Το σωματείο μας και το ΔΣ της ΕΛΜΕ από την πρώτη στιγμή όχι μόνο στήριξαν, αλλά και εργάστηκαν για να ιδρυθεί και να λειτουργήσει το Δ.Ι.Ε.Κ. Φυλής. Γιατί σταθερή πεποίθηση των εκπαιδευτικών της περιοχής και ιδιαίτερα όσων εργάζονται στην τεχνική εκπαίδευση, στο ΕΠΑΛ και το ΕΚ, είναι ότι με το Ι.Ε.Κ. οι μαθητές μας, απόφοιτοι από ΓΕΛ και ΕΠΑΛ του Δήμου, αλλά και άλλων περιοχών, πολλαπλασιάζουν τις ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση κι έξοδο στην αγορά εργασίας. Η ανάγκη για τέτοιες ευκαιρίες έχει αυξηθεί ιδιαίτερα μετά την κατάργηση το 2014 της ΕΠΑΣ στην περιοχή μαζί με άλλες 100 ΕΠΑΣ πανελλαδικά.
Με βάση αυτό το σκεπτικό καταθέτουμε μια σειρά από επισημάνσεις που τεκμηριώνουν τη μεγάλη ανάγκη ύπαρξης, λειτουργίας, αλλά και ενίσχυσης του Ι.Ε.Κ. στο Δήμο Φυλής. Εννοείται ότι σχέδια για αναστολή λειτουργίας του δεν πρέπει με κανένα τρόπο να υλοποιηθούν.
Το Δ.Ι.Ε.Κ. Φυλής δεν λειτουργεί παρά μόνο 2 χρόνια, από το Β΄ εξάμηνο του 2015, στην υποβαθμισμένη περιοχή του Δήμου Φυλής και ειδικότερα στα Άνω Λιόσια. Μάλιστα οι εγγραφές τον Οκτώβριο του 2015 δεν έγιναν από τη Διεύθυνση του ΙΕΚ, που δεν είχε οριστεί ακόμη, αλλά αναγκαστικά από τις υπηρεσίες του Δήμου Φυλής και χωρίς να υπάρξει γι΄ αυτό το λόγο επαρκής ενημέρωση κατά την κατάθεση των αιτήσεων των ενδιαφερομένων.
Το Ι.Ε.Κ. επιτελεί τον σκοπό του, προετοιμάζοντας και καταρτίζοντας τους νέους της περιοχής, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, που ζητούν μια διέξοδο προς την αγορά εργασίας, για καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση σε μια περιοχή με πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας, αλλά και σχολικής εγκατάλειψης. Το ενδεχόμενο να καταργηθεί το Ι.Ε.Κ. θα πλήξει σοβαρά αυτήν την διέξοδο που μπορούν να έχουν οι νέοι και οι νέες της περιοχής και ευρύτερα.
Το αποτυχημένο μοντέλο προηγούμενων ετών, όπου σπουδαστές λόγω της μη ύπαρξης Ι.Ε.Κ. στην περιοχή τους έπρεπε να μετακινηθούν σε Ι.Ε.Κ. άλλων δήμων σε μεγάλες αποστάσεις, είχε ως αποτέλεσμα η δυναμική για κατάρτιση των νέων της περιοχής να εξασθενήσει σημαντικά, αν και πολλοί εξέφραζαν την επιθυμία αυτή. Η απροθυμία των σπουδαστών, που συνήθως είναι εργαζόμενοι, άνεργοι ή μακροχρόνια άνεργοι και προέρχονται από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα, να μετακινηθούν από το δήμο τους, οδηγούσε ακόμη και στην εγκατάλειψη της ιδέας για επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, εφόσον στερούνταν το βασικό δικαίωμα των ίσων ευκαιριών για μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη, κατάσταση που αυξάνει τις κοινωνικές ανισότητες. Εδώ να τονίσουμε ότι τα συνεχή τελευταία γεγονότα στα σύνορα των Δήμων Αχαρνών και Φυλής, που κατέληξαν στο θάνατο μικρού μαθητή, υπενθυμίζουν δυστυχώς για άλλη μια φορά με τραγικό τρόπο την κατάσταση στην περιοχή. Θεωρούμε ότι η Εκπαίδευση αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για την αποτελεσματική και μακροχρόνια αντιμετώπιση και αυτών των φαινομένων.
Το αποτυχημένο μοντέλο, που προαναφέρθηκε, αντιμετωπίστηκε με τη δημιουργία του Δ.Ι.Ε.Κ. Φυλής ενδυναμώνοντας την παροχή ίσων ευκαιριών μάθησης για όλους σε δομές του τόπου που διαμένουν και αλληλεπιδρούν σύμφωνα και με τη διακήρυξη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Σαλαμάγκα, 1994). Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύεται σωστή καθώς εκδηλώθηκε αυξανόμενο ενδιαφέρον από τους νέους της περιοχής, που θα ήταν μεγαλύτερο, αν δεν υπήρχαν και στο Δ.Ι.Ε.Κ. τα φαινόμενα σχολικής και σπουδαστικής εγκατάλειψης, που παρατηρούνται έτσι και αλλιώς σε υποβαθμισμένες περιοχές, όπως αυτή του Δήμου Φυλής.
Αυτό, που επιβάλλεται να κάνει το Υπουργείο, δεν είναι σχέδια για αναστολή της λειτουργίας του, αλλά να βοηθήσει στην ενίσχυση του Δ.Ι.Ε.Κ. Φυλής και των δυνατοτήτων, που προσφέρονται από τις σπουδές σε αυτό, ιδιαίτερα λόγω του ότι στεγάζεται και λειτουργεί σε μια περιοχή με πολλές ιδιαιτερότητες, σε μια εργατούπολη, όπου «φιλοξενείται» εδώ και πάνω από 50 χρόνια η μεγαλύτερη χωματερή της χώρας και από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη… Όμως, παρά τις αντιξοότητες το Ι.Ε.Κ. άρχισε να γίνεται γνωστό ευρύτερα και δέχεται αξιόλογες κριτικές. Αυτό επιτυγχάνεται με μεγάλη και συνεχή προσπάθεια των εργαζόμενων, της διεύθυνσης, των υπόλοιπων εκπαιδευτικών της περιοχής και του Δήμου για την ενημέρωση των νέων στην ευρύτερη περιοχή μέσω εκδηλώσεων, της ιστοσελίδας του ΙΕΚ, των τοπικών ενημερωτικών ιστοσελίδων και ενημερώσεων στα σχολεία.
Ο Δήμος Φυλής στηρίζει έμπρακτα τις δομές του Ι.Ε.Κ. με επιπλέον οικονομικούς πόρους πέραν των κονδυλίων του ΥΠ.Π.Ε.Θ. κυρίως μέσω της εργαστηριακής κάλυψης των σπουδαστών του Ι.Ε.Κ, που φιλοξενούνται στο 2ο ΕΚ Δυτικής Αττικής, λόγω και των αντισταθμιστικών εσόδων του από την εκμετάλλευση του ΧΥΤΑ Φυλής (Άνω Λιοσίων). Έτσι, το Ι.Ε.Κ. αποτελεί «στολίδι» για την υποβαθμισμένη περιοχή των Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου - Φυλής, και η αναγκαιότητα ύπαρξης και ενίσχυσής του εκτός από χρήσιμη κρίνεται και απαραίτητη για την περιοχή, καθώς είναι μια εργατούπολη με πολυπολιτισμικά χαρακτηριστικά (παλιννοστούντες, ρομά, μετανάστες) με χαμηλό κοινωνικο-οικονομικό υπόβαθρο, που οι κάτοικοι της διαβιούν μόνιμα δίπλα στη μοναδική οργανωμένη χωματερή της Πρωτεύουσας.
Είναι λοιπόν εύλογο πως ο στρατηγικός σχεδιασμός για την παιδεία στην υποβαθμισμένη περιοχή μας θα κριθεί από τη στάση της ηγεσίας απέναντι στους νέους και τους μακροχρόνια άνεργους, με διατήρηση και ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών δομών της Δια Βίου Μάθησης και της Τεχνικής – Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, προς όφελος συνολικά της τοπικής κοινωνίας του Δήμου Φυλής.
Τελικά, για όλους τους λόγους, που προαναφέρθηκαν, το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλεται να μην υλοποιήσει το σχέδιο για αναστολή λειτουργίας του Δ.Ι.Ε.Κ. Φυλής κι όταν μάλιστα και το οικονομικό «όφελος», που προκύπτει από αυτή την απόφαση είναι μηδαμινό σε σχέση με το μεγάλο κοινωνικό όφελος, που προσφέρει η διευρυνόμενη λειτουργία του στην τοπική κοινωνία.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη