1. Καταδίκη της Χρυσής Αυγής – Συμμετοχή στο 3ήμερο Πανελλαδικής δράσης στην τέταρτη επέτειο της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα στις 16-17-18 Σεπτέμβρη (σελ. 2)
2. Για αντισυναδελφική συμπεριφορά Διευθυντή (σελ. 3)
3. Καταδίκης ενεργειών πρώην Δ/ντριας (σελ. 4-5)
4. Ψήφισμα ΕΛΜΕ Ευρυτανίας για τον ΔΔΕ (σελ. 6-7)
5. Ενάντια στη νομιμοποίηση των ναρκωτικών (σελ. 8)
6. Για τους καταδικασθέντες μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου (σελ. 9)
7. Συμπαράστασης στην Ηριάννα (σελ. 10)
8. Συμπαράστασης στον Ινδό καθηγητή Πανεπιστημίου Γ. Ν. Σαϊμπάμπα (σελ.11)
9. Αλληλεγγύης στους Τούρκους αγωνιστές εκπαιδευτικούς που συνεχίζουν την απεργία πείνας (σελ. 12)
10. Στήριξη του Διευθυντή του Γυμνασίου Αυλώνα (σελ. 13)
11. Για το μάθημα της Ιστορίας (σελ. 14)
12. Για τους συνοδούς εκπαιδευτικούς στις σχολικές εκδρομές (σελ. 15)
ΨΗΦΙΣΜΑ
Καταδίκη της Χρυσής Αυγής
Στη φυλακή οι δολοφόνοι νεοναζί της Χρυσής Αυγής.
Να βάλουμε τέλος στις ρατσιστικές επιθέσεις.
Στη δίκη της ναζιστικής Χρυσής Αυγής καταγράφηκαν ήδη οι δολοφονίες και οι επιθέσεις κατά μεταναστών, συνδικαλιστών, νεολαίων που ξεκάθαρα αποδεικνύουν ότι λειτουργούσε ως μια ναζιστική εγκληματική οργάνωση με το μανδύα πολιτικού κόμματος.
Μετά την είσοδό τους στη Βουλή, επιχείρησαν με τα τάγματα εφόδου να επιβάλλουν τον τρόμο, με ρατσιστικά πογκρόμ και επιθέσεις κατά των συνδικάτων, ώστε να διασπάσουν τους εργαζόμενους για λογαριασμό των συμφερόντων των μεγαλοεπιχειρηματιών φίλων τους.
Η ολοκλήρωση της δίκης πρέπει να σημάνει την αρχή του ξηλώματος της φασιστικής απειλής για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες όλων. Γι’ αυτό στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις στο πλευρό των θυμάτων στα δικαστήρια μέχρι να πάνε φυλακή.
Στηρίζουμε τις μαζικές κινητοποιήσεις ενάντια στη δολοφονική δράση της Χ.Α.
Το εργατικό λαϊκό Κίνημα να απομονώσει τη Χ.Α. από τους χώρους εργασίας και τις γειτονιές.
Καλούμε σε τριήμερο πανελλαδικής δράσης στην τέταρτη επέτειο της δολοφονίας του Παύλου Φύσσα στις 16-17-18 Σεπτέμβρη.
Καλούμε σε μαζική αντίσταση ενάντια στο φασισμό.
ΨΗΦΙΣΜΑ: Για αντισυναδελφική συμπεριφορά Διευθυντή
Καταγγέλλουμε την αντιδημοκρατική και αντισυναδελφική στάση του Χ. Κολύμπαλη, διευθυντή του Γυμνασίου Σκοτούσας Σερρών γιατί:
· Απαγορεύει εδώ και 7 μήνες να καταγραφεί η άποψη της μειοψηφίας των εκπαιδευτικών στο βιβλίο πράξεων του συλλόγου διδασκόντων.
· Μήνυσε συνάδελφο που υπηρετεί στο σχολείο του, η οποία κατήγγειλε τις πρακτικές του.
· Απειλεί με μηνύσεις τέσσερα μέλη του ΔΣ της ΕΛΜΕ Σερρών, χρησιμοποιώντας σε έγγραφο τη διευθυντική του ιδιότητα και τη σφραγίδα του σχολείου.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΤΑΔΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΠΡΩΗΝ Δ/ΝΤΡΙΑΣ
Το Δ.Σ. της Δ΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταδικάζει την ενέργεια πρώην Διευθύντριας, η οποία σέρνει στα δικαστήρια 20 Συναδέλφους, που κατά το σχολικό έτος το 2014 -2015 υπηρετούσαν στο 2ο Γυμνάσιο Άνω Τούμπας, επειδή προσπάθησαν μέσα στα πλαίσια του σχολείου να δώσουν λύση σε προβλήματα που δημιούργησε με τη στάση και την συμπεριφορά της.
Αλλά και μέλη του Δ.Σ. ΕΛΜΕ αντιμετώπιζαν κατά την διάρκεια της θητείας της ως Διευθύντρια την απαξιωτική και προκλητική στάση της. Η καθημερινότητα στο σχολείο είχε καταστεί αφόρητη. Οι συνάδελφοι συναισθανόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη συνέταξαν και απέστειλαν κείμενο με το οποίο ενημέρωναν και καλούσαν το Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης για την δύσκολη και άσχημη κατάσταση που υπήρχε στο σχολείο. Είχαν προηγηθεί συζητήσεις στον Σύλλογο διδασκόντων, παρεμβάσεις από το συνδικαλιστικό μας όργανο καθώς και παρέμβαση του Δ/ντή Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης προς την πρώην Διευθύντρια.
Με βάση το κείμενο αυτό απέσυρε την υποψηφιότητα και αφού δεν μπόρεσε να καταλάβει διευθυντική θέση στις κρίσεις του 2015 σε μια πράξη αντεκδίκησης μήνυσε 20 συναδέλφους ( οι οποίοι είχαν υπογράψει το κείμενο – αποτελούσαν τα 2/3 του τότε συλλόγου διδασκόντων ) για συκοφαντική δυσφήμιση. Η αντίδρασή της δεν ήταν σε πρώτο χρόνο αλλά σε δεύτερο και αφού δεν έγινε διευθύντρια. Από πότε η παρουσία του Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης για την αντιμετώπιση παιδαγωγικών προβλημάτων και λειτουργίας του σχολείου αποτελεί δυσφήμιση; Διευκρινίζουμε ότι η αντίδραση των συναδέλφων είχε απολύτως και μόνο σχέση με τη συμπεριφορά της. Κανένας από τους συναδέλφους που διώκεται δεν ενδιαφέρθηκε για τη θέση του διευθυντή στο συγκεκριμένο σχολείο ή σε άλλο σχολείο.
Μπαίνει το ερώτημα σε κάθε καλόπιστο συνάδελφο, αν ο/η κάθε διευθυντής/τρια μπορεί να ποινικοποιεί την αντίδραση του συλλόγου στα τεράστια προβλήματα που ο ίδιος/η ίδια με τη συμπεριφορά του δημιούργησε. Ερωτάται η σχολική κοινότητα αν το σχολείο αποτελεί πεδίο για άσκηση προσωπικών επιβουλών και όχι χώρο γνώσης, διαπαιδαγώγησης και δημιουργικής συζήτησης όπου το παράδειγμα θα πρέπει να αποτελεί ο διευθυντής του σχολείου.
Η υπόθεση θα εκδικαστεί στις 18 Δεκεμβρίου 2017 και είμαστε πεπεισμένοι ότι οι κατηγορίες θα καταπέσουν. Όμως, παραμένει η ψυχική οδύνη που έχουν υποστεί και συνεχίζουν να υφίστανται οι συνάδελφοι.
· Απαιτούμε να αποσυρθούν οι κατηγορίες.
· Στηρίζουμε και συμπαραστεκόμαστε στους 20 συναδέλφους μας.
· Καταδικάζουμε την απαράδεκτη, εκδικητική ενέργεια της πρώην Διευθύντριας.
· Απαιτούμε από την Δ/νση Β΄βάθμιας Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το ΠΥΣΔΕ, και την Περιφερειακή Δ/νση Κεντρ. Μακεδονίας να πάρουν θέση και να προστατέψουν τους συναδέλφους και την ηρεμία του 2ου Γυμνασίου Άνω Τούμπας.
· Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης και την ΟΛΜΕ να εκδώσουν ψήφισμά καταδίκης της δίωξης.
Τα εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά ζητήματα λύνονται εντός του σχολείου. Όποιος δεν έχει το ήθος και το σθένος να το κάνει στρέφεται σε ακραίες ενέργειες προκειμένου να ταλαιπωρήσει τους συναδέλφους.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ Δ.Δ.Ε. ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ
Το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ καταδικάζει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την αντιδημοκρατική και αυταρχική συμπεριφορά του διευθυντή ΔΔΕ Ευρυτανίας Λουκά Δημητρίου.
Ο εν λόγω διευθυντής κατά την τελευταία σχολική χρονιά, έχει επιδοθεί σε έναν απίστευτο αντιδημοκρατικό και αυταρχικό κατήφορο καταπατώντας κάθε έννοια δημοκρατικής συμπεριφοράς. Η χρήση πειθαρχικού ελέγχου και πειθαρχικών διώξεων προς κάθε συνάδελφο που αντιστέκεται στην αυθαιρεσία του είναι το καθημερινό φαινόμενο στην Ευρυτανία.
Με την τακτική αυτή, αφενός έχει μετατρέψει σε δικαστικό χώρο την ΔΔΕ και αφετέρου αποδιοργανώνει και υπονομεύει συστηματικά την λειτουργία των μικρών και ευάλωτων σχολείων της Ευρυτανίας, με απώτερο στόχο εκτιμούμε, να φθάσει στην λύση του κλεισίματος για κάποια από αυτά μέσα από υπηρεσιακό δρόμο, αφού δεν έχει την ευθύτητα και το πολιτικό θάρρος να αναλάβει την ευθύνη της πρότασης για κλείσιμο με πολιτικούς όρους.
Η στοχοποίηση μικρών σχολείων όπως το ΕΠΑΛ της Δυτικής Φραγκίστας και οι τιμωρίες των συναδέλφων που υπηρετούν εκεί με πρόσχημα τις “δήθεν” παραβιάσεις του υπαλληλικού κώδικα και για ήσσονος σημασίας ζητήματα, κατατείνει όχι στην καλύτερη λειτουργία του σχολείου αλλά στην ευθεία υπονόμευσή του και στο άνοιγμα του δρόμου για το κλείσιμό του , αφού προσπαθεί να αποδείξει ότι το μικρό αυτό σχολείο λειτουργεί παράνομα. Ταυτόχρονα ο τρόπος που επιλέγει να το κάνει αυτό, τιμωρώντας και διασύροντας συναδέλφους που υπηρετούν και προσφέρουν για χρόνια εκεί, στερείται ηθικού προσήμου.
Οι πειθαρχικές διαδικασίες που δρομολογήθηκαν φέτος από τον ΔΙΔΕ ήταν τόσες όσες δεν έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία 20 χρόνια στο νομό. Είναι ενδεικτικό, ότι οι πειθαρχικοί έλεγχοι έχουν αγγίξει σχεδόν τα μισά σχολεία του νομού. Ενδεικτικά: τιμωρεί συνάδελφο επειδή δεν εκκλησιάστηκε και μάλιστα σε μέρα Αργίας!!! ενώ περικόπτει μεροκάματο άλλου συναδέλφου καθηγητή αναπληρωτή επειδή δεν παραβρέθηκε στο σχολείο της διάθεσής του, την ημέρα που ο εκπαιδευτικός είναι συνοδός εκδρομής (με υπογεγραμμένη απόφαση του ιδίου του ΔΔΕ) με το σχολείο τοποθέτησής του!!!.
Ο τρόπος αυτός άσκησης των καθηκόντων του εν λόγω Δ/ντή ό οποίος σημειωτέον ότι είχε την ίδια τακτική και συμπεριφορά κατά το παρελθόν ως ΔΔΕ Φωκίδας, εκτιμούμε ότι δεν συνάδει με το δημοκρατικό ήθος άσκησης εξουσίας που πρέπει να επιδεικνύεται από τα υπηρεσιακά στελέχη. Η συμπεριφορά αυτή είναι προφανές ότι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων ενός νομού ο οποίος είναι δύσκολος από τη φύση του και αντιμετωπίζει πληθώρα άλλων προβλημάτων.
Παρά τις συνεχείς ομόφωνες αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ευρυτανίας, παρά την κοινή ανακοίνωση των ΕΛΜΕ της Στερεάς Ελλάδας, παρά την παρέμβαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στο Υ.Π.Ε.Θ., και παρά την κοινοβουλευτική παρέμβαση για το θέμα, ο εν λόγω διευθυντής όχι μόνο συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του αλλά συνεχίζει να τρομοκρατεί και να επιδιώκει να καθυποτάξει και να φιμώσει κάθε φωνή συλλογική ή ατομική που αντιστέκεται.
Σημειωτέον ότι όχι μόνο συνεχίζει να ασκεί τα καθήκοντά του, αλλά συμμετέχει κανονικά στις διαδικασίες του διευρυμένου ΠΥΣΔΕ εκλογής διευθυντών, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη διαδικασία ΕΔΕ εις βάρος του. Το γεγονός αυτό όχι μόνο δεν είναι σύννομο αλλά δεν είναι και ηθικό γιατί κρίνει διευθυντές με τους οποίους έχει έρθει σε σύγκρουση.
Καλούμε το Υ.Π.Ε.Θ. να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να τελειώσει εδώ ο αυταρχικός κατήφορος. Ζητάμε την άμεση απαλλαγή του διευθυντή Λουκά Δημητρίου από τα καθήκοντά του και την άμεση απομάκρυνσή του από την ΔΔΕ Ευρυτανίας ώστε να επανέλθει το κλίμα ηρεμίας στην εκπαιδευτική κοινότητα του νομού.
ΨΗΦΙΣΜΑ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Ενάντια στη νομιμοποίηση των ναρκωτικών
Το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ καταδικάζει κάθε προσπάθεια για τη νομιμοποίηση της χρήσης ναρκωτικών, και στέκεται απέναντι σε όσους με τη δράση τους και την ανοχή τους υπερασπίζονται τη θέση για διαχωρισμό των ναρκωτικών σε «σκληρά» και «μαλακά».
Καταδικάζει όσους πρωτοστατούν σε διοργανώσεις για τη νομιμοποίηση της κάνναβης.
Σε μια περίοδο που οι νέοι στερούνται ουσιαστικά το δικαίωμα στη ζωή με την επίθεση στα στοιχειώδη δικαιώματα τους, κάποιοι έχουν το θράσος να «διεκδικούν» το «δικαίωμα» στη χρήση της δήθεν αθώας κάνναβης.
Θέλουν το λαό και τη νεολαία στο δρόμο της παραίτησης και της φυγής ειδικά σε μια περίοδο, που λόγω της καπιταλιστικής κρίσης, αυξάνονται οι αιτίες που γεννούν και αναπαράγουν το φαινόμενο της ουσιοεξάρτησης (εκθέσεις διεθνών οργανισμών).
Στη χώρα μας η κοινωνική ανοχή στα ναρκωτικά έχει 3πλασιάσει τη χρήση στους μαθητές και έχει μειώσει την ηλικία πειραματισμού και έναρξης της χρήσης πριν τα 13 έτη.
Δεν είναι η χρήση ναρκωτικών «ελεύθερη επιλογή», η χρήση και η εξάρτηση είναι ανελευθερία γιατί ο άνθρωπος υποτάσσεται στο κυνήγι της ουσίας που κάνει χρήση. Η χρήση ναρκωτικών είναι ο δρόμος της παραίτησης από τη ζωή. Αυτό θέλουν όσοι μας στερούν τη μόρφωση, τη δουλειά, το μεροκάματο, την διέξοδο στον αθλητισμό και τον πολιτισμό.
Το 18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ καλεί το ΔΣ που θα εκλεγεί και τις ΕΛΜΕ να αναλάβουν πρωτοβουλίες και να διοργανώσουν δράσεις (π.χ. ημερίδες, καμπάνιες κ.λπ.) για την ενημέρωση μαθητών, γονέων κα εκπαιδευτικών.
Αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία ελεύθερη από ναρκωτικά και όχι με ελεύθερα τα ναρκωτικά.
Οργανώνουμε τη δράση μας και διεκδικούμε:
- Πρόληψη – απεξάρτηση μέσα από «στεγνά» προγράμματα κοινωνική επανένταξη αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους, μέσα από ενιαίο φορέα πλήρως και επαρκώς χρηματοδοτούμενο από τον κρατικό προϋπολογισμό. Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε αυτούς τους τομείς.
- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού σε όλα τα προγράμματα και τις δομές απεξάρτησης, πλήρης στήριξη της λειτουργίας τους.
- Δημιουργία Κέντρων Πρόληψης σε όλη τη χώρα.
- Προγράμματα Πρόληψης στα σχολεία, τις σχολές, το στρατό, στους χώρους που εργάζεται και διασκεδάζει η νεολαία.
- Μέτρα κατά της σχολικής διαρροής
- Μέτρα προστασίας των ανέργων και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.
ΨΗΦΙΣΜΑ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Για τους καταδικασθέντες μαθητές του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου
Το 18° συνέδριο της ΟΛΜΕ δηλώνει την αντίθεσή του στην ποινική δίωξη των τριών αγωνιζομένων μαθητών του 1ου Γυμνασίου Ρεθύμνου. Οι μαθητές καταδικάστηκαν μετά από καταγγελία του διευθυντή τους στον εισαγγελέα επειδή συμμετείχαν στο συλλογικό αγώνα του σχολείου τους για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία που πήρε τη μορφή της κατάληψης. Η αρχική ποινή σε κοινωνική εργασία 80 ωρών μετατράπηκε στην αγορά ενός βιβλίου για τη βιβλιοθήκη μετά από την κοινωνική κατακραυγή ενάντια στην αναμορφωτική αυτή απόφαση.
Καταδικάζουμε την πράξη του διευθυντή να καταγγείλει τους ίδιους τους μαθητές του στον εισαγγελέα ακυρώνοντας στην πράξη κάθε ηθική, παιδαγωγική, δεοντολογική, συλλογική και δημοκρατική αρχή που διέπει -και πρέπει διαχρονικά να διέπει- το έργο του δασκάλου και παιδαγωγού.
Η απόφαση αυτή στοχεύει στην τρομοκράτηση των μαθητών εν όψει των νέων αντιδραστικών μέτρων που προωθούνται στην εκπαίδευση και δίνει πάτημα σε όποιον θέλει να ξεμπερδεύει με τις μαθητικές διεκδικήσεις.
Η απόφαση αυτή στοχεύει στην τρομοκράτηση των μαθητών εν όψει των νέων αντιδραστικών μέτρων που προωθούνται στην εκπαίδευση και δίνει πάτημα σε όποιον θέλει να ξεμπερδεύει με τις μαθητικές διεκδικήσεις.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων να οργανώσουν την πάλη τους ώστε να απαλλαγούν οι μαθητές από κάθε κατηγορία.
Να μην υπάρξει δεδικασμένο.
Καμία ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΤΗΝ ΗΡΙΑΝΝΑ
Λευτεριά στην Ηριάννα
Εμείς οι σύνεδροι του 18ουΣυνεδρίου της ΟΛΜΕ εκφράζουμε τη συμπαράσταση μας και την αλληλεγγύη μας στο δίκαιο αγώνα για την από δόση δικαιοσύνης και την άμεση απελευθέρωση της Ηριάννα Β.Λ.
Η καταδίκη της Ηριάννα Β.Λ. η οποία είναι υποψήφια διδάκτωρ της φιλοσοφικής σχολής και επιστημονική συνεργάτις σε πολλά πανεπιστημιακά προγράμματα, σε 13 χρόνια κάθειρξη, και μάλιστα χωρίς ελαφρυντικά είναι αποτέλεσμα μιας προβληματικής δίκης, αφού η καταδίκη της στηρίχτηκε σε ένα, αμφιλεγόμενο δείγμα DNA, ενώ ως τεκμήριο ενοχής αξιολογήθηκε η προσωπική της σχέση με κατηγορούμενο για συμμετοχή στην ίδια οργάνωση, ο οποίος είχε προηγουμένως αθωωθεί. Όμως η ποινικοποίηση των οικογενειακών και κοινωνικών σχέσεων δεν μπορεί να έχει θέση στην απονομή της δικαιοσύνης σε μια σύγχρονη δημοκρατία. Αντίθετα είναι χαρακτηριστικό απολυταρχικών καθεστώτων. Η απονομή της δικαιοσύνης δεν μπορεί να βασίζεται σε ανύπαρκτους μάρτυρες, «σε σαθρό κατηγορητήριο», σε αμφιλεγόμενα και έωλα στοιχεία σε προκαταλήψεις. Δεν επιτρέπεται αυθαίρετα να κατασκευάζονται ένοχοι και να στερείται την ελευθερία του ένας συνάνθρωπος μας, ένας συνάδελφος μας.
Ενώνουμε τη φωνή μας με τους χιλιάδες αλληλέγγυους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που ζητούν την άμεση απελευθέρωση της Ηριάννας, ζητούν την αποκατάσταση του κοινού περί δικαίου αισθήματος. Ζητούν την αποκατάσταση της αδικίας στο πρόσωπο της Ηριάννας. Η ΑΔΙΚΙΑ στο πρόσωπο της Ηριάννας είναι αδικία εναντίον όλων μας και μας αφορά όλους. Αποτελεί απειλή για τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ ΣΤΟΝ ΙΝΔΟ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ Γ. Ν. ΣΑΪΜΠΑΜΠΑ
Η καταδίκη του καθηγητή της αγγλικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Τζαβαχαρλάλ Νεχρού (J.N.U) στο Δελχί, Γκοκαρακόντα Νάγκα Σαϊμπάμπα προξένησε κατάπληξη και αγανάκτηση. Η απόφαση του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Γκατσιλόρι της πολιτείας της Μαχαράστρα να επιβάλλει ισόβια φυλάκιση στον καθηγητή Σαϊμπάμπα και στους τέσσερις συν · κατηγορούμενους του, αποτελεί μια πρωτοφανή επιλογή για τα δικαστικά χρονικά της Ινδίας, από την χρονιά της ανεξαρτησίας μέχρι σήμερα. Ο καθηγητής Σαϊμπάμπα, ανάπηρος από την παιδική του ηλικία σε ποσοστό 90% και καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, κατηγορείται πως είχε σχέσεις με το παράνομο ΚΚ Ινδίας (Μαοϊκό) και το ναξαλίτικο αντάρτικο χωρίς καμία απόδειξη. Οι κατηγορίες βασίστηκαν στις ιδέες και τις απόψεις του καθώς και στην δημόσια πολιτική και κοινωνική δράση του. Πράγματι μια πλούσια δράση από την νεαρή ηλικία, στο πλευρό των φτωχών και απόκληρων Ινδών στην ύπαιθρο και στις πόλεις.
Αυτό που ενόχλησε ιδιαίτερα τις ινδικές κρατικές αρχές ήταν οι αγώνες και οι καταγγελίες του, τόσο στην Ινδία όσο και διεθνώς, ενάντια στην εκστρατεία Βίας που έχουν εξαπολύσει οι αστυνομικές και οι παραστρατιωτικές δυνάμεις σε βάρος των αυτοχθόνων φυλών στην ενδοχώρα της Ινδίας. Μια επιχείρηση που συνδυάζεται με την αρπαγή της γης και των δασών από τις πολυεθνικές εξορυκτικές και κατασκευαστικές επιχειρήσεις. Η καταδίκη του Σαϊμπάμπα βασίστηκε σε διατάξεις και άρθρα του αντιτρομοκρατικού νόμου που ενοχοποιεί τις ιδέες, την συγγραφή άρθρων και Βιβλίων και τις δημόσιες ομιλίες, θεωρώντας τα προπαρασκευαστικές τρομοκρατικές πράξεις που υπονομεύουν την εθνική ασφάλεια!
Ο καθηγητής Σαϊμπάμπα εκτός από την αναπηρία του αντιμετωπίζει τον τελευταίο καιρό εξαιτίσς της προφυλάκισης του και άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας. Η ισόβια φυλάκιση του ανάπηρου καθηγητή Σαϊμπάμπα μέσα στις σκληρές συνθήκες των ινδικών φυλακών, η άρνηση να του παρασχεθούν ζωτικές ιατρικές υπηρεσίες και φαρμακευτική αγωγή ισοδυναμούν με καταδίκη του σε αργό και Βασανιστικό θάνατο. Για την ζωή και την ελευθερία του καθηγητή Σαϊμπάμπα έχουν κινητοποιηθεί διεθνείς ανθρωπιστικοί οργανισμοί, το ινδικό τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας, προσωπικότητες των γραμμάτων και των τεχνών στην Ασία, στην Ευρώπη και την Αμερική.
Απευθυνόμαστε στις κυβερνητικές και δικαστικές αρχές της Ινδίας της διπλωματικής της εκπροσώπησης στην Ελλάδα αλλά και σε κάθε διεθνή οργανισμό για τα ανθρώπινα και δημοκρατικά δικαιώματα ζητούμε την άρση της άδικης καταδικαστικής απόφασης και την άμεση απελευθέρωση του καθηγητή Σαϊμπάμπα.
Απαιτούμε στο διάστημα που βρίσκεται φυλακισμένος την πλήρη ιατροφαρμακευτική υποστήριξη του και την άμεση εισαγωγή του σε νοσηλευτικό ίδρυμα. Ενώνουμε την διαμαρτυρία μας με αυτές του διεθνούς κινήματος αλληλεγγύης, των καθηγητών και εκπαιδευτικών από τα ινδικά πανεπιστήμια και των δημοκρατικών οργανώσεων στην Ινδία και στον κόσμο που κινητοποιούνται ήδη για να αντιμετωπιστεί με δικαιοσύνη ο καθηγητής Σαϊμπάμπα και να κερδίσει την ελευθερία του!
ΨΗΦΙΣΜΑ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Ψήφισμα αλληλεγγύης στους Τούρκους αγωνιστές εκπαιδευτικούς που συνεχίζουν την απεργία πείνας
Στις 11 του Μάρτη, η NuriyeGUlmen, καθηγήτρια Πανεπιστημίου και ο δάσκαλος SemihOzakcaξεκίνησαν στην Αγκυρα, απεργία πείνας διεκδικώντας το δικαίωμά τους να επιστρέφουν στη δουλειά τους. Δικαίωμα που καταπατήθηκε τόσο σ' αυτούς, όσο και σε 100.000 ακόμα δημόσιους υπάλληλους και εκπαιδευτικούς που απολύθηκαν, μετά την επιβολή του καθεστώτος «έκτακτης ανάγκης» που επέβαλε ο Ερντογάν, ύστερα απ’ το αποτυχημένο πραξικόπημα του Ιούλη του 2016. Οι απολύσεις αυτές έγιναν μετά από «έρευνες» της λεγάμενης αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας FETO-PDY, που τους χρεώνει... συνέργεια στο πραξικόπημα (!), ενώ δεν τους ανακοινώθηκε καν συγκεκριμένος λόγος απόλυσης. 37 απελπισμένοι απ' αυτούς έχουν αυτοκτονήσει...
Ο αγώνας των απεργών πείνας, όπως τονίζουν και οι ίδιοι, δεν είναι ένας «ατομικός» αγώνας, αλλά εκφράζει τα δίκια, τη θέληση και την επιδίωξη των χιλιάδων απολυμένων εργαζόμενων του τούρκικου λαού. Τόσο η Nuriye, όσο και οSemihείχαν συλληφθεί επανειλημμένα πριν την απεργία πείνας, κατά τη διάρκεια των διαμαρτυριών τους στο «Μνημείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» της Άγκυρας, είχαν φυλακιστεί και τελικά αθωωθεί. Μια άλλη απεργία πείνας, αυτή του ΚούρδουKemalGLin, που διεκδικούσε να του παραδοθούν τα οστά του δολοφονημένου απ’ τις στρατιωτικές δυνάμεις, γιού του, στο Κουρδιστάν, είχε νικηφόρο αποτέλεσμα. Κι αυτό είχε μεγάλη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς πως σε περιοχές του Κουρδιστάν έχει καταντήσει συνηθισμένο το φαινόμενο, οι συγγενείς δολοφονημένων αγωνιστών και ανθρώπων του λαού, να μη μπορούν να παραλάβουν τις σωρούς τους, για να ταφούν!
Οι κινητοποιήσεις αυτές αναδεικνύουν ξανά, την άγρια φασιστική καταπίεση που ασκεί στον τουρκικό και κουρδικό λαό το καθεστώς του Ερντογάν, αλλά και τη διάθεση του λαού ν’ αντισταθεί. Ο λαός εκδήλωσε την αλληλεγγύη και τη συμπαράστασή του προς τους απεργούς πείνας, ενώ την ίδια στιγμή δεν μπορούν να κρυφτούν και οι φόβοι του καθεστώτος για ... πυροδότηση εξεγέρσεων.
Στεκόμαστε αλληλέγγυοι στους απεργούς πείνας και υπερασπίζουμε τη διεκδίκηση του δικαιώματος στη δουλειά, τόσο γι’ αυτούς, όσο και για όλους τους εργαζόμενους! Ο ελληνικός, ο τουρκικός κι ο κουρδικός λαός δεν έχουν τίποτα να χωρίσουν. Αντίθετα έχουν κοινούς εχθρούς: Το φασισμό και τον ιμπεριαλισμό, τις εκμεταλλεύτριες άρχουσες τάξεις, και πρέπει να παλέψουν ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές, στην καταπίεση και στους πολεμικούς κινδύνους κι εμπλοκές.
ΨΗΦΙΣΜΑ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Στήριξη του Διευθυντή του Γυμνασίου Αυλώνα
Καταγγέλλουμε τη στοχοποίηση των μαθητών και του εκπαιδευτικού και διευθυντή του 2ου Γυμνασίου Αυλώνα, που λειτουργεί μέσα στο ΕΚΚΝΑ (Ειδικό Κατάστημα Κράτησης Νέων Αυλώνα) των Φυλακών Ανηλίκων Αυλώνας, από το βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Γιάννη Λαγό, μέσω επερώτησης του στη Βουλή. Στην επερώτηση αυτή (ημερομηνία κατάθεσης 18/05/2017) όπου κατονομάζονται ο διευθυντής του σχολείου και μαθητές του, η δυνατότητα φοίτησης στο σχολείο, συμμετοχής στις Πανελλήνιες εξετάσεις και παροχής εκπαιδευτικών αδειών σε όσους επιτύχουν σε κάποια σχολή, θεωρούνται καθεστώς ευνοιοκρατίας απέναντι σε «τρομοκράτες και αναρχικά στοιχεία».
Τέτοιες ενέργειες στοχοποίησης ατόμων, που ταυτίζουν το εκπαιδευτικό έργο μέσα στις φυλακές με την υπόθαλψη «τρομοκρατών» και ουσιαστικά ζητούν την υποβάθμισή του, οδηγούν στον εκφασισμό της εκπαίδευσης. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται τόσο η επερώτηση του βουλευτή της Χρυσής Αυγής όσο και τα σχετικά δημοσιεύματα της.
Εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στο δύσκολο εκπαιδευτικό έργο των καθηγητών και των μαθητών του σχολείου των Φυλακών Ανηλίκων Αυλώνας. Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ και τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, να προχωρήσουμε από κοινού σε συντονισμένες ενέργειες και δράσεις καταδίκης του συγκεκριμένου γεγονότος και κάθε απόπειρας εκφασισμού της εκπαίδευσης. Στην κατεύθυνση αυτή θα προχωρήσουμε σε παράσταση στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και στο Υπ. Παιδείας για να σταματήσουν οι επιθέσεις των φασιστών απέναντι στους εκπαιδευτικούς, που το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν.
ΨΗΦΙΣΜΑ 18ου ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ
Για το μάθημα της Ιστορίας
To18ο συνέδριο της ΟΛΜΕ απαιτεί από το ΙΕΠ την άμεση απόσυρση του Σχεδίου Αναλυτικών Προγραμμάτων για το μάθημα της Ιστορίας στην «υποχρεωτική εκπαίδευση» για τους εξής λόγους:
· Καταργεί την Ιστορία ως διακριτό επιστημονικό αντικείμενο, μετατρέποντάς το σε διαθεματικό αντικείμενο χωρίς συγκεκριμένη ύλη, τρόπο αξιολόγησης και διδακτική μεθοδολογία όπως περίπου επιχειρείται να συμβεί με όλα τα διδακτικά αντικείμενα ώστε να μπορούν να διδάσκονται από περισσότερες ειδικότητες.
· Εισάγει από το παράθυρο το τετραετές Γυμνάσιο, επειδή το πρόγραμμα αφορά την υποχρεωτική εκπαίδευση και ολοκληρώνεται στην Α' Λυκείου.
· Περιορίζει συνειδητά την ιστορική γνώση στο όνομα της καταπολέμησης της «αποστήθισης» και υπονομεύει τη δυνατότητα των παιδιών να αποκτήσουν γενική ιστορική παιδεία.
· Ακυρώνει τη μεθοδολογία εξήγησης και ερμηνείας της Ιστορίας, η οποία αναζητά την αντικειμενικότητα και την αλήθεια των γεγονότων, και αποδέχεται τη «βιωματική» προσέγγιση η οποία είναι υποκειμενική συναισθηματική ταύτιση με τα γεγονότα.
· Υποβαθμίζει την αρχαία και μεσαιωνική Ιστορία, που είναι αντικειμενικά στάδια εξέλιξης της ανθρώπινης κοινωνίας και η γνώση τους φωτίζει την κατανόηση του παρόντος.
· Απαιτείται εξήγηση και ερμηνεία των γεγονότων από την αρχαία εποχή έως σήμερα σε μια εξελικτική διαδικασία και γενικός σταθερός σχεδιασμός προκειμένου να μπορεί το παιδί να κατανοεί τη σχέση γενικού με ειδικού, τις νομοτέλειες που διέπουν την Ιστορική εξέλιξη.
ΨΗΦΙΣΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Για τους συνοδούς εκπαιδευτικούς στις σχολικές εκδρομές
Με αφορμή το θάνατο συναδέλφου μας, από την ΕΛΜΕ Ημαθίας, εν ώρα υπηρεσίας (υπέστη ανακοπή κατά τη διάρκεια της πενθήμερης εκδρομής του σχολείου στην Κρήτη) καταθέτουμε προς ψήφιση στο συνέδριο την παρακάτω πρόταση:
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας να καλύπτει το κράτος θεσμικά τους συναδέλφους που συνοδεύουν σχολικές εκδρομές και πάσης φύσεως σχολικές δραστηριότητες εκτός σχολικού χώρου (περίπατοι, επισκέψεις, κ.ά.) ως εξής:
· Πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη
· Μεταφορά του τραυματία εκπαιδευτικού με μέριμνα και έξοδα του κράτους
· Σε περίπτωση θανάτου εκπαιδευτικού εν ώρα υπηρεσίας να καλύπτεται η μεταφορά της σορού
· Στήριξη οικονομική της οικογένειας του θανόντος εν υπηρεσία συναδέλφου
Σε διαφορετική περίπτωση το ΔΣ της ΟΛΜΕ επιφυλάσσεται να καλέσει τους
συναδέλφους να απέχουν από τις προαναφερόμενες σχολικές δραστηριότητες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη