μ. στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα